Η παρούσα δραστηριότητα δημιουργήθηκε κατά την διάρκεια του πρώτου περιορισμού μετακίνησης λόγω κορονοϊού, όταν πειραματιζόμουν με το περιεχόμενο e-me content της ψηφιακής εκπαιδευτικής πλατφόρμας e-me. Σκοπός του ήταν να συνεχίσει τις δράσεις φιλαναγνωσίας μέσα σε αυτή τη νέα συνθήκη και να διασκεδάσουν τα παιδιά της τάξης μου, παίρνοντας διδάγματα μέσα από μια διαφορετική αλλά ευχάριστη δραστηριότητα.
Ωστόσο, χρησιμοποιήθηκε εκ νέου στα πλαίσια της σχολικής αίθουσας εκπληρώνοντας τον ίδιο ακριβώς σκοπό.
- Από τη σελίδα του μικρού αναγνώστη μπορούμε να ξεφυλλίσουμε το κείμενο και να ακούσουμε την ιστορία του (πλέον το adobe flash player με το οποίο έτρεχε δεν υποστηρίζεται, οπότε το ακούμε από το Youtube).
- Όταν τελειώσει η αφήγηση κάνουμε μια κουβέντα για το τι ακούσαμε, ποια ήταν η ιστορία με λίγα λόγια, τι μας έκανε εντύπωση.
- Δίνουμε στις ομάδες ένα φύλλο εργασίας για να απαντήσουν σε ερωτήσεις που αφορούν το κείμενο που μόλις ακούσαμε. Δίνουμε τον χρόνο για το συμπληρώσουν ομαδικά. Στις ερωτήσεις 5 και 6 του φυλλαδίου προσδιορίζουμε ότι θα θέλαμε να σημειώσουν κάθε απάντηση των μελών της ομάδας.
- Μόλις τελειώσουν, οι ομάδες παρουσιάζουν στην ολομέλεια της τάξης τα όσα έχουν συμπληρώσει και γίνεται περαιτέρω συζήτηση.
Μέσα από τις απαντήσεις των τελευταίων ερωτήσεων μπορούμε να γνωρίσουμε καλύτερα ο ένας τον άλλον και να έρθουμε πιο κοντά καθώς μοιραζόμαστε τη σκέψη μας, τα όνειρα και τις επιθυμίες μας.
Το φύλλο εργασίας σε pdf: Ο Φεγγαροσκεπαστής Φ.Ε.
Το παραμύθι με αφήγηση: