Μαθαίνω για τον αυτισμό μέσα από τη wikipedia εδώ.
Βλέπω υλικό για τον αυτισμό από Ξένια-στη τάξη εδώ.
Επίσης μπορώ να ενημερωθώ από εδώ και εδώ.
Μια όμορφη αντιμετώπιση του θέματος για μικρότερες ηλικίες είναι “Το κορίτσι που σκεφτόταν με εικόνες“.
Το παραπάνω βίντεο αλλά με υπότιτλους μπορούμε να το βρούμε εδώ.
Για την Dr Temple Gradin μαθαίνω από εδώ.
Το φύλλο εργασίας σε pdf: Φ.Ε. Τεμπλ Γκράντιν
Πορεία Διδασκαλίας
Το παραπάνω υλικό έχει περισσότερες πληροφορίες από όσες εκμεταλλευτήκαμε στη διάρκεια του εργαστηρίου, προκειμένου να αποτελέσει υλικό για εμβάθυνση σε όποιο το επιθυμήσει. Εμείς δουλέψαμε με το φύλλο εργασίας που υπάρχει παραπάνω.
Ακολουθώντας τα βήματα – δραστηριότητές του, είδαμε πρώτα τι γνωρίζουμε για τον αυτισμό. Έπειτα παρακολουθήσαμε ένα βίντεο (το πρώτο στο επιμορφωτικό υλικό πιο πάνω) ενημέρωσης για αυτόν και σημειώσαμε ξανά όσες πληροφορίες συγκρατήσαμε.
Ακολούθως, παρακολουθήσαμε αποσπάσματα από την ταινία που αφορά την Dr Temple Gradin, που ως αυτιστικό άτομο, κατάφερε να διαπρέπει ως επιστήμων και να αλλάξει τον τρόπο που φέρονταν στα ζώα της βιομηχανίας βοείου κρέατος στην Αμερική και συνέχισε την πορεία της ενημερώνοντας τον κόσμο για τον αυτισμό και για μεθόδους πρώιμης παρέμβασης σε αυτόν. Είδαμε αποσπάσματα από την ταινία και συζητήσαμε για τον τρόπο που αντιμετωπίστηκε η ίδια από τον κόσμο γύρω της κατά το μεγάλωμά της. Επίσης, είδαμε πώς τροποποιήθηκε η συμπεριφορά της όταν της δόθηκε χρόνος να αναπτύξει τον χαρακτήρα στον δικό της χρόνο καθώς και τις δυσκολίες που αντιμετώπισε λόγω της εικόνας που προκαλούσε σε τρίτους και της δικής τους δυσκολίας να την καταλάβουν.
Τα πρώτα αποσπάσματα που παρακολουθήσαμε βρίσκονται στα: 22:18 – 25:19, 34:58 – 40:00, 44:40 – 51:30 και παρουσιάζουν τα συμπτώματα αυτισμού που είχε ως παιδί και το πως αντιμετωπιζόταν από τον περίγυρό της. Στη συνέχεια – για λόγους περιορισμένου χρόνου – αναφέραμε συνοπτικά το ενδιάμεσο κομμάτι, όπου η Temple αποφοιτά, κάνει την πρακτική της σε φάρμα ζώων, βρίσκει το θέμα που θέλει να ασχοληθεί στη διατριβή της και τα εμπόδια που αντιμετωπίζει. Τα τελευταία κομμάτια που παρακολουθούμε είναι τα: 1:24:30 – 1:29:55 και 1:41:20 – 1:45:15 όπου παρουσιάζεται η κατασκευή που εφηύρε και η θέλησή της να μιλήσει για τον αυτισμό..
Για το τέλος, δόθηκε στα παιδιά η δυνατότητα να σημειώσουν για ακόμη μια φορά τι είναι ο αυτισμός, ώστε να συγκρίνουν την τελική τους απάντηση με τις πρώτες και να μπορέσουν και τα ίδια να καταλάβουν τι αποκόμισαν από το σημερινό εργαστήριο.
Tip: Αν μας περισσεύει χρόνος, είναι πολύ διαφωτιστική η ομιλία της Dr Temple Gradin στην TED ως συμπληρωματικό βίντεο (το 3ο από το επιμορφωτικό υλικό). Μόνο που είναι στα αγγλικά και χρειάζεται ο/η εκπαιδευτικός να μεταφράζει τα σημεία του. Εναλλακτικά μπορείτε να το παρακολουθήσετε υποτιτλισμένο από εδώ, αν κατευθυνθείτε προς το τέλος της σελίδας (abookaday.gr).