Φ.Ε. Φανταζού (3 δ.ώ.)

9cd0e506ca3f0abb74a1af66b6afc338Στη δράση αυτή αξιοποιούμε το βιβλίο “Φανταζού” της Κατρίνας Τσάνταλη σε εικονογράφηση της Little Miss Grumpy που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Διόπτρα. Η δράση εντάχθηκε στο εργαστήριο δεξιοτήτων μας “Μπορώ εγώ, μπορείς εσύ, μπορούμε όλοι εμείς μαζί” (Β’ τάξη, 2023-24) και συνδυάστηκε με την Πανελλήνια Σχολική μέρα φιλοζωίας (4 Απριλίου).

Το βιβλίο επιλέχτηκε με σκοπό να ευαισθητοποιήσει τα παιδιά για τα δικαιώματα των ζώων. Η μαμά ελεφαντίνα περιγράφει στο μικρό της πώς ήταν η ζωή της όταν ζούσε στη σαβάνα αι το ελεφαντάκι διαπιστώνει τις αντιθέσεις σε σχέση με τη ζωή στον ζωολογικό κήπο. Πιο μέσα στην ιστορία παρουσιάζονται διαφορετικά είδη ζώων του ζωολογικού κήπου που θα έπρεπε να ζούνε ελεύθερα στο φυσικό τους περιβάλλον. Κάπου εκεί, δυο μαϊμούδες σκανταλιάρες επιθυμούν να ενημερώσουν τα παιδιά κι αυτά με τη σειρά τους διεκδικούν την ελευθερία των ζώων. Εμείς προσπαθήσαμε να ακολουθήσουμε την πορεία του βιβλίου.

Πορεία Διδασκαλίας

Φορέσαμε τις κονκάρδες μας σήμερα, ως “Βοηθοί της Γης” (βλ. “Φ.Ε. Θέλω, θέλεις… έγινε!“) και μιλήσαμε για τα ζώα, με τη βοήθεια του υπέροχου αυτού βιβλίου, με την τόσο τρυφερή εικονογράφηση.
1. Έγινε μεγαλόφωνη ανάγνωση του κειμένου με τα παιδιά σε ημικυκλική διάταξη γύρω από την εκπαιδευτικό και το βιβλίο στραμμένο προς αυτά..
2. Όσο αφηγούταν η ελεφαντίνα και η μαϊμού Μόλι, δείχναμε σε βίντεο (βλ. πιο κάτω) τη σαβάνα, τη ζωή στη θάλασσα, στη ζούγκλα και στους πόλους. Τα παιδιά γρήγορα κατάλαβαν ότι εκεί είναι το πραγματικό σπίτι των ζώων κι όχι σε κλουβιά στον Ζωολογικό κήπο.
3. Στο βιβλίο οι μαϊμούδες κρύβουν μηνύματα στις τσάντες κ τα ρούχα των παιδιών. Έτσι έκρυψαν μηνύματα και στις δικές μας. Τα παιδιά σηκώθηκαν από τις θέσεις τους για να αναζητήσουν τα κρυμμένα μηνύματα, που είχαμε προηγουμένως βάλει εμείς στις τσάντες τους. Όταν τα βρήκανε, χτύπησε το κουδούνι, οπότε μπορέσανε να τα μοιράσουν και στις υπόλοιπες τάξεις την ώρα του διαλείμματος για να διαδώσουμε το φιλοζωικό μας μήνυμα.
4. Με την επιστροφή στην τάξη, τους παρουσίασα τον ζωολογικό κήπο Φανταζού που ήρθε στην τάξη μας. Είχα φροντίσει να τον “στήσω” μέσα σε ένα άδειο κουτί παπουτσιών. Μέσα από συζήτηση, αποφασίσαμε να πάρουμε τα ζώα από εκεί και να τα πάμε σπίτι τους, αναζητώντας πού ζει το καθένα μέσα στις πληροφορίες που δίνει το κείμενο.
5. Στήσαμε έναν παγκόσμιο χάρτη στην τάξη μας, βγάζαμε τα ζώα ένα ένα και ψάχναμε πού είναι το σπίτι τους. Τα ζώα κατέληξαν στα σωστά σημεία πάνω στον χάρτη κι εμείς κάναμε ένα βήμα πίσω για να δούμε πόσο διάσπαρτα και σε πόσο διαφορετικά περιβάλλοντα ανήκουν. Αυτόματα έγινε η σύγκριση σε σχέση με τον περιορισμό που είχαν στον ζωολογικό κήπο.
6. Ακολουθώντας την ιστορία, το Φανταζού μας έγινε καταφύγιο, οπότε έφυγαν τα κάγκελα και ήρθαν ζώα που χρειάζονται φροντίδα μαζί με τους κατάλληλους φροντιστές.
8. Επειδή τα παιδιά δε γνώριζαν πολλές φιλοζωϊκές οργανώσεις που ασχολούνται με την προστασία της άγριας ζωής, γνωρίσαμε μέσω βίντεο 4 ελληνικά σωματεία που βοηθάνε τα ζώα.
9. Καταλάβαμε ότι πληροφορούμαστε για τα ζώα μέσα από άλλες πηγές.
10. Η τελευταία μας διδακτική ώρα αφιερώθηκε στο να παίζουμε επιτραπέζια που μας μαθαίνουν για τα ζώα απολαμβάνοντας τη διαδικασία.

Βρείτε εδώ το υλικό που εκτυπώσαμε για τη δράση.

Πιο κάτω βρίσκετε τα βίντεο που χρησιμοποιήσαμε αλλά και φωτογραφίες από τη δράση.

Φυσικά περιβάλλοντα

Φιλοζωικές Οργανώσεις της Ελλάδας

Υλικό από τη δράση εδώ:

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *