Οι στόχοι του προγράμματος STEM Explorers
Το πρόγραμμα STEM Explorersείναι ένα συνεργατικό etwinning έργο με σχολεία του εξωτερικού το οποίο έχει στόχους:
- Να παρέχει σε μαθητές ηλικίας 7-11 ετών την ευκαιρία να εξερευνήσουν πεδία STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics).
- Να αναπτύξουν δεξιότητες διεθνούς συνεργασίας και διαπολιτισμικής επικοινωνίας.
- Να ενθαρρύνει την περιέργεια και τις δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων των μαθητών.
- Να αναπτύξουν τις δεξιότητες επιστημονικής σκέψης των μαθητών μέσω έργων STEM.
Η συμμετοχή των μαθητών/μαθητριών στην εκπαίδευση STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics), η οποία αποτελεί μια ολοκληρωμένη εκπαιδευτική προσέγγιση στη μάθηση που συνδυάζει την Επιστήμη, την Τεχνολογία, τη Μηχανική, τις Τέχνες και τα Μαθηματικά με σκοπό την καθοδήγηση των παιδιών προς την έρευνα, τη δημιουργικότητα, την κριτική σκέψη και την επίλυση προβλημάτων (Khine & Areepattamannil, 2019).
Activities
December Activities
1. Introduce ourselves με το Pixton
Θα δημιουργούμε ένα συνεργατικό κείμενο στα google έγγραφα τμήμα ΣΤ1 εδώ & τμήμα ΣΤ2 εδώ που θα παρουσιάσουμε τους μαθητές του τμήματός μας και το οποίο στη συνέχεια με την χρήση της εφαρμογής https://ttsmaker.com/ θα δώσουμε φωνή στην εικόνα της τάξης μας. Στη συνέχεια θα το ενσωματώσουμε με το Avatar της τάξης και θα το ανεβάσουμε στην πλατφόρμα. Χρησιμοποιούμαι το google translate. Σύνδεσμος για τελικό video παρουσίασης του τμήματος ΣΤ1 εδώ ΣΤ2 εδώ.
Ευχές που ανταλλάξαμε με τα άλλα σχολεία:
3. Ψηφίζουμε το καλύτερο λογότυπο που δημιούργησαν τα παιδιά από όλα τα σχολεία για το STEM Explorers
Logo Survey Link: https://forms.gle/DBGocBou32GxmheX9
Αποτελέσματα ψηφοφορίας: Logo voting results – Μετά από την αποχώρηση του σχολείου με τις περισσότερες ψήφους το νέο λογότυπο του έργου STEM Explorers είναι:
4. Τι είναι η Τεχνητή Νοημοσύνη με απλά λόγια από την EU
Τι είναι Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ); Τι σημαίνει; Ποιες είναι οι εφαρμογές της ΤΝ; Τι μπορεί να κάνει και πώς λειτουργεί; Σε αυτό το σύντομο βίντεο η Aleksandra Przegalińska, που εξειδικεύεται στην ΤΝ εξηγεί την Τεχνητή Νοημοσύνη σε 3 διαφορετικές γενιές (παιδιά, νέους και ενηλίκους) ώστε να μπορέσετε να κατανοήσετε καλύτερα την έννοια και την τεχνολογία της ΤΝ… και να προσπαθήσετε ακόμα και να την εξηγήσετε στους γονείς σας.
5.1 Δραστηριότητα STEM : Πείραμα με μαγνήτες (Α’ Φάση)
Τι είναι οι μαγνήτες;
Μαγνήτης είναι οποιοδήποτε υλικό έχει την ιδιότητα να δημιουργεί γύρω του μαγνητικό πεδίο. Ο μαγνήτης ασκεί δυνάμεις σε μεταλλικά αντικείμενα. Οι μαγνήτες μπορεί να είναι φυσικοί ή και τεχνητοί. Οι φυσικοί μαγνήτες είναι ορυκτά μέταλλα, ενώ οι τεχνητοί μαγνήτες είναι διάφορα μεταλλικά κράματα.
Βήμα 1ο : Βλέπουμε το βίντεο για την έλξη των μαγνητών
Βήμα 2ο: Θα χρησιμοποιήσουμε μικρούς, ραβδωτούς μαγνήτες και θα κάνουμε το παρακάτω πείραμα.
Βλέπουμε το αρχικό βίντεο εισαγωγής πειράματος με έναν μαγνήτη εδώ
Αφού δούμε το βίντεο θα χωριστούμε σε 5 ομάδες και θα χρησιμοποιήσουμε αρχικά έναν μαγνήτη και σταδιακά θα προσθέτουμε έναν -έναν πάνω του μέχρι τον αριθμό 4 και θα παρατηρούμε τι συμβαίνει στην δύναμη που ασκεί κάθε φορά ο μαγνήτης. Τα αποτελέσματα θα τα καταγράψουμε στο φύλλο εργασίας της ομάδας.
Δραστηριότητα Έρευνας – Αγγλικά — Δραστηριότητα Έρευνας – Ελληνικά
Περισσότερα για τους μαγνήτες ΕΔΩ. Πως μπορούμε να κάνουμε παιχνίδια από τους μαγνήτες ή ταινίες;
5.2 Δραστηριότητα STEM : Πείραμα με μαγνήτες (Β’ Φάση)
Θα δημιουργήσουμε παιχνίδια, διακοσμητικά μαγνητάκια για το ψυγείο μας και ότι άλλο σκεφτούμε με κύριο στοιχείο το μαγνήτη.
Μαγνητική σβούρα | ![]() |
Λαβύρινθος από Lego και μαγνήτες | ![]() |
Μαγνητικοί σελιδοδείκτες | ![]() |
MAGNETIC SPIN AND ROLL
|
![]() |
Λαβύρινθος σε χαρτί με μαγνήτη και συνδετήρα | ![]() |
Μαγνητάκι καρδιά – Ψυγείου | |
8 έξυπνα παιχνίδια με μαγνήτες |
October & November Activities
1. Codeweek Events
Σελίδα με τις δραστηριότητες που κάναμε στην εβδομάδα του κώδικα και του προγραμματισμού (Code Week)
b) https://padlet.com/askingkid02/stem-explorers-codeweek-events-g9yy88uhjj3wqrtz
Πιστοποιητικό συμμετοχής μας για όλους τους μαθητές. Συγχαρητήρια σε όλους !!!!
2. Δημιουργία Λογότυπου (Logo) για το έργο μας και ψηφοφορία
Το θέμα μας είναι: STEM Explorers ( πιθανό πρόσθετο κείμενο: a Journey to the future)
2.1 Θα ανεβάσετε τις δημιουργίες σας στο παρακάτω padlet:
- Για το ΣΤ1 ο σύνδεσμος ΕΔΩ : https://login.pixton.com/jcbj9z
- Βάζετε τους κωδικούς που θα σας δώσει η δασκάλα σας…
- Ετοιμάζεται το χαρακτήρα σας για να φτιάξουμε την τάξη μας
- Για το ΣΤ2 ο σύνδεσμος ΕΔΩ : https://login.pixton.com/84c8nt
- Βάζετε τους κωδικούς που θα σας δώσει η δασκάλα σας…
- Ετοιμάζεται το χαρακτήρα σας για να φτιάξουμε την τάξη μας
5. Ψηφίζουμε το Λογότυπο (Logo) που θα μας εκπροσωπήσει στις 20 υποψηφιότητες από τα 20 σχολεία που συμμετέχουν
https://forms.gle/aT8MVnWsA9pxt7Xg6
6. Survey: Συμπληρώνουμε το παρακάτω ερωτηματολόγιο:
1. About Our Project
Welcome to our project.
This project is an international project that includes STEM activities for 7-11 age group.
2. What are our aims?
Project Objectives:
- To provide students aged 7-11 with the opportunity to explore STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) fields.
- To develop international co-operation and intercultural communication skills.
- To encourage students’ curiosity and problem solving skills.
- To develop students’ scientific thinking skills through STEM projects.
3. Project Plan
Project Activities:
October-November: Project Introduction and Team Building
Introductions and communication between the participating schools.
Sharing information about the aim, objectives and expectations of the project.
Encouraging students to form international teams.
December-January: STEM Key Topics and Experiences
Each country organises experiments and activities to study a specific STEM topic (e.g. energy, environment, space).
Students use online platforms to share the results of experiments and study the work of other countries.
February-March: Joint Projects and Collaboration
Students will work in international groups and create joint STEM projects.
Each project group works on their chosen STEM topic and shares their results in a presentation or report.
The joint products are used to organise an online exhibition or presentation.
April-May
Evaluation studies
4. Our Project Rules
5. Let’s Meet!
7. Communication and Dissemination
8. Survey and Evaluation