Το διαδίκτυο βοήθησε την εκστρατεία του Ομπάμα παρακάμπτοντας σε μεγάλο ποσοστό και τα καθιερωμένα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης. «Ξεχάστε το CNN, το Fox News, το NBC και τα άλλα κανάλια. Ο Μπαράκ Ομπάμα έχει το δικό του κανάλι και βρίσκεται στο YouTube… Η επιφορτισμένη με την βιντεο-κάλυψη της καμπάνιας ομάδα «τράβηξε πάνω από 2.000 ώρες υλικού και ανέβασε 1.100 βίντεο στον δημοφιλή αυτό δικτυακό τόπο».

Χρησιμοποίησε όλα τα σύγχρονα εργαλεία για να μεταδώσει το μήνυμα του: από το MySpace και το Facebook, και από τα Wiki εργαλεία μέχρι ειδικές εφαρμογές για τα κινητά τηλέφωνα που ενημέρωναν αμέσως τους εθελοντές της καμπάνιας για όλα όσα τους αφορούσαν. Κλειδί της επιτυχία του ήταν το Obama Wide Web, όπως εύστοχα ονομάστηκε.

Το συγκλονιστικότερο όλων ήταν ότι αυτά τα εργαλεία δεν αναπτύχθηκαν ούτε συντονίζονταν από ένα κέντρο, αλλά όλη η καμπάνια έγινε κατά κάποιο τρόπο όπως η Wikipedia. Μικρές συμβολές χρόνου και πόρων από τους εθελοντές που ανέπτυσσαν τα δικά τους εργαλεία και ξεδίπλωναν τις δικές τους πρωτοβουλίες για να καταλήξουν σε ένα μεγαλειώδες αποτέλεσμα.

Το wikinomics, η συμμετοχική οικονομία, είναι ένα πεδίο το οποίο τώρα ανιχνεύουν οι επιχειρήσεις. Κατ’ ουσία κοινωνικοποιούν διά του Διαδικτύου δραστηριότητές τους και πολλές ήδη έχουν σημαντικά αποτελέσματα. Η καμπάνια του Ομπάμα είναι ίσως η πρώτη μεγάλη πολιτική δραστηριότητα προς αυτή την κατεύθυνση. Αυτοοργάνωση και εκτεταμένη χρήση της τεχνολογίας των δικτύων που την κάνει εφικτή. Αυτά είναι ίσως τα πρώτα βήματα της συμμετοχικής δημοκρατίας και ενός νέου τύπου κοινωνικής οργάνωσης, που πιθανώς να βγάλει τις κοινωνίες από σύνθετα αδιέξοδα που σήμερα υφίστανται.

Παγκόσμιο χωριό του Πάσχου Μανδραβέλη

Αφήστε μια απάντηση

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων