Το έθιμο του ποδαρικού στη Λέσβο-Πρόγραμμα   eTwinning “Οι φίλοι μου κι εγώ”,

Στη Λέσβο, όπως και σε πολλά μέρη της Ελλάδας, το ποδαρικό αποτελεί ένα από τα πιο αγαπημένα και συμβολικά έθιμα της Πρωτοχρονιάς. Η πρώτη είσοδος στο σπίτι σηματοδοτεί την τύχη, την ευλογία και την ευημερία που θα φέρει ο νέος χρόνος, και γι’ αυτό οι Λέσβιοι φροντίζουν με προσοχή ποιος θα είναι ο «καλοπόδαρος».

Παλαιότερα, οι Λέσβιοι πίστευαν ότι ο άνθρωπος που θα περάσει πρώτος το κατώφλι την Πρωτοχρονιά επηρεάζει την τύχη όλης της χρονιάς. Γι’ αυτό επέλεγαν συνήθως ένα παιδί, ιδανικά αγόρι, που θεωρούσαν αγνό και τυχερό. Το παιδί έμπαινε στο σπίτι με το δεξί πόδι και ευχόταν «Καλή χρονιά και καλό ποδαρικό».

Σε πολλές περιοχές του νησιού, το παιδί κρατούσε μια πέτρα, ένα καρπό π.χ. ρόδι, συμβολίζοντας τη σταθερότητα και τη γονιμότητα, ενώ μερικές φορές έριχναν μέσα στο σπίτι λίγους κόκκους από σιτάρι για αφθονία. Όταν έμπαιναν  μέσα στο σπίτι άφηναν τις βρύσες να τρέχουν , για να τρέχει μέσα στο σπίτι τους τον καινούργιο χρόνο η ευτυχία και η αφθονία.

Ένα ιδιαίτερο στοιχείο της λεσβιακής παράδοσης είναι η χρήση του αμίλητου νερού. Η γιαγιά μου, η κα Δέσποινα, το τηρούσε με μεγάλη ευλάβεια και εμείς, τα εγγόνια της, το ζούσαμε σαν μια μικρή γιορτή γεμάτη προσμονή και συγκίνηση. Το νερό αυτό, που μένει σιωπηλό χωρίς να μιλήσει κανείς, ούτε όταν πηγαίνουν να το πάρουν αλλά ούτε και όταν γυρίζουν στο σπίτι τους με αυτό, χρησιμοποιείται για να καθαριστεί και να ευλογηθεί το σπίτι. Με αυτό το νερό συχνά ραντίζεται το σπίτι, ώστε να φύγουν τα κακά πνεύματα και να έρθει ευλογία και υγεία στους ενοίκους. Η σιωπή του νερού συμβολίζει την καθαρότητα και την ηρεμία, ενώ η χρήση του υπογραμμίζει την πίστη των ντόπιων σε συμβολικές πρακτικές για την καλή τύχη. Μέχρι και σήμερα την παραμονή της Πρωτοχρονιάς πολλοί κάτοικοι πηγαίνουν στο μικρό εκκλησάκι την Παναγίας Φανερωμένη στην Μυτιλήνη,  για να πάρουν το άγιασμα- αμίλητο νερό.

Όλα αυτά συζητήσαμε με τα παιδιά και δημιουργήσαμε το παρακάτω βίντεο για το πρόγραμμα   eTwinning “Οι φίλοι μου κι εγώ”, για να παρουσιάσουμε στους φίλους μας από τα άλλα σχολεία,  «Το ποδαρικό», ένα έθιμο της πρωτοχρονιάς στο νησί μας.

Από Δήμου Μαρία

Συνεργατικά έργα e-Twinning- My Friend΄s and I

Μετά από ψηφοφορία το logo του e-Twinning- My Friend΄s and I είναι το παρακάτω και είναι από το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Χίου

MY FRIEND S AND I LOGO

Το logo του Νηπιαγωγείου μας είναι το παρακάτω και ήταν το δεύτερο σε σειρά προτίμησής όσων συμμετείχαν στην ψηφοφορία:

LOGO NHP.TAXIARCHON

1.Παρακάτω θα βρείτε τον σύνδεσμο για το πρώτο μας κοινό έργο συνεργασίας: ” Ας πούμε ένα γεια”

https://read.bookcreator.com/kcB8lMfXKIaGXtHWJ4TkZo4QY1v1/fVZrNMacTj6shrXMhH4EMg

2. Παρακάτω θα βρείτε τον σύνδεσμο από το συνεργατικό μας έργο : “Αυτό είναι το περιβάλλον μας”

https://padlet.com/mariadimou1511/my-friends-and-i-this-is-our-environment-rh5mdnc513gfoc3r

3. Παρακάτω θα βρείτε τον σύνδεσμο για το συνεργατικό μας έργο: Η μουσική μας ενώνει!

https://www.canva.com/design/DAG5vFIMcOQ/bmzkwiquHwBf_UiFFxl7Lw/watch?utm_content=DAG5vFIMcOQ&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=uniquelinks&utlId=h295333222a

Οι δράσεις που πραγματοποιήθηκαν μέχρι τώρα ανέδειξαν τη δύναμη της συνεργασίας: κοινές κατασκευές, δημιουργικά σχέδια, ανταλλαγή υλικού και παρουσιάσεων, αλλά και πολλές στιγμές χαράς που ένωσαν τους μαθητές σε μια όμορφη κοινότητα μάθησης. Η διάθεση των παιδιών, ο ενθουσιασμός τους και η ανυπομονησία τους για κάθε νέα δραστηριότητα αποτελούν πραγματική έμπνευση.

Το πρόγραμμα όμως δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη· αντιθέτως, συνεχίζει να εξελίσσεται και να προσφέρει νέες ευκαιρίες για δημιουργική συνεργασία. Η συνέχεια των δράσεων υπόσχεται ακόμη περισσότερες όμορφες εμπειρίες, νέες ιδέες, αλληλεπιδράσεις και δραστηριότητες που θα ενισχύσουν ακόμη περισσότερο τους δεσμούς μεταξύ των παιδιών και θα εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους.

Με την ίδια θετική ενέργεια και διάθεση, προχωράμε μπροστά, έτοιμοι για το επόμενο βήμα του eTwinning και για τις επόμενες όμορφες στιγμές που θα δημιουργήσουμε όλοι μαζί.

Υπεύθυνη προγράμματος Δήμου Μαρία

 

Η ιστορία της γέννησης του Χριστού

Τα παιδιά του νηπιαγωγείου παρακολούθησαν με μεγάλο ενδιαφέρον την ιστορία της Γέννησης του Χριστού μέσα από ένα όμορφο βίντεο. Με προσοχή και ενθουσιασμό είδαν τις εικόνες να ζωντανεύουν και συζήτησαν για τα πρόσωπα και τα γεγονότα της γιορτής των Χριστουγέννων. Ήταν μια γλυκιά και εκπαιδευτική εμπειρία που τα βοήθησε να γνωρίσουν το μήνυμα της αγάπης και της χαράς.

Κατασκευάσαμε τη φάτνη… 

IMG E0787 IMG E0788 IMG E0789

 του αγγέλους που έφεραν το μήνυμα της γέννησης στους βοσκούς…

eikona Viber 2025 12 10 10 02 29 567 eikona Viber 2025 12 10 10 02 31 977 eikona Viber 2025 12 10 10 02 34 725 eikona Viber 2025 12 10 10 02 35 653 eikona Viber 2025 12 10 10 02 42 755

Τα παιδιά του νηπιαγωγείου έφτιαξαν χριστουγεννιάτικες κάρτες
με τα μικρά τους χέρια να σκορπούν χρυσόσκονη και όνειρα.
Κάθε ευχή τους ένα άστρο που ανάβει,
μια ζεστή ανάσα αγάπης που ταξιδεύει μακριά.
Κι έτσι, μέσα σε πολύχρωμες ζωγραφιές,
γέννησαν τη δική τους μικρή μαγεία των Χριστουγέννων.

eikona Viber 2025 12 10 10 03 39 167 eikona Viber 2025 12 10 10 03 38 707 eikona Viber 2025 12 10 10 03 38 240 eikona Viber 2025 12 10 10 03 37 846

eikona Viber 2025 12 10 10 03 22 338 eikona Viber 2025 12 10 10 03 28 265 eikona Viber 2025 12 10 10 03 32 428 eikona Viber 2025 12 10 10 03 33 412 eikona Viber 2025 12 10 10 03 33 794 eikona Viber 2025 12 10 10 03 34 262 eikona Viber 2025 12 10 10 03 34 633 eikona Viber 2025 12 10 10 03 35 174 eikona Viber 2025 12 10 10 03 35 588 eikona Viber 2025 12 10 10 03 35 941

Μετά κάναμε λίγη εξάσκηση σε αυτά που μάθαμε…

από Δήμου Μαρία

Το δέντρο της αφθονίας- Δράση e-Twinning

Στο πλαίσιο των δράσεών μας για το eTwinning, κάθε σχολείο-μέλος του προγράμματος ανέλαβε να επεξεργαστεί μία λέξη, με στόχο οι μαθητές να διατυπώσουν μια ευχή για τη νέα χρονιά. Σε εμάς έτυχε η λέξη «αφθονία».

Αφού συζητήσαμε με τα παιδιά και εξηγήσαμε τι σημαίνει η λέξη «αφθονία» — όχι μόνο σε υλικά αγαθά, αλλά κυρίως σε αγάπη, υγεία, χαρά και θετικές εμπειρίες — τα παιδιά σκέφτηκαν τι θα ήθελαν να έχουν «σε αφθονία» τη χρονιά που έρχεται. Οι ιδέες τους ήταν τρυφερές, δημιουργικές και γεμάτες αισιοδοξία.

Μέσα από αυτή τη συζήτηση καταλήξαμε να δημιουργήσουμε «Το Δέντρο της Αφθονίας», μια ομαδική κατασκευή που συμβολίζει όλα όσα ευχόμαστε να γεμίσουν τη ζωή μας: αγάπη, ευτυχία, υγεία, ζεστασιά, τύχη και ευημερία. Κάθε στοιχείο του δέντρου έχει τον δικό του συμβολισμό και εκφράζει τις ειλικρινείς ευχές των παιδιών για μια όμορφη και δημιουργική νέα χρονιά.

Ήταν μια δραστηριότητα που μας έφερε πιο κοντά, μας έδωσε αφορμή να μιλήσουμε για αξίες και συναισθήματα, και μας γέμισε χαρά και θετική ενέργεια.

The tree of abundance

IMG E0695

Τη δράση μας κοινοποιήσαμε στους καινούριους μας φίλους μας το παρακάτω μήνυμα:

Αγαπητοί φίλοι,
Με χαρά δημιουργήσαμε για εσάς “Το Δέντρο της Αφθονίας”.

Συμβολισμός: Πλούτος σε αγάπη, υγεία, χαρά — όχι μόνο χρήματα.
• Τα μικρά καρδιές συμβολίζουν την αγάπη
• Το στάρι συμβολίζει την ευημερία
• Το χρυσό χρώμα συμβολίζει τον πλούτο
• Το σπίτι συμβολίζει τη ζεστασιά της οικογένειας
• Οι κόκκινες κορδέλες συμβολίζουν την καλή τύχη
• Τα φρούτα συμβολίζουν την αφθονία και την ευημερία, τη γονιμότητα και την ανάπτυξη
• Το τετράφυλλο τριφύλλι συμβολίζει την τύχη

Το μήνυμά μας:
«Καλή Χρονιά, με αφθονία σε όλα!»

Dear friends,
We have happily created for you “The Tree of Abundance.”
Symbolism: Wealth in love, health, joy — not only money.

  • The small hearts symbolize love
  • The wheat symbolizes prosperity
  • The golden color symbolizes wealth
  • “The house symbolizes family warmth.”
  • “The red ribbons symbolize good luck.”
  • “Fruits symbolize abundance & prosperity, fertility & growth.
  • The clover symbolizes luck.”

Our Message:
“Happy New Year, with abundance in everything!”

από Δήμου Μαρία

Μια υπέροχη γνωριμία με τη Γερμανία στο Νηπιαγωγείο μας

Στο νηπιαγωγείο μας είχαμε τη χαρά να φιλοξενήσουμε  την πρώην συνάδελφο και δασκάλα Γερμανικών, Βήλη Γανώση, η οποία μας παρουσίασε πολλές ενδιαφέρουσες πληροφορίες για τη Γερμανία. Μαζί της ταξιδέψαμε νοερά σε μια άλλη χώρα: γνωρίσαμε τα αγαπημένα γερμανικά φαγητά, τα σημαντικότερα αξιοθέατα και είδαμε τη θέση της Γερμανίας στον χάρτη σε σύγκριση με τη δική μας χώρα.

Τα παιδιά άκουσαν παραμύθια στα γερμανικά, τα οποία η καλεσμένη μας μετέφραζε ώστε να τα κατανοήσουν. Ενθουσιάστηκαν με τους διαφορετικούς ήχους της γλώσσας και συμμετείχαν με προσοχή και χαρά.

Επιπλέον, ενόψει των Χριστουγέννων, ακούσαμε γνωστά χριστουγεννιάτικα τραγούδια στα γερμανικά, δημιουργώντας μια ζεστή και γιορτινή ατμόσφαιρα μέσα στην τάξη.

Ήταν μια υπέροχη εμπειρία, γεμάτη γνώσεις, πολιτισμό και χαμόγελα. Τα παιδιά έμαθαν πολλά νέα και ενδιαφέροντα πράγματα, μέσα από έναν δημιουργικό και ευχάριστο τρόπο.

eikona Viber 2025 12 10 10 36 20 636 eikona Viber 2025 12 10 10 36 03 490

eikona Viber 2025 12 10 10 36 45 502eikona Viber 2025 12 10 10 36 39 793 eikona Viber 2025 12 10 10 36 39 077 eikona Viber 2025 12 10 10 36 35 649

eikona Viber 2025 12 10 10 34 26 882 eikona Viber 2025 12 10 10 34 22 965

eikona Viber 2025 12 10 10 21 18 406eikona Viber 2025 12 10 10 36 45 998eikona Viber 2025 12 10 10 35 52 888eikona Viber 2025 12 10 10 34 18 721 eikona Viber 2025 12 10 10 33 20 439 eikona Viber 2025 12 10 10 24 21 259 eikona Viber 2025 12 10 10 24 19 930 eikona Viber 2025 12 10 10 21 56 738 eikona Viber 2025 12 10 10 21 55 098 eikona Viber 2025 12 10 10 35 17 027

eikona Viber 2025 12 10 10 34 20 690

eikona Viber 2025 12 10 10 21 06 164

Σήμερα ολοκληρώσαμε τις δράσεις μας για μια πρώτη επαφή με τις γλώσσες του κόσμου. Και πράγματι είναι πολύ σωστή η φράση: «Οι γλώσσες ανοίγουν την καρδιά και το μυαλό» που σημαίνει ότι όταν μαθαίνουμε μια νέα γλώσσα, δεν αποκτούμε μόνο νέες λέξεις — αποκτούμε νέους τρόπους να βλέπουμε τον κόσμο.

Ανοίγουν την καρδιά, γιατί:

  • μας βοηθούν να κατανοούμε καλύτερα άλλους ανθρώπους και τις κουλτούρες τους,
  • μας κάνουν πιο δεκτικούς στη διαφορετικότητα,
  • καλλιεργούν την ενσυναίσθηση και την επικοινωνία.

Ανοίγουν το μυαλό, γιατί:

  • αναπτύσσουν τη σκέψη και τη δημιουργικότητα,
  • βελτιώνουν τη μνήμη και την αντίληψη,
  • μας δίνουν νέους τρόπους να εκφραζόμαστε και να λύνουμε προβλήματα.

Με λίγα λόγια, οι γλώσσες δεν είναι μόνο εργαλείο επικοινωνίας· είναι μια γέφυρα που μας συνδέει με άλλους ανθρώπους, άλλες ιδέες και άλλους πολιτισμούς, κάνοντάς μας πιο ανοιχτόμυαλους και πιο ευαίσθητους.

από Δήμου Μαρία και Βήλη Γανώση

Ημέρα αναπηρίας

Η 3η Δεκεμβρίου, η οποία ανακηρύχτηκε το 1992 από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ ως Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, έδωσε την ευκαιρία να προωθήσουμε την κατανόηση σε θέματα αναπηρίας και να ευαισθητοποιηθούμε για τα δικαιώματα και τις δυνατότητες των ατόμων με αναπηρία, στέλνοντας μηνύματα ενότητας, αλληλεγγύης και αλληλοσεβασμού.

Μέσα από το εργαστήριο δεξιοτήτων “Σεβασμός και διαφορετικότητα” με το οποίο ασχολούμαστε τους δυο τελευταίους μήνες τα παιδιά έχουν έρθει σε επαφή με το διαφορετικό.

Με αφορμή αυτή τη μέρα ακούσαμε το αγαπημένο μας τραγούδι “Το ελεφαντάκι” στη νοηματική

και προσπαθήσαμε να το τραγουδήσουμε κι εμείς.

20251203 105021 1 20251203 105028 1

Και μάθαμε τη λέξη Σ’ΑΓΑΠΩ στη νοηματική

20251203 110138 EDIT 1

Περιηγηθήκαμε στο ψηφιακό μουσείο Αφής στην παιδική ενότητα

https://tactualmuseum.gr/psifiako-mouseio-afis-gia-paidia

https://tactualmuseum.gr

 

Και μάθαμε για την τυφλότηταtactmuslesson 2 800x533 1

Μοναδικό στην Ελλάδα & ένα από τα 5 μουσεία του είδους του στον κόσμο

Η μοναδικότητά του έγκειται στο ότι δίνει την δυνατότητα σε Όλους, άτομα με προβλήματα όρασης και βλέποντες, όλων των ηλικιών, να προσεγγίσουν ισότιμα τον Πολιτισμό και την τέχνη με πολύτιμο εργαλείο μεταξύ άλλων την αίσθηση της Αφής και να ενημερωθούν – ευαισθητοποιηθούν για την αναπηρία της όρασης.

Φτιάξαμε και την κατασκευή μας στέλνοντας το δικό μας  μήνυμα.

20251204 111307 20251204 111339

20251204 111253

Από Ζουμπουλή Ματέλη Μυρσινη

Χριστούγεννα

Ο Δεκέμβρης είναι ο πιο αγαπημένος μήνας των παιδιών. Παραδοσιακά ξεκινάει με το στόλισμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου.

20251201 102454 20251201 102622 20251201 102802 EDIT 20251201 102905 20251201 102913 20251201 103030 20251201 103043 20251201 112545 20251201 11293320251201 102403 20251201 113156

Φέτος ο Αι Βασίλης ήρθε στο νηπιαγωγείο μας φέρνοντας μας μια αποστολή για κάθε μέρα.

archeio lhpshs

https://tinyurl.com/preview/deprecated/23loyxo3#

Τους ζήτησε να γίνουν ξωτικά -βοηθοί του και τους έδωσε ένα όνομα ξωτικού με βάση το αρχικό του ονόματος τους.

Δεν λείπουν φυσικά και οι κατασκευές λόγω ημερών. Ξεκινήσαμε με ένα ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης και τον αγαπημένο μας Αι- Βασίλη και συνεχίζουμε.

20251201 122112 20251201 122147 20251201 122204 20251205 114958

Οι δραστηριότητες συνεχίζονται……

Από Ζουμπουλή -Ματέλη Μυρσίνη

Τακτοποιώ τα συναισθήματα μου

Ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της ζωής στο νηπιαγωγείο είναι τα συναισθήματα , αναγνώριση και η σωστή διαχείριση τους. Σ’ αυτό μας βοήθησε ο λύκος Ζαχαρίας.

Στο «Ο λύκος Ζαχαρίας μαθαίνει τα συναισθήματα», η συγγραφέας Orianne Lallemand εξερευνά τη σύνθετη φύση των συναισθημάτων μέσα από την ιστορία ενός νεαρού λύκου που παλεύει με τις μεταπτώσεις της διάθεσής του. Το βιβλίο προσφέρει μια μοναδική προσέγγιση στην κατανόηση των συναισθημάτων, εντάσσοντας τη θεματολογία του σε ένα κοινωνικό πλαίσιο όπου η συναισθηματική νοημοσύνη αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία.

Η πλοκή ακολουθεί τον Ζαχαρία, ο οποίος περνά από τη χαρά στη λύπη, τον θυμό και τον ενθουσιασμό, προκαλώντας σύγχυση στους φίλους του. Αυτή η συναισθηματική αναταραχή τον οδηγεί στην ανάγκη να αναγνωρίσει και να εκφράσει τα συναισθήματά του, προσφέροντας έτσι μια εξαιρετική ευκαιρία για τα παιδιά να μάθουν πώς να διαχειρίζονται τις δικές τους συναισθηματικές προκλήσεις.

Ζωγραφίσαμε τα συναισθήματα

20251121 112704 20251121 112724 20251121 112743 20251121 112752 20251121 112821 20251121 112911 20251121 112923 20251121 112939 20251121 113002 20251121 113012 20251121 113043 20251121 113052 20251121 113104 20251121 113114 20251121 113127 20251121 113153 20251121 113209 20251121 113213 20251121 113240 20251121 113250

Διαβάσαμε το Τερατάκι των χρωμάτων.

Το τερατάκι των χρωμάτων ξυπνάει νιώθοντας περίεργα και μπερδεμένα. Δε ξέρει πώς νιώθει, σαλάτα κανονική είναι τα συναισθήματά του. Ένα κοριτσάκι θα το βοηθήσει να τα τακτοποιήσει:

– τη χαρά που είναι κίτρινο πορτοκαλί, μεταδοτική, λαμπερή, σε κάνει να θες να τη μοιραστείς,

– τη λύπη που γαλαζοφέρνει σα θάλασσα και σύννεφο απαλό και σε κάνει να θες να κρύβεσαι  και να μην κάνει τίποτα,

– τον θυμό που είναι κατακόκκινος  κι άγριος σα φωτιά και σε οδηγεί σε ξεσπάσματα,

– τον φόβο που είναι γκριζόμαυρος, κρύβεται σαν κλέφτης και σε κάνει μικρό κι ασήμαντο,

– την ηρεμία που είναι πράσινη, ήσυχη σαν τα δέντρα και σε γεμίζει γαλήνη,

Παίξαμε διαδραστικά παιχνίδια

20251125 102116 20251125 102152 20251125 102222

20251127 10185620251127 10182420251127 10154120251127 10191820251127 10145420251127 101514

Φτιάξαμε τα δικά μας τερατάκια δίνοντας τους χρώμα και χαρακτηριστικά ανάλογα με το συναίσθημα που θέλαμε να εκφράσουμε.

20251125 111403 120251125 11143620251125 111322 1

Και φτιάξαμε μια αφίσα με βάζα όπου  διακρίναμε και τακτοποιήσαμε τα συναισθήματα μας.

20251126 105522 20251126 105739 20251126 105950

 

20251128 105620

Και φυσικά η κυρία Κατερίνα με το δικό της τρόπο δίδαξε τα συναισθήματα στα αγγλικά

20251127 105357 20251127 105536 20251127 110445 20251127 111654 20251127 112002 1 20251127 112002

Από Ζουμπουλή Ματέλη Μυρσίνη

Ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης


Μετάβαση στο calendar.myadvent.net.

Κατασκευάσαμε τα δικά μας ημερολόγια και θα σβήνουμε μια μια τις μέρες που περνούν, μέχρι να φθάσουμε στα Χριστούγεννα.

IMG 0680 IMG 0681 IMG 0682 IMG 0683 IMG 0684 IMG 0685 IMG 0686

και οι ετοιμασίες συνεχίζονται με τη ζωγραφική χριστουγεννιάτικων σουπλά.

IMG 0667 IMG 0668 IMG 0669 IMG 0670

από Δήμου Μαρία

Οι Μικροί Κηπουροί

Στο πλαίσιο των Κοινοτήτων Μάθησης, μαθητές και εκπαιδευτικοί συμμετέχουν ενεργά σε δράσεις με θέμα «Οι Μικροί Κηπουροί».
Με ενθουσιασμό μοιραζόμαστε τις προσπάθειές μας: από τη φροντίδα των φυτών μέχρι τις μικρές καθημερινές ανακαλύψεις μας στον σχολικό κήπο.
Κάθε δραστηριότητα αποτελεί μια ευκαιρία για συνεργασία, δημιουργία και σύνδεση με τη φύση.
Συνεχίζουμε όλοι μαζί να καλλιεργούμε γνώσεις, δεξιότητες και… πολλά χαμόγελα!

Ο παρακάτω πίνακας θα δέχεται αναρτήσεις από τα σχολεία που συνεργάζονται μαζί μας για αυτό το πρόγραμμα:8ο Νηπιαγωγείο Μυτιλήνης Νηπιαγωγείο Κοντοπουλίου Λήμνου, Νηπιαγωγείο Σκουτάρου, 13ο Νηπιαγωγείο Στύψης, νηπιαγωγείο Ταξιαρχών

Μετάβαση στο padlet.com

Το φθινόπωρο, οι μικροί μαθητές του Νηπιαγωγείου μας συμμετείχαν με χαρά στις εργασίες ποτίσματος και φυτέματος λουλουδιών στην αυλή του σχολείου. Οι εργασίες τους άρχισαν από τις αρχές του Φθινοπώρου και συνεχίζονται με μεγάλο ζήλο και φροντίδα. Με τα μικρά τους χεράκια φύτεψαν πολύχρωμα λουλούδια, έμαθαν πώς να τα φροντίζουν και τα πότισαν με προσοχή. Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα ήρθαν σε επαφή με τη φύση, συνεργάστηκαν μεταξύ τους και ένιωσαν μεγάλη χαρά βλέποντας την αυλή μας να ομορφαίνει μέρα με τη μέρα.

IMG 9683 1 IMG 0653 IMG 0654 IMG 0655 IMG 0656 IMG 0657 IMG 0660 IMG 0661 IMG 0663 IMG 0664 IMG 0665 1 IMG 0666 1

από Μαρία Δήμου