Φ.Ε. Το σπηλιανθρωπάκι (1 δ.ώ.)

«Το σπηλιανθρωπάκι» είναι η ιστορία ενός παιδιού που είναι λίγο διαφορετικό από τον κόσμο στον οποίο γεννήθηκε, γιατί είναι καλό και ευγενικό!! Έτσι, θεώρησα πως το βιβλίο αυτό είναι μια όμορφη αρχή για το ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς (Γ΄ δημ) ώστε να μπορέσουμε να θέσουμε τους κανόνες για την τάξη μας. Κανόνες διατυπωμένους με θετικότητα, στους οποίους η λέξη «μη» δεν έχει θέση.

  1. Έχουμε σκανάρει (ή φωτογραφίσει) το βιβλίο και το προβάλλουμε με τη βοήθεια προτζέκτορα στον ασπροπίνακα για να είναι ορατό σε όλη την τάξη. Καθώς διαβάζουμε το κείμενο, προχωράμε και στον προτζέκτρορα της σελίδες για να μπορούν τα παιδιά να βλέπουν και την εικονογράφηση.
  2. Αφού τελειώσουμε την ανάγνωση, κάνουμε μια σύντομη ανασκόπηση της ιστορίας. Ρωτάμε τα παιδιά τι τους έκανε εντύπωση, ποια σκηνή τους άρεσε περισσότερο, να μας πούνε λίγα λόγια για το σπηλιανθρωπάκι. Αναλύουμε σε τι διέφερε από τους άλλους ανθρώπους της κοινότητας.
  3. Στη συνέχεια ρωτάμε αν μπορούμε κι εμείς να έχουμε παρόμοιες όμορφες συμπεριφορές μέσα στην τάξη μας. Αφήνουμε τα παιδιά να μας αναφέρουν όμορφες πρακτικές που μπορούμε να εφαρμόσουμε στα πλαίσια του σχολείου καταγράφοντας τις προτάσεις τους στον πίνακα. Αν αυτές ξεπεράσουν τις 10, κάνουμε από κοινού διαλογή για να περιορίσουμε τους κανόνες και να φτιάξουμε έναν δεκάλογο.
  4. Τέλος, δίνουμε στους μαθητές, τους οποίους έχουμε χωρίσει σε 2 ομάδες, από 1 κάνσον χαρτόνι και ζητάμε να μεταφέρουν τους κανόνες εκεί. Οι ομάδες συμφωνούν από κοινού ποιους κανόνες θα γράψει η καθεμία. Μπορούν να το διακοσμήσουν με ό,τι παραστάσεις επιθυμούν.
  5. Όταν τελειώσουν, τα εκθέτουμε σε εμφανές σημείο της τάξης μας για όλη τη σχολική χρονιά.