STEM Explorers

0

Συγγραφέας: ΠΟΠΗ ΠΑΤΣΑΤΖΗ | Κατηγορία STEM Explorers | , στις 19-10-2023

Οι στόχοι του προγράμματος STEM Explorers

Το πρόγραμμα STEM Explorersείναι ένα συνεργατικό etwinning έργο με σχολεία του εξωτερικού το οποίο έχει στόχους:

  1. Να παρέχει σε μαθητές ηλικίας 7-11 ετών την ευκαιρία να εξερευνήσουν πεδία STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics).
  2. Να αναπτύξουν δεξιότητες διεθνούς συνεργασίας και διαπολιτισμικής επικοινωνίας.
  3. Να ενθαρρύνει την περιέργεια και τις δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων των μαθητών.
  4. Να αναπτύξουν τις δεξιότητες επιστημονικής σκέψης των μαθητών μέσω έργων STEM.

Η  συμμετοχή των μαθητών/μαθητριών στην εκπαίδευση STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics), η οποία αποτελεί μια ολοκληρωμένη εκπαιδευτική προσέγγιση στη μάθηση που συνδυάζει την Επιστήμη, την Τεχνολογία, τη Μηχανική, τις Τέχνες και τα Μαθηματικά με σκοπό την καθοδήγηση των παιδιών προς την έρευνα, τη δημιουργικότητα, την κριτική σκέψη και την επίλυση προβλημάτων (Khine & Areepattamannil, 2019).

Activities

December Activities

1. Introduce ourselves με το Pixton

Θα δημιουργούμε ένα συνεργατικό κείμενο στα google έγγραφα τμήμα ΣΤ1 εδώ    & τμήμα ΣΤ2 εδώ που θα παρουσιάσουμε τους μαθητές του τμήματός μας και το οποίο στη συνέχεια με την χρήση της εφαρμογής https://ttsmaker.com/ θα δώσουμε φωνή στην εικόνα της τάξης μας. Στη συνέχεια θα το ενσωματώσουμε με το Avatar της τάξης και θα το ανεβάσουμε στην πλατφόρμα. Χρησιμοποιούμαι το google translate. Σύνδεσμος για τελικό video παρουσίασης του τμήματος ΣΤ1 εδώ  ΣΤ2 εδώ.

pixton class photo στ1 pixton class photo στ2

2. Ετοιμάζουμε συνεργατικά και στέλνουμε τις Πρωτοχρονιάτικες Ευχές μας σε ένα από τα 20 σχολεία που κληρωθήκαμε.

ΣΤ1 εδώ   ΣΤ2 εδώ

Ευχές που ανταλλάξαμε με τα άλλα σχολεία:

New Years card ST      Happy New Year collage ΣΤ2  Christmas card from 4th Primary school of Elliniko St1St2

3.  Ψηφίζουμε το καλύτερο λογότυπο που δημιούργησαν τα παιδιά από όλα τα σχολεία για το STEM Explorers   

Logo Survey Link: https://forms.gle/DBGocBou32GxmheX9

Αποτελέσματα ψηφοφορίας: Logo voting results – Μετά από την αποχώρηση του σχολείου με τις περισσότερες ψήφους το νέο λογότυπο του έργου STEM Explorers είναι:

Exakousti Georgakopoulou 10th Primary School of Glyfada

4. Τι είναι η Τεχνητή Νοημοσύνη με απλά λόγια από την EU

Τι είναι Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ); Τι σημαίνει; Ποιες είναι οι εφαρμογές της ΤΝ; Τι μπορεί να κάνει και πώς λειτουργεί; Σε αυτό το σύντομο βίντεο η Aleksandra Przegalińska, που εξειδικεύεται στην ΤΝ εξηγεί την Τεχνητή Νοημοσύνη σε 3 διαφορετικές γενιές (παιδιά, νέους και ενηλίκους) ώστε να μπορέσετε να κατανοήσετε καλύτερα την έννοια και την τεχνολογία της ΤΝ… και να προσπαθήσετε ακόμα και να την εξηγήσετε στους γονείς σας.

Video :  https://learning-corner.learning.europa.eu/learning-materials/what-artificial-intelligence_el

5.1  Δραστηριότητα STEM :  Πείραμα με μαγνήτες    (Α’ Φάση) 

Τι είναι οι μαγνήτες;

Μαγνήτης είναι οποιοδήποτε υλικό έχει την ιδιότητα να δημιουργεί γύρω του μαγνητικό πεδίο. Ο μαγνήτης ασκεί δυνάμεις σε μεταλλικά αντικείμενα. Οι μαγνήτες μπορεί να είναι φυσικοί ή και τεχνητοί. Οι φυσικοί μαγνήτες είναι ορυκτά μέταλλα, ενώ οι τεχνητοί μαγνήτες είναι διάφορα μεταλλικά κράματα.

Βήμα 1ο : Βλέπουμε το βίντεο για την έλξη των μαγνητών

Βήμα 2ο: Θα χρησιμοποιήσουμε μικρούς, ραβδωτούς μαγνήτες και θα κάνουμε το παρακάτω πείραμα.

Βλέπουμε το αρχικό βίντεο εισαγωγής πειράματος με έναν μαγνήτη εδώ 

Αφού δούμε το βίντεο θα χωριστούμε σε 5 ομάδες και θα χρησιμοποιήσουμε αρχικά έναν μαγνήτη και σταδιακά θα προσθέτουμε έναν -έναν πάνω του μέχρι τον αριθμό 4 και θα παρατηρούμε τι συμβαίνει στην δύναμη που ασκεί κάθε φορά ο μαγνήτης. Τα αποτελέσματα θα τα καταγράψουμε στο φύλλο εργασίας της ομάδας.

Φύλλο εργασίας 1- Ελληνικά 

Δραστηριότητα Έρευνας – Αγγλικά   —  Δραστηριότητα Έρευνας – Ελληνικά

Περισσότερα για τους μαγνήτες  ΕΔΩ. Πως μπορούμε να κάνουμε παιχνίδια από τους μαγνήτες ή ταινίες;

5.2  Δραστηριότητα STEM :  Πείραμα με μαγνήτες    (Β’ Φάση) 

Θα δημιουργήσουμε παιχνίδια, διακοσμητικά μαγνητάκια για το ψυγείο μας και ότι άλλο σκεφτούμε με κύριο στοιχείο το μαγνήτη.

Μαγνητική σβούρα  Σβούρα
Λαβύρινθος από Lego και μαγνήτες lego magnet maze
Μαγνητικοί σελιδοδείκτες mag bookmarks how to 680x440 1
MAGNETIC SPIN AND ROLL

 

Magnetic Spin and Roll
Λαβύρινθος σε χαρτί με μαγνήτη και συνδετήρα λαβυρινθος μαγνήτες 300x164 1
Μαγνητάκι καρδιά – Ψυγείου
8 έξυπνα παιχνίδια με μαγνήτες

 

October & November Activities

1. Codeweek Events
2. Our Logo Designs
3. Poster for our Project
4. Introduce ourselves

1.  Codeweek Events

Σελίδα με τις δραστηριότητες που κάναμε στην εβδομάδα του κώδικα και του προγραμματισμού (Code Week)

a)  https://padlet.com/pennymarkellou/eucodeweek2023-let-s-code-with-animals-code-week-4-all-cw23–mulb9q2j9b48

b) https://padlet.com/askingkid02/stem-explorers-codeweek-events-g9yy88uhjj3wqrtz

Πιστοποιητικό συμμετοχής μας για όλους τους μαθητές. Συγχαρητήρια σε όλους !!!!

European Code Week certificate for students

2.  Δημιουργία Λογότυπου (Logo) για το έργο μας και ψηφοφορία

Το θέμα μας είναι:  STEM Explorers  ( πιθανό πρόσθετο κείμενο: a Journey to the future)

2.1 Θα ανεβάσετε τις δημιουργίες σας στο παρακάτω padlet:

Μετάβαση στο padlet.com

Ιδέες για Logo:  

Ευρωπαϊκό Padlet για τα Logo

2.2 Ψηφοφορία και αποτελέσματα της ψηφοφορίας μας θα δείτε με λεπτομέρεια στο παραπάνω padlet ή εδώ  (https://blogs.sch.gr/patsatzi/2023/11/13/stem-explorers-esoteriki-psifoforia-logotypoy-toy-ergoy-kai-argotera-kai-apotelesmata-november-activity-2023/)

3. Συνεργατική Αφίσα – Joint Poster Work

              Final Joint Poster STEM Explorers

  • Το 4ο ΔΣ δημιούργησε και τοποθέτησε στο “STEM EXPLORERS” μόνο το κόκκινο γράμμα Ε.   Τα άλλα γράμματα και οι σημαίες τοποθετήθηκαν από τα άλλα συνεργαζόμενα σχολεία. 

https://www.canva.com/design/DAFyGl9aBkQ/yrCxtkIi2BGC8VlMB_3q_Q/edit

4. Introduce ourselves με το Pixton

pixton class photo στ1  pixton class photo στ1

  • Για το ΣΤ1  ο σύνδεσμος ΕΔΩ : https://login.pixton.com/jcbj9z
    1. Βάζετε τους κωδικούς που θα σας δώσει η δασκάλα σας…
    2. Ετοιμάζεται το χαρακτήρα σας  για να φτιάξουμε την τάξη μας
  • Για το ΣΤ2  ο σύνδεσμος ΕΔΩ  :  https://login.pixton.com/84c8nt
    1. Βάζετε τους κωδικούς που θα σας δώσει η δασκάλα σας…
    2. Ετοιμάζεται το χαρακτήρα σας  για να φτιάξουμε την τάξη μας
[First, we translated the introduction using the Google translation tool. We converted text to audio using the https://elevenlabs.io/ tool. Then we turned the text into animation. (“https://new.express.adobe.com/?promoid=JM4FW6KW&mv=other” and go to the “animate from audio” section) We downloaded the video to our computer and uploaded it to the padlet. ) padlet link:https://padlet.com/askingkid02/let-s-meet-introduce-yourself-using-artificial-intelligence-4p9lz9ffhnkrye8z ]

5. Ψηφίζουμε το Λογότυπο (Logo) που θα μας εκπροσωπήσει στις 20 υποψηφιότητες από τα 20 σχολεία που συμμετέχουν 

https://forms.gle/aT8MVnWsA9pxt7Xg6

6. Survey: Συμπληρώνουμε το παρακάτω ερωτηματολόγιο:


 

1. About Our Project

welcome

Welcome to our project.
This project is an international project that includes STEM activities for 7-11 age group.

2. What are our aims?

Project Objectives:

  • To provide students aged 7-11 with the opportunity to explore STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) fields.
  • To develop international co-operation and intercultural communication skills.
  • To encourage students’ curiosity and problem solving skills.
  • To develop students’ scientific thinking skills through STEM projects.

3.  Project Plan

Project Activities:

October-November: Project Introduction and Team Building

Introductions and communication between the participating schools.
Sharing information about the aim, objectives and expectations of the project.
Encouraging students to form international teams.
December-January: STEM Key Topics and Experiences

Each country organises experiments and activities to study a specific STEM topic (e.g. energy, environment, space).
Students use online platforms to share the results of experiments and study the work of other countries.
February-March: Joint Projects and Collaboration

Students will work in international groups and create joint STEM projects.
Each project group works on their chosen STEM topic and shares their results in a presentation or report.
The joint products are used to organise an online exhibition or presentation.

April-May

Evaluation studies

4.  Our Project Rules

5.  Let’s Meet!

6.  Parental Permission Documents

7.  Communication and Dissemination

8.  Survey and Evaluation

9.  Live Interviews
10.  Common and Collabrative Products

Αφήστε μια απάντηση

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση