Σε αυτό το φύλλο εργασίας εκμεταλλευόμαστε το βιβλίο του Φίλιππου Μανδηλάρα από την συλλογή «Η πρώτη μου μυθολογία» με τίτλο «Θησέας». Σκοπός είναι να γνωρίσουμε την ιστορία με ένα πιο παιχνιδιάρικο και διασκεδαστικό τρόπο.
- Έχουμε φωτογραφίσει τις σελίδες του βιβλίου και τις έχουμε περάσει στον υπολογιστή. Με την βοήθεια προτζέκτορα, προβάλλουμε το βιβλίο στον πίνακα για να μπορούν να ακολουθήσουν όλοι οι μαθητές τις σελίδες τους και να παρατηρήσουν τη ζωηρή εικονογράφηση. Γίνεται ανάγνωση του βιβλίου από την εκπαιδευτικό.
- Ακολουθεί κουβέντα με την τάξη για να εντοπιστούν τα στοιχεία που τους κίνησαν το ενδιαφέρον και να μιλήσουμε λίγο παραπάνω για τον Θησέα και όσα κατάφερε.
- Αφού κάνουμε μια αναφορά στους άθλους του, θέτουμε το ερώτημα του πώς τον αναγνώρισε ο πατέρας του. Αφού ακουστεί ότι αναγνωρίστηκε από το ξίφος και τα χρυσά σανδάλια, παρουσιάζουμε το ξίφος και τα σανδάλια που έχουμε ετοιμάσει εμείς. Δείχνουμε δηλαδή τι πρόκειται να δημιουργήσουν τα παιδιά.
- Η δραστηριότητα γίνεται σε ομάδες. Έχουμε χαράξει σε χοντρά χαρτόνια ξίφη και πάτους από σανδάλια ώστε τα παιδιά να περάσουν κατευθείαν στο κόψιμό τους. Ζητάμε να έχουν υπομονή και είμαστε κοντά να βοηθήσουμε γιατί το χαρτόνι αυτό κόβεται δύσκολα με το παιδικό ψαλίδι.
- Αφού κοπούν όλα, περνάμε στη διακόσμηση. Ζωγραφίζουμε τη λαβή του σπαθιού και με χρυσά χαρτόνια φτιάχνουμε τα «δεσίματα» των σανδαλιών. Κι εδώ τα παιδιά χρειάζονται τη βοήθειά μας γιατί η συναρμολόγηση μπορεί να τους μπερδέψει.
- Αφού έχουν ολοκληρωθεί όλα, εκθέτονται στην σχολική αίθουσα για ορισμένο χρόνο και μετά μπορούν να τα πάρουν στο σπίτι τους.
Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν πολύ με την επίδειξη των έτοιμων υλικών και έπεσαν με τα μούτρα στη δουλειά. Όπως ήταν αναμενόμενο, τα αγόρια θέλησαν να πάρουν σπαθιά και τα κορίτσια προτίμησαν να φτιάξουν σανδάλια. Τουλάχιστον όπως, μείνανε όλοι ευχαριστημένοι.