Αειφόρο σχολείο: 3ο βήμα-διαμόρφωση τελικού σχεδίου δράσης

Το σχέδιο δράσης αποτελεί τον πυρήνα της εργασίας ενός ‘αειφόρου σχολείου’. Έτσι, μετά τη συγκέντρωση των αποτελεσμάτων του περιβαλλοντικού ελέγχου, προχωρήσαμε στο 3ο βήμα, τη διαμόρφωση του σχεδίου δράσης. Στις αρχικές δραστηριότητες του προγράμματος <<τρέχει, τρέχει το νερό..>>, που σχετίζονται με την ψυχολογική και τη γνωστική προετοιμασία και αφορούν στη διαμόρφωση κατάλληλου συναισθηματικού κλίματος στην τάξη και την αποτίμηση της υπάρχουσας γνώσης, την ανίχνευση των γνωστικών δυσκολιών και των αναπαραστάσεων των μαθητών, χρησιμοποιήσαμε, ως διδακτικές στρατηγικές, τις ερωτοαπαντήσεις, τον καταιγισμό ιδεών και την εννοιολογική χαρτογράφηση. Όπως φαίνεται από το φωτογραφικό υλικό, στο α’ ιστόγραμμα γίνεται η ανίχνευση των πρότερων γνώσεων των παιδιών, στο β’ ιστόγραμμα καταγράφονται οι απαντήσεις τους για το τι θα επιθυμούσαν να μάθουν για το νερό και στο τελευταίο ιστόγραμμα παρουσιάζεται το σχέδιο δράσης, όπως αυτό διαμορφώθηκε από τις εκπαιδευτικούς Δαμιανού Μαρία, Δημητριάδου Αικατερίνη, Μπάτσιου Κυριακή και Χατζόγλου Αναστασία. Το συγκεκριμένο σχέδιο εμπλέκει όλους τους μαθητές/τριες του σχολείου μας και συνδέεται με το αναλυτικό πρόγραμμα για το Νηπιαγωγείο και όλα τα γνωστικά αντικείμενα. Έχει σαφείς και ρεαλιστικούς στόχους και προβλέπει τρόπους για την αξιολόγησή του, τόσο από τους μαθητές, όσο και τους εκπαιδευτικούς.