Τον Μάρτιο, ασχοληθήκαμε με ένα νέο ερώτημα: Με ποιους τρόπους χρησιμοποιούν οι άνθρωποι τη θάλασσα;
Για να μελετήσουμε το θέμα, χωριστήκαμε σε ομάδες και κάθε ομάδα εστίασε σε μία διαφορετική διάσταση της σχέσης του ανθρώπου με τη θάλασσα. Οι βασικοί τομείς που διερευνήθηκαν ήταν οι εξής:

Το 1ο Ολοήμερο συνεργάστηκε με άλλα σχολεία και μελέτησε τη θάλασσα ως μέσο ψυχαγωγίας, εστιάζοντας σε δραστηριότητες όπως η κολύμβηση, τα θαλάσσια σπορ και άλλες μορφές αναψυχής που σχετίζονται με το υδάτινο περιβάλλον.
Το 2ο Ολοήμερο ανέλαβε τη διερεύνηση της θάλασσας ως πηγής τροφής, μελετώντας την αλιεία, τα θαλασσινά προϊόντα και τη διατροφική τους αξία.
Μπορείτε να δείτε τις δράσεις και τις συνεργασίες των δύο τμημάτων του σχολείου μας πιο αναλυτικά παρακάτω.
Το 1ο Ολοήμερο τμήμα συνεργάστηκε με άλλα σχολεία σε ένα παιχνίδι προτροπών και προκλήσεων.
Κάθε σχολείο καλούνταν να σκεφτεί δραστηριότητες που μπορούν να γίνουν στον ωκεανό, με βάση ένα αντικείμενο που του ανέθετε το προηγούμενο σχολείο. Το παιχνίδι ξεκίνησε με μια πρόταση και προχώρησε διαδοχικά από νηπιαγωγείο σε νηπιαγωγείο, δημιουργώντας μια αλυσίδα ιδεών και έμπνευσης.
Το 31ο Νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης μας πρότεινε να εξετάσουμε πώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί μια “φωτογραφική μηχανή” στον ωκεανό. Τα παιδιά σκέφτηκαν ότι μια υποβρύχια μηχανή μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να απαθανατίσουμε τον βυθό, τα κοράλλια, τα ψάρια, τις φάλαινες και τους καρχαρίες. Αναζητήσαμε εικόνες και πληροφορίες στο διαδίκτυο, ενθουσιαστήκαμε με όσα είδαμε και αποτυπώσαμε τις ιδέες μας με ζωγραφική και κατασκευές από πλαστελίνη.


Στη συνέχεια, αναλάβαμε κι εμείς να προτείνουμε το δικό μας αντικείμενο στο επόμενο σχολείο και επιλέξαμε τη “σανίδα”, καλώντας τους φίλους μας από την Κροατία να σκεφτούν τι δραστηριότητες μπορούν να κάνουν με αυτή στον ωκεανό.

Η δράση ολοκληρώθηκε με τη δημιουργία μιας κοινής ψηφιακής παρουσίασης που συγκέντρωσε όλα τα στάδια του παιχνιδιού και τις δημιουργίες των παιδιών από κάθε σχολείο.

Παρακάτω η συνεργατική μας δράση:
Το δεύτερο ολοήμερο τμήμα ανέλαβε να μελετήσει τη θάλασσα ως πηγή τροφής, διερευνώντας το ταξίδι του ψαριού από τη θάλασσα έως το πιάτο μας. Συνεργαστήκαμε με τρία ακόμη νηπιαγωγεία: το Νηπιαγωγείο της Κύπρου, το 14ο Νηπιαγωγείο Πτολεμαΐδας και το 1ο Νηπιαγωγείο Αριδαίας.
Τα παιδιά παρακολούθησαν μια παρουσίαση που τους βοήθησε να κατανοήσουν όλη τη διαδικασία.Πώς ψαρεύονται τα θαλασσινά, πώς μεταφέρονται και συντηρούνται, πώς πωλούνται και πώς φτάνουν στο τραπέζι μας.
- Η συνεργασία μας αποτυπώθηκε με μια δραματοποίηση:
– Το Νηπιαγωγείο Αριδαίας «ψάρεψε» τα ψάρια,
– εμείς στήσαμε μια «ψαραγορά» και τα «πουλήσαμε»,
– το Νηπιαγωγείο της Κύπρου τα «μαγείρεψε»,
– και το 14ο Νηπιαγωγείο Πτολεμαΐδας τα «απόλαυσε».
Παράλληλα, ζητήσαμε από τους γονείς να μας γράψουν αγαπημένες συνταγές με θαλασσινά, και διερευνήσαμε τις προτιμήσεις των παιδιών: Τρώνε θαλασσινα; Ποια τους αρέσουν;
Τέλος, δημιουργήσαμε ένα φυλλάδιο με τα οφέλη της θαλασσινής διατροφής και χρήσιμες συμβουλές για το πώς μπορούν τα παιδιά να αγαπήσουν το ψάρι. Το φυλλάδιο μοιράστηκε στους γονείς.
Δείτε παρακάτω αναλυτικά τις δράσεις του 2ου ολοήμερου τμήματος, καθώς και το βιβλίο συνταγών που δημιουργήσαμε με τις συνταγές των γονέων.
Η προσέγγισή μας για τη θάλασσα και την τροφή
Η συνεργασία των τεσσάρων νηπιαγωγείων
Συνταγολόγιο γονέων
Η παρουσίαση που παρακολουθήσαμε