Το παρόν φύλλο εργασίας εντάσσεται στις προχριστουγεννιάτικες δραστηριότητές μας. Στα χέρια μου, λόγω των παιδιών μου, έπεσε ένα πολύχρωμο βιβλίο δραστηριοτήτων όπου σε κάθε σελίδα του προσπαθούσαμε να εντοπίσουμε διάφορα αντικείμενα. Περιττό να πω πώς το ξεσκονίσαμε!! Παρόλα αυτά, στην πρώτη επαφή με τις εικόνες, χρειάζεται κάποιος χρόνος για την παρατήρηση και τον εντοπισμό των αντικειμένων.
Μου άρεσε τόσο πολύ η ενασχόληση με το βιβλίο που σκέφτηκα πώς θα ήταν δυνατό αυτό να το μοιραστώ με τα παιδιά της τάξης μου. Στην αρχή δύο ιδέες ξεπήδησαν στο μυαλό μου. Έπειτα, λόγω κορονοϊού, προέκυψε και η τρίτη.
- Σε πρώτη φάση, φωτογράφισα τις σελίδες του βιβλίου και με προβολή τους μέσω του προτζέκτορα στον πίνακα της τάξης, οι μαθητές κύκλωναν τα ζητούμενα με τον μαρκαδόρο πάνω στον πίνακα. Άρεσε πολύ στα παιδιά, αλλά σε μεγάλες ομάδες μαθητών, υπήρξε ανυπομονησία και επιθυμία να γίνει από όλους. Για τάξεις με 20-25 μαθητές, είναι μια χρονοβόρα διαδικασία. Οπότε έπρεπε να σκεφτώ και κάποια εναλλακτική.
- Σκάναρα και εκτύπωσα έγχρωμες τις σελίδες του βιβλίου. Ακολούθως, τις πλαστικοποίησα. Χώρισα τους μαθητές σε ομάδες 4-5 ατόμων και έδινα από μια σελίδα κάθε φορά. Με τους μαρκαδόρους τους κύκλωναν κάθε φορά τα ζητούμενα και όταν τελείωναν, έσβηναν με υγρομάντιλο. Μπορούσαν τότε να περάσουν στην επόμενη πλαστικοποιημένη σελίδα. Τα παιδιά από μόνα τους δημιούργησαν ένα είδος διαγωνισμού, καθώς οι ομάδες προσπαθούσαν να τελειώσουν όσο το δυνατόν πιο γρήγορα την κάθε εικόνα και να δούνε στο τέλος της ώρας ποια θα έχει τις περισσότερες.
- Και μετά ήρθε ο κορονοϊός. Τίποτα από τα δυο δε μπορούσα να κάνω στην ηλεκτρονική μου τάξη (Webex).Εκμεταλλεύτηκα τότε την δραστηριότητα hp5 στο e-content της e-me με τίτλο “Find multiple Hotspots”. Διάλεξα μερικές από τις εικόνες και τις επεξεργάστηκα ώστε να εντοπίσουν οι μαθητές αυτά που ζητούσα. Άφησα επίτηδες το πλαίσιο όπου ζητούσε κι άλλα αντικείμενα σε περίπτωση που θα ήθελαν να τα δοκιμάσουν και αυτά, μόνοι τους. Tις ημέρες πριν τα Χριστούγεννα, θα δοθούν στους μαθητές για να παίξουν.
Τα ενσωματώνω παρακάτω για να τα δείτε.
Σημείωση: Με τους ίδιους τρόπους
εκμεταλλεύτηκα και το διπλανό βιβλίο,
που είναι στην ίδια νοοτροπία.