Φ.Ε.: Δούρειος Ίππος (3 δ.ώ.)

Σε αυτό το φύλλο εργασίας εκμεταλλευόμαστε το βιβλίο του Φίλιππου Μανδηλάρα από την συλλογή «Η πρώτη μου μυθολογία» με τίτλο «Δούρειος Ίππος». Σκοπός είναι να γνωρίσουμε την ιστορία με ένα πιο παιχνιδιάρικο και διασκεδαστικό τρόπο.

  1. Διαβάζουμε το κείμενο και προβάλλουμε το περιεχόμενο του βιβλίου με τη βοήθεια του προτζέκτορα στον πίνακα.
  2. Ακολουθεί κουβέντα με την τάξη για να εντοπιστούν τα στοιχεία που τους κίνησαν το ενδιαφέρον και να μιλήσουμε λίγο παραπάνω για τον Δούρειο Ίππο αλλά και για την εξέλιξη της μάχης, για τα δεινά του πολέμου αλλά και για το πώς άλλαξαν οι ζωές πολλών από τους πρωταγωνιστές.
  3. Στη συνέχεια εξηγούμε στα παιδιά ότι θα φτιάξουμε τις περικεφαλαίες των αγωνιστών για τα αγόρια και τα κορίτσια θα φορέσουν χρυσά στεφάνια στα μαλλιά, όπως οι βασιλοπούλες εκείνη της εποχής (έχουμε και Απόκριες άλλωστε). Οι οδηγίες βρίσκονται πιο κάτω στην σελίδα.
  4. Μια και με αυτό το βιβλίο κλείνει ένας μεγάλος κύκλος Ιστορίας, επιτρέπουμε στους μαθητές να κατεβάσουν από τους τοίχους τα ξίφη και τις ασπίδες τους που έχουμε κατασκευάσει σε προηγούμενες μέρες φιλαναγνωσίας (βλ. Φ.Ε.: Θησέας (3 δ.ώ.)Φ.Ε.: Αχιλλέας και Έκτορας (1 δ.ώ.)) και να διασκεδάσουν αναπαριστώντας μια σκηνή πολέμου εκείνης της εποχής.

Αν δίνεται η δυνατότητα να βγούμε στην αυλή, το παραπάνω βήμα μπορεί να γίνει εκεί για να μπορέσουν να παραταχθούν καλύτερα. Αν οι συνθήκες δεν το επιτρέψουν, χωρίζονται σε μικρότερες ομάδες και η μάχη γίνεται στα πλαίσια της σχολικής τάξης, λίγοι λίγοι κάθε φορά.

Στη δική μας περίπτωση ο καιρός βοήθησε και η μάχη μεταφέρθηκε στην αυλή.

Οδηγίες για τις κατασκευές:

  1. Στα αγόρια δίνεται το πατρόν που θα βρείτε παρακάτω και γκρι λωρίδες για να τις συρράψουμε σε κύκλο σύμφωνα με το κεφάλι του κάθε παιδιού.
    Το πατρόν της μπροστινής όψης, το εκτυπώνουμε σε γκρι χαρτόνι μεγέθους Α4. Δε ξεχνάμε να εξηγήσουμε στα αγόρια ότι πρέπει να διπλώσουν την περικεφαλαία κατά μήκος της, αφού την έχουν κόψει για να αγκαλιάζει όμορφα το πρόσωπό τους και να έχει τρισδιάστατη όψη.
    Για το πατρόν του λοφίου θα χρειαστούμε κόκκινο χαρτόνι μεγέθους Α4. Το διπλώνουμε κατά μήκος των γραμμών που βρίσκονται στη μέση του πατρόν (από την ίδια φορά πάντα). Στη συνέχεια, κόβουμε πάνω στις οριζόντιες γραμμές του φύλλου, μέχρι να συναντήσουμε τις κάθετες.
    Στο τέλος, συρράπτουμε την προσωπίδα στην γκρι λωρίδα και το κόκκινο λοφίο στη γκρι λωρίδα, στη θέση του μετώπου και στο πίσω μέρος του κεφαλιού.
    ΠΡΟΣΟΧΗ! Ίσως χρειαστεί να κόψουμε 1-2 σειρές από την μπροστινή μεριά του λοφίου για σταθεί καλύτερα. Επίσης, διπλώνουμε αρκετά καλά τις λωρίδες για να μη πέφτουν. Ακόμη κι έτσι όμως, τα αγόρια της τάξης ευχαριστήθηκαν πολύ τις περικεφαλαίες τους γιατί ήταν η κάθε μια μοναδική!
    Πατρόν για περικεφαλαία θα βρείτε εδώ:    πατρόν περικεφαλαία
  2. Για τα κορίτσια έχουμε κόψει γκρι λωρίδες, που τις συρράπτουμε σε κύκλο ώστε να χωράει στο κεφάλι της κάθε κοπέλας, και χρυσά χαρτόνια πάνω στα οποία έχουμε προσχεδιάσει τα φύλλα που θα χρειαστεί να κόψουν. Δίνουμε τον χρόνο να κόψουν τα φύλλα (χρειάζονται γύρω στα 24 για κάθε κορίτσι, σύμφωνα με αυτά που έκανα εγώ). Επίσης, η κόλλα stik δεν αποδείχτηκε ιδιαίτερα βοηθητική. Στο τέλος τα συρράπταμε 2-2 τα φύλλα, για να τελειώσει η κατασκευή πιο γρήγορα. Οπότε, αν δεν έχουμε κόλλα σιλικόνης, ας έχουμε σε κάθε ομάδα από ένα συρραπτικό ώστε να μπορούν τα μέλη της να βοηθήσουν το ένα το άλλο. Τέλος, δεν ανησυχούμε αν τα φύλλα τσαλακωθούν καθώς έτσι γίνονται πιο αληθοφανή.
    Το πατρόν για τα στεφάνια δεν το έχω, γιατί είναι εύκολο να δημιουργηθεί.

Το πατρόν για την περικεφαλαία:



Λήψη αρχείου