Φ.Ε.: Ο τρελοπαραμυθοκατασκευαστής (2 δ.ώ.)

Αν έχουμε διαπιστώσει κάποια κούραση από την μεριά των μαθητών ως προς την ενασχόλησή μας με τα βιβλία, μπορούμε να κάνουμε μια πιο χαλαρή και ευχάριστη δραστηριότητα.

  1. Γράφουμε στον πίνακα την ονομασία της δραστηριότητας και εξηγούμε στα παιδιά ότι το μόνο που θα χρειαστούν ο καθένας είναι ένα μολύβι και μια κόλλα χαρτί. Στη συνέχεια εξηγούμε πώς θα εργαστούμε. Κάθε ένα από τα παιδιά θα γράψει αρχικά μια πρόταση με υποκείμενο, ρήμα και αντικείμενο. Μετά θα διπλώσουν το χαρτί έτσι ώστε να μην φαίνεται τι έχουν γράψει. Έπειτα το δίνουν στον διπλανό τους.
  2. Την επόμενη πρόταση θα την γράψουν στο χαρτί που έχουν τώρα μπροστά τους και ξεκινάει με την λέξη ή τις λέξεις που γράφει ο/η εκπαιδευτικός στον πίνακα. Ενδεικτικά μπορούμε να γράψουμε: μετά, ακόμη, έπειτα, ύστερα, αφού το σκέφτηκε καλύτερα, στο τέλος κ.λπ. Το πλήθος των προτάσεων που θα γράφουμε εξαρτάται από τον χρόνο που έχουμε στη διάθεσή μας.
  3. Οι μαθητές σε κάθε πρόταση που γράφουν, διπλώνουν το χαρτί τους ώστε να μην φαίνεται τι έγραψαν και το δίνουν στον επόμενο. Στο τέλος προκύπτουν πολλές περίεργες και διασκεδαστικές ιστορίες. Μπορεί να μη βγάζουν πολύ νόημα αλλά επιτρέπουν στα παιδιά να κατανοήσουν τις χρήσεις των συνδέσμων και λοιπών συντακτικών φαινομένων γενικότερα.
  4. Στο τέλος, το κάθε παιδί διαβάζει την ιστορία που έχει στα χέρια του στα υπόλοιπα. Αν θέλουμε επιλέγουμε και την πιο επιτυχημένη.