Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

από Μαρία Δήμου

«Οι φίλοι μου κι εγώ» eTwinning

514f6ab4 9aa6 4f56 8282 763c73696eb0 0

Το «Οι Φίλοι μου και Εγώ» είναι ένα έργο eTwinning που συνδέει  μαθητές νηπιαγωγείων γενικής και ειδικής αγωγής από την Ελλάδα, τη Ρουμανία, Πολωνία, την Τουρκία, κα.

Μέσα από την τέχνη, την αφήγηση ιστοριών, τη μουσική και τα εργαλεία ΤΠΕ, τα παιδιά θα εξερευνήσουν τη φιλία, τα συναισθήματα, τη συνεργασία και τον σεβασμό για τους άλλους. Οι δραστηριότητές μας θα προωθήσουν την πολιτισμική επίγνωση, την ενσυναίσθηση, τη δημιουργικότητα και την ομαδική εργασία με έναν χαρούμενο, παιδοκεντρικό τρόπο.

Μαθησιακοί Στόχοι:

Ανάπτυξη δεξιοτήτων επικοινωνίας και συνεργασίας μέσω παιχνιδιάρικων δραστηριοτήτων. Ενίσχυση ήπιων δεξιοτήτων όπως η ενσυναίσθηση, η δημιουργικότητα και ο σεβασμός για την ποικιλομορφία. Ενίσχυση του ψηφιακού γραμματισμού χρησιμοποιώντας ασφαλή διαδικτυακά εργαλεία (Padlet, Canva, BookCreator, Thinglink, κ.λπ.). Ενίσχυση της ευρωπαϊκής ταυτότητας των παιδιών και του αισθήματος ότι ανήκουν σε μια ευρύτερη κοινότητα. Ενθάρρυνση της αυτοέκφρασης μέσω της τέχνης, των φωνητικών ηχογραφήσεων και των κοινών ψηφιακών δημιουργιών.

Διάρκεια: Οκτώβριος 2025 – Μάρτιος 2026

Συνδιοργάνωση Νηπιαγωγείο Λουτρών -Νηπιαγωγείο Ταξιαρχών

ETwinning Baku by Aytaj

Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να δείτε στον χάρτη Google Maps, τα σχολεία που συμμετέχουν στο πρόγραμμα.

https://www.google.com/maps/d/edit?mid=1qPJmXPtFZIagAV1ypGAfFMpL5oRxdLg&usp=sharing

Από Δήμου Μαρία

Παγκόσμια μέρα διατροφής

Στα πλαίσια εορτασμού της παγκόσμιας μέρας διατροφής καλέσαμε την διατροφολόγο κ Ευστρατία Κουνιαρέλλη κι αυτή όπως κάθε χρόνο επισκέφτηκε το νηπιαγωγείο μας και μίλησε στα παιδιά για την αξία της υγιεινής διατροφής.

Πρώτα έφτιαξε μαζί με τα παιδιά την πυραμίδα της διατροφής

20251015 093318 20251015 093609 20251015 093831 20251015 094605 20251015 094808 20251015 094930

20251015 095108 20251015 095136 20251015 095311 20251015 095429 20251015 095648 20251015 095713

20251015 095726

Έπειτα φτιάξανε  με διάφορους συνδυασμούς τροφών το πρωινό, το μεσημεριανό κ.λ.π.

20251015 100214 20251015 100648 20251015 100722 20251015 101102 20251015 101149 20251015 102053 20251015 102123 20251015 102153 20251015 102421

Στη συνέχεια εμείς παίξαμε διάφορα διαδραστικά παιχνίδια για να αξιολογήσουμε τις γνώσεις μας.

20251015 113600 20251015 113718 20251015 113952

Και φτιάξαμε το βιβλιαράκι των αινιγμάτων , με αινίγματα για τα φρούτα και τα λαχανικά. Από τη μια μεριά της σελίδας ήταν το αίνιγμα και από την άλλη τα παιδιά ζωγράφιζαν την απάντηση.

20251016 101113 20251016 101118 20251016 101126 20251016 10113120251016 10345220251016 104451

20251016 102247 20251016 102311 20251016 102322 20251016 10235420251016 102600

20251016 104501 20251016 102614 20251016 102648 20251016 102653 1

20251016 104509

20251016 102921 20251016 102926

20251016 104456

20251016 103052 20251016 103121 20251016 103124

20251016 104506

20251016 101922 20251016 101946 20251016 101949

 

Από Ζουμπουλή Ματέλη Μυρσίνη

Σεισμός είναι θα περάσει

Ωπ παιδιά! Σεισμός!!! Καλέ κουνιέται ο κόσμος όλος! Ησυχάστε, ησυχάστε! Ο Κόττος είναι που χορεύει! Ναι, δεν το ξέρατε; Ο Κόττος είναι το πιο όμορφο καρυδοτσουφλάκι του κόσμου που μαζί με τη Γαία κρατάνε στα κεφάλια τους όλο μας τον κόσμο! Απλά αυτός ο Κόττος είναι τόσο χορευταράς που δε μπορεί να συγκρατηθει. Παρασύρεται, κάνει τις, εκπληκτικές κατά τα άλλα, φιγούρες του κι μας κουνάει όλους. Ήσυχα βρε Κόττο, θα τα γκρεμίσεις όλα…

Τα καρυδοτσουφλάκια – Ντέμη Ρούσσα

Μ αυτό το εκπαιδευτικό παραμύθι για το σεισμό προσπαθήσαμε να προσεγγίσουμε την έννοια του σεισμού και να μάθουμε

  • Τί είναι ο Σεισμός ; ( Καταιγισμός ιδεών προκειμένου να διερευνηθούν οι αρχικές απόψεις των παιδιών ).
  • Τί συμβαίνει κατά τη διάρκεια ενός σεισμού ;
  • Πώς μπορώ να προστατευτώ κατά τη διάρκεια ενός σεισμού;  Τί κάνω μετά το σεισμό;
  • Τί είναι η τσάντα έκτακτης ανάγκης;
  • Μυστικά διάσωσης : Σωστές και Λάθος αντιδράσεις κατά τη διάρκεια ενός σεισμού.
  • Κατασκευές.
Είναι βασικό τα παιδιά αρχικά να κατανοήσουν και στην συνέχεια να κατακτήσουν την ικανότητα να ανασύρουν από τη μνήμη τους, τη κρίσιμη στιγμή, τρία βασικά βήματα:
  • Δεν χάνω την ψυχραιμία μου, μένω ήρεμος.
  • Πέφτω κάτω, καλύπτομαι, κρατιέμαι. ( Σύνθημα: πέσε κάτω! Καλύψου! Κρατήσου!).
  • Κάνουμε σειρούλα και βγαίνουμε έξω από το κτίριο.
Ο ΟΑΣΠ έχει δημιουργήσει επίσης δύο βίντεο που αναφέρονται στα μέτρα προστασίας κατά τη διάρκεια ενός σεισμού, που είναι εξαιρετικά για την ηλικιακή ομάδα των 4-6 ετών.
Μιλήσαμε για το τί πρέπει να έχει το βαλιτσάκι του σεισμού και το κατασκευάσαμε . Επίσης μάθαμε ποιόν αριθμό έκτακτης ανάγκης πρέπει να καλούμε σε περίπτωση σεισμού.
20251013 122202 20251013 12224420251014 105609
Μελετήσαμε το εσωτερικό της γης για να εξηγήσουμε το σεισμό και με γκοφρέ αναπαραστήσαμε τα στρώματα της γης.
https://youtu.be/LwdVsgZmrMM?t=189
20251014 103252 20251014 103522 20251014 103656 20251014 103752 1
 Από Ζουμπουλή Ματέλη Μυρσίνη

2. Συμμετοχή στο EU Code Week 2025 (11–26 Οκτωβρίου)

Δραστηριότητα: «Βρες το όνομά σου στο πλέγμα!»

Στόχοι

  • Τα παιδιά να αναγνωρίσουν το όνομά τους και τα ονόματα των συμμαθητών τους.
  • Να εξοικειωθούν με έννοιες προσανατολισμού (πάνω – κάτω – δεξιά – αριστερά).
  • Να κάνουν μια πρώτη γνωριμία με τη λογική του προγραμματισμού (σειρά εντολών – κατεύθυνση – στόχος).
  • Να αναπτύξουν συνεργασία και επίλυση προβλημάτων μέσα από το παιχνίδι.
  • Να μάθουν να ακολουθούν οδηγίες βήμα-βήμα (αλγοριθμική σκέψη).
  • Να αναπτύξουν συνεργασία και προσανατολισμό στο χώρο.

 Υλικά

  • Επιδαπέδιο πλέγμα -Επιδιόρθωση παλιού πλέγματος
  • Κάρτες με βέλη (⬆️ ⬇️ ⬅️ ➡️)
  • Κάρτες με με το αρχικό γραμμα του ονόματός τους και ονόματα των παιδιών
  • Ένα παιδί «ρομπότ», σαν BeeBot
  • Tαινία δαπέδου για τη δημιουργία του πλέγματος

Περιγραφή δραστηριότητας

  1. Εισαγωγή – Συζήτηση
    Ένα παράξενο γράμμα έρχεται στον υπολογιστή του σχολείου. «Γίνε ρομποτ και βρες το όνομα σου» Η εκπαιδευτικός δείχνει το πλέγμα στο δαπεδο και εξηγεί ότι σήμερα θα μάθουν να “προγραμματίζουν” το ρομπότ για να φτάσει στο αρχικό γράμμα του ονόματος του κάθε παιδιού αλλά και στο όνομα του κάθε παιδιού.
  2. Τοποθέτηση ονομάτων
    Κάθε παιδί τοποθετεί την κάρτα με το όνομά του σε ένα τετράγωνο του πλέγματος.
  3. Επίδειξη – Παράδειγμα
    Εν απαιδι γινεταορομποτ και ένα ο προγραμματιστής του. Το παιδί-ρομπότ ακολουθεί τις οδηγίες που δίνονται από τον προγραμματιστή.
    Π.χ. “2 βήματα μπροστά, 1 δεξιά”.
  4. Παιχνίδι “Βρες το όνομά σου”
    • Κάθε παιδί παίρνει σειρά.
    • Οι συμμαθητές προγραμματίζουν το παιδί-ρομπότ, να φτάσει στο όνομά του, τοποθετώντας διαδοχικά τις κάρτες με τα βέλη.
    • Αν η διαδρομή είναι σωστή, το ρομπότ φτάνει στο όνομα και όλοι χειροκροτούν.
  5. Επέκταση – Συνεργασία
    Τα παιδιά μπορούν να οδηγήσουν το ρομπότ από ένα όνομα σε άλλο, π.χ. “Από τον Γιώργο στη Άρτεμη”, ενισχύοντας και τη συνεργασία.
  6. Το παιχνίδι επαναλαμβάνεται με κάρτες

Αναστοχασμός

  • Τι κάναμε για να φτάσουμε στο όνομά μας;
  • Πώς βοήθησαν τα βέλη;
  • Τι σημαίνει “προγραμματίζω”;

eikona Viber 2025 10 13 14 47 23 155 eikona Viber 2025 10 13 14 48 24 969 eikona Viber 2025 10 13 14 48 54 369 eikona Viber 2025 10 13 14 49 12 251 eikona Viber 2025 10 13 14 49 32 588

IMG 9931 IMG 9930 IMG 9929 IMG 9928 IMG 9927 IMG 9926 IMG 9925 IMG 9924

IMG 9968 IMG 9969 IMG 9970 IMG 9971 IMG 9972 IMG 9973 IMG 9974 IMG 9975 IMG 9976 IMG 9977 IMG 9978 IMG 9979

από Δήμου Μαρία

1. Συμμετοχή στο EU Code Week 2025 (11–26 Οκτωβρίου)

Στόχος Δραστηριότητας – Προγραμματισμός & Ρομποτική (Νηπιαγωγείο, ΝΑΠ 2022, Μοντέλο Ε5)

Περιβάλλον – Νερό – Κύκλος του νερού
Διδακτικός Στόχος:
Τα παιδιά να κατανοούν βασικά στάδια του κύκλου του νερού (εξάτμιση, συμπύκνωση, βροχή, συλλογή) και να αναπτύσσουν δεξιότητες προγραμματισμού μέσω της Beebot.

Στόχοι Προσχολικής Εκπαίδευσης:

  1. Γνωστικός στόχος:
    • Αναγνώριση και ονομασία των βασικών φάσεων του κύκλου του νερού.
    • Σύνδεση των εικόνων/σταδίων με την πραγματική διαδικασία στον φυσικό κόσμο.
  2. Δεξιότητες Προγραμματισμού:
    • Προγραμματισμός απλών κινήσεων της Beebot για να ακολουθήσει τη σωστή σειρά του κύκλου.
    • Κατανόηση της έννοιας ακολουθίας και διαδοχής ενεργειών (αρχή του αλγορίθμου).
    • Συνεργασία με άλλα παιδιά για προγραμματισμό σε ομάδα.
  3. Κοινωνικο-συναισθηματικοί στόχοι:
    • Ανάπτυξη συνεργασίας και επικοινωνίας κατά τον προγραμματισμό της Beebot.
    • Ενίσχυση της αυτοπεποίθησης μέσω της ολοκλήρωσης ενός μικρού έργου ρομποτικής.

Μεθοδολογία / Δραστηριότητες:

  • Τοποθέτηση ενός πλέγματος στον χώρο με εικόνες που απεικονίζουν τον κύκλο του νερού.
  • Τα παιδιά προγραμματίζουν τη Beebot να κινηθεί από το ένα στάδιο στο άλλο ακολουθώντας τη σωστή σειρά.
  • Συζήτηση για το τι συμβαίνει σε κάθε στάδιο καθώς η Beebot “ταξιδεύει” πάνω στο πλέγμα.

Αναμενόμενο Αποτέλεσμα:
Τα παιδιά θα μπορούν να αναγνωρίζουν τα στάδια του κύκλου του νερού και να προγραμματίζουν απλές κινήσεις της Beebot, κατανοώντας τη βασική έννοια της ακολουθίας εντολών.

eikona Viber 2025 10 13 14 39 05 085 eikona Viber 2025 10 13 14 39 17 248 eikona Viber 2025 10 13 14 39 31 295 eikona Viber 2025 10 13 14 39 48 998 eikona Viber 2025 10 13 14 40 46 173 eikona Viber 2025 10 13 14 41 10 486 eikona Viber 2025 10 13 14 41 57 934 eikona Viber 2025 10 13 14 42 18 973 eikona Viber 2025 10 13 14 42 37 593 eikona Viber 2025 10 13 14 43 00 870

eikona Viber 2025 10 13 14 40 07 795 1 eikona Viber 2025 10 13 14 40 28 838 1

από Δήμου Μαρία

Φθινόπωρο

Φθινόπωρο φθινοπωράκι η πρώτη εποχή προς εξερεύνηση…Τα θέματα πολλά, οι απορίες ακόμη περισσότερες, τα ενδιαφέροντα των παιδιών ποικίλα…
Τι να πρωτοσυζητήσουμε…
Για τον κύκλο των εποχών, για τον καιρό και κοντά σ’ αυτόν και για τον κύκλο του νερού, τα πρωτοβρόχια και  τον άνεμο, για τις αλλαγές στη φύση ( στα δέντρα, τα φύλλα, τη ζωή των ζώων και εντόμων), για τα ταξιδιάρικα πουλιά, για τα νόστιμα φρούτα του, για τις αγροτικές εργασίες;
Ξεκινάμε με την εποχή του Φθινοπώρου γενικά και πως αλλιώς με ένα τραγούδι:

Συζητάμε για τις αλλαγές του Φθινοπώρου μέσα από αινίγματα. Τα αινίγματα στο νηπιαγωγείο χρησιμοποιούνται για ψυχαγωγία και μάθηση, βοηθώντας τα παιδιά να αναπτύξουν την κριτική σκέψη, την παρατηρητικότητα και τη γλωσσική τους ικανότητα. 

Και προσπαθούμε να απαντήσουμε στα αινίγματα.

20251007 11232820251007 11252920251007 112449

Ακούμε το παραμύθι και το αξιοποιούμε διδακτικά. Ο Φλέτσερ είναι ένα μικρό αλεπουδάκι που το πρώτο καλοκαίρι της ζωής του γνώρισε και αγάπησε ένα καταπράσινο δέντρο. Το αλεπουδάκι όμως ανησυχεί όταν έρχεται το Φθινόπωρο και το δεντράκι του αλλάζει. Προσπαθεί να το βοηθήσει με διάφορούς τρόπους, Στο τέλος όμως καταλαβαίνει ότι η φύση είναι όμορφη όλες τις εποχές του χρόνου.

Από Ζουμπουλή-Ματέλη Μυρσίνη

Όλα για μένα!

Τις πρώτες μέρες εκτός από το ονόματα των συμμαθητών μας καλό είναι να γνωρίζουμε καλύτερα και τα ενδιαφέροντα τους.

Διαβάσαμε το παραμύθι “Πόσο μ’αρέσει ο εαυτός μου”

 

0003374 195

Και με αφορμή μία κατασκευή που δόθηκε στα παιδιά (Η τσαγιέρα του εαυτού μου) , μας μίλησαν για τα αγαπημένα τους παιχνίδια, μέρη, χρώματα, αγαπημένα πρόσωπα κ.λ.π.

20250929 091123 20250929 091257 20250929 091410 20250929 091505 20250929 091610 20250929 110705 20250929 110845 20250929 110949 20250930 114250 20250930 114402 20251007 090959 20251007 091057

Η δράση συνεχίζεται. Όταν ολοκληρωθεί θα διακοσμήσουμε με τις τσαγιέρες την πόρτα της τάξης μας.

 

Από Ζουμπουλή- Ματέλη Μυρσίνη

Συμμετοχή στο EU Code Week 2025 (11–26 Οκτωβρίου)

eu code week 2025

Το σχολείο μας θα συμμετάσχει και φέτος στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού (EU Code Week), που ξεκινά στις 11 Οκτωβρίου 2025. Στόχος των δράσεων μας είναι η ενίσχυση της υπολογιστικής σκέψης και της δημιουργικότητας, να γνωρίσουν τα βασικά στοιχεία του coding με ευχάριστο και εκπαιδευτικό τρόπο, μέσα από δραστηριότητες που έχουν σχέση με τον προγραμματισμό, τη ρομποτική και τις ψηφιακές δεξιότητες. Η εκμάθηση προγραμματισμού μπορεί να ενδυναμώσει τους μαθητές μας ώστε να βρίσκονται στην πρώτη γραμμή μιας ψηφιακά ικανής κοινωνίας και να αναπτύξουν καλύτερη κατανόηση του κόσμου που τους περιβάλλει.

CodeWeek 3

από Δήμου Μαρία

Το σύννεφο έφερε βροχή(2)- Τα συστατικά του νερού

Θέμα: «Το νερό: από τι αποτελείται;»
Θεματικό πεδίο :Φυσικές επιστήμες, τεχνολογία, περιβάλλον- Συνδέσεις με Γλώσσα, Μαθηματικά, Τέχνες, Ψηφιακά μέσα

Σκοποί / στόχοι :

  • Να εισαχθούν στην έννοια της σύστασης (άτομα / μόρια) με απλό τρόπο.
  • Να κατανοήσουν την έννοια του στερεού -υγρού και αέριου
  • Να κατανοήσουν ότι το καθαρό νερό αποτελείται από υδρογόνο και οξυγόνο (H₂O) με παιγνιώδη τρόπο.
  • Να κάνουν πειράματα ανάμειξης / διάλυσης
  • Να εκφραστούν προφορικά και με σχέδιο / ζωγραφιές την ιδέα της σύστασης.
  • Να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας, παρατήρησης, σκέψης «γιατί» και «πώς».
  • Να συνδέσουν γνώση με καθημερινή εμπειρία (νερό της βρύσης, νερό της βροχής, καθαρό / ακάθαρτο νερό).

Μεθοδολογική προσέγγιση:

  • Μοντέλο Ε5 (Ενεργοποίηση, Εμπλοκή, Επεξεργασία, Επέκταση, Αξιολόγηση)
  • Μαθητοκεντρική, διερευνητική προσέγγιση, χρήση πειραμάτων, συνεργατικά εργαστήρια, χρήση εικόνων / μοντέλων, ψηφιακά εργαλεία.
  • Διαθεματικές συνδέσεις: με Γλώσσα (ορολογία, συζήτηση), Μαθηματικά (μέτρηση, σύγκριση ποσότητας), Τέχνες (σχέδιο / κατασκευές)
  1. Ενεργοποίηση (προαπαιτούμενη γνώση / πρότερος προβληματισμός)

Δραστηριότητα 1:

  • Τα παιδιά μιλούν για το νερό «Τι είναι το νερό; Πού το βλέπω;»
  • Συζητάμε από πού έρχεται (βροχή, βρύση, ποτάμια)
  • Ποια είναι η μορφή του, κάθε φορά; (πάγος, νερό βρύσης, ατμός) εντοπίζω στην τάξη στερεά, υγρά και αέρια σώματα.
  • Παρουσιάζουμε διαφανές νερό, αυτό που πίνουμε και νερό με λάσπη από τα ρυάκια που τρέχουν στην αυλή μας μετά τη βροχή. Τα παιδιά προβλέπουν: «Γιατί αυτό το νερό φαίνεται διαφορετικό;»
  • IMG 9914

Στόχος: Να ενεργοποιηθεί ο κόσμος των παιδιών, να εκφράσουν τις ιδέες τους για το νερό.

2.Εμπλοκή (εισαγωγή στην έννοια της σύστασης)

Δραστηριότητα 2:

  • Δείχνουμε μια εικόνα / σχήμα μορίου νερού (δύο H + ένα O) και λέμε ότι κάθε νερό «είναι» πολλά μικρά σωματίδια.
  • Χρησιμοποιούμε πλαστελίνη: δύο μπλε μπαλάκια = υδρογόνο, ένα κόκκινο = οξυγόνο — κάθε ομάδα παίρνει τρία και «σχηματίζει» μόρια.
  • Συζητάμε: «Αν βάλουμε μόνο υδρογόνο; Μόνο οξυγόνο; Πώς γίνεται να είναι νερό;»

Στόχος: Να κατανοήσουν ότι το νερό δεν είναι απλά «ένα υγρό», αλλά έχει σύσταση — ότι αποτελείται από δύο υδρογόνα και ένα οξυγόνο.

3. Επεξεργασία (πειραματισμός / διερεύνηση)

Δραστηριότητα 3Α – Πείραμα διάλυσης:

  • Σε ένα ποτήρι βάζουμε καθαρό νερό.
  • Προσθέτουμε χαρτί γκοφρέ  και παρατηρούμε τη διάχυση.
  • Τα παιδιά περιγράφουν τι βλέπουν: «Το χρώμα εξαπλώνεται».
  • Συζητάμε γιατί συμβαίνει αυτό — σύνδεση με «σωματίδια που κινούνται».
  • IMG 9919
  • IMG 9916 IMG 9923

Δραστηριότητα 3Β – Πείραμα ανάμειξης / φίλτρανσης:

  • Δίνουμε νερό μικτά με άμμο / χώμα / φύλλα.
  • Τα παιδιά επιχειρούν να το φιλτράρουν (με φίλτρα καφέ ή ύφασμα) και να συγκρίνουν πριν/μετά.
  • Συζητάμε τι απέμεινε, τι εξαφανίστηκε, τι άλλαξε.

Στόχος: Να παρατηρούν, να κάνουν υποθέσεις, να καταγράψουν τις αλλαγές — να συνδέσουν διάλυση και σύσταση με φυσική εμπειρία.

4. Επέκταση (εμβάθυνση, διαφοροποίηση)

Δραστηριότητα 4 –Κατασκευάζουμε μοντέλα μορίων νερού

Παιχνίδι ρόλων:

  • Τα παιδιά κινούνται στο χώρο και σχηματίζουν διαδοχικά στερεά σώματα, υγρά και αέρια δείχνοντας τη σύσταση με τα σώματά τους.
  • Η δομή των μορίων στα στερεά

eikona Viber 2025 10 14 09 36 47 139

Η δομή των μορίων στα υγρά 

eikona Viber 2025 10 14 09 37 07 756

Η δομή των μορίων στα αέρια

eikona Viber 2025 10 14 09 37 42 923

  • Τα παιδιά κατασκευάζουν σταγόνες από χαρτί. Χωρίζονται στο χώρο και με το κατάλληλο σύνθημα δημιουργούν στη σύσταση του νερού (H₂O).Η σταγόνες με το φιογκάκι, τα κορίτσια,  είναι τα Οξυγόνα και τα αγόρια τα Υδρογόνα.

eikona Viber 2025 10 10 10 16 42 379 eikona Viber 2025 10 10 10 16 42 155 eikona Viber 2025 10 10 10 16 42 188 eikona Viber 2025 10 10 10 16 42 124 eikona Viber 2025 10 10 10 16 41 892

eikona Viber 2025 10 10 10 16 42 078 1

Πόσο μικρά μπορεί να είναι τα μόρια και τα άτομα; Μπορούμε εμείς να κόψουμε σε τόσο μικρά κομμάτια ένα σώμα; 

IMG 9912

Μάλλον λίγο δύσκολο!

Κατασκευάζουμε μοντέλα μορίων νερού

Nero

Φτιάχνουμε μικρές μπάλες από πλαστελίνη διαφόρων χρωμάτων.

Τα παιδιά τις συνδέουν μεταξύ τους με οδοντογλυφίδες, όπως συμβαίνει στα μόρια.

Όταν τα άτομα είναι ίδια οι σφαίρες πλαστελίνης έχουν το ίδιο χρώμα.

Όταν τα άτομα είναι διαφορετικά έχουν διαφορετικό χρώμα.

eikona Viber 2025 10 14 09 40 27 261 eikona Viber 2025 10 14 09 40 27 557 eikona Viber 2025 10 14 09 40 27 823 eikona Viber 2025 10 14 09 44 18 905 eikona Viber 2025 10 14 09 44 19 182 eikona Viber 2025 10 14 09 44 19 481 eikona Viber 2025 10 14 09 44 59 859 eikona Viber 2025 10 14 09 45 00 114

IMG 9913

4. Αξιολόγηση

  • Κατανόηση της ιδέας της ύλης και της σύνθεσης
  • Ικανότητα να αναφέρουν τα συστατικά του νερού (H, O)
  • Πρακτικές δεξιότητες (πειράματα, παρατηρήσεις)
  • Δημιουργικότητα 
  • eikona Viber 2025 10 14 09 45 25 082 eikona Viber 2025 10 14 09 45 58 491 eikona Viber 2025 10 14 09 45 58 222 eikona Viber 2025 10 14 09 45 57 853 eikona Viber 2025 10 14 09 45 43 254 eikona Viber 2025 10 14 09 45 42 911 eikona Viber 2025 10 14 09 45 42 534 eikona Viber 2025 10 14 09 45 25 643 eikona Viber 2025 10 14 09 45 25 372

από Δήμου Μαρία