Η Παγκόσμια Ημέρα Ειρήνης καθιερώθηκε από τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών το 1981, για να καλλιεργήσει και να ενδυναμώσει τα ιδανικά της ειρηνικής συνύπαρξης και της μη βίας μεταξύ των εθνών. Από το 2001 η Ημέρα αυτή γιορτάζεται στις 21 Σεπτεμβρίου. Με αφορμή λοιπόν τον εορτασμό στης Παγκόσμιας Ημέρας Ειρήνης, οι μαθητές του νηπιαγωγείου μας συμμετείχαν σε δραστηριότητες που προάγουν τις αξίες της συνεργασίας, της αποδοχής και της μη βίας.
Ξεκινήσαμε συζητώντας σχετικά με το τι γνωρίζουν οι μαθητές ήδη για τον πόλεμο και
την ειρήνη, τι τους έρχεται στο μυαλό στο άκουσμα των λέξεων και τι συναισθήματα τους προκαλούν. Κατόπιν οι μαθητές παρακολούθησαν ένα εκπαιδευτικό βίντεο, με σκοπό να κατανοήσουν τι σημαίνει να ζει κανείς σε συνθήκες ειρήνης και πόσο δύσκολο είναι όταν υπάρχει πόλεμος.
Φτιάξαμε όλοι μαζί ένα συννεφόλεξο για τον πόλεμο και ένα για την ειρήνη και τα στολίσαμε στην τάξη. Τα παιδιά αποφάσισαν οι λέξεις για τον πόλεμο να είναι μαύρες, γιατί προξενούν άσχημα συναισθήματα και οι λέξεις για την ειρήνη να είναι πολύχρωμες, επειδή τη συνδύασαν με χαρά και όμορφες σκέψεις.
Έπειτα γνωρίσαμε τον Pablo Picasso και παρατηρήσαμε δύο σπουδαία έργα του: τη «Guernica» και το «Περιστέρι της ειρήνης». Συζητήσαμε για το τι πιστεύουμε ότι απεικονίζει ο κάθε πίνακας και τι συναισθήματα μας προκαλεί η παρατήρηση του και, μέσα από το Φωτόδεντρο πατήσαμε πάνω στα σημεία του πίνακα για να ανακαλύψουμε περισσότερες πληροφορίες και κρυμμένα νοήματα!
Στη συνέχεια, προσπαθώντας να οπτικοποιήσουμε τις έννοιες, δημιουργήσαμε ένα κολάζ: οι μαθητές ταίριαξαν εικόνες, αντικείμενα, έννοιες και συναισθήματα (σκοτάδι, λύπη, ελευθερία, φως, χαρά) που ταιριάζουν είτε στον πόλεμο είτε στην ειρήνη, συζητώντας τι φέρνει το καθένα στη ζωή των ανθρώπων. Ακόμη, συζητήσαμε εκτενώς σχετικά με το τι θα μπορούσαμε να κάνουμε εμείς οι άνθρωποι ώστε να διατηρήσουμε την ειρήνη και να εξαλειφθεί ο πόλεμος από τον πλανήτη μας. Τα παιδιά εξέφρασαν την ιδέα ότι, αν είμαστε όλοι ενωμένοι τότε δεν θα υπάρχει πόλεμος και στεναχώρια στη Γη, την οποία καταγράψαμε σε μια ομαδική εργασία.
Κλείνοντας τις δράσεις, διαβάσαμε το υπέροχο παραμύθι του Αντώνη Παπαθεοδούλου «Η πόλη που έδιωξε τον πόλεμο», το συζητήσαμε και το δραματοποιήσαμε. Τέλος, οι μαθητές έφτιαξαν ζωγραφιές στις οποίες αποτύπωσαν ό,τι τους έκανε εντύπωση από τις παραπάνω δραστηριότητες σχετικά με την ειρήνη και τον πόλεμο. Μια δημιουργική στιγμή που τους βοήθησε να εκφράσουν τις σκέψεις και τα συναισθήματα τους!












