ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΑΚΟΥΡΤΗ

Αναρτήσεις φιλολογικών εργασιών

“Και πάλι στο σχολείο….”, Ζωρζ Σαρρή

Κάτω από: λογοτεχνία Β Γυμνασίου | ΚΟΥΡΤΗ ΣΤΥΛΙΑΝΗ
Δευτέρα, 18 Μαρτίου 2019 9:51 μμ |

 

 

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

1η ομάδα

  1. Στο κείμενο έχουμε την αφήγηση της πρώτης μέρας στο σχολείο, μετά τις καλοκαιρινές διακοπές, μιας ομάδας κοριτσιών που φοιτούν σε Σχολή Θηλέων. Μέσα σε αυτήν την αφήγηση μπορούμε να εντοπίσουμε μια σειρά από μικρότερες αφηγήσεις για το πώς πέρασε κάθε κορίτσι τις καλοκαιρινές του διακοπές.  Εντοπίστε όσο πιο πολλές μπορείτε από αυτές τις αφηγήσεις.
  • Ποιες από αυτές είναι σε πλάγιο και ποιες σε ευθύ λόγο; Γιατί η συγγραφέας καταφεύγει τόσο συχνά στη χρήση του διαλόγου;
  • Σε ποιο χρόνο είναι τα περισσότερα ρήματα σε αυτές τις αφηγήσεις;

 

2.     Ποια είναι η διάθεση των κοριτσιών την πρώτη μέρα της επιστροφής τους

στο σχολείο μετά τις καλοκαιρινές διακοπές και με ποιους τρόπους την

εκδηλώνουν;

2η ομάδα

  1. α) Να συμπληρώσετε τον ακόλουθο πίνακα για την αφήγηση που διαβάσατε :

 

·                  Τόπος της ιστορίας
·                  Χρόνος της ιστορίας
·                  Η γλώσσα της αφήγησης
·                  Ποιος αφηγείται την ιστορία; Συμμετείχε ο ίδιος στα γεγονότα που εξιστορεί;
·                  Σε ποιο  ρηματικό πρόσωπο γίνεται η αφήγηση ;

 

  1. Βρείτε στο κείμενο και σχολιάστε σημεία που φανερώνουν τη σχέση των μαθητριών μεταξύ τους, με το σχολείο και τους καθηγητές τους. Συγκρίνετε τα ευρήματα με τις δικές σας εμπειρίες και σχέσεις.

3η ομάδα

 

  1. Ποιος αφηγηματικός τρόπος κυριαρχεί στο απόσπασμα και πώς επιδρά στον αναγνώστη η επιλογή αυτή;
  2. Βρείτε στο κείμενο σημεία που αφορούν εφηβικές ανησυχίες και να τις συγκρίνετε με τις δικές σας

 

          4η ομάδα    

 

 

  1. Να αντιστοιχίσετε τα δεδομένα της πρώτης με αυτά της δεύτερης στήλης

 

Σχήματα λόγου  παραδείγματα
1.     Προσωποποιήσεις        i.          Όταν σαν θεά Αθηνά κατέβαινε το λοφάκι

 

2.     Μεταφορές:      ii.          Η τάξη γιορτάζει τη χαρά της πρώτης μέρας
3.     Παρομοιώσεις:    iii.          ήταν όμορφη, πιο όμορφη από πέρσι
4.     Ασύνδετο σχήμα    iv.          έγινε χαλασμός από τα πολλά χειροκροτήματα
5.     Επαναλήψεις      v.          Στην αυλή μεγάλες και μικρές μαθήτριες έκοβαν βόλτες

 

6.     Εικόνες:    vi.          Αγκαλιές, φιλιά, γέλια, φωνές
7.     Υπερβολή  vii.          μεγάλες και μικρές μαθήτριες
8.     Αντίθεση viii.          Ε, και να βλέπατε τον πύργο των παππούδων μου!…με είκοσι τέσσερις λαμπτήρες

 

  1. Συγκρίνετε τις εμπειρίες αγοριών και κοριτσιών εκείνης της εποχής με τις δικές σας.

 

 

5η ομάδα

1.     Βρείτε σημεία στα οποία η αφηγήτρια σχολιάζει πρόσωπα και πράγματα τα οποία δε θα μπορούσε λογικά να ξέρει. Πώς ονομάζεται αυτός ο τύπος του αφηγητή και ποιες δυνατότητες προσφέρει στην αφήγηση;4

2.     Βρείτε στο κείμενο σημεία που αφορούν παιδαγωγικές αντιλήψεις και να τις σχολιάσετε

ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ : Επιλέξτε ένα από τα δύο θέματα (περίπου 200 λέξεις).

  1. Γράφεις στο ιστολόγιο του σχολείου σου ένα άρθρο όπου περιγράφεις τη σχολική ζωή στην εποχή της Ζωρζ Σαρή και τη συγκρίνεις με τη σημερινή. (σχέσεις μαθητών, καθηγητές κτλ.)
  2. Μόλις έχεις επιστρέψει στο σπίτι μετά την πρώτη μέρα στο σχολείο. Γράψε στο ημερολόγιό σου μια σελίδα με τα συναισθήματα και τις προσδοκίες σου απ΄αυτή την επιστροφή.

 



Δεν υπάρχουν σχόλια

Χωρίς σχόλια ακόμα.

RSS κανάλι για τα σχόλια του άρθρου.