Φ.Ε.: Η θυσία της Ιφιγένειας (1 δ.ώ.)

Σε αυτό το φύλλο εργασίας εκμεταλλευόμαστε το βιβλίο του Φίλιππου Μανδηλάρα από την συλλογή «Η πρώτη μου μυθολογία» με τίτλο «Η θυσία της Ιφιγένειας». Σκοπός είναι να γνωρίσουμε την ιστορία με ένα πιο παιχνιδιάρικο και διασκεδαστικό τρόπο.

  1. Έχουμε φωτογραφίσει τις σελίδες του βιβλίου και τις έχουμε περάσει στον υπολογιστή. Με την βοήθεια προτζέκτορα, προβάλλουμε το βιβλίο στον πίνακα για να μπορούν να ακολουθήσουν όλοι οι μαθητές τις σελίδες τους και να παρατηρήσουν τη ζωηρή εικονογράφηση. Γίνεται ανάγνωση του βιβλίου από την εκπαιδευτικό.
  2. Ακολουθεί κουβέντα με την τάξη για να εντοπιστούν τα στοιχεία που τους κίνησαν το ενδιαφέρον και να μιλήσουμε λίγο παραπάνω για τον Αγαμέμνονα και την θυσία της Ιφιγένειας. Ξαναθυμόμαστε σε ποιο λιμάνι είχαν μαζευτεί οι Αχαιοί και ρωτάμε με τι θα ταξίδευαν.
  3. Μόλις πάρουμε την απάντηση που περιμένουμε, παρουσιάζουμε το καράβι που έχουμε ήδη ετοιμάσει από πριν. Εξηγούμε ότι θα κατασκευάσουμε τον στόλο των Αχαιών που θα ξεκινήσει από την Αυλίδα για την Τροία. Δίνουμε σε κάθε ομάδα τα υλικά με τα οποία θα δουλέψουν. Μια κόλλα Α4 με σχέδιο για το πανί και πατρόν για την βάρκα, καφέ χαρτόνι και ένα γλωσσοπίεστρο για κάθε καράβι.
  4. Δίνουμε χρόνο για να ολοκληρωθεί η κατασκευή. Προτρέπουμε τα παιδιά να συνεργαστούν για το σωστό αποτέλεσμα.
  5. Βάζουμε τα έτοιμα καράβια σε παράταξη στον πίνακα ανακοινώσεων της αίθουσας, έτσι που να μοιάζουν ότι ταξιδεύουν όλα μαζί σε σχηματισμό.

Τα παιδιά ευχαριστιούνται πολύ την συγκεκριμένη σειρά βιβλίων και τους αρέσει ιδιαίτερα ο τρόπος με τον οποίο παρουσιάζονται οι ιστορίες μέσα από την εικονογράφησή του. Αυτό είναι θετικό, γιατί μπορούμε να συνεχίσουμε να εκμεταλλευόμαστε τα βιβλία της σειράς και στην συνέχεια του προγράμματος.

Η κατασκευή του καραβιού αποδείχτηκε εύκολα διατηρήσιμη από τα παιδιά και ενθουσιάστηκαν με το συνολικό αποτέλεσμα.

Επέκταση από 2η εφαρμογή σε τάξη:

  1. Βάζουμε τα έτοιμα καράβια πάνω σε μπλε χαρτί του μέτρου έτσι που να μοιάζουν ότι ταξιδεύουν όλα μαζί σε σχηματισμό. Σε αυτό κολλάμε και λίγο ακόμη χαρτόνι σε ανοιχτό καφέ, έτσι που να ομοιάζει με άμμο. Σε ξεχωριστό χαρτί σχηματίζουμε το κάστρο της Τροίας και το κολλάμε στα όρια της «άμμου».
  2. Αφού τοποθετήσουμε την ταμπέλα της πόλης, χαράσσουμε με κηρομπογιές άσπρες γραμμές στη θάλασσα που έχουμε κολλήσει τα καράβια για να δημιουργήσουμε κύματα.
  3. Τα παιδιά θέλησαν στη συνέχεια να σημειώσουν τα ονόματα των βασιλιάδων που πήγαν στην Τροία. Επειδή όμως οι βασιλιάδες ήταν 10 και τα καράβια μας 11, στο ενδέκατο σημείωσαν τους θεούς που ήταν με το μέρος των Αχαιών!

Και κάπως έτσι οι Αχαιοί έφτασαν στην Τροία!