right_thumbs_down.jpgΑσάφειες, προχειρότητες και μεγάλες δυσκολίες για το επίπεδο των μαθητών παρουσιάζουν τα νέα σχολικά βιβλία του δημοτικού. Αυτά είναι τα πρώτα στοιχεία που προκύπτουν από την έρευνα του Ινστιτούτου Παιδαγωγικών Ερευνών και Μελετών της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (ΔΟΕ), η οποία θα ολοκληρωθεί και θα παρουσιαστεί μετά το Πάσχα. Το θέμα των προβλημάτων των νέων βιβλίων έθεσε χθες ο πρόεδρος της ΔΟΕ κ. Δ. Μπράτης στη συνάντηση που είχε με τον κ. Γεώργιο Μπαμπινιώτη, ο οποίος προεδρεύει του διαλόγου για τις αλλαγές στο λύκειο και το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ. Η εικόνα των βιβλίων ενισχύει την επιχειρηματολογία της ΔΟΕ για την αναγκαιότητα ενός ενιαίου σχεδιασμού βιβλίων, αναλυτικών προγραμμάτων και μεθόδων από το νηπιαγωγείο έως το λύκειο.

Πρότεινε 762 αλλαγές

Ειδικότερα, όπως ανέφερε, μιλώντας στην «Κ», ο κ. Μπράτης, από την έρευνα προκύπτει ότι τα 60 νέα βιβλία παρότι έχουν θετικά στοιχεία, η ύλη είναι πάρα πολύ μεγάλη και στριφνή, σε τέτοιο βαθμό που και έμπειροι εκπαιδευτικοί δυσκολεύονται να τη διδάξουν. Επίσης, έχουν ασάφειες και προχειρότητες. Συνολικά, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο πρότεινε 762 αλλαγές σε μικρολαθάκια και παροράματα στα βιβλία και τετράδια μαθητών καθώς και στα βιβλία των δασκάλων στο Δημοτικό. «Εχασαν το στοίχημα επειδή επίσπευσαν τις διαδικασίες για να απορροφήσουν τα ευρωπαϊκά κονδύλια», τόνισε ο κ. Μπράτης. «Είναι χαρακτηριστικό ότι δεν έγινε ούτε πιλοτική εφαρμογή τους, ούτε αξιολόγησή τους», προσθέτει. Μάλιστα, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας είχε εξαγγείλει αξιολόγηση όλων των βιβλίων το καλοκαίρι του 2007, όταν είχε ανακύψει το θέμα με το βιβλίο της Ιστορίας ΣΤ΄ Δημοτικού, το οποίο μετά τις έντονες αντιδράσεις απεσύρθη, ακριβώς μετά τις εκλογές του Σεπτεμβρίου 2007. Ομως, τα αποτελέσματα της αξιολόγησης των βιβλίων από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο ακόμη αγνοούνται.

Ο κ. Μπράτης τόνισε στον κ. Μπαμπινιώτη ότι ο πρόχειρος τρόπος εισαγωγής των νέων βιβλίων αποτυπώνει και την προχειρότητα με την οποία σχεδιάζεται και υλοποιείται η εκπαιδευτική πολιτική. Ανάλογα θέματα είχε θέσει ο κ. Μπράτης και στο Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, όπου γίνεται ο εθνικός διάλογος και του οποίου πρόεδρος είναι ο κ. Μπαμπινιώτης. «Πρέπει να αποφασίσουμε τι σχολείο θέλουμε», επεσήμανε ο κ. Μπράτης. Από την πλευρά του, ο κ. Μπαμπινιώτης δεσμεύτηκε να υπάρξει διάλογος με συγκεκριμένη ατζέντα για την υποχρεωτική εκπαίδευση, μετά την ολοκλήρωση του διαλόγου για την αναβάθμιση του λυκείου και την αλλαγή του συστήματος πρόσβασης.

Καθημερινή

Αφήστε μια απάντηση

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων