ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΑΚΟΥΡΤΗ

Αναρτήσεις φιλολογικών εργασιών

“Αυτοβιογραφία”, Ε. Μουτζάν- Μαρτινέγκου ( Φύλλα εργασίας)

Κάτω από: λογοτεχνία γ' γυμνασίου | ΚΟΥΡΤΗ ΣΤΥΛΙΑΝΗ
Τετάρτη, 5 Οκτωβρίου 2016 11:07 μμ |

https://www.youtube.com/watch?v=CGH-rkB3fdU

1ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Αυτοβιογραφία:

  • συνεχές αφηγηματικό κείμενο, στο οποίο ένας άνθρωπος γράφει ο ίδιος την ιστορία της ζωής του (ή ενός μέρους της) (αφηγητής = συγγραφέας).
  •  Η αυτοβιογραφία πρέπει να διακρίνεται απ” τα  απομνημονεύματα, όπου πάνω απ” όλα δίνεται έμφαση στη συμμετοχή του συγγραφικού υποκειμένου σε σημαντικά γεγονότα της εποχής του
  • Επίσης με την αυτοβιογραφία συγγενεύει κ
  • αι το ημερολόγιο, με τη διαφορά ότι το τελευταίο είναι ένα κείμενο χωρίς ιδιαίτερη συνοχή
  • Η αυτοβιογραφία γράφεται σε χρόνο αρκετά μεταγενέστερο από τα όσα εξιστορεί και σ” αυτό οφείλει τουλάχιστον ένα μέρος της λογοτεχνικότητάς της.

1.Λαμβάνοντας υπόψη τα χαρακτηριστικά της αυτογραφίας , να εντοπίσετε αυτά τα χαρακτηριστικά στο κείμενο

  1. Να δώσετε έναν πλαγιότιτλο για κάθε ενότητα:
  • ενότητα 1η: «Εις τούτον τον καιρόν….τας εκρατούσε διωγμένας.»
  • ενότητα 2η: « Εγώ εφοβόμουν μεγάλως … να με γκρεμνίσουν εις το μνήμα»
  • ενότητα 3η : «Τι λοιπόν, έλεγα… τα γεννήματα της αγχινοίας»
  1. Να αποδείξετε με στοιχεία από το κείμενο την εξής θέση: « Η γλώσσα της Μουτζάν είναι δημοτική με λόγια στοιχεία. Η γλώσσα της συγγραφέα είναι η λαϊκή γλώσσα που βρίσκει κατευθείαν ανταπόκριση στην ψυχή του αναγνώστη .Τα συναισθήματα αυτά δε θα μπορούσαν να εκφραστούν με καλύτερο τρόπο παρά μόνο μέσα από τη λαϊκότητα της έκφρασης αλλά και τα πλούσια εκφραστικά μέσα στα οποία καταφεύγει η συγγραφέας»
  2. Ποιος αφηγηματικός τρόπος κυριαρχεί στο κείμενο;

2ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

  1. Ποιες είναι οι αντιδράσεις της  Ελισάβετ Μαρτινέγκου όταν πληροφορείται από το δάσκαλό της το γεγονός της Ελληνικής Επανάστασης;
  2. Πώς παρουσιάζονται στο κείμενο οι έννοιες της ελευθερίας και της σκλαβιάς;
  3. . Πώς ορίζεται η θέση της γυναίκας στο κείμενο;
  4. Δοκιμάστε να αναλύσετε την παρομοίωση των «συγγραμμάτων» με παιδιά («γεννήματα της αγχινοίας»), στην κατάληξη του αποσπάσματος. Στη συνέχεια, προσπαθήστε να προσδιορίσετε πώς εννοεί η Mαρτινέγκου «το τέλος, διά το οποίον βάνει ο θεός τον άνθρωπον εις τον κόσμον».
  5. Ποια συναισθήματα κατακλύζουν τη συγγραφέα σε κάθε ενότητα του κειμένου; Να συμπληρώσετε τον παρακάτω πίνακα:
ενότητες συναισθήματα

3ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

  1. Αφού διαβάσετε το κείμενο της Ρέας Γαλανάκη «H μεταμφίεση» , να απαντήσετε στις παρακάτω ερωτήσεις:

α) Με ποιο τρόπο δικαιολογεί η Ελισάβετ το φόβο της για το γάμο; Βρίσκετε ομοιότητες στο θέμα αυτό με την Ελένη Μπούκουρα;

β) Να επισημάνετε τις διαφορές στη στάση των πατεράδων των δύο γυναικών στο θέμα της εκπαίδευσής τους και γενικά της χειραφέτησής τους.

ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΠΙΤΙ( επιλέξτε μία από τις τρεις)

1 ) Υποθέστε ότι η Ελισάβετ στέλνει ένα γράμμα στην Ελένη Μπούκουρα ή το αντίθετο. Θυμηθείτε ότι η Ελισάβετ έβρισκε στις επιστολές καταφύγιο εκτός από τη συγγραφή. Τι θα έγραφε αυτό το γράμμα; Στηριχθείτε στις ομοιότητες και στις διαφορές της ζωής τους καθώς και στις ιστορικές συνθήκες της εποχής και γράψτε μια επιστολή , την οποία θα παρουσιάσετε στην τάξη.

2) Με βάση τα δύο κείμενα, να δημιουργήσετε έναν υποτιθέμενο διάλογο μεταξύ των δύο γυναικών.

3) Λαμβάνοντας υπόψη τη θέση της γυναίκας στη σύγχρονη εποχή, να γράψετε έναν υποτιθέμενο ανάμεσα σ’ εσάς και στην Ελισάβετ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Δεν υπάρχουν σχόλια

Χωρίς σχόλια ακόμα.

RSS κανάλι για τα σχόλια του άρθρου.