Συμμετοχή στο 10o Πανελλήνιο Συνέδριο eTwinning με τα έργα “A la CA(R)T” και “Το χάρτινο θέατρο ή αλλιώς Kamishibai”

Με μεγάλη χαρά το σχολείο μας συμμετείχε στο 10ο Πανελλήνιο Συνέδριο eTwinning με θέμα:
“Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στα συνεργατικά σχολικά προγράμματα στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση”, το οποίο πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά στις 8 9, και 10 Νοεμβρίου .

Στο συνέδριο παρουσιάστηκαν τα προγράμματα που υλοποιήθηκαν κατά το σχολικό έτος 2023/2024, ανάμεσα στα οποία και το βραβευμένο με Ευρωπαϊκή  Ετικέτα Ποιότητας έργο  του σχολείου μας “A la CA(R)T” καθώς και το εθνικό έργο “Το χάρτινο θέατρο ή αλλιώς Kamishibai”

Στον σύνδεσμο που ακολουθεί, μπορείτε να δείτε στιγμιότυπα από την παρουσίαση και να παρακολουθήσετε το βίντεο του συνεδρίου.

  • Το έργο  “A la CA(R)T”  παρουσιάζεται από την συνεργάτιδα εκπαιδευτικό του 3ου Νηπιαγωγείου Σταυρούπολης , Ευαγγελία  Ταούλα, περίπου στο 2:06:27
  • Το έργο “Το χάρτινο θέατρο ή αλλιώς Kamishibai”παρουσιάζεται από τη συνεργάτιδα εκπαιδευτικό του Νηπιαγωγείου Αϊδινίου , Μαρίνα Σωτηρίου , περίπου στο 4:44:02.

Θέλουμε να εκφράσουμε ένα μεγάλο ευχαριστώ στους μαθητές μας και στους γονείς τους για τη συνεργασία και τη στήριξή τους στην υλοποίηση αυτών των έργων!

Στιγμιότυπο οθόνης 362 Στιγμιότυπο οθόνης 365

 

Στιγμιότυπο οθόνης 370 Στιγμιότυπο οθόνης 372

 

EQ A LA CARTA la Cart ΕισηγησηKamishibai Εισηγηση

Κατηγορίες: eTwinning "Ανακαλύπτοντας το θέατρο από χαρτί ή αλλιώς το Kamishibai", Α la cA(R)T, Γενικά, Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Etwinning, Πανελλήνιο Συνέδριο eTwinning | Γράψτε σχόλιο

Μαθαίνω να προστατεύομαι: “Άσκηση Σεισμού στο Νηπιαγωγείο μας”

Την Παρασκευή 8 Νοεμβρίου, το νηπιαγωγείο μας πραγματοποίησε άσκηση σεισμού, ολοκληρώνοντας έτσι μια εβδομάδα αφιερωμένη στο θέμα της σεισμικής προστασίας και ετοιμότητας. Μαζί με τα παιδιά, μάθαμε βασικές οδηγίες και προετοιμαστήκαμε για το τι πρέπει να κάνουμε σε περίπτωση σεισμού. Δημιουργήσαμε τον “τροχό των τριών βασικών κινήσεων”—σκύβω, καλύπτομαι, κρατιέμαι—και με καρτέλες  οργανώσαμε τη σωστή σειρά των κινήσεων, βοηθώντας τα παιδιά να κατανοήσουν και να απομνημονεύσουν τα απαραίτητα βήματα.

Μέσα από παιχνίδια και δραστηριότητες, τα παιδιά εξοικειώθηκαν με αυτές τις κινήσεις και έμαθαν πόσο σημαντικές είναι για την ασφάλειά τους. Χρησιμοποιώντας τον  διαδικτυακό τροχό του σεισμού, παίξαμε και μάθαμε για τα απαραίτητα αντικείμενα που πρέπει να περιέχει το σακίδιο έκτακτης ανάγκης, όπως νερό, φακό, τρόφιμα μακράς διαρκείας και κουτί πρώτων βοηθειών.
Κατά την άσκηση της Παρασκευής, εφαρμόσαμε όλα όσα μάθαμε: σκύψαμε κάτω από τα τραπεζάκια, καλυφθήκαμε και κρατηθήκαμε. Όταν η “δόνηση” τελείωσε, βγήκαμε με ασφάλεια σε σειρούλα και οδηγηθήκαμε στα σημεία συγκέντρωσης του σχολείου μας.

Η άσκηση και οι σχετικές δραστηριότητες έδωσαν στα παιδιά μια πολύτιμη ευκαιρία να νιώσουν σιγουριά και αυτοπεποίθηση, καθώς έμαθαν πώς να αντιδρούν με ψυχραιμία σε περίπτωση σεισμού. Αυτή η εμπειρία ενίσχυσε την αίσθηση ετοιμότητάς τους, προσφέροντάς τους τη βεβαιότητα ότι μπορούν να προστατεύσουν τον εαυτό τους και να παραμείνουν ασφαλή σε μια κατάσταση έκτακτης ανάγκης.

Παρακάτω μπορείτε να δείτε στιγμιότυπα, καθώς και το σχεδιάγραμμα του οργανωμένου σχεδίου εκκένωσης που εφαρμόζουμε για την ασφάλεια των μαθητών. Το σχέδιο αυτό σας δόθηκε και σε έντυπη μορφή την Παρασκευή, ώστε να έχετε πλήρη ενημέρωση.

collage 7

collage 8

collage 9

Καταγραφή

Κατηγορίες: Γενικά | Γράψτε σχόλιο

Η Εβδομάδα του Κώδικα στο σχολείο μας

Κάθε χρόνο, σχολεία από όλη την Ευρώπη γιορτάζουν την Εβδομάδα του Κώδικα, μια πρωτοβουλία που στοχεύει να φέρει τους μαθητές σε επαφή με την υπολογιστική σκέψη και τον προγραμματισμό μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες. Φέτος, το σχολείο μας συμμετείχε με τρεις διασκεδαστικές και εκπαιδευτικές δραστηριότητες, που ανέδειξαν τη φαντασία και τη συνεργασία των παιδιών! 
Blue Adventure (έργο e-Twinning):
Το 1ο και το 2ο ολοήμερο τμήμα συμμετείχαν ενεργά στο Code Week, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού μας έργου. H μασκότ μας, το χταποδάκι , μπήκε σε μια υποβρύχια περιπέτεια αναζητώντας τα χαμένα παπούτσια του! Οι μαθητές μας συνεργάστηκαν με τα συνεργαζόμενα σχολεία, δημιουργώντας καρτέλες διαδρομών για το χταποδάκι .
Κάθε σχολείο έπρεπε να επιλέξει τη διαδρομή ενός άλλου σχολείου, την οποία εκτέλεσε το χταποδάκι, αποφεύγοντας τον καρχαρία! Οι μικροί μας προγραμματιστές επέλεξαν διαδρομές, ζωγράφισαν τις καρτέλες και εκτέλεσαν προγραμματιστικές ενέργειες, μαθαίνοντας με διαδραστικό τρόπο πώς να σκέφτονται μεθοδικά και στρατηγικά.
Το Φθινόπωρο στο Κώδικα:

Το 3ο τμήμα του σχολείου μας ασχολήθηκε με το θέμα του φθινοπώρου, χρησιμοποιώντας τα χρώματα της εποχής για να αποκωδικοποιήσει ένα φύλλο εργασίας. Τα παιδιά συμμετείχαν σε μια δημιουργική δραστηριότητα αποκωδικοποίησης, σχεδιάζοντας σύμφωνα με συγκεκριμένες οδηγίες. Με το φύλλο εργασίας που τους δόθηκε, έμαθαν να αναγνωρίζουν και να εφαρμόζουν έναν χρωματικό κώδικα, όπου κάθε αριθμός αντιστοιχεί σε ένα χρώμα: το 1 είναι καφέ, το 2 κίτρινο, το 3 πορτοκαλί και το 4 κόκκινο.

Η δραστηριότητα αυτή ενίσχυσε την ικανότητα των παιδιών να χρωματίζουν με ακρίβεια και τα βοήθησε να σκεφτούν μεθοδικά, ακολουθώντας έναν κώδικα, σαν να έλυναν έναν προγραμματιστικό γρίφο. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, καλλιεργήθηκε η συγκέντρωση τους και η κατανόηση της διαδικασίας αποκωδικοποίησης.

Τέλος, τα παιδιά ανακάλυψαν πώς η προσεκτική ακολουθία βημάτων οδήγησε στη δημιουργία ενός όμορφου φθινοπωρινού έργου τέχνης!

Παρακάτω μπορείτε να δείτε τις δραστηριότητες των τριών τμημάτων:

1ο ολοήμερο τμήμα
Πατήστε πάνω στην εικόνα:

Δράση 1ου τμήματος

2ο ολοήμερο τμήμα

3ο Τμήμα

24e1f367 d793 4434 a17e cf041c725536
Greek

 

 

Βεβαιώσεις συμμετοχής των εκπαιδευτικών

thumbnail464062494 10231609956165495 1973578685635341831 n

Καταγραφή

Κατηγορίες: Γενικά | Γράψτε σχόλιο

“Μαθαίνουμε Μουσική Παίζοντας: Μια Μαγευτική Επίσκεψη στο Νηπιαγωγείο μας!

Την περασμένη εβδομάδα, το σχολείο μας είχε τη χαρά να υποδεχτεί την καθηγήτρια μουσικής, κυρία Μίκα Τριανταφύλλου, στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος «Μαθαίνω μουσική διασκεδάζοντας» που διοργανώνει ο ΔΟΠΑΡ.

Η παρουσία της γέμισε την ημέρα μας με μελωδία και ενθουσιασμό! Έφερε μαζί της διάφορα μουσικά όργανα, τα οποία μας παρουσίασε και μας έδωσε την ευκαιρία να τα δοκιμάσουμε. Οι μαθητές πειραματίστηκαν με το αρμόνιο και άλλα όργανα, ανακαλύπτοντας τη χαρά της δημιουργίας ήχων και ρυθμών. Επιπλέον, συμμετείχαμε σε μουσικοκινητικά παιχνίδια με διάφορα υλικά, όπου όλοι διασκεδάσαμε μαθαίνοντας μέσα από τη συνεργασία και την κίνηση.

Αυτή η δραστηριότητα μας άνοιξε νέους μουσικούς ορίζοντες και μας έδειξε ότι η μουσική μπορεί να είναι μια ξεχωριστή εμπειρία παιχνιδιού και μάθησης. Ευχαριστούμε την κυρία Τριανταφύλλου για την επίσκεψή της και ανυπομονούμε για την επόμενη μουσική συνάντησή μας!

Δείτε παρακάτω στιγμιότυπα από την επίσκεψη:

1 2
Κατηγορίες: Γενικά | Γράψτε σχόλιο

Η Γκουέρνικα του Πολέμου και η Γκουέρνικα της Ειρήνης

Η Γκουέρνικα (Guernica στα ισπανικά) είναι ένα από τα διασημότερα ίσως έργα του Πάμπλο Πικάσο. Περιγράφει την απανθρωπιά, τη βιαιότητα και την απόγνωση του πολέμου. Στις 28 Απριλίου το 1937 η κωμόπολη Γκουέρνικα, βομβαρδίστηκε από τους Γερμανούς. Ο Πικάσο συγκλονισμένος από αυτό το γεγονός και με παραγγελία της Ισπανικής Δημοκρατικής Κυβέρνησης για την Διεθνή έκθεση του Παρισιού το 1937, αρχίζει να ζωγραφίζει την “Γκουέρνικα”.

Guernica reproduction on tiled wall Guernica Spain PPL3 Altered julesvernex2

Guernica reproduction on tiled wall, Guernica, Spain (PPL3-Altered)

Παρακάτω παρουσιάζουμε την επεξεργασία του γνωστού πίνακα στην τάξη μας, με αφορμή τον εορτασμό της 28ης Οκτωβρίου, στοχεύοντας στα παρακάτω μαθησιακά αποτελέσματα..

Να παρατηρούν το έργο τέχνης και να κάνουν υποθέσεις για το περιεχόμενό του
• Να συνεργάζονται για τη δημιουργία ενός καλλιτεχνήματος
• Να συνειδητοποιούν ότι τα έργα τέχνης υπόκεινται σε υποκειμενικές ερμηνείες

Αρχικά, οι μαθητές παρατήρησαν τον πίνακα ζωγραφικής και αφέθηκαν ελεύθεροι να εκφράσουν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους καθώς τον κοιτούσαν.

Στη συνέχεια, τους δόθηκαν πληροφορίες σχετικά με τον πίνακα και τους ζητήθηκε να προτείνουν έναν τίτλο. Ανάλυσαν τις εικόνες που περιείχε ο πίνακας και απάντησαν σε ερωτήσεις σχετικά με τα χρώματα και τις επιλογές του ζωγράφου. Κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι αυτά τα χρώματα προκαλούν αίσθηση στεναχώριας.

Έπειτα σκέφτηκαν ποια χρώματα θα μπορούσε να έχει ένας πίνακας που θα αναπαριστούσε την Ειρήνη. Έτσι, δημιούργησαν δύο έργα τέχνης εμπνευσμένα από τη «Γκουέρνικα». Το πρώτο έργο αναφερόταν στην Ειρήνη και το δεύτερο στον Πόλεμο. Τα παιδιά διάλεξαν τα χρώματα τους, πήραν τα πινέλα τους και ξεκίνησαν να δημιουργούν!

Ανακάλυψαν κομμάτια από τον αυθεντικό πίνακα, βρήκαν τη θέση τους μέσα στο έργο τους με τα γκρίζα χρώματα και τα τοποθέτησαν στην ίδια θέση  με τον Πικάσο.

dde41830 73b2 4b07 a710 c1de4be24118 2

Μετά από αυτό μετατρέψανε αυτά τα κομμάτια σε ειρηνικά. Τα σχεδιάσανε, τα κόψανε, τα κολλήσανε και έτοιμα τα έργα τους!

collage 2

Αλλά τι μας έλειπε;;; Να δώσουν τίτλο! Και έτσι τα έργα τιτλοφορήθηκαν  «Γκουέρνικα του πολέμου» και «Γκουέρνικα της ειρήνης».

Τέλος οι μαθητές Αντέγραψαν  τον τίτλο του κάθε έργου και τοποθέτησαν τις καρτέλες στους πίνακες.

c8f17d56 f680 4c63 b4ac 6376a73d332b 1

Οι δύο πίνακες

 

d303470f 0040 4c62 a6cb 9288e5ea7698 1

Γκουέρνικα της Ειρήνης

Πηγή εικόνας με δικαιώματα χρήσης:

Jules Verne Times Two / www.julesvernex2.com, Guernica reproduction on tiled wall, Guernica, Spain (PPL3-Altered) julesvernex2CC BY-SA 4.0

Κατηγορίες: Γενικά | Γράψτε σχόλιο

Αγαπητοί γονείς,

Σας ενημερώνουμε ότι την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2024 θα τελεστεί ο καθιερωμένος Αγιασμός για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς στις 08:30 το πρωί στον αύλειο χώρο του σχολείου μας.

Στην συνέχεια σας παρακαλούμε να παραμείνετε στο σχολείο γιατί θα πραγματοποιηθεί ενημέρωση ως προς τα λειτουργικά θέματα του Νηπιαγωγείου.

Ευχόμαστε σε όλους μια όμορφη και δημιουργική σχολική χρονιά.

 Οι Εκπαιδευτικοί του Νηπιαγωγείου Παστίδας

Φωτό αγιασμού

Κατηγορίες: Γενικά | Γράψτε σχόλιο

“Αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης στην Εκπαιδευτική Διαδικασία” Ένα παράδειγμα διδακτικού σεναρίου

Τίτλος: Δημιουργικές Περιπέτειες: Οι Μαθητές Δημιουργούν Ένα Παραμύθι

1 Συνοπτική παρουσίαση του διδακτικού σεναρίου

Σε αυτό το σενάριο, οι μαθητές θα συνεργαστούν για να δημιουργήσουν ένα παραμύθι, χρησιμοποιώντας την τεχνητή νοημοσύνη. Θα δημιουργήσουν τους δικούς τους ήρωες και θα εξερευνήσουν μαζί περιπέτειες που θέλουν να ζήσουν. Η τεχνητή νοημοσύνη θα τους καθοδηγήσει στην κατασκευή της ιστορίας προτείνοντας ιδέες και βοηθώντας στην ανάλυση των επιλογών τους. Μέσα από αυτήν τη διαδικασία, θα εκπαιδευτούν στο να συνεργάζονται, να φαντάζονται και να λαμβάνουν αποφάσεις, καθώς και στη χρήση της τεχνολογίας για την ενίσχυση της δημιουργικότητάς τους.

Το παρακάτω διδακτικό σενάριο  δημιουργήθηκε στα πλαίσια του επιμορφωτικού προγράμματος Ανθρωποκεντρική Τεχνητή Νοημοσύνη στην Εκπαίδευση. Παιδαγωγική Διάσταση: Από τη Θεωρία στην Πράξη του Πανεπιστημίου Κρήτης και προβλέπεται να συμπεριληφθεί  στον συλλογικό τόμο του Πανεπιστημίου Κρήτης/ΕΔΙΒΕΑ στο τέλος του 2024.

Δημιουργός: Λουτσοπούλου Σοφία, Τμήμα 3

Αναλυτικά βήματα ανάπτυξης του διδακτικού σεναρίου

Έπειτα από τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου, κατά την ανάγνωση ενός παραμυθιού, παρατηρήσαμε ότι λείπουν σελίδες από διάφορα τμήματα του βιβλίου. Αντιμετωπίζοντας αυτό το πρόβλημα, συζητήσαμε με τους μαθητές πώς θα μπορούσαμε να δημιουργήσουμε ένα ολοκαίνουργιο παραμύθι για να αντικαταστήσουμε το χαλασμένο βιβλίο. Έτσι, προέκυψε το ερώτημα: “Πώς μπορούμε να γράψουμε μια ιστορία και τι συμπεριλαμβάνει αυτή;” Οι απαντήσεις των μαθητών καταγράφηκαν σε ένα mindmap  προκειμένου να διερευνήσουμε τις γνώσεις τους για τα μέρη μίας ιστορίας.

20240411 102446 20240411 092304

Mindmap

Mindmap

20240411 103648

Στο επόμενο στάδιο και μετά την ανάλυση των απαντήσεων των μαθητών, αποφασίσαμε να εμβαθύνουμε στη διαδικασία επιμέλειας ενός παραμυθιού, ζητώντας συμβουλές από έναν πραγματικό συγγραφέα. Επηρεασμένοι από το κατεστραμμένο βιβλίο, το οποίο περιείχε μια ιστορία του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, κάναμε διαδικτυακές ερωτήσεις στον “ίδιο τον συγγραφέα” χρησιμοποιώντας την εφαρμογή Character A.I.

20240411 104103

Χανς Κρίστιαν Άντερσεν

 

Καταγραφή6984

Καταγραφή 565

Με τις συμβουλές του διάσημου συγγραφέα χωρίσαμε την ιστορία μας σε τέσσερα μέρη, χαρακτήρες ,σκηνικό, πλοκή και κατάληξη-τέλος του παραμυθιού. Συζητώντας στην ολομέλεια θεωρήσαμε πιο λειτουργικό να χωριστούμε και να συνεργαστούμε σε ομάδες για να δημιουργήσουμε αρχικά τους χαρακτήρες και το σκηνικό. Οι μαθητές κάθε ομάδας αφού συζήτησαν μεταξύ τους παρουσίασαν στην ολομέλεια τις σκέψεις τους και περιέγραψαν τα πρόσωπα της ιστορίας μας καθώς και το σκηνικό.

20240411 111919

Ζωγραφίζοντας τους χαρακτήρες της ιστορίας

20240411 111844

Ζωγραφίζοντας το σκηνικό της ιστορίας

20240411 112809

Θέλοντας να μετατρέψουμε την φαντασία των μαθητών σε εικόνες, καταγράψαμε τις περιγραφές τους χρησιμοποιώντας την εφαρμογή Bing Image Creator η οποία μετέτρεψε τους ήρωες και το σκηνικό μας σε φανταστικές εικόνες. Έπειτα επιλέξαμε όλοι μαζί  εκείνες που μας ταίριαζαν και άρεσαν περισσότερο.

20240411 112951

Επιλογή εικόνων

20240411 114521

Επιλογή εικόνων

Μετά την αποθήκευση των επιλεγμένων εικόνων σε έναν φάκελο στον υπολογιστή και την προβολή τους μέσω της τηλεόρασης στην τάξη, αποφασίσαμε να προχωρήσουμε στο τρίτο κομμάτι της δημιουργίας της ιστορίας μας, την πλοκή. Για να ενθαρρύνουμε τη δημιουργικότητα των παιδιών, σκεφτήκαμε ένα “παιχνίδι”. Καθώς οι εικόνες προβάλλονταν στην τηλεόραση χωρίς συγκεκριμένη σειρά, τα παιδιά διαδοχικά έπαιρναν τον λόγο και έτσι είχαν την ευκαιρία να συνθέσουν τη δική τους ιστορία, εμπνευσμένα από κάθε εικόνα που παρατηρούσαν, συνεχίζοντας την αφήγηση.

204da169 34b3 49d5 9a62 921da551a1ad

Καταγράφοντας την ιστορία

05ac9fe5 72eb 44a0 a6ca 83dcc8b9f7bf

Το τελευταίο κομμάτι της διαδικασίας μας ήταν πολύ δημιουργικό και ενθουσιώδες. Κάθε μαθητής παρουσίασε τη δική του τελική εκδοχή του παραμυθιού, που οδήγησε σε μια  συζήτηση. Όταν ολοκληρώθηκε η αφήγηση, χρησιμοποιήσαμε το ChatGPT για να δώσουμε τις τελικές πινελιές στην ιστορία. Έπειτα, μεταφέραμε το κείμενο στο Canva για να το μετατρέψουμε σε ένα PDF αρχείο. Το εκτυπώσαμε και το βιβλιοδέσαμε, έτσι ώστε να μπορέσει να προστεθεί στη βιβλιοθήκη της τάξης μας.

Μια φορά και έναν καιρί

Πριν τον εμπλουτισμό στο ChatGpt

Παραμύθι Τ.Ν.

Μετά τον εμπλουτισμό στο ChatGpt

Καταγραφή 2

Μετατροπή σε pdf

bfb9b07f 638e 4246 bf1e 57b8ec078411 1

Το παραμύθι εκτυπωμένο

f5c328f6 addb 41af 8199 e5f5724ac617

Για να μοιραστούμε το έργο μας με τους γονείς, δημιουργήσαμε ένα ηλεκτρονικό βιβλίο χρησιμοποιώντας το εργαλείο fliphtml5.com. Σκοπός μας ήταν να το ανεβάσουμε στο σχολικό μας ιστολόγιο.

Πατήστε πάνω στην εικόνα:

1

Για την αξιολόγηση των μαθητών, επιστρέψαμε στο αρχικό μας mindmap και συζητήσαμε τα θέματα που είχαμε καταγράψει, προσθέτοντας και τις γνώσεις που αποκομίσαμε από τη διαδικασία. Ακόμα, παίξαμε ένα κουίζ στο Kahoot που δημιουργήσαμε, για να αξιολογήσουμε τις γνώσεις μας.

33208e1b 2746 43eb af2c 23c1434cfbac

Kahoot κουίζ

Καταγραφή 145

 

 

                                                                           Τέλος διδακτικού σεναρίου

 

Λίγα λόγια για αυτό το σενάριο:

Αυτό το σενάριο συνδυάζει διάφορους τομείς εκπαίδευσης όπως η γλωσσική ανάπτυξη, η ψηφιακή παιδεία και η δημιουργική έκφραση, μέσω μιας εκπαιδευτικής διαδικασίας που βασίζεται στη συνεργασία των μαθητών. Η τεχνητή νοημοσύνη λειτουργεί ως εργαλείο που ενισχύει τη διαδικασία δημιουργίας, προτείνοντας ιδέες και βοηθώντας στην ανάλυση των επιλογών, επιτρέποντας έτσι στα παιδιά να αναπτύξουν και να εκφράσουν τη δημιουργικότητά τους με τρόπο παιγνιώδη.

 

Παρακάτω Οι ζωγραφιές μας με το σκηνικό και τους ήρωες της ιστορίας όπως τα ζωγράφισαν οι μαθητές του τμήματος

1ed0d2de 46d6 4ac5 b351 eeb27b5cd6d1 5e4837df 88c0 42e9 8dec a748017a943c 7c64f4a0 d261 4e35 ade3 70c3b0b9f1aa 31a57b3d 10ef 4dd6 964b 0bf7ca8051d7

ebdf693f 6793 4d12 a865 1d13c03736b3

Κατηγορίες: Γενικά, Τεχνητή νοημοσύνη | Γράψτε σχόλιο

eTwinning “Α la cA(R)T ”Η Λαϊκή Τέχνη ”

Στο πλαίσιο του έργου eTwinning “Α la cA(R)T”, η τάξη μας ασχολήθηκε με τη Λαϊκή Τέχνη για να γνωρίσει την πολιτιστική κληρονομιά και τις παραδόσεις διαφόρων περιοχών. Μέσα από δραστηριότητες, ανακαλύψαμε τη δημιουργικότητα και την ιστορία πίσω από τα λαϊκά έργα τέχνης.

Αρχικά συνεργαστήκαμε με σχολεία από το Ρέθυμνο και την Πτολεμαΐδα, δημιουργώντας μια παρουσίαση για τη Λαϊκή Τέχνη, η οποία συνέβαλε στην καλύτερη κατανόηση του θέματος από τους μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων. Η παρουσίαση αυτή δημιουργήθηκε τόσο στα ελληνικά όσο και στα αγγλικά.

434461001 10228670063129278 8210576799828548658 n

Παρακάτω μπορείτε να δείτε την παρουσίαση που δημιουργήθηκε στα ελληνικά, καθώς και το  ηλεκτρονικό βιβλίο με τις δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν στην τάξη μας.

Στο τέλος του άρθρου, υπάρχει και το βίντεο της καθιερωμένης συνεργατικής μας δραστηριότητας.

 

Παρακάτω η ελληνική παρουσίαση (πατήστε πάνω στην εικόνα)Λαϊκή τέχνη 1

Το ηλεκτρονικό βιβλίο με τις δραστηριότητές μας (πατήστε πάνω στην εικόνα)H Λαϊκή Τέχνη 2

Το βίντεο της συνεργατικής μας δραστηριότητας

Κατηγορίες: Α la cA(R)T, Γενικά, Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Etwinning | Γράψτε σχόλιο

Εκπαιδεύοντας με Αγάπη: Μια Ξεχωριστή Επίσκεψη από τον Εκπαιδευτή Σκύλων Jon Garstang και τη Luna

Στο σχολείο μας είχαμε τη χαρά να φιλοξενήσουμε τον κύριο Jon Garstang, Εκπαιδευτή Θετικής Εκπαίδευσης Σκύλων και συνεργάτη της Π.Φ.Π.Ο. (Πανελλαδική Φιλοζωική και Περιβαλλοντική Ομοσπονδία), μαζί με την αξιαγάπητη σκυλίτσα του, τη Luna.

Ο κ. Garstang παρουσίασε ένα όμορφο και πολύ ενημερωτικό σεμινάριο για τους μαθητές μας, εστιάζοντας στη συμπεριφορά απέναντι στα σκυλιά και τα ζώα γενικότερα. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του, εξήγησε πώς να προσεγγίζουμε τα ζώα με σεβασμό και φροντίδα, τονίζοντας τη σημασία της κατανόησης της γλώσσας του σώματός τους. Επίσης, έδωσε πρακτικές συμβουλές για το πώς να αναγνωρίζουμε πότε ένα ζώο είναι άνετο ή ανήσυχο και πώς να αντιδρούμε σε κάθε περίπτωση. Οι μαθητές μας έμαθαν πόσο σημαντικό είναι να δημιουργούμε μια σχέση εμπιστοσύνης και σεβασμού με τα ζώα, καθώς και τις βασικές αρχές της υπεύθυνης ιδιοκτησίας κατοικιδίων.

Τέλος είχαμε όλοι την ευκαιρία να χαϊδέψουμε την Luna και να παίξουμε μαζί της.

Σε αυτό το σημείο, θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά τους γονείς που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμά μας και ενίσχυσαν τους  ειδικούς κουμπαράδες μας. Χάρη στη βοήθειά τους, αγοράσαμε τροφή για τα σκυλιά, την οποία θα παραδώσουμε στο κυνοκομείο Ρόδου.

Παρaκάτω μερικά στιγμιότυπα από την επίσκεψη του κ.Garstang και της Luna.

Σημ: Περισσότερες πληροφορίες για τον κύριο Garstang και την δράση του θα βρείτε εδώ: https://positivepetacademy.com/about-us/

Πρόχειρο 14

Παρακολουθώντας την παρουσίαση

 

collage 1

Γνωριμία με την Luna στην αυλή

 

collage 2

Μια καρδιά για τα ζώα -η αγορά τροφής

 

 

Κατηγορίες: Γενικά | Γράψτε σχόλιο

eTwinning 2023/2024 “Aνακαλύπτοντας το θέατρο από χαρτί ή αλλιώς το Kamishibai” Μέρος 4ο

Μπαίνοντας στην τελική ευθεία για την δημιουργία της πολυγλωσσικής  συνεργατικής ιστορίας στο Kamishibai, αναρωτηθήκαμε πως να δημιουργείται άραγε μια ιστορία;

Αυτή την απορία μας την έλυσε η παρουσίαση που δημιούργησαν οι συνεργάτες μας, όπου η μασκότ μας, το μαύρο αρκουδάκι Κουμαμόν, μας εξηγεί τα μέρη μιας ιστορίας και τι περιλαμβάνει.

Παρακολουθήσαμε με μεγάλο ενδιαφέρον την παρουσίαση, ακούσαμε προσεκτικά τις συμβουλές και οδηγίες του Κουμαμόν και στη συνέχεια επεξεργαστήκαμε διάφορα γνωστά παραμύθια για να εντοπίσουμε τα στοιχεία που μόλις μάθαμε.

Πρόχειρο 11

Στιγμιότυπα από την παρουσίαση

436347980 10228744297505091 2917589477915080254 n

Παρακολουθώντας την παρουσίαση

Στη συνέχεια, μαζί με τους συνεργάτες μας, οργανώσαμε τη δημιουργία της δικής μας ιστορίας. Επιλέξαμε να ξεκινήσουμε πρώτοι, και έτσι, όλοι μαζί στην παρεούλα, παίρνοντας διαδοχικά τον λόγο, καταγράψαμε την ιστορία μας. Κατόπιν την στείλαμε στο επόμενο σχολείο για να τη συνεχίσει.

Πρόχειρο 12

Η οργάνωση

Σειρά είχε τώρα η εικονογράφηση της ιστορίας σε 3  μεγάλα χαρτόνια  τα οποία θα χρησιμοποιήσουμε για τον κλασσικό τρόπο διήγησής στο χάρτινο θέατρο Kamishibai.

collage 4

Η εικονογράφηση της ιστορίας

Αφού ολοκληρώσαμε την εικονογράφηση, συνθέσαμε την ιστορία τοποθετώντας τους ήρωες του παραμυθιού στο φόντο  και αναδιηγηθήκαμε την πλοκή.

collage 5

Αναδιήγηση και τοποθέτηση

Εμπνευσμένοι από την ενασχόλησή μας με τις γλώσσες , της θεματικής του προηγούμενου μήνα, επιλέξαμε ποιες λέξεις θέλουμε να μεταφράσουμε μέσα στο κείμενό μας για να τις χρησιμοποιήσουμε στην διήγηση της ιστορίας μας. Το ίδιο έπραξαν και τα υπόλοιπα σχολεία συνεργασίας.

Πρόχειρο 800 x 800 px

Η εικονογράφηση και η μετάφραση λέξεων

Τώρα ήμασταν έτοιμοι να ξεκινήσουμε τις πρόβες στο αυτοσχέδιο χάρτινο θέατρο Kamishibai μας, για να μπορέσουμε να βιντεοσκοπήσουμε τη δική μας ιστορία, η οποία θα συνδυαστεί με τις αφηγήσεις των άλλων σχολείων.

collage

Οι πρόβες

Η ημέρα της ζωντανής μας συνάντησης με τους συμμαθητές μας από τα συνεργαζόμενα σχολεία έφτασε. Αφού ανταλλάξαμε χαιρετισμούς και νέα, παρακολουθήσαμε όλοι μαζί την πολύγλωσση ιστορία που δημιουργήσαμε από κοινού, την οποία μπορείτε να παρακολουθήσετε σε βίντεο στο τέλος του άρθρου.

 

 

4587

Η συνάντησή μας

Παρακάτω στιγμιότυπα από το βίντεο και από τα χάρτινα θέατρα Kamishibai των συναδέλφων

Πρόχειρο 800 x 800 px 3

Tα Kamishibai

Το βίντεο με την πολύγλωσση ιστορία μας

Το έργο ολοκληρώθηκε με αυτή τη δραστηριότητα και στη συνέχεια, ακολούθησε η αξιολόγηση από τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς.

447960196 10228999152156298 1813622036291403980 n

Η αξιολόγηση από τους μαθητές μας

Λίγα λόγια για την δράση:

Η δράση αυτή του eTwinning ήταν πραγματικά ωφέλιμη και δημιουργική. Οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με μία άλλη κουλτούρα, γνώρισαν ξένες λέξεις με διασκεδαστικό τρόπο και έμαθαν τα μυστικά της δημιουργίας μιας ιστορίας.  Μέσω της συνεργασίας και της αλληλεπίδρασης δημιούργησαν μια πολύγλωσση ιστορία και ταυτόχρονα δημιούργησαν ένα δίκτυο φιλίας και αλληλεγγύης που ξεπερνά τα σύνορα και τις αποστάσεις.

Αποχαιρετούμε λοιπόν την μικρή μας Μασκότ Κουμαμόν και της ευχόμαστε καλό ταξίδι για το ταξίδι στη χώρα του, την Ιαπωνία!

Γεια σου Κουμαμόν! Θα σε θυμόμαστε για πάντα!

Κατηγορίες: eTwinning "Ανακαλύπτοντας το θέατρο από χαρτί ή αλλιώς το Kamishibai", Γενικά, Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Etwinning | Γράψτε σχόλιο