Φ.Ε. Το αυγό (3 δ.ώ.)

13777Σε αυτή τη δράση αξιοποιούμε το βιβλίο της Εύας Βακριτζή “Το αυγό” με εικόνες του Νικόλα Ανδρικόπουλου που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Πατάκη με σκοπό να ευαισθητοποιήσουμε τα παιδιά στο θέμα του αυτισμού και να αποκτήσουν μια εικόνα περί της έννοιας αυτής. Η δράση συνδυάζεται και με την Παγκόσμια Μέρα Παιδικού Βιβλίου μια και συμπίπτει με την Παγκόσμια Μέρα Ευαισθητοποίησης για τον Αυτισμό (2 Απριλίου).

Το βιβλίο αφηγείται την ιστορία ενός αγοριού με αυτισμό και εξηγεί με παραστατικό τρόπο πώς λειτουργεί το μυαλό του, ποιες δυσκολίες αντιμετωπίζει αλλά και πώς μπορεί το περιβάλλον του να τον βοηθάει να νιώθει καλύτερα και να μην τον αναστατώνει.

Πορεία Διδασκαλίας

  1. Γίνεται μεγαλόφωνη ανάγνωση του κειμένου με τα παιδιά σε ημικυκλική διάταξη γύρω από τον/την εκπαιδευτικό και το βιβλίο στραμμένο προς τα παιδιά ώστε να βλέπουν την εικονογράφηση. Εναλλακτικά μπορούμε να το προβάλλουμε μέσω προτζέκτρορα.
  2. Ακολουθεί συζήτηση πάνω στο θέμα του βιβλίου και τον ήρωα.
  3. Αναζητητάμε τους δικούς μας μηχανισμούς για να αποκτήσουμε ηρεμία κ διαπιστώνουμε πώς για όλους μας είναι διαφορετικοί. Οπότε όλοι είναι αποδεκτοί, αρκεί να μην προκαλούν κακό σε κάποιον άλλο.
  4. Κι έτσι όπως είμαστε όλοι ξεχωριστοί κ μοναδικοί, είναι λίγο σαν να είμαστε όλοι μέσα στο αβγό μας. Οπότε μοιραζόμαστε τι θα είχε ο καθένας μας μέσα στο δικό του αβγό.
  5. Για να λύσουμε τις όποιες απορίες παρακολουθούμε συμπληρωματικά το βίντεο που βρίσκεται πιο κάτω και επεξηγούμε όπου χρειάζεται.
  6. Αναφερόμαστε στην Δρ Τεμπλ Κράντιν (βλ. προηγούμενη δράση εδώ) και βλέπουμε πώς ένα αυτιστικό άτομο μπορεί να είναι εξαιρετικά χαρισματικό.
  7. Αφού εστιάσουμε στο πόσο ξεχωριστοί είμαστε όλοι μας, εξηγούμε πως όλοι μας αναγκαζόμαστε φορές να “σπάσουμε” το αυγό μας (δλδ την ζώνη όπου νιώθουμε ασφαλείς) και να βγούμε έξω από επιθυμία να γνωρίσουμε τον κόσμο.
  8. Εισάγουμε την τελική δραστηριότητα όπου κάθε παιδί θα πρέπει να χρωματίσει το δικό το ξεχωριστό αβγό και δίνουμε τον χρόνο να το κάνουν.
  9. Έχουμε από πιο πριν βγάλει φωτογραφίες τα παιδιά σε πόζα που τους δείχνει να ξεπροβάλλουν από κάπου, οπότε τώρα κόβει ο καθένας το αυγό του ώστε να μοιάζει σπασμένο και κάθε παιδί κολλάει σε αυτό τη φιγούρα του.
  10. Τα αυγά, μια και πλησιάζει Πάσχα, αναρτώνται στην τάξη μας για να συμβάλουν και στον στολισμό της.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *