Μικροί Προγραμματιστές σε Δράση! Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα στο Νηπιαγωγείο μας»

Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού έχει καθιερωθεί τα τελευταία χρόνια και πλήθος σχολείων σε όλη την Ευρώπη συμμετέχει σε δραστηριότητες που προωθούν τη δημιουργικότητα, την επίλυση προβλημάτων και τη συνεργασία μέσα από τον προγραμματισμό και άλλες δράσεις του τομέα της τεχνολογίας.

Η εβδομάδα αυτή πραγματοποιείται κάθε Οκτώβριο, δίνοντας την ευκαιρία σε μαθητές όλων των ηλικιών να γνωρίσουν τον κόσμο του προγραμματισμού μέσα από βιωματικές και παιγνιώδεις δραστηριότητες.

Βασικό στοιχείο όλων αυτών των δράσεων είναι η υπολογιστική σκέψη,ο τρόπος με τον οποίο τα παιδιά μαθαίνουν να οργανώνουν τα βήματά τους, να βρίσκουν λύσεις, να αναλύουν προβλήματα και να κατανοούν διαδικασίες μέσα από απλές και κατανοητές δραστηριότητες.

Στο νηπιαγωγείο, ο προγραμματισμός παρουσιάζεται με απλό και παιγνιώδη τρόπο.Μέσα από παιχνίδια, μοτίβα, οδηγίες και συνεργατικές δραστηριότητες, τα παιδιά ανακαλύπτουν βασικές έννοιες τεχνολογίας με τρόπο που ταιριάζει στην ηλικία τους.

Για ακόμη μία συνεχή χρονιά, το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε ενεργά στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα. Στο πλαίσιο αυτής της δράσης, οργανώθηκαν δραστηριότητες που έφεραν τα παιδιά σε επαφή με τον προγραμματισμό και την υπολογιστική σκέψη, μέσα από παιχνίδι, δημιουργικότητα και συνεργασία.

Μέσα από αυτές τις δραστηριότητες, τα παιδιά ανακάλυψαν βασικές έννοιες του προγραμματισμού, εξασκήθηκαν στη λογική σκέψη και την επίλυση προβλημάτων, ενώ παράλληλα ενίσχυσαν δεξιότητες συνεργασίας και ομαδικότητας.

Παρακάτω σας παρουσιάζουμε τις δραστηριότητες κώδικα που έλαβαν μέρος στις τάξεις μας.

Οι μαθητές του 4ου τμήματος  ζωγράφισαν το αρχικό γράμμα του ονόματός τους με νερομπογιές σε καρτέλες, προσθέτοντας τη δική τους προσωπική πινελιά. Στη συνέχεια, σε ένα επιδαπέδιο πλέγμα 5×5, τοποθέτησαν τα γράμματά τους και μετατράπηκαν σε «μικρά ρομποτάκια», ακολουθώντας τη διαδρομή μέχρι να φτάσουν στο γράμμα τους.

Ένα παιδί ανέλαβε τον ρόλο του «προγραμματιστή» και έδινε οδηγίες στους συμμαθητές του με απλές εντολές, όπως «ένα βήμα μπροστά», «στροφή αριστερά» ή «στροφή δεξιά». Η δραστηριότητα εξελίχθηκε, όταν χρησιμοποιήθηκαν οπτικοποιημένες κάρτες εντολών, ώστε τα παιδιά να ξεκινήσουν να «διαβάζουν» και να «γράφουν» απλά προγράμματα.

3026a6c9 28cc 4f8a 8544 d00c8ffe149b

Στο επόμενο στάδιο, τα παιδιά επισκέφθηκαν το εκπαιδευτικό περιβάλλον «Φωτόδεντρο» και συμμετείχαν στη δραστηριότητα «Σύνθετος προγραμματισμός ρομπότ», Εκεί καθοδήγησαν την ψηφιακή πασχαλίτσα ώστε να φτάσει στο γράμμα που αντιστοιχούσε στο όνομά τους, δίνοντας βήμα-βήμα τις κατάλληλες εντολές.

20 12

Η δράση ολοκληρώθηκε με τη γνωριμία και χρήση της Bee-Bot, του αγαπημένου μας εκπαιδευτικού ρομπότ. Τα παιδιά το προγραμμάτισαν πάνω στο ειδικό χαλάκι, ώστε να κινηθεί και να φτάσει στο σημείο όπου είχαν τοποθετήσει την καρτέλα με το αρχικό τους γράμμα.

Το 3ο τμήμα επέλεξε να συμμετάσχει στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα με μια πολύ αγαπημένη δραστηριότητα των παιδιών. Το Pixel Art.

Το pixel art είναι μια τεχνική σχεδίασης που βασίζεται σε μικρά τετράγωνα “ψηφίδες” τα οποία, όταν χρωματιστούν σωστά, σχηματίζουν εικόνες ή γράμματα. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με έννοιες της υπολογιστικής σκέψης, ακολουθώντας βήματα με λογική σειρά και οργανώνοντας τα στοιχεία τους με ακρίβεια.

Με αφορμή τη θεματική για τον εορτασμό της Ελληνικής Σημαίας στις 27 Οκτωβρίου και της επετείου του «ΟΧΙ» στις 28 Οκτωβρίου, τα παιδιά, στην πρώτη τους επαφή με τον προγραμματισμό, προσπάθησαν να εντοπίσουν σε φύλλο pixel art τα δύο κεντρικά νοήματα των προηγούμενων δραστηριοτήτων. Όπου υπήρχε ο αριθμός 1, έβαψαν το τετράγωνο με μπλε χρώμα, αφήνοντας λευκό εκεί που υπήρχε το 0. Στόχος ήταν να σχηματίσουν τη λέξη «ΟΧΙ» και την Ελληνική Σημαία, συνδυάζοντας δημιουργικότητα, προγραμματιστική σκέψη και λογική αλληλουχία βημάτων.

IMG 20251024 112424

Το 2ο τμήμα συμμετείχε στα πλαίσια του ευρωπαϊκού έργου eTwinning ” Heroes” με μια δραστηριότητα που συνδύαζε μάθηση, παιχνίδι και υπολογιστική σκέψη. Η μασκότ του έργου, η Act-Woman, ανέθεσε στα παιδιά μια ξεχωριστή αποστολή, να λύσουν τρία αινίγματα βασισμένα στους 17 Παγκόσμιους Στόχους για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη. Κάθε αίνιγμα έκρυβε σημαντικά μηνύματα για το πώς μπορούμε να φροντίζουμε τον πλανήτη και τους ανθρώπους γύρω μας. Τα παιδιά διάβασαν προσεκτικά τα αινίγματα, συζήτησαν στην ομάδα και βρήκαν τις σωστές απαντήσεις, ενώ στη συνέχεια προγραμμάτισαν τη μελισσούλα Bee-Bot ώστε να φτάσει στην εικόνα που αντιστοιχούσε σε κάθε αίνιγμα, γίνοντας έτσι μικροί ήρωες που φρόντισαν τον κόσμο γύρω τους.

Στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων «Οι φίλοι μας τα ζώα», το 1ο τμήμα πειραματίστηκε με τον προγραμματισμό, ανακαλύπτοντας τι χρειάζονται τα ζώα για να ζήσουν χαρούμενα και υγιή. Τα παιδιά έγιναν μικροί προγραμματιστές και βοήθησαν τα ζώα να βρουν τροφή, νερό, αγάπη, φροντίδα και φίλους, προγραμματίζοντας με απλές εντολές το ρομπότ να κινηθεί στο σωστό σημείο της πίστας.

Η δραστηριότητα έδωσε στα παιδιά την ευκαιρία να κατανοήσουν τις ανάγκες των ζώων, να αναπτύξουν λογική σκέψη και δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων, να συνεργαστούν και να επικοινωνήσουν , ενώ ταυτόχρονα ανακάλυψαν ότι ο προγραμματισμός μπορεί να γίνει παιχνίδι. Συνδύασε τη φροντίδα για τα ζώα με τη λογική του κώδικα, ενισχύοντας τη δημιουργικότητα, τη φαντασία και τη χαρά της μάθησης μέσα από την πράξη.

White Modern Best Friend Photo Collage

Ήταν μια διασκεδαστική και δημιουργική εβδομάδα, γεμάτη χαμόγελα, συνεργασία και τα πρώτα βήματα των παιδιών στον μαγικό κόσμο του προγραμματισμού!

codeweek


Katagrafh 23

Katagrafh

 

Κατηγορίες: Γενικά. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *