ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2Η ΘΕΜΑΤΙΚΗ – Ανθρώπινα δικαιώματα

Αλληλοσεβασμός και διαφορετικότητα         :       Το πρώτο βήμα στη δημοκρατία

Στόχοι του εργαστηρίου:

Κριτική σκέψη-Επικοινωνία- Συνεργασία- Δημιουργικότητα

Εν συναίσθηση και ευαισθησία,  Ανθεκτικότητα και υπευθυνότητα

 

1ο εργαστήριο: Παιχνίδια ενεργοποίησης- δέσιμο ομάδας

Ένα μπουκέτο λουλούδια

Τα παιδιά φτιάχνουν ένα λουλούδι με τη φωτογραφία στο κέντρο  και το  όνομά τους,

δημιουργείτε ένα μπουκέτο από λουλούδια και διακοσμούμε την τάξη.

 

DSC00508 DSC00493 DSC00494 DSC00495 DSC00504

 

Εργαστήριο 2ο

  • Ανάπτυξη του σεβασμού για τους άλλους
  • Επίλυση προβλημάτων συνεργατικά και δημιουργικά
  • Ανάπτυξη  κριτικής σκέψης
  • καλλιέργεια της ενσυναίσθησης  και κατανόηση της διαφορετικότητας
  • Έκφραση των συναισθημάτων
  • Πως να διαχειρίζονται συγκρουσιακές καταστάσεις

Δραστηριότητες

1η     όλοι έχουμε θέση σε αυτή την τάξη του νηπιαγωγείο- Συναισθήματα

Έρχεται στην τάξη η κούκλα “επισκέπτης” μια ξεχωριστή φίλη η οποία αφηγείται την ιστορία της

και ζητάει από τα παιδιά λύσεις  μιλάει ψευδά και τα παιδιά της καινούργιας γειτονιάς

που μετακόμισε πρόσφατα με την οικογένειά της, την κοροϊδεύουν . Τι να κάνει;

 

IMG 20211212 230136

Συζητάμε για τα συναισθήματα της νέας μας φίλης και το ως αισθάνεται,

τι θα κάναμε εμείς  και ζητούμε από τα παιδιά να προτείνουν λύσεις.

Παρουσιάζουμε ιστορία για τη διαχείριση των συναισθημάτων

http://prosvasimo.iep.edu.gr/docs/pdf/KI/Διαχείριση%20Συναισθημάτων%20ΤΙ%20ΚΑΝΩ%20ΓΙΑ%20ΝΑ%20ΝΙΩΣΩ%20ΚΑΛΑ.pdf

Παίζουμε παιχνίδια ρόλων

Τα παιδιά  φτιάχνουν  με χαρτόνι τα βασικά συναισθήματα

ΧΑΡΑ -ΛΥΠΗ-ΦΟΒΟ-ΘΥΜΟ

 

DSC00517 DSC00514 DSC00513

DSC00552

 

2η     Διαφορετικότητα

Αφήγηση του παραμυθού

 “Έλμερ, ο παρδαλός ελέφαντας” 

 

Έλμερ

Μέσα από αυτόν τον τρυφερό ήρωα μπορούμε να μιλήσουν στα παιδιά 

για αξίες όπως η διαφορετικότητα, η φιλία κ.ά.

Συζήτηση , προβληματισμός

ακολουθεί εικαστική δράση

DSC00594DSC00584DSC00582DSC00589

3Ο Εργαστήριο

Εσύ κι εγώ μαζί: Αφήγηση  ιστορίας

‘Δυο φίλοι μα τι φίλοι”

Ο Ρέος είναι αρουραίος.
Όλοι πιστεύουν ότι αυτοί οι δυο δεν πρέπει να είναι φίλοι.
Όμως… γιατί όχι;

Θίγονται ζητήματα της ένταξης σε ομάδες της αποδοχής της απόρριψης , της διαφορετικότητας

Συμφωνώ -Διαφωνώ

-Δημιουργία καταστάσεων επιχειρηματολογίας με βάση το παραμύθι και τη θέση που πήραν οι μαθητές μας .

 

Εσύ κι εγώ

 

Δημιουργούν έναν πύργο με τουβλάκια όσα είναι και τα παιδιά της τάξης.

Σε κάθε τουβλάκι κολλούν χαρτάκια με το αρχικό γράμμα κάθε συμμαθητή τους.

Καλούνται να αφαιρέσουν ένα τουβλάκι χωρίς να πέσει ο πύργος

DSC00532 DSC00533  DSC00535 DSC00537DSC00538

DSC00527 DSC00526