«Οι φίλοι μου κι εγώ» eTwinning
Το «Οι Φίλοι μου και Εγώ» είναι ένα έργο eTwinning που συνδέει μαθητές νηπιαγωγείων γενικής και ειδικής αγωγής από την Ελλάδα, τη Ρουμανία, Πολωνία, την Τουρκία, κα.
Μέσα από την τέχνη, την αφήγηση ιστοριών, τη μουσική και τα εργαλεία ΤΠΕ, τα παιδιά θα εξερευνήσουν τη φιλία, τα συναισθήματα, τη συνεργασία και τον σεβασμό για τους άλλους. Οι δραστηριότητές μας θα προωθήσουν την πολιτισμική επίγνωση, την ενσυναίσθηση, τη δημιουργικότητα και την ομαδική εργασία με έναν χαρούμενο, παιδοκεντρικό τρόπο.
Μαθησιακοί Στόχοι:
Ανάπτυξη δεξιοτήτων επικοινωνίας και συνεργασίας μέσω παιχνιδιάρικων δραστηριοτήτων. Ενίσχυση ήπιων δεξιοτήτων όπως η ενσυναίσθηση, η δημιουργικότητα και ο σεβασμός για την ποικιλομορφία. Ενίσχυση του ψηφιακού γραμματισμού χρησιμοποιώντας ασφαλή διαδικτυακά εργαλεία (Padlet, Canva, BookCreator, Thinglink, κ.λπ.). Ενίσχυση της ευρωπαϊκής ταυτότητας των παιδιών και του αισθήματος ότι ανήκουν σε μια ευρύτερη κοινότητα. Ενθάρρυνση της αυτοέκφρασης μέσω της τέχνης, των φωνητικών ηχογραφήσεων και των κοινών ψηφιακών δημιουργιών.
Διάρκεια: Οκτώβριος 2025 – Μάρτιος 2026
Συνδιοργάνωση Νηπιαγωγείο Λουτρών -Νηπιαγωγείο Ταξιαρχών
Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να δείτε στον χάρτη Google Maps, τα σχολεία που συμμετέχουν στο πρόγραμμα.
https://www.google.com/maps/d/edit?mid=1qPJmXPtFZIagAV1ypGAfFMpL5oRxdLg&usp=sharing
Από Δήμου Μαρία
Παγκόσμια μέρα διατροφής
Στα πλαίσια εορτασμού της παγκόσμιας μέρας διατροφής καλέσαμε την διατροφολόγο κ Ευστρατία Κουνιαρέλλη κι αυτή όπως κάθε χρόνο επισκέφτηκε το νηπιαγωγείο μας και μίλησε στα παιδιά για την αξία της υγιεινής διατροφής.
Πρώτα έφτιαξε μαζί με τα παιδιά την πυραμίδα της διατροφής
Έπειτα φτιάξανε με διάφορους συνδυασμούς τροφών το πρωινό, το μεσημεριανό κ.λ.π.
Στη συνέχεια εμείς παίξαμε διάφορα διαδραστικά παιχνίδια για να αξιολογήσουμε τις γνώσεις μας.
Και φτιάξαμε το βιβλιαράκι των αινιγμάτων , με αινίγματα για τα φρούτα και τα λαχανικά. Από τη μια μεριά της σελίδας ήταν το αίνιγμα και από την άλλη τα παιδιά ζωγράφιζαν την απάντηση.
Από Ζουμπουλή Ματέλη Μυρσίνη
Σεισμός είναι θα περάσει
Ωπ παιδιά! Σεισμός!!! Καλέ κουνιέται ο κόσμος όλος! Ησυχάστε, ησυχάστε! Ο Κόττος είναι που χορεύει! Ναι, δεν το ξέρατε; Ο Κόττος είναι το πιο όμορφο καρυδοτσουφλάκι του κόσμου που μαζί με τη Γαία κρατάνε στα κεφάλια τους όλο μας τον κόσμο! Απλά αυτός ο Κόττος είναι τόσο χορευταράς που δε μπορεί να συγκρατηθει. Παρασύρεται, κάνει τις, εκπληκτικές κατά τα άλλα, φιγούρες του κι μας κουνάει όλους. Ήσυχα βρε Κόττο, θα τα γκρεμίσεις όλα…
Τα καρυδοτσουφλάκια – Ντέμη Ρούσσα
Μ αυτό το εκπαιδευτικό παραμύθι για το σεισμό προσπαθήσαμε να προσεγγίσουμε την έννοια του σεισμού και να μάθουμε
- Τί είναι ο Σεισμός ; ( Καταιγισμός ιδεών προκειμένου να διερευνηθούν οι αρχικές απόψεις των παιδιών ).
- Τί συμβαίνει κατά τη διάρκεια ενός σεισμού ;
- Πώς μπορώ να προστατευτώ κατά τη διάρκεια ενός σεισμού; Τί κάνω μετά το σεισμό;
- Τί είναι η τσάντα έκτακτης ανάγκης;
- Μυστικά διάσωσης : Σωστές και Λάθος αντιδράσεις κατά τη διάρκεια ενός σεισμού.
- Κατασκευές.
- Δεν χάνω την ψυχραιμία μου, μένω ήρεμος.
- Πέφτω κάτω, καλύπτομαι, κρατιέμαι. ( Σύνθημα: πέσε κάτω! Καλύψου! Κρατήσου!).
- Κάνουμε σειρούλα και βγαίνουμε έξω από το κτίριο.
2. Συμμετοχή στο EU Code Week 2025 (11–26 Οκτωβρίου)
Δραστηριότητα: «Βρες το όνομά σου στο πλέγμα!»
Στόχοι
- Τα παιδιά να αναγνωρίσουν το όνομά τους και τα ονόματα των συμμαθητών τους.
- Να εξοικειωθούν με έννοιες προσανατολισμού (πάνω – κάτω – δεξιά – αριστερά).
- Να κάνουν μια πρώτη γνωριμία με τη λογική του προγραμματισμού (σειρά εντολών – κατεύθυνση – στόχος).
- Να αναπτύξουν συνεργασία και επίλυση προβλημάτων μέσα από το παιχνίδι.
- Να μάθουν να ακολουθούν οδηγίες βήμα-βήμα (αλγοριθμική σκέψη).
- Να αναπτύξουν συνεργασία και προσανατολισμό στο χώρο.
Υλικά
- Επιδαπέδιο πλέγμα -Επιδιόρθωση παλιού πλέγματος
- Κάρτες με βέλη (⬆️ ⬇️ ⬅️ ➡️)
- Κάρτες με με το αρχικό γραμμα του ονόματός τους και ονόματα των παιδιών
- Ένα παιδί «ρομπότ», σαν BeeBot
- Tαινία δαπέδου για τη δημιουργία του πλέγματος
Περιγραφή δραστηριότητας
- Εισαγωγή – Συζήτηση
Ένα παράξενο γράμμα έρχεται στον υπολογιστή του σχολείου. «Γίνε ρομποτ και βρες το όνομα σου» Η εκπαιδευτικός δείχνει το πλέγμα στο δαπεδο και εξηγεί ότι σήμερα θα μάθουν να “προγραμματίζουν” το ρομπότ για να φτάσει στο αρχικό γράμμα του ονόματος του κάθε παιδιού αλλά και στο όνομα του κάθε παιδιού. - Τοποθέτηση ονομάτων
Κάθε παιδί τοποθετεί την κάρτα με το όνομά του σε ένα τετράγωνο του πλέγματος. - Επίδειξη – Παράδειγμα
Εν απαιδι γινεταορομποτ και ένα ο προγραμματιστής του. Το παιδί-ρομπότ ακολουθεί τις οδηγίες που δίνονται από τον προγραμματιστή.
Π.χ. “2 βήματα μπροστά, 1 δεξιά”. - Παιχνίδι “Βρες το όνομά σου”
- Κάθε παιδί παίρνει σειρά.
- Οι συμμαθητές προγραμματίζουν το παιδί-ρομπότ, να φτάσει στο όνομά του, τοποθετώντας διαδοχικά τις κάρτες με τα βέλη.
- Αν η διαδρομή είναι σωστή, το ρομπότ φτάνει στο όνομα και όλοι χειροκροτούν.
- Επέκταση – Συνεργασία
Τα παιδιά μπορούν να οδηγήσουν το ρομπότ από ένα όνομα σε άλλο, π.χ. “Από τον Γιώργο στη Άρτεμη”, ενισχύοντας και τη συνεργασία. - Το παιχνίδι επαναλαμβάνεται με κάρτες
Αναστοχασμός
- Τι κάναμε για να φτάσουμε στο όνομά μας;
- Πώς βοήθησαν τα βέλη;
- Τι σημαίνει “προγραμματίζω”;
από Δήμου Μαρία
1. Συμμετοχή στο EU Code Week 2025 (11–26 Οκτωβρίου)
Στόχος Δραστηριότητας – Προγραμματισμός & Ρομποτική (Νηπιαγωγείο, ΝΑΠ 2022, Μοντέλο Ε5)
Περιβάλλον – Νερό – Κύκλος του νερού
Διδακτικός Στόχος:
Τα παιδιά να κατανοούν βασικά στάδια του κύκλου του νερού (εξάτμιση, συμπύκνωση, βροχή, συλλογή) και να αναπτύσσουν δεξιότητες προγραμματισμού μέσω της Beebot.
Στόχοι Προσχολικής Εκπαίδευσης:
- Γνωστικός στόχος:
- Αναγνώριση και ονομασία των βασικών φάσεων του κύκλου του νερού.
- Σύνδεση των εικόνων/σταδίων με την πραγματική διαδικασία στον φυσικό κόσμο.
- Δεξιότητες Προγραμματισμού:
- Προγραμματισμός απλών κινήσεων της Beebot για να ακολουθήσει τη σωστή σειρά του κύκλου.
- Κατανόηση της έννοιας ακολουθίας και διαδοχής ενεργειών (αρχή του αλγορίθμου).
- Συνεργασία με άλλα παιδιά για προγραμματισμό σε ομάδα.
- Κοινωνικο-συναισθηματικοί στόχοι:
- Ανάπτυξη συνεργασίας και επικοινωνίας κατά τον προγραμματισμό της Beebot.
- Ενίσχυση της αυτοπεποίθησης μέσω της ολοκλήρωσης ενός μικρού έργου ρομποτικής.
Μεθοδολογία / Δραστηριότητες:
- Τοποθέτηση ενός πλέγματος στον χώρο με εικόνες που απεικονίζουν τον κύκλο του νερού.
- Τα παιδιά προγραμματίζουν τη Beebot να κινηθεί από το ένα στάδιο στο άλλο ακολουθώντας τη σωστή σειρά.
- Συζήτηση για το τι συμβαίνει σε κάθε στάδιο καθώς η Beebot “ταξιδεύει” πάνω στο πλέγμα.
Αναμενόμενο Αποτέλεσμα:
Τα παιδιά θα μπορούν να αναγνωρίζουν τα στάδια του κύκλου του νερού και να προγραμματίζουν απλές κινήσεις της Beebot, κατανοώντας τη βασική έννοια της ακολουθίας εντολών.
από Δήμου Μαρία
Φθινόπωρο
Συζητάμε για τις αλλαγές του Φθινοπώρου μέσα από αινίγματα. Τα αινίγματα στο νηπιαγωγείο χρησιμοποιούνται για ψυχαγωγία και μάθηση, βοηθώντας τα παιδιά να αναπτύξουν την κριτική σκέψη, την παρατηρητικότητα και τη γλωσσική τους ικανότητα.
Και προσπαθούμε να απαντήσουμε στα αινίγματα.
Ακούμε το παραμύθι και το αξιοποιούμε διδακτικά. Ο Φλέτσερ είναι ένα μικρό αλεπουδάκι που το πρώτο καλοκαίρι της ζωής του γνώρισε και αγάπησε ένα καταπράσινο δέντρο. Το αλεπουδάκι όμως ανησυχεί όταν έρχεται το Φθινόπωρο και το δεντράκι του αλλάζει. Προσπαθεί να το βοηθήσει με διάφορούς τρόπους, Στο τέλος όμως καταλαβαίνει ότι η φύση είναι όμορφη όλες τις εποχές του χρόνου.
Από Ζουμπουλή-Ματέλη Μυρσίνη
Όλα για μένα!
Τις πρώτες μέρες εκτός από το ονόματα των συμμαθητών μας καλό είναι να γνωρίζουμε καλύτερα και τα ενδιαφέροντα τους.
Διαβάσαμε το παραμύθι “Πόσο μ’αρέσει ο εαυτός μου”
Και με αφορμή μία κατασκευή που δόθηκε στα παιδιά (Η τσαγιέρα του εαυτού μου) , μας μίλησαν για τα αγαπημένα τους παιχνίδια, μέρη, χρώματα, αγαπημένα πρόσωπα κ.λ.π.
Η δράση συνεχίζεται. Όταν ολοκληρωθεί θα διακοσμήσουμε με τις τσαγιέρες την πόρτα της τάξης μας.
Από Ζουμπουλή- Ματέλη Μυρσίνη
Συμμετοχή στο EU Code Week 2025 (11–26 Οκτωβρίου)
Το σχολείο μας θα συμμετάσχει και φέτος στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού (EU Code Week), που ξεκινά στις 11 Οκτωβρίου 2025. Στόχος των δράσεων μας είναι η ενίσχυση της υπολογιστικής σκέψης και της δημιουργικότητας, να γνωρίσουν τα βασικά στοιχεία του coding με ευχάριστο και εκπαιδευτικό τρόπο, μέσα από δραστηριότητες που έχουν σχέση με τον προγραμματισμό, τη ρομποτική και τις ψηφιακές δεξιότητες. Η εκμάθηση προγραμματισμού μπορεί να ενδυναμώσει τους μαθητές μας ώστε να βρίσκονται στην πρώτη γραμμή μιας ψηφιακά ικανής κοινωνίας και να αναπτύξουν καλύτερη κατανόηση του κόσμου που τους περιβάλλει.
από Δήμου Μαρία
Το σύννεφο έφερε βροχή(2)- Τα συστατικά του νερού
Θέμα: «Το νερό: από τι αποτελείται;»
Θεματικό πεδίο :Φυσικές επιστήμες, τεχνολογία, περιβάλλον- Συνδέσεις με Γλώσσα, Μαθηματικά, Τέχνες, Ψηφιακά μέσα
Σκοποί / στόχοι :
- Να εισαχθούν στην έννοια της σύστασης (άτομα / μόρια) με απλό τρόπο.
- Να κατανοήσουν την έννοια του στερεού -υγρού και αέριου
- Να κατανοήσουν ότι το καθαρό νερό αποτελείται από υδρογόνο και οξυγόνο (H₂O) με παιγνιώδη τρόπο.
- Να κάνουν πειράματα ανάμειξης / διάλυσης
- Να εκφραστούν προφορικά και με σχέδιο / ζωγραφιές την ιδέα της σύστασης.
- Να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας, παρατήρησης, σκέψης «γιατί» και «πώς».
- Να συνδέσουν γνώση με καθημερινή εμπειρία (νερό της βρύσης, νερό της βροχής, καθαρό / ακάθαρτο νερό).
Μεθοδολογική προσέγγιση:
- Μοντέλο Ε5 (Ενεργοποίηση, Εμπλοκή, Επεξεργασία, Επέκταση, Αξιολόγηση)
- Μαθητοκεντρική, διερευνητική προσέγγιση, χρήση πειραμάτων, συνεργατικά εργαστήρια, χρήση εικόνων / μοντέλων, ψηφιακά εργαλεία.
- Διαθεματικές συνδέσεις: με Γλώσσα (ορολογία, συζήτηση), Μαθηματικά (μέτρηση, σύγκριση ποσότητας), Τέχνες (σχέδιο / κατασκευές)
- Ενεργοποίηση (προαπαιτούμενη γνώση / πρότερος προβληματισμός)
Δραστηριότητα 1:
- Τα παιδιά μιλούν για το νερό «Τι είναι το νερό; Πού το βλέπω;»
- Συζητάμε από πού έρχεται (βροχή, βρύση, ποτάμια)
- Ποια είναι η μορφή του, κάθε φορά; (πάγος, νερό βρύσης, ατμός) εντοπίζω στην τάξη στερεά, υγρά και αέρια σώματα.
- Παρουσιάζουμε διαφανές νερό, αυτό που πίνουμε και νερό με λάσπη από τα ρυάκια που τρέχουν στην αυλή μας μετά τη βροχή. Τα παιδιά προβλέπουν: «Γιατί αυτό το νερό φαίνεται διαφορετικό;»

Στόχος: Να ενεργοποιηθεί ο κόσμος των παιδιών, να εκφράσουν τις ιδέες τους για το νερό.
2.Εμπλοκή (εισαγωγή στην έννοια της σύστασης)
Δραστηριότητα 2:
- Δείχνουμε μια εικόνα / σχήμα μορίου νερού (δύο H + ένα O) και λέμε ότι κάθε νερό «είναι» πολλά μικρά σωματίδια.
- Χρησιμοποιούμε πλαστελίνη: δύο μπλε μπαλάκια = υδρογόνο, ένα κόκκινο = οξυγόνο — κάθε ομάδα παίρνει τρία και «σχηματίζει» μόρια.
- Συζητάμε: «Αν βάλουμε μόνο υδρογόνο; Μόνο οξυγόνο; Πώς γίνεται να είναι νερό;»
Στόχος: Να κατανοήσουν ότι το νερό δεν είναι απλά «ένα υγρό», αλλά έχει σύσταση — ότι αποτελείται από δύο υδρογόνα και ένα οξυγόνο.
3. Επεξεργασία (πειραματισμός / διερεύνηση)
Δραστηριότητα 3Α – Πείραμα διάλυσης:
- Σε ένα ποτήρι βάζουμε καθαρό νερό.
- Προσθέτουμε χαρτί γκοφρέ και παρατηρούμε τη διάχυση.
- Τα παιδιά περιγράφουν τι βλέπουν: «Το χρώμα εξαπλώνεται».
- Συζητάμε γιατί συμβαίνει αυτό — σύνδεση με «σωματίδια που κινούνται».


Δραστηριότητα 3Β – Πείραμα ανάμειξης / φίλτρανσης:
- Δίνουμε νερό μικτά με άμμο / χώμα / φύλλα.
- Τα παιδιά επιχειρούν να το φιλτράρουν (με φίλτρα καφέ ή ύφασμα) και να συγκρίνουν πριν/μετά.
- Συζητάμε τι απέμεινε, τι εξαφανίστηκε, τι άλλαξε.
Στόχος: Να παρατηρούν, να κάνουν υποθέσεις, να καταγράψουν τις αλλαγές — να συνδέσουν διάλυση και σύσταση με φυσική εμπειρία.
4. Επέκταση (εμβάθυνση, διαφοροποίηση)
Δραστηριότητα 4 –Κατασκευάζουμε μοντέλα μορίων νερού
Παιχνίδι ρόλων:
- Τα παιδιά κινούνται στο χώρο και σχηματίζουν διαδοχικά στερεά σώματα, υγρά και αέρια δείχνοντας τη σύσταση με τα σώματά τους.
- Η δομή των μορίων στα στερεά
Η δομή των μορίων στα υγρά
Η δομή των μορίων στα αέρια
- Τα παιδιά κατασκευάζουν σταγόνες από χαρτί. Χωρίζονται στο χώρο και με το κατάλληλο σύνθημα δημιουργούν στη σύσταση του νερού (H₂O).Η σταγόνες με το φιογκάκι, τα κορίτσια, είναι τα Οξυγόνα και τα αγόρια τα Υδρογόνα.
Πόσο μικρά μπορεί να είναι τα μόρια και τα άτομα; Μπορούμε εμείς να κόψουμε σε τόσο μικρά κομμάτια ένα σώμα;
Μάλλον λίγο δύσκολο!
Κατασκευάζουμε μοντέλα μορίων νερού
Φτιάχνουμε μικρές μπάλες από πλαστελίνη διαφόρων χρωμάτων.
Τα παιδιά τις συνδέουν μεταξύ τους με οδοντογλυφίδες, όπως συμβαίνει στα μόρια.
Όταν τα άτομα είναι ίδια οι σφαίρες πλαστελίνης έχουν το ίδιο χρώμα.
Όταν τα άτομα είναι διαφορετικά έχουν διαφορετικό χρώμα.
4. Αξιολόγηση
- Κατανόηση της ιδέας της ύλης και της σύνθεσης
- Ικανότητα να αναφέρουν τα συστατικά του νερού (H, O)
- Πρακτικές δεξιότητες (πειράματα, παρατηρήσεις)
- Δημιουργικότητα

από Δήμου Μαρία







































































































































