Σήμερα παρουσιάζουμε στους μαθητές τους πολλούς διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους μπορούμε να αφηγηθούμε μια ιστορία. Έτσι, αφού τους ρωτήσουμε πόσους τρόπους αυτοί γνωρίζουν και σημειώσουμε στον πίνακα τις απαντήσεις τους, κυκλώνουμε αυτές που πρόκειται να παρακολουθήσουν σε αυτό το Φ.Ε.
Επιλέξαμε λοιπόν, να ακούσουμε το παραμύθι «Ο κύριος Πετράν» της Γιούλας Μιχαήλ σε ανάγνωση του ηθοποιού Γεράσιμου Γεννατά που είναι και μελοποιημένο. Ένα μουσικό παραμύθι παρμένο από την ιστοσελίδα www.mikrosanagnostis.gr που δίνει την δυνατότητα και του ξεφυλλίσματος του βιβλίου, ταυτόχρονα με το άκουσμά του.
Μετά ακολουθεί συζήτηση με τους μαθητές ως προς τον τρόπο παρουσίασης της ιστορίας, του θέματος και της ηλικίας της οποίας πιστεύουν ότι απευθύνεται. Σκοπός είναι να καταλάβουν τα παιδιά ότι ανάλογα με την ηλικία στην οποία απευθύνεται μια ιστορία, μπορεί να παρουσιαστεί με ποικίλους τρόπους.
Μια γεύση απ΄ το βιβλίο:
Τα παιδιά του συγκεκριμένου σχολείου, φάνηκε από νωρίς ότι δεν έχουν πολύ κοντινή σχέση με την ανάγνωση λογοτεχνικών κειμένων, ακόμη και παραμυθιών. Παρασυρμένα από την τεχνολογική εποχή που ζουν, απομακρύνονται από το χώρο του βιβλίου με αποτέλεσμα να μην είναι ικανά να αφηγηθούν όμορφα ούτε τις δικές τους ιστορίες.
Είπαμε, λοιπόν, να τους δείξουμε ένα κομμάτι που διασκέδαζε εμάς όταν ήμασταν μικρότεροι, το κουκλοθέατρο. Εξηγήσαμε στα παιδιά ότι παρακολουθούσαμε κλασσικά παραμύθια και ιστορίες στην τηλεόραση που τα αφηγούνταν κούκλες και τους παροτρύναμε να παρακολουθήσουμε ένα μαζί για να δούνε αν θα τους αρέσει το ίδιο.
Επιλέξαμε να δούμε από το www.youtube.com τη σειρά «Του κουτιού τα παραμύθια», συγκεκριμένα την ιστορία με τον Γαϊδουροαυτιά Βασιλιά. Αξίζει να σημειώσουμε ότι, παρόλο που και αυτή ήταν μια μουσική ιστορία, φάνηκε να τους αρέσει περισσότερο από την προηγούμενη, κυρίως στα μεγαλύτερα παιδιά. Ωστόσο, αυτό μπορεί να οφείλεται κυρίως στην ίδια την ιστορία και όχι τόσο στη μουσική του επένδυση.
Του κουτιού τα παραμύθια, Ο Γαϊδουροαυτιάς Βασιλιάς: