Ολοκληρώθηκε με εξαιρετική επιτυχία η Α΄ φάση του Διεπιστημονικού επιμορφωτικού συμποσίου Γ’ Αθήνας με θέμα

“Αριθμοί και Ακολουθίες Αριθμών στα Μαθηματικά: διεπιστημονική προσέγγιση”. 

Ευχαριστούμε από καρδιάς όλους τους συμμετέχοντες εκλεκτούς συναδέλφους Μαθηματικούς για την τιμή και τη χαρά να συναντηθούμε στο Αμφιθέατρο του Δημαρχείου Περιστερίου και να ανταλλάξουμε απόψεις για τα Μαθηματικά. Θα ήταν παράλειψη αν δεν ευχαριστούσα από καρδιάς τον κ. Σακκά, ηχολήπτη, για τη σημαντική βοήθεια σε θέματα ήχου και εικόνας, καθώς και το Δημαρχείο του Περιστερίου για την παραχώρηση της αίθουσας.

Σχετικά με το Διεπιστημονικό Επιμορφωτικό Συμπόσιο

Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης της Δ.Δ.Ε. Γ΄ Αθήνας Σταυρούλα Πατσιομίτου ΠΕ03,  Κων/νος Γιατράς ΠΕ03, Χρήστος Φανίδης ΠΕ04, Λήδα Μαυρίδου ΠΕ05, Δέσποινα Μαυροβουνιώτη ΠΕ06, Θάλεια Χατζηγιάννογλου ΠΕ06, Χαραλαμπία Χάσουλα  ΠΕ08, Γεωργία Κορακίδη ΠΕ11, Σοφία Τακάογλου ΠΕ80, Αθηνά Κοκκόρη ΠΕ86, Δημήτρης Μαστοροδήμος ΠΕ86, διοργανώνουν επιμορφωτικό διεπιστημονικό συμπόσιο με θέμα:

«Αριθμοί και Ακολουθίες αριθμών στα Μαθηματικά: διεπιστημονική προσέγγιση».

Την γενική επιμέλεια και τον συντονισμό της διοργάνωσης είχε η Σ.Ε. Σταυρούλα Πατσιομίτου ΠΕ03.

ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΥΜΠΟΣΙΟ-Γ ΑΘΗΝΑΣ

Το συμπόσιο στοχεύει να αναδείξει τη διασύνδεση της έννοιας του αριθμού και των μαθηματικών ακολουθιών με ένα ευρύ φάσμα επιστημονικών κλάδων. Μέσα από ένα διεπιστημονικό πρίσμα, θα εξεταστούν συνδέσεις με επιστημονικά πεδία όπως η Φιλολογία, η Φιλοσοφία, η Θεολογία, οι Φυσικές Επιστήμες, η Τεχνολογία, τα Εικαστικά, η Πληροφορική, η Μουσική, η Κοινωνιολογία, οι Οικονομικές Επιστήμες, η Ψυχολογία. Στο συμπόσιο θα παρουσιαστούν ιδέες και προσεγγίσεις που αναδεικνύουν τους τρόπους με τους οποίους κάθε επιστημονικός τομέας συνδέεται ή μπορεί να συνδεθεί με το συγκεκριμένο θέμα. Επιπλέον, θα διερευνηθεί ο ρόλος της έννοιας του αριθμού στη διδασκαλία, τη μάθηση και την έρευνα. Το συμπόσιο αποτελεί μια μοναδική ευκαιρία για διεπιστημονική συνεργασία, προσφέροντας ένα πεδίο ανταλλαγής ιδεών, δημιουργικότητας και αλληλεπίδρασης μεταξύ εκπαιδευτικών και ερευνητών διαφορετικών ειδικοτήτων.

Επισυνάπτεται το Πρόγραμμα της Α φάσης του Διεπιστημονικού Συμποσίου  της 13/2/2025 .

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 13 2 2025

Ήταν ιδιαίτερη τιμή, την 13/2/2025 να υποδεχθούμε δύο ξεχωριστές προσωπικότητες:

********************************************************

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΟΜΙΛΙΑ

 

 

12.15-13.00

 

 

Ιωάννης Χριστιανίδης

Ομότιμος Καθηγητής Ιστορίας των Μαθηματικών

Τμήματα Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης (ΙΦΕ) και Μαθηματικών, ΕΚΠΑ

Εισήγηση: 

“Από την Αριθμητική στην Άλγεβρα: Τα αριθμητικά θεμέλια της προ-μοντέρνας άλγεβρας”

2025-02-13_Διάλεξη στο Περιστέρι -ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΔΗΣ

 

********************************************************

Τεύκρος Μιχαηλίδης

Μαθηματικός Συγγραφέας

Εισήγηση: 

“Χάος και πολυπλοκότητα: μια καινούργια μαθηματική ματιά στον κόσμο”

https://tefcrosmichaelides.wordpress.com/

********************************************************

Ευθύμιος Σουκαράς, Σωτήριος Χασάπης,

Μαθηματικοί Προτύπου ΓΕΛ Αγίων Αναργύρων

Εισήγηση: 

“Αριθμητικοί Ειρμοί και Εφαρμογές”

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΗΜΕΡΙΔΑΣ-ΣΟΥΚΑΡΑΣ -ΧΑΣΑΠΗΣ

 

********************************************************

Σταυρούλα Πατσιομίτου

Σύμβουλος Εκπαίδευσης Μαθηματικών, Δ.Δ.Ε. Γ΄ Αθήνας

Εισήγηση: 

 “Αναπαραστάσεις των Αριθμών: Γνωστική Προσέγγιση, Ψηφιακά Μέσα και Γεωμετρικές Μορφές”

477032207 1002140631822867 524101335628526563 n 1

Ακολουθεί ενδεικτικό επεξηγηματικό βίντεο της ιστοσελίδας https://mathigon.org/course/sequences/figurate

Η κατάλληλη διαδραστική παρατήρηση των δράσεων μπορεί να βοηθήσει τους μαθητές να δημιουργήσουν όμορφα προβλήματα στα Μαθηματικά.

 

Sfard, A. 1991. »On the Dual Nature of Mathematical Conceptions: Reflections on Pro-
cesses and Objects As Different Sides of the Same Coin.« Educational Studies in
Mathematics 22:1–36.

SFARD -DualNature

Θα  αναρτηθεί και συμπληρωματικό υλικό της παρουσίασης.

***************************************************

Ολοκληρώθηκε με εξαιρετική επιτυχία η B΄ φάση του Διεπιστημονικού επιμορφωτικού συμποσίου Γ’ Αθήνας με θέμα

“Αριθμοί και Ακολουθίες Αριθμών στα Μαθηματικά: διεπιστημονική προσέγγιση”. 

Από μια ευχή, σε μια σκέψη.
Από μια σκέψη, σε μια ιδέα.
Από μια ιδέα, σε μια διεπιστημονική γιορτή.
Oλοκληρώθηκε την 22-2-2025  η Β΄ φάση (9πμ- 19μμ) του Διεπιστημονικού Συμποσίου Μαθηματικών της Γ΄ Αθήνας, του οποίου είχα την γενική επιμέλεια και τη συνολική διοργάνωση και διεξήχθη στο Αμφιθέατρο του Δημαρχείου Περιστερίου. Θα ήθελα να ευχαριστήσω από καρδιάς όλους τους συμμετέχοντες /ουσες εκπαιδευτικούς που μας τίμησαν με την παρουσία τους . Δεν μπορώ παρά να εκφράσω τον θαυμασμό και την ευγνωμοσύνη μου προς τον διακεκριμένο Καθηγητή κο Σπυρίδη Χαράλαμπο (http://users.uoa.gr/~hspyridis/), για την εξαιρετική διάλεξή του .
Ομοίως, στον διακεκριμένο Μαθηματικό, συγγραφέα και πρώην Σύμβουλο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, κ. Θανάση Σκούρα, στην Διευθύντρια του Ιδιωτικού Γυμνασίου «Νέα Παιδεία» κ. Πετίνη Ελευθερία-Αστέρω, στην κ. Μισθού Πόλα (STEM Coach & Mentor), στον κ. Αεράκη Αριστείδη (Μαθηματικό 3ου Προτύπου ΓΕΛ Ιλίου), στην κ. Σπυροπούλου Ιωάννα Διευθύντρια του 3ου Γυμνασίου Αγίων Αναργύρων σε συνεργασία με την κ. Καλαφάτη Δέσποινα (Μαθηματικό ΕΑΕ), όλοι/ες τους προσκεκλημένοι/ες ομιλητές/τριες.
Ιδιαίτερη μνεία αξίζει στην ομάδα συναδέλφων που πριν 2 χρόνια υπηρετούσαν στο 1ο Γυμνάσιο Αγίων Αναργύρων, και οι οποίοι παρόλο που σήμερα προέρχονται από διαφορετικά σχολεία και θέσεις, ενώθηκαν ξανά με κοινό στόχο να μας προσφέρουν μια μοναδική προσέγγιση στο θέμα του αριθμού 3. Η συνεργασία τους αποτελεί παράδειγμα του πώς η γνώση και η αγάπη για την επιστήμη μπορούν να μας φέρνουν κοντά, ξεπερνώντας τα όρια του χώρου και του χρόνου. Τους ευχαριστούμε θερμά όλους και ιδιαιτέρως την κα Βυθοπούλου Βασιλική, Διευθύντρια 1ου Γυμνασίου Αγίων Αναργύρων !
Πώς ξεκίνησε η ιδέα του Διεπιστημονικού Συμποσίου;;
Μερικές φορές, μια φαινομενικά απλή στιγμή μπορεί να γεννήσει κάτι σπουδαίο. Ένα μήνυμα, μια ευχή, μια σκέψη που πυροδοτεί τη δημιουργικότητα. Έτσι ακριβώς γεννήθηκε η ιδέα για ένα ξεχωριστό Μαθηματικό Συμπόσιο. Όλα ξεκίνησαν με μια ευχή που έλαβα στις αρχές του έτους από έναν φίλο και Καθηγητή Πανεπιστημίου: “Καλό και δημιουργικό τετραγωνικό έτος 2025, Σταυρούλα!» Μια τόσο ιδιαίτερη διατύπωση δεν μπορούσε παρά να κινήσει τη σκέψη μου. Πολύ γρήγορα, ξεδιπλώθηκε μπροστά μου ένας ολόκληρος κόσμος μαθηματικών ιδεών. Και τότε γεννήθηκε η ιδέα: Ένα μαθηματικό συμπόσιο, όπου οι μαθητές, θα συνεργαστούν με τους καθηγητές τους, για να δημιουργήσουν και θα παρουσιάσουν τα δικά τους μαθηματικά προβλήματα! Το θέμα του; Αριθμοί και ακολουθίες αριθμών στα μαθηματικά.
Η δύναμη μιας ιδέας βρίσκεται στη δυνατότητά της να εξελίσσεται, να επεκτείνεται, να εμπνέει. Το αρχικό όραμα ενός μαθηματικού συμποσίου, σύντομα απέκτησε μεγαλύτερη διάσταση. Μπορούν οι μαθηματικές αρχές να βρουν εφαρμογή στη Φυσική, στην Τεχνολογία, στην Πληροφορική; Έτσι, η ιδέα πήρε νέα πνοή. Το συμπόσιο άνοιξε τις πύλες του σε όλες τις επιστήμες, Δεν ήμουν μόνη σε αυτή την προσπάθεια. Συναντήθηκαν μαζί μου πολλοί συνάδελφοι, που μοιράζονταν το ίδιο πάθος για τη γνώση και την εκπαίδευση. Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης της Γ΄Αθήνας: κ Κων/νος Γιατράς ΠΕ03, Χρήστος Φανίδης ΠΕ04, Λήδα Μαυρίδου ΠΕ05, Δέσποινα Μαυροβουνιώτη ΠΕ06, Θάλεια Χατζηγιάννογλου ΠΕ06, Χαραλαμπία Χάσουλα ΠΕ08, Γεωργία Κορακίδη ΠΕ11, Σοφία Τακάογλου ΠΕ80, Αθηνά Κοκκόρη ΠΕ86, Δημήτρης Μαστοροδήμος ΠΕ86, όλοι έγιναν αρωγοί μιας ιδέας που ξεκίνησε από μια απλή ευχή και μετατράπηκε σε μια επιστημονική γιορτή. . Θα ήθελα να τους /τις εκφράσω τα ειλικρινή μου ευχαριστώ , καθώς ανταποκρίθηκαν με ενθουσιασμό στην πρόσκλησή μου. Και εις άλλα με υγεία, αγάπη και πίστη στο έργο μας!
pr1 πρ2πρ3

***************************************************

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΟΜΙΛΙΑ

12.50-13.30

Χαράλαμπος Χ. Σπυρίδης

Καθηγητής Μουσικής Ακουστικής, Πληροφορικής
τ. Διευθυντής Εργαστηρίου Μουσικής Ακουστικής Τεχνολογίας
τ. Διευθυντής Τομέως Τεχνολογίας Ήχου, Μουσικοπαιδαγωγικής & Βυζαντινής Μουσικολογίας
Τμήμα Μουσικών Σπουδών – Φιλοσοφική Σχολή
Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Κοσμήτωρ της Διεθνούς Επιστημονικής Εταιρείας της Αρχαίας Ελληνικής Φιλοσοφίας

Αντιπρόεδρος της Εταιρείας Μελέτης της Αρχαίας Ελληνικής Μυθολογίας

Ο μυητικός συμβολισμός των αριθμών εις την Πυθαγόρειον Μαθηματικήν και Μουσικήν παιδείαν”

ΣΠΥΡΙΔΗΣ -ΔΙΑΛΕΞΗ ΔΗΜΟΣ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ

***************************************************

Ελευθερία-Αστέρω Πετίνη, Διευθύντρια Ιδιωτικού Γυμνασίου «Νέα Παιδεία», Φιλόλογος, ΜΑ

Εισήγηση: 

“Oμηρική Αριθμοσοφία: H ακολουθία του  3 και η συμβολική της διάσταση στα ομηρικά έπη”

ΠΕΤΙΝΗ-Παρουσίαση- ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΥΜΠΟΣΙΟ

***************************************************

Λήδα Μαυρίδου, Σύμβουλος Εκπαίδευσης Γαλλικής Γλώσσας, Δ.Δ.Ε. Γ΄ Αθήνας

Εισήγηση: 

“Διαθε-μα-θηματικά”

ΜΑΥΡΙΔΟΥ -ΔΙΑΘΕ (ΜΑ) ΘΗΜΑΤΙΚΑ.pdf

***************************************************

Χαραλαμπία Χάσουλα, Σύμβουλος Εκπαίδευσης Εικαστικών, Δ.Δ.Ε. Γ΄ Αθήνας

Εισήγηση: 

“Αριθμητικές Αναλογίες και Δημιουργική Αταξία”

***************************************************

Θάλεια Χατζηγιάννογλου, Σύμβουλος Εκπαίδευσης Αγγλικής Γλώσσας, Δ.Δ.Ε. Γ΄ Αθήνας

Εισήγηση: 

 “Δημιουργώντας προσβάσιμες μαθησιακές εμπειρίες μέσω του καθολικού σχεδιασμού για τη μάθηση”

Όλο το σχετικό υλικό είναι εδώ: https://bit.ly/4frVapm
Ο Καθολικός Σχεδιασμός για τη Μάθηση (Universal Design for Learning – UDL) είναι ένα παιδαγωγικό πλαίσιο
που στοχεύει στη δημιουργία προσβάσιμου και ευέλικτου εκπαιδευτικού περιβάλλοντος, λαμβάνοντας υπόψη τις διαφορετικές
ανάγκες, ικανότητες και μαθησιακές προτιμήσεις των μαθητών.

***************************************************

Κοκκόρη Αθηνά, Σύμβουλος Εκπαίδευσης Πληροφορικής, Δ.Δ.Ε. Γ΄ Αθήνας

Εισήγηση: 

“Από τον αριθμό στην Τεχνητή Νοημοσύνη”

ΚΟΚΚΟΡΗ-Apo-ton-Ari8mo-sthn-Texnhth-Nohmosynh

***************************************************

Σταυρούλα Πατσιομίτου, Σύμβουλος Εκπαίδευσης Μαθηματικών, Δ.Δ.Ε. Γ΄ Αθήνας

Εισήγηση: 

“Δυναμικές ακολουθίες άπειρων όρων: π και φ”

***************************************************

***************************************************

 

***************************************************

Αθανάσιος Σκούρας, π. Σύμβουλος Παιδαγωγικού Ινστιτούτου

Εισήγηση: 

“Πού κάθεται ο π;”

ΣΚΟΥΡΑΣ -Διεπιστημονικού επιμορφωτικού συμποσίου Γ’ Αθήνας

***************************************************

Σταυρούλα Μισθού, π. Καθηγήτρια Πληροφορικής & Μαθηματικών, STEM Coach & Mentor

Εισήγηση: 

“STEM: Γέφυρα Μαθηματικών & Πραγματικού Κόσμου”

ΜΙΣΘΟΥ-Pola Misthou-presentation 22-2-2025

***************************************************

Κωνσταντίνος Γιατράς, Σύμβουλος Εκπαίδευσης Μαθηματικών, Δ.Δ.Ε. Γ΄ Αθήνας

Εισήγηση: 

«Περιπλανήσεις στην ιστορία και τον κόσμο των αριθμών»

ΓΙΑΤΡΑΣ -Περιπλανησεις στην ιστορΙα και τον κοσμο των μαθηματικων

***************************************************

Γιάννης Μιχελαράκης, Εκπαιδευτικός κλ.ΠΕ03, 3ο ΓΕΛ Πετρούπολης 

Εισήγηση: 

“Διαθεματική προσέγγιση της Χρυσής Τομής”

***************************************************

Ιωάννα Σπυροπούλου1, Δέσποινα Καλαφάτη21Διευθύντρια 3ου Γυμνασίου Αγίων Αναργύρων κλ. ΠΕ03, 2 Εκπαιδευτικός κλ.ΠΕ03

Εισήγηση: 

“Διδασκαλία των Δυνάμεων των Φυσικών Αριθμών μέσω της Τεχνητής Νοημοσύνης και πρόκληση του ενδιαφέροντος των μαθητών με  τρίγωνους και τετράγωνους αριθμούς”

ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΚΑΛΑΦΑΤΗ -ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΔΥΝΑΜΕΙΣ 22_2_25

 

***************************************************

Αριστείδης Αεράκης, Μαθηματικός 3ου Προτύπου ΓΕΛ Ιλίου

Εισήγηση: 

Αξιοποίηση της ιστορίας στη διδασκαλία των λογαρίθμων στην εκπαιδευτική διαδικασία”

Άρης Αεράκης – Αξιοποίηση της ιστορίας στη διδασκαλία των λογαρίθμων στην

***************************************************

Ακρίδας Α., Καθαράκης Γ., Ψύκου Α., Στόκα Ι., Μαμμή Ζ., Ρούσση Α., Χρυσοστομίδου Α.,

Εισήγηση: 

Ο «μυστήριος» αριθμός 3: διαθεματική προσέγγιση

Προλογίζει η κα Βυθοπούλου Βασιλική, Διευθύντρια 1ου Γυμνασίου Αγίων Αναργύρων και όπως αναφέρει: Εξαιρετική διαθεματική Διδασκαλία, συναρπαστική παρουσίαση από εξαίρετους και ταλαντούχους εκπαιδευτικούς. Σίγουρα υπάρχει μέλλον και ελπίδα στην εκπαίδευση!

***************************************************