5ο εργαστήριο: Φραγκοσυριανή

5ο εργαστήριο: Φραγκοσυριανή

Σε αυτό το εργαστήριο ασχολούμαστε με τη ρεμπέτικη και τη reggae μουσική. Αφορμή για αυτό το μουσικό μας πάντρεμα είναι το γνωστό τραγούδι “Φραγκοσυριανή” τους στίχους του οποίου φροντίζουμε πάλι να μοιράσουμε στα παιδιά. 

Βάζουμε να ακούσουμε το τραγούδι από τον αρχικό ερμηνευτή του, Μάρκο Βαμβακάρη, με την υποσημείωση ότι γράφτηκε το 1935.

Έπειτα μιλάμε λίγο για την ιστορία του ίδιου του τραγουδιού (π.χ. έγινε επιτυχία από τον Μπιθικώτση το 1960 κ έπειτα τραγουδήθηκε από πολλούς, όπως ο Νταλάρας κι η Μποφίλιου) αλλά και του Μάρκου Βαμβακάρη, αναφέροντας ότι ανήκε στους εκπροσώπους του ρεμπέτικου τραγουδιού. Κάπως έτσι, παρουσιάζουμε στα παιδιά τι εννοούμε όταν λέμε ρεμπέτικο τραγούδι με τη βοήθεια των παρακάτω παρουσιάσεων αλλά και από εδώ ή από το βιβλίο Μουσικής της Γ’ γυμνασίου.

Κι αφού εξηγήσουμε συνοπτικά τα παραπάνω, δείχνουμε και την εκτέλεση του τραγουδιού από τους Locomondo ενημερώνοντας πως πρόκειται για διασκευή και καλούμε τα παιδιά να αναγνωρίσουν, αν μπορούν, το είδος μουσικής που ακούμε.

Εξηγούμε ότι πρόκειται για reggae μουσική και αναφέρουμε στοιχεία για αυτό το μουσικό είδος, τον χρόνο, τον τρόπο και τον λόγο που αναπτύχθηκε και διαδόθηκε. Κάνουμε επίσης αναφορά και στον Bob Marley, τον γνωστότερο εκφραστή της μουσικής αυτής. Σκοπός είναι να αντιληφθούν τα παιδιά πόσο συνηθισμένα και απολαυστικά μπορούν να είναι ανάλογα μουσικά παντρέματα.

Στο τέλος, αφού έχουμε αναγνωρίσει τη διαδρομή, τη σημαντικότητα και τη διαχρονικότητα της Φραγκοσυριανής, σημειώνουμε στο φύλλο εργασίας στίχους από το τραγούδι και στη συνέχεια τους ανεβάζουμε στην αντίστοιχη ανάρτηση στην κυψέλη μας στην e-me.

Φυσικά, αν ο χρόνος ή η διάθεση της τάξης το επιτρέπουν μπορούμε να ακούσουμε κάποια από τα πιο αντιπροσωπευτικά τραγούδια του Bob Marley, όπως το “Could you be loved” και το “Get up, stand up“. Εγώ τα αφήνω εδώ για κάθε ενδιαφερόμενο..!

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *