Archive for 25 Μαΐου, 2011

Αναστάτωση με το Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Επάρκειας »

«Ανταρσία» προκαλεί στα πανεπιστήμια εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας που τριπλασιάζει τα παιδαγωγικά μαθήματα

«Ανταρσία» προκαλεί στα πανεπιστήμια εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας που τριπλασιάζει τα παιδαγωγικά μαθήματα σε όλες τις «καθηγητικές» Σχολές (Φιλολογίες, Ιστορικό, Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία κλπ.). Αιτία; Η απόκτηση του περίφημου Πιστοποιητικού Παιδαγωγικής Επάρκειας από τους πτυχιούχους τους, το οποίο μετά από τέσσερα χρόνια θα αποτελεί βασική προϋπόθεση για την πρόσληψη εκπαιδευτικών στο δημόσιο.

Με εγκύκλιο που εστάλη στα πανεπιστήμια, οι διοικήσεις τους ενημερώνονται ότι πρέπει να αυξήσουν τα μαθήματα Παιδαγωγικής από δύο που ήταν έως σήμερα, σε 8 ή 10, ανάλογα με την κάθε σχολή. Οπως αναφέρεται στην εγκύκλιο, οι πτυχιούχοι των καθηγητικών Σχολών θα μπορούν να δώσουν εξετάσεις στο ΑΣΕΠ με το πτυχίο που παίρνουν σήμερα για δύο ακόμη χρόνια. Από εκεί μετά η κατοχή του Πιστοποιητικού Παιδαγωγικής Επάρκειας θα είναι απαραίτητη για κάθε εκπαιδευτικό.

Αναστάτωση στις σχολές

Το θέμα ωστόσο έχει προκαλέσει αναστάτωση στις Σχολές των ΑΕΙ, καθώς όπως λένε οι διοικήσεις τους, η αλλαγή στο πρόγραμμα σπουδών «θα επιφέρει αλλοίωση των γνωστικών αντικειμένων με την προσθήκη ενός υπέρμετρου αριθμού παιδαγωγικών μαθημάτων και την μετατροπή, ουσιαστικά, όλων των θιγόμενων τμημάτων σε τμήματα Παιδαγωγικής».

Τα παραπάνω αναφέρονται σε ανακοίνωση που εξέδωσαν τα μέλη του Τμήματος Ιστορίας – Αρχαιολογίας του πανεπιστημίου Αθηνών, την οποία και υπογράφει ο πρόεδρος του Τμήματος κ. Κώστας Μπουραζέλης. «Επιτηδείως αναβαθμίζεται έτσι η Παιδαγωγική σε επιστήμη “ανώτερη” όλων των άλλων και οι εκπρόσωποι της, έμμεσα αλλά ουσιαστικά, σε προϊσταμένους όλων των άλλων γνωστικών αντικειμένων των θιγόμενων σχολών και τμημάτων» αναφέρει ο κ. Μπουραζέλης.

Επιπροσθέτως, όπως έλεγαν πανεπιστημιακοί στο «Βήμα», προκύπτει και το ερώτημα εάν διαθέτουν τα πανεπιστήμια επαρκή αριθμό Παιδαγωγών, ώστε να αναλάβουν το έργο της διδασκαλίας.

Η εγκύκλιος που στάλθηκε στα πανεπιστήμια ωστόσο, δεν ξεκαθαρίζει ποιος θα επιλέγει τα νέα παιδαγωγικά μαθήματα. Οι υπεύθυνοι των «καθηγητικών» σχολών δεν είναι υποχρεωμένοι να εφαρμόζουν τον νέο νόμο, όπως έλεγε στο «Βήμα» καθηγητής του πανεπιστημίου Αθηνών, αλλά δεν μπορούν και να μην το κάνουν καθώς αυτό θίγει τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων τους.

Το θέμα έχει προκαλέσει αντιδράσεις και στους φοιτητικούς συλλόγους του ίδιου Ιδρύματος, καθώς εκφράζονται φόβοι και για την κατοχύρωση των «παλαιών» πτυχίων των εκπαιδευτικών. Ετσι, καθηγητές και φοιτητές αναζητούν αυτές τις ημέρες μεθόδους αντίδρασης στην απόφαση του υπουργείου Παιδείας. «Διατρανώνουμε την αυτονόητη υποχρέωση μας να αντισταθούμε με κάθε τρόπο στην επαπειλούμενη νόθευση του χαρακτήρα του προγράμματος σπουδών, το οποίο με τόσο προσοχή και υπεύθυνη επεξεργασία το ίδιο το Τμήμα έχει κατά καιρούς αναπροσαρμόσει» αναφέρεται στην ανακοίνωση του Τμήματος Ιστορίας-Αρχαιολογίας του πανεπιστημίου Αθηνών.

ΤΟ ΒΗΜΑ

«Κούρεμα» 4.500 ευρώ στο εφάπαξ του Δημοσίου »

Η μείωση του εφάπαξ των δημοσίων υπαλλήλων περιλαμβάνεται στο κυβερνητικό σχέδιο, με το επικρατέστερο σενάριο να προβλέπει «κούρεμα» κατά 10%. Ωστόσο, πηγές του υπουργείου Εργασίας υπογράμμιζαν πως το εύρος των παρεμβάσεων στα ταμεία πρόνοιας θα εξαρτηθεί και από την έκταση των αλλαγών στα επικουρικά ταμεία.

Μέσα στο επόμενο διάστημα όλα τα ταμεία πρόνοιας θα πρέπει να προχωρήσουν σε μελέτες για την οικονομική τους βιωσιμότητα και ανάλογα θα αναπροσαρμόσουν τις παροχές (με βάση το? μοντέλο που θα ακολουθηθεί στο Δημόσιο). Ενδεικτικό της κρισιμότητας της κατάστασης στο Ταμείο Πρόνοιας των Δημοσίων Υπαλλήλων είναι πως στο τραπέζι έχει τεθεί πρόταση από τη διοίκηση ακόμα και για περικοπή του βοηθήματος κατά 30%.

Στο Δημόσιο η μείωση του εφάπαξ κατά 10% θα έχει ως αποτέλεσμα οι ασφαλισμένοι να έχουν κατά μέσο όρο απώλεια της τάξης των 4.500 ευρώ. Στη χειρότερη μοίρα θα βρεθούν όσοι έχουν πάνω από 30 έτη υπηρεσίας στην Τεχνολογική και στην Πανεπιστημιακή Εκπαίδευση.

Στα σενάρια που εξετάζονται είναι και η επιβολή ειδικής εισφοράς στους δημοσίους υπαλλήλους για τη στήριξη του ταμείου. Η εισφορά αυτή θα μπορούσε να είναι της τάξης του 3%, θέμα που θα συνδεθεί με τον διάλογο για το νέο μισθολόγιο.

Παράλληλα, από την 1η Ιουλίου θα ασφαλίζονται στο Ταμείο Πρόνοιας 60.000 εργαζόμενοι με συμβάσεις αορίστου χρόνου. Οι συγκεκριμένοι εργαζόμενοι ασφαλίζονται στο ΙΚΑ και μέχρι τώρα δεν έπαιρναν το εφάπαξ. Σημειώνεται πως στο Ταμείο Πρόνοιας των Δημοσίων Υπαλλήλων εκκρεμούν περίπου 40.000 αιτήσεις για το βοήθημα και η «μαύρη τρύπα» φτάνει το 1,7 δισεκατομμύριο. Σήμερα εκδίδονται τα εφάπαξ σε όσους υπέβαλαν αίτηση πριν από μία διετία, ενώ σε περίπτωση που δεν βρεθεί άμεσα λύση ο χρόνος έκδοσης του βοηθήματος θα εκτιναχτεί στα τέσσερα χρόνια.
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΟΚΚΑΛΙΑΡΗ
ΕΘΝΟΣ,

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση