ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ «τα κόκκινα λουστρίνια»
- Να εντοπίσετε στοιχεία από το κείμενο που αποδεικνύουν ότι ανήκει στο είδος του διηγήματος:
- Να δώσετε έναν πλαγιότιτλο για κάθε ενότητα:
Ενότ. 1η: («Το είχε βάλει από καιρό…και παραμόνευε την ώρα»):
Ενότ. 2η: («Η κόρη του δασκάλου…τον συμπάθαγε, ποιος ξέρει»):
Ενότ. 3η: («Την κρίσιμη μέρα…φαλτσέτα με το τραγούδι»):
- Να σχολιάσετε τη Γλώσσα του κειμένου.
4. Να εντοπίσετε ένα παράδειγμα από το κείμενο για καθεμιά από τις παρακάτω αφηγηματικές τεχνικές /αφηγηματικούς τρόπους:
- In media res :………………………………………………………………………………………….
- Αναδρομική αφήγηση :……………………………………………………………………………………..
- περιγραφή ……………………………………………………………………………………………………..
- Προλήψεις :……………………………………………………………………………………………………..
- αφήγηση γ’ προσώπου:……………………………………………………………………………….
- Να χαρακτηρίσετε :α) τον νεαρό, β) την αδελφή, γ) την κόρη του δασκάλου.
- Σε ποια σημεία του διηγήματος γίνονται φανερά τα αισθήματα του μικρού βιοπαλαιστή για την κόρη του δασκάλου;
- Γιατί το νεαρό τσαγκαρόπουλο χάρισε τελικά τα κόκκινα γοβάκια στην αδελφή του
- Σχολιάστε την τελευταία παράγραφο του κειμένου. Γιατί ο ήρωας είναι στο τέλος «πιο μεστωμένος»;
9. Δώστε γραπτά μια άλλη εξέλιξη στο διήγημα, υποθέτοντας, για παράδειγμα, ότι ο νεαρός χαρίζει τελικά τα γοβάκια στην κόρη του δασκάλου (80-100 λέξεις).
10. Αν ήσαστε στη θέση του νεαρού τσαγκάρη τι θα κάνατε και γιατί; (80-100 λέξεις)