Ανακύκλωση στο νηπιαγωγείο
13/ 5/ 2022
Σε συνεργασία με τη ΔΙΑΔΥΜΑ πραγματοποιήθηκε επιμορφωτική δραστηριότητα με θέμα την Ανακύκλωση και Επαναχρησιμοποίηση υλικών.
Τα παιδιά με παιγνιώδη τρόπο γνώρισαν τα ανακυκλώσιμα υλικά και τους αντίστοιχους κάδους καθώς και το οργανικό λίπασμα που δημιουργείται μέσα από τα οργανικά υλικά(φλούδες τροφίμων κλπ).
4ο Εργαστήριο δεξιοτήτων: Steam και Εκπαιδευτική ρομποτική μέσα από τον κύκλο τους νερού-Υδροδυναμική
10/5/2022
4ο Εργαστήριο
23/ 5/2022
Εξοικονόμηση νερού
Τι προκαλεί τη μόλυνση της Θάλασσας
https://www.georma.gr/?section=2052&language=el_GR&itemid1541=2139&detail1541=1
18/5/2022
Ιδιότητες του νερού
Βυθίζονται επιπλέουν
Διαλυτότητα του νερού
Πειράματα
Ο κύκλος του νερού με την beebot μελισσούλα
Ο κύκλος του νερού
16/5/22
https://sway.office.com/4tkP4cBNBwktlyFH
Της Τάνιας Μάνεση
16/5/2022
«Το σύννεφο που έβαλε τα κλάματα» της Σοφίας Μαντουβάλου. Μια ιστορία για τον κύκλο του νερού
Από το σύννεφο στη γη και από τη γη στο σύννεφο.
12/5/2022
Δεξιότητες Μάθησης: Κριτική σκέψη (Critical thinking) − Επικοινωνία (Communication) − Συνεργασία (Collaboration) − Δημιουργικότητα (Creativity).
Δεξιότητες Ζωής: Υπευθυνότητα – Πρωτοβουλία – Οργανωτική ικανότητα, Προγραμματισμός – Παραγωγικότητα – Κοινωνικές Δεξιότητες – Προσαρμοστικότητα − Ανθεκτικότητα − Υπευθυνότητα.
Δεξιότητες της τεχνολογίας και επιστήμης: Δεξιότητες Μοντελισμού και Προσομοίωσης – Πληροφορικός γραμματισμός – Τεχνολογικός γραμματισμός – Δεξιότητες διεπιστημονικής και διαθεματικής χρήσης των νέων τεχνολογιών -Συνδυαστικές δεξιότητες ψηφιακής τεχνολογίας, επικοινωνίας και συνεργασίας.
Δεξιότητες του Νου: Στρατηγική σκέψη − Επίλυση προβλημάτων − Κατασκευές − Πλάγια σκέψη
1η Δραστηριότητα
Στόχος: Γνωριμία με τον κύκλο του νερού
Έννοιες: Το ταξίδι του νερού – ο κύκλος του νερού
https://www.educationsoutheastwater.com.au/resources/natural-water-cycle-interactive#evaporation
Τραγούδι για το νερό
Ο κύκλος τους νερού
Γίνεται ακρόαση του ποιήματος του Ζαχαρία Παπαντωνίου: «Από που ήρθες ποταμάκι» και δραματοποιούν τον κύκλο του νερού. Δίνεται το ποίημα με εικονόλεξο για να διευκολύνει τα παιδιά.
2ο Εργαστήριο
Κατασκευής- χειροτεχνίας για να αποτυπώσουν τον κύκλο του νερού.
3ο Εργαστήριο
1η Δραστηριότητα
Με το εργαλείο https://coggle.it/?org=0 οι μαθητές δημιουργούν εννοιολογικό χάρτη.
https://coggle.it/diagram/YnGJrJ7qHbBkMS2C/t/-
Δραστηριότητα 2η: Τα παιδιά έβαλαν σε σειρά εικόνες της υπό μελέτης έννοιας που υπάρχουν ανακατεμένες στην οθόνη με το εργαλείο Web 2.0 Wordwall. Στο συγκεκριμένο εργαλείο ανακαλύψαμε και άλλα παιχνίδια.
Δραστηριότητα 3η Παιχνίδι με τον κύκλο του νερού
https://www.educationsoutheastwater.com.au/resources/natural-water-cycle-game
4ο Εργαστήριο
Κατασκευάζουμε φράγματα με το οικοδομικό υλικό, Κάνουμε υποθέσεις και πειράματα για διάφορα υλικά και τη διαλυτότητά τους στο νερό και καταγράφουμε τα αποτελέσματα των πειραμάτων. Ανακαλύπτουμε το φαινόμενο της τήξης και της πήξης φτιάχνοντας σπιτική λεμονάδα. Παρακολουθούμε το νερό που βράζει, τη ζάχαρη που διαλύεται. Μαθαίνουμε έννοιες όπως συμπύκνωση και αραίωση (αραιώνουμε τη λεμονάδα μας με νερό για να μπορούμε να την πιούμε εύκολα!) Παίζουμε με παζλ τον κύκλο του νερού και ζωγραφίζουμε στο διαδραστικό με την εφαρμογή tux paint. Παίζουμε με τον αέρα και τα σύννεφα. Φτιάχνουμε σύννεφα και τα φυσάμε για να φτάσουν γρήγορα κοντά στο βουνό για να αρχίσουν να ρίχνουν τη βροχή! Τα παιδιά αντιλαμβάνονται τη σημασία που έχει και το στοιχείο του αέρα, μιας και τα οδηγεί στα κρύα μέρη για την υγροποίηση της σταγόνας.
Πάζλ ο κύκλος του νερού
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=056477152368
5ο και 6ο εργαστήριο
Τα παιδιά πραγματοποιούν με το σώμα τους σχεδιασμένες διαδρομές στο χώρο ακολουθώντας τα σύμβολα και εκτελούν εντολές ίδιες με αυτές της Bee bot. Παίζουμε παιχνίδια με τις λέξεις αραίωση – συμπύκνωση (τα παιδιά μαζεύονται στο ίδιο σημείο και έπειτα σκορπάνε στο χώρο). Δίνεται έτσι η δυνατότητα στα παιδιά το ένα να καθοδηγεί το άλλο. Παίζουμε με το bee- bot. Κατευθύνουμε τη μέλισσα ρομπότ από τη θάλασσα στα σύννεφα και από εκεί στο βουνό τα ρυάκια και το ποταμάκι, προσπαθώντας με αυτό τον τρόπο να αποτυπώσουμε τον κύκλο του νερού μέσω του STEM. Τα παιδιά μαθαίνουν την αλγοριθμική σκέψη μετράνε, υπολογίζουν, εμπεδώνουν τα όσα μάθαμε!
7ο εργαστήριο
Η σταγόνα φτάνει στη θάλασσα! Δε θα μπορούσαμε να μην ασχοληθούμε και με αυτό το θέμα. Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα περιβάλλοντος (5 Ιουνίου) και την παγκόσμια ημέρα των Ωκεανών (8 Ιουνίου), θυμηθήκαμε από το πρόγραμμα με τη βαλίτσα του 2Π πόσο πολύτιμο είναι το νερό και πως δεν πρέπει να το σπαταλάμε. Επίσης δεν πρέπει να το μολύνουμε με τα σκουπίδια μας. Τι μπορούμε να κάνουμε γι αυτό; Να φτιάξουμε μια σκούπα για να μαζεύει τα σκουπίδια από τη θάλασσα. Οι μαθητές κατασκευάζουν με υλικά από τη γωνιά της ανακύκλωσης σκούπες καθαρισμού του νερού.
Με τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης, παίζουμε στο σύνδεσμο https:// code.org/oceans . Οι μαθητές γνωρίζουν την τεχνητή νοημοσύνη. Μαθαίνουν να εκπαιδεύουν την τεχνητή νοημοσύνη, με το να ομαδοποιούν τα αντικείμενα πχ. Σε ψάρια και όχι ψάρια. Έτσι όσο πιο πολλά δεδομένα δώσουμε στην τεχνητή νοημοσύνη, τόσο καλύτερα θα εκπαιδευτεί να αναγνωρίζει τα σκουπίδια από τα ψάρια. Τα παιδιά στο τέλος της δραστηριότητας βραβεύτηκαν από τον οργανισμό του code.org .
Άνοιξη
5/5/2022
Γιορτή της μητέρας
3/5/2022
Μάιος
ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ
Παροιμίες
ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΤΟΥ ΜΑΗ
Η Πρωτομαγιά στην τέχνη
Τόμας Φάλκον Μάρσαλ, Πρωτομαγιά, 1860
James Hayllar (1829-1920). Πρωτομαγιά. Μία οικογενειακή σκηνή. Στο δωμάτιο του αγροτικού σπιτιού μκροί και μεγάλοι γιορτάζουν την Πρωτομαγιά. Η μητέρα έχει ετοιμάσει στεφάνια…
Γ. Τσαρούχης, Τέσσερις εποχές, 1968-69
Εργατική Πρωτομαγιά
Η Εργατική Πρωτομαγιά, γιορτάζεται σε ολόκληρο τον κόσμο, ως η ημέρα που ισχυροποιούνται οι δεσμοί ανάμεσα στους εργαζομένους. Η απόφαση για τον εορτασμό πάρθηκε το 1889 στο διεθνές εργατικό και σοσιαλιστικό συνέδριο του Παρισιού, προς τιμή των εργατών του Σικάγου, που έχασαν τη ζωή τους την Πρωτομαγιά του 1886 αγωνιζόμενοι για την καθιέρωση του οκταώρου. Το 1890 η Πρωτομαγιά γιορτάστηκε με διαδηλώσεις εργαζομένων σε πολλά κράτη του κόσμου. Από το 1947 καθιερώθηκε επίσημα ως διεθνής εργατική γιορτή.
Οι εργάτες-διαδηλωτές του Σικάγου που έχασαν τη ζωή τους την Πρωτομαγιά του 1886 |
Τα αιτήματα των εργαζομένων για 8 ώρες δουλειάς και αξιοπρεπή διαβίωση συνεχίζουν να είναι επίκαιρα
ΠΑΣΧΑ
15/4/22
Πασχαλινές κάρτες
13/4/22
Φτιάχνουμε Λαζαράκια
11/4/2022
Πασχαλινά αυγά
Αυτές τις μέρες τα μαγειρεύουμε, τα βάφουμε , τα στολίζουμε, διαβάζουμε παραμύθια γι αυτά και τα ζωγραφίζουμε έχουν την τιμητική τους τις μέρες του Πάσχα. Τι θα λέγατε σήμερα να πειραματιστούμε με αυτά και τις ιδιότητες τους.
1Αυγά με φύλλα από ξερά κόκκινα κρεμμύδια
2. Αυγά με χρωματιστές κλωστές
3. Αυγά με τυλιγμένα σε βρεγμένο γκοφρέ χαρτί
Πασχαλινά καλαθάκια με κουτιά από παιδικές κρέμες
ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ ΜΕ ΤΑ ΑΥΓΑ
1 : Ένα αυγό που κολυμπάει σε αλμυρό νερό!
Θα χρειαστούμε: 2 διάφανα βάζα, αλάτι, νερό και 2 αυγά
Γιατί έγινε αυτό;
Η άνωση εξαρτάται και από την πυκνότητα του υγρού μέσα στο οποίο είναι βυθισμένο το σώμα. Όταν ρίξαμε αλάτι, αυξήθηκε η πυκνότητα του νερού, αυξήθηκε η άνωση και το αβγό αναδύθηκε! Γι’ αυτό και επιπλέουμε ευκολότερα στο νερό της θάλασσας παρά στο νερό της πισίνας!
Ξέρατε ότι…
- Τα φρέσκα αβγά βυθίζονται στο κρύο νερό.
- Τα μπαγιάτικα αβγά επιπλέουν στο κρύο νερό, αλλά βυθίζονται στο ζεστό.
2: Ποιο είναι το βρασμένο και πιο το άβραστο αυγό;
1.Περιστρέφουμε το άβραστο αβγό. Τι παρατηρούμε; Γιατί γίνεται αυτό;
2. Περιστρέφουμε ένα βρασμένο αβγό. Τι παρατηρούμε; Γιατί γίνεται αυτό;
Όταν προσπαθήσουμε να περιστρέψουμε το άβραστο αβγό παρατηρούμε ότι αυτό δύσκολα περιστρέφεται. Αν όμως περιστρέψουμε το βρασμένο αβγό ,αυτό κάνει εύκολα γρήγορες περιστροφές.
Το βρασμένο αβγό είναι στερεό ,σχετικά ομοιογενές ,και έτσι περιστρέφεται πιο εύκολα από το άβραστο αβγό που είναι υγρό στο εσωτερικό του.
Έτσι μπορούμε να ξεχωρίσουμε το βρασμένο από το άβραστο αβγό χωρίς να το σπάσουμε!
Καλή διασκέδαση!!
Από το Ιστολόγιο της tinanantsou (Πειράματα με αυγά)
Μουσικοκινητικό παιχνίδι για το Πάσχα
Παραμύθια για το Πάσχα
Τραγούδια για το Πάσχα
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ
4 /4/ 2022
Τα παιδιά ζωγραφίζουν ότι του άρεσε από την ιστορία της κ. Μαντουβάλου Σοφίας :Το αγόρι που διάβαζε στις κότες παραμύθια και φτιάχνουν τους ήρωες του παραμυθιού τις κότες και τον μαυροκόκορα.
Διαβάζουμε την ιστορία
Ένα εμπνευσμένο βιβλίο για το δικαίωμα των κοριτσιών στη μόρφωση για την ισότητα τη δικαιοσύνη και την ελευθερία
Τα παιδιά ζωγραφίζουν για τη Μαλάλα
2 Απρίλη 2022
2 Απρίλη Παγκόσμια ημέρα παιδικού Βιβλίου
2 Απρίλη είναι η μέρα που γεννήθηκε ο μεγάλος Δανός Παραμυθάς Χάνς Κρίστιαν Άντερσεν.
Στη μνήμη του τιμούμε σε όλο τον κόσμο το παιδικό βιβλίο.
https://drive.google.com/file/d/17c06sqj2jJXtmh0cvxjvoBaZrO9Nefqm/view
Παγκόσμια ημέρα παιδικού Βιβλίου
Ιερογλυφική γραφή , σύστημα που χρησιμοποιεί χαρακτήρες με τη μορφή εικόνων.
Αυτά τα άτομασημάδια , που ονομάζεταιιερογλυφικά , μπορούν να διαβαστούν είτε ως εικόνες, ως σύμβολα για αντικείμενα, είτε ως σύμβολα για ήχους .
1 Απρίλη
https://sway.office.com/8Act6Wr6daZV0g2F?ref=Link
https://drive.google.com/file/d/18yomBM1YVv0R8-UyIgGn1qr8_RPfT6Rk/view
21/3/2022
Πόλεμος και ειρήνη
Τραγούδι για την ειρήνη
Ζωγραφίζοντας την ΕΙΡΗΝΗ
Ζωγραφίζοντας τον πόλεμο
Έκφραση μέσα από το ρυθμό
16/3/2022
Κατασκευές για την 25η Μαρτίου
Φτιάχνουμε τον κρίνο που έδωσε ο Αρχάγγελος Γαβριήλ στην Παναγία
Μέσα σε χάρτινα πιάτα χρωματίζουμε τσαρούχια
16/3/2022
Τραγούδια για την 25η Μαρτίου
-
Ο Θούριος του Ρήγα Βελεστινλή
Το ποίημα που έγινε τραγούδι
2. Το φλάμπουρο
3. Ξύπνα Ραγιά
Η γερακίνα
Ο χορός του Ζαλόγγου
Να ‘τανε το ’21
Τα κλεφτόπουλα
14/3/2022
25η Μαρτίου 1821
Διπλή γιορτή
- Η Απελευθέρωση της πατρίδας μας από τους Τούρκους 2. Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου
Η Αγιά Σοφιά πριν την Άλωση
Μετά την Άλωση
Σαρακοστή
11/3/22
10/3/22
Η κυρά Σαρακοστή Διαδικτυακά
Φτιαγμένη με τη συνεργασία των γονέων από το σπίτι.
Η κυρά Σαρακοστή είναι ένα παλιό ελληνικό έθιμο.
Πρόκειται για ένα παιδικό ημερολόγιο, αφού η εν λόγω κυρία φτιαγμένη με ζυμάρι (συνήθως) έχει εφτά πόδια που αντιστοιχούν στις εφτά εβδομάδες της Σαρακοστής.
Η κυρά Σαρακοστή ήταν το ημερολόγιο των παιδιών. Έπαιρναν μια κόλλα χαρτί και σχεδίαζαν μια γυναίκα. Δεν της έκαναν στόμα γιατί συνέχεια νήστευε και τα χέρια της ήταν σταυρωμένα γιατί όλο προσευχόταν.
Είχε 7 πόδια, τις 7 βδομάδες της Σαρακοστής. Κάθε Σάββατο έκοβαν και ένα πόδι. Το τελευταίο το έκοβαν το Μεγάλο Σαββάτο.
Παιχνίδια online
ΕΔΩ
https://learningapps.org/watch?v=pw8csjbfc21
Μάρτης
Παροιμίες
![]() ![]() ![]() |
https://youtu.be/zUwAOoqCatQ
|
Τραγούδι του Μάρτη
Ποίημα
Χελιδονάκι που ήρθες από την έρημο
Τι καλά μας έφερες; -Την υγεία και τη χαρά και τα κόκκινα τ’ αυγά. |
Τα κάλαντα του Μάρτη
Εργαστήριο Δεξιοτήτων με θέμα «Γνωρίζω τα ζώα που απειλούνται»
Εργαστήριο Δεξιοτήτων
Θεματική : » Ζώα που απειλούνται «
Κλιματική αλλαγή
ΓΕΩΜΟΡΦΟΛΟΓΙΚΟΙ ΧΑΡΤΕΣ
Τρισδιάστατος χάρτης της Ελλάδας
ΕΔΩ
http://photodentro.edu.gr/photodentro/3D_Greece_v1.5_pidx0016617/
Τρισδιάστατος χάρτης της Ευρώπης
http://photodentro.edu.gr/photodentro/d-eu_geo_map_v1.6_pidx0014034/story_html5.html
Χάρτης της Αφρικής
http://photodentro.edu.gr/photodentro/d-africa_geo_map_v1.5_pidx0013928/story_html5.html
Συζητούμε για το κλίμα
Πράσινη ενέργεια και κλιματική αλλαγή
εδώ
http://photodentro.edu.gr/aggregator/lo/photodentro-educationalvideo-8522-306
Φύλλα αξιολόγησης του προγράμματος
Παρατηρούμε τον πολιτικό και γεωφυσικό χάρτης της Ελλάδας και του κόσμου και τοποθετούμε τα ζώα που κινδυνεύουν να εξαφανιστούν στον χάρτη της Ελλάδας στην αρχή και στη συνέχεια στον παγκόσμιο χάρτη.
17/2/22
Τα ζώα και οι ήχοι τους
Φύλλα εξάσκησης
16 / 2/2022
Το ελάφι
Τραγούδι για του ελάφι
Κατατασκευές- Μάσκες
Ποιος και τι με απειλεί
https://inactionforabetterworld.com/wp-content/uploads/2020/05/zwanew.pdf
Το παράπονο των ζώων
το-παράπονο-των-ζώων-_-ιστορίες-ζώων_αφήγηση
Παιχνίδια με τα ζώα
https://sway.office.com/8oFGHa4AttHG95wA?ref=Link&loc=play
https://learningapps.org/view11139392
14/2/22
Ο Αργυροπελεκάνος
Περισσότερα για τους Αργυροπελεκάνους
ΕΔΩ
http://www.spp.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=66&Itemid=71
http://www.spp.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=66&Itemid=71
https://sway.office.com/8oFGHa4AttHG95wA?ref=Link&loc=play
11.2.2022
Τα παιδιά χρωματίζουν τη χελώνα Καρέττα Καρέττα
Μπορείτε να παίξετε το παιχνίδι μνήμης ταιριάζοντας τα ζώα που απειλούνται
ΕΔΩ
https://e-geografia.eduportal.gr/files/apeiloumena-match-gr/story_html5.html
3ο Εργαστήριο
Η χελώνα ΚΑΡΕΤΤΑ-ΚΑΡΕΤΤΑ
Μιά ο
μάδα που αγαπούν την χελώνα καρέτα καρέτα.
https://www.archelon.gr/contents/biology.php?row=row7
Τι νομίζετε ότι κάνει αυτή η ομάδα;
ΤΙ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ
Οι παραλίες χρειάζεται να παραμείνουν καθαρές από πλαστικά και άλλα σκουπίδια.
- Μην πετάς πλαστικά ή νάιλον αντικείμενα στη θάλασσα. Μπορούν να προκαλέσουν το θάνατο στις χελώνες, που τα καταπίνουν καθώς νομίζουν ότι είναι μέδουσες, που αποτελούν τη βασική τροφή τους.
Στην παραλία ωοτοκίας
- Κλείσε και απομάκρυνε τις ομπρέλες, τις ξαπλώστρες και οποιαδήποτε άλλα έπιπλα παραλίας από την παραλία.
- Σβήσε ή κάλυψε τα φώτα που είναι ορατά από την παραλία.
- Μη ξεσκάβεις τις φωλιές. Οι θαλάσσιες χελώνες, οι φωλιές, τα αυγά και τα χελωνάκια προστατεύονται από την ελληνική νομοθεσία και διεθνείς συμβάσεις.
- Μη μετακινείς τα σημάδια των φωλιών, τους προστατευτικούς κλωβούς πάνω από τις φωλιές ή τους ειδικούς διαδρόμους για τα χελωνάκια.
- Μην αγγίζεις τους νεοσσούς. Είναι σημαντικό να καταφέρουν να φτάσουν στη θάλασσα από μόνοι τους.
10/2/2022
Η Φώκια μονάχους μονάχους
Διαβάσαμε το βιβλίο της Αντιγόνης Καραγκούνη μάθαμε για την περιοχή που ζει τι τρώει και ποιοι είναι οι εχθροί της, και τι μπορούμε να κάνουμε για να την προστατέψουμε.
Αναπαράγεται κυρίως στο :Εθνικό Πάρκο Αλοννήσου το οποίο είναι προστατευμένο
Τα περισσότερα είδη φώκιας της Γης ζουν στα ψυχρά κλίματα, γύρω από το Βόρειο και Νότιο Πόλο Υπάρχουν, όμως και μερικές φώκιες που έχουν προσαρμοστεί σε πιο ζεστές θάλασσες, όπως είναι η δική μας Μεσογειακή φώκια.
Η Μονάχους μονάχους είναι από τις μεγαλύτερες φώκιες της Γης. Και η πιο σπάνια! Συγκαταλέγεται μέσα στα δέκα πιο απειλούμενα είδη του πλανήτη μας. Στη Μεσόγειο έχουν απομείνει γύρω στις 500 τέτοιες φώκιες και οι 300-350 ζουν στην Ελλάδα. Οι μισές και παραπάνω! Η προστασία τους όπως καταλαβαίνετε είναι δική μας υπόθεση.
Κρυψώνα «Η Ελλάς»
Αγαπημένα ζώα του Ποσειδώνα και του Απόλλωνα οι φώκιες Μονάχους ζουν στη χώρα μας από τα αρχαία χρόνια. Εκείνη την εποχή ήταν πολύ περισσότερες και ζούσαν σε κοπάδια σε όλες τις ελληνικές ακτές. Τους άρεσε να λιάζονται και να μεγαλώνουν τα μικρά τους στις μεγάλες ακρογιαλιές μας.
Τους τελευταίους αιώνες, όμως, η συχνή παρουσία του ανθρώπου στις παραλίες, έκανε τη φώκια να αποτραβιέται όλο και περισσότερο στις σπηλιές. Και η Ελλάδα, αν και μικρή χώρα, έχει χιλιάδες χιλιόμετρα ακτής και πολλά μικρά και μεγάλα νησιά, με σπηλιές. Αυτός είναι και ο λόγος που φιλοξενούμε τον μεγαλύτερο πληθυσμό Μεσογειακής φώκιας στον κόσμο. Έχουμε τις περισσότερες «κρυψώνες» της Μεσογείου!
Για τα μάτια της μόνο
Σήμερα, οι πιο πολλές φώκιες βρίσκονται στις νοτιοδυτικές Κυκλάδες, στις Βόρειες Σποράδες, στα Δωδεκάνησα και στα Ιόνια νησιά. Στις Σποράδες, μάλιστα, ένας από τους σημαντικότερους τόπους αναπαραγωγής της Μεσογειακής φώκιας, δημιουργήθηκε το Εθνικό Θαλάσσιο Πάρκο Αλοννήσου-Βορείων Σποράδων, όπως ονομάζεται.
Το Πάρκο αυτό είναι μια μεγάλη θαλάσσια περιοχή που περιλαμβάνει την Αλόννησο και μερικά ακόμη ακατοίκητα νησιά και βραχονησίδες. Εμείς όλοι μπορούμε να το επισκεφθούμε αρκεί να ακολουθούμε τους κανονισμούς που υπάρχουν για την προστασία του πολύτιμου αυτού οικοσυστήματος. Κι αν είμαστε τυχεροί μπορεί να δούμε από κοντά ένα από τα πιο σπάνια ζώα του πλανήτη μας!
ΑΛΟΝΝΗΣΟΣ
Η Αλόννησος είναι το τρίτο σε μέγεθος νησί των Β. Σποράδων. Έχει σχήμα επίμηκες με κατεύθυνση από Ν.Δ. προς Β.Α. Το νησί έχει μήκος 10,5 ναυτικά μίλια περίπου και καταλαμβάνει επιφάνεια 62 τετραγωνικών χιλιομέτρων. Το ανάγλυφό του είναι γενικά ομαλό με μικρές κοιλάδες προς τα ανατολικά που καταλήγουν σε ομαλές ακτές. Οι δυτικές ακτές σε όλο σχεδόν το μήκος τους είναι βραχώδεις και απότομες. Η υψηλότερη κορυφή της Αλοννήσου είναι 476μ. στο βουνό Κουβούλι.
Ο πληθυσμός του νησιού ανέρχεται σε 2.800 κατοίκους περίπου. Οι σημαντικότεροι οικισμοί του νησιού είναι η όμορφη γραφική Παλιά Αλόννησος χτισμένη σε ύψωμα, το Πατητήρι χτισμένο στον εξαιρετικής φυσικής ομορφιάς ομώνυμο όρμο, το Βότση και ο Ρουσούμ γιαλός, η γραφική Στενή Βάλα και λίγο βορειότερα τα Καλαμάκια. Η παραδοσιακή αρχιτεκτονική της Αλοννήσου διασώζεται στο Παλιό Χωριό που είναι και ο παλιότερος οικισμός του νησιού. Το χωριό κατοικείται συνέχεια από τους κλασσικούς χρόνους και παρά τις καταστροφές από τους σεισμούς του 1965 διαφυλάσσει θαυμάσια την παραδοσιακή αρχιτεκτονική του μορφολογία.
Το νησί, εκτός από τις καλλιέργειες και τις κατοικημένες περιοχές, καλύπτεται από ψηλούς θάμνους και δέντρα της μεσογειακής βλάστησης όπως κουμαριές, πουρνάρια και αριές, κυρίως στο βόρειο τμήμα, πεύκα στο κεντρικό και νότιο, και χαμηλούς θάμνους με φρύγανα σκόρπια σε όλο το νησί. Σημαντικός βιότοπος είναι και ο μοναδικός υγρότοπος στον Άγιο Δημήτριο. Σε όλο το νησί μπορεί να συναντήσει κανείς σκαντζόχοιρους και νυχτερίδες ενώ αφθονούν και τα νυκτόβια τρωκτικά. Στις βορειοδυτικές βραχώδεις ακτές χαρακτηριστική είναι η παρουσία αρπακτικών, ιδιαίτερα του μαυροπετρίτη. Από τα 8 είδη ερπετών που ζουν στο νησί, τα πιο κοινά είναι τα σαμιαμίδια, η μεγάλη πρασινόσαυρα, το αστραπόφιδο και η οχιά. Την άνοιξη, το νησί γεμίζει από τους μικρότερους κατοίκους του: έντομα, μυριάποδα, αράχνες, σαλιγκάρια και όλες τις άλλες αμάδες των μιροσκοπικών αλλά άφθονων ασπόνδυλων. Έχουν καταγραφεί τουλάχιστον 20 είδη πεταλούδων, και πολλά είδη ακρίδων, σκαθαριών, μυρμηγκιών, αραχνών και άλλων ομάδων πολύ σημαντικών για τη διατήρηση των οικοσυστημάτων της περιοχής.
Το 1990 εγκαθίσταται στην περιοχή των Β. Σποράδων, από τη MOm, μια μόνιμη ερευνητική ομάδα με στόχο τη μελέτη και παρακολούθηση του είδους, αφού διαπιστώθηκε ότι εκεί βρίσκονται οι μεγαλύτεροι πληθυσμοί Μεσογειακής φώκιας.
ΕΘΠΑΒΣ –> Η περιοχή ανακηρύσσεται Εθνικό Θαλάσσιο Πάρκο τον Μάιο του 1992, πιστοποιώντας την σπουδαιότητα της για τη διατήρηση του είδους σε παγκόσμιο επίπεδο.
Σήμερα το ΕΘΠΑΒΣ αποτελεί αποδεκτό θεσμό από την τοπική κοινωνία και λειτουργεί ως παράδειγμα για την οργάνωση άλλων θαλάσσιων προστατευόμενων περιοχών στην Ελλάδα, αφού ανταποκρίνεται στα διεθνή πρότυπα και είναι η πιο εκτεταμένη προστατευόμενη θαλάσσια περιοχή στη Μεσόγειο.
2ο Εργαστήριο
«Ο λύκος»
Τίτλος: Ποιος και τι με απειλεί ;
Στόχοι του 2ου εργαστηρίου:
Να μπορούν τα παιδιά να διατυπώνουν ερωτήματα , να προβληματίζονται και να ερμηνεύουν .σχετικά με τα ζώα που κινδυνεύουν με εξαφάνιση. Να μπορούν να μπαίνουν στη θέση των ζώων που κινδυνεύουν να εξαφανιστούν. Να περιγράφουν πως ήταν το φυσικό περιβάλλον των ζώων πριν και μετά την παρέμβαση του ανθρώπινου παράγοντα. Να μπορούν να κατηγοριοποιούν τους κινδύνους που απειλούν τα ζώα και να προτείνουν λύσεις για την βελτίωση τους.
Παρακολούθηση βίντεο με θέμα ο λύκος
Λογοτεχνία
Ένας πολύ γλυκός λύκος
Της Λήδας Βαρβαρούση
Ζωγραφίζουμε ότι μας άρεσε από το παραμύθι ο ποιο γλυκός λύκος
Φτιάχνουμε μάσκα λύκου.
Παίζουμε το παιχνίδι λύκε λύκε είσαι εδώ;
Ομαδική κατασκευή : Ο λύκος και τα τρία γουρουνάκια
Στόχοι του σχεδίου Δράσης:
Βασικός σκοπός του θεματικού κύκλου είναι αρχικά η γνωριμία με τα κυριότερα ζώα που απειλούνται με εξαφάνιση στην Ελλάδα καθώς και οι κίνδυνοι από τους οποίους απειλούνται.
Τα παιδιά στη διάρκεια των 7 εργαστηρίων , με βιωματικές κυρίως δραστηριότητες θα μπουν στη θέση των ζώων που κινδυνεύουν και θα ενθαρρυνθούν να προτείνουν λύσεις. Απώτερος στόχος θα είναι η ευαισθητοποίηση των μαθητών για την ανάγκη προστασίας του πλανήτη , η καλλιέργεια της οικολογικής συνείδησης και να κατανοήσουν την έννοια » Περιβαλλοντικό αποτύπωμα».
1ο Εργαστήριο:
» Πρώτη γνωριμία με τα ζώα που απειλούνται με εξαφάνιση»
Τα παιδιά παρακολουθούν ένα βίντεο σχετικά με τα ζώα που κινδυνεύουν με εξαφάνιση.
Η ΚΑΦΕ ΑΡΚΟΥΔΑ
ΑΡΚΤΟΥΡΟΣ
https://www.arcturos.gr/animals/arkouda/
http://dreamskindergarten.blogspot.com/2011/10/blog-post_9318.html
Αλφαβητάρι για τα Ζώα που απειλούνται με εξαφάνιση
http://taniamanesi-kourou.blogspot.com/2013/10/4.html
https://inactionforabetterworld.com/wp-content/uploads/2020/05/zwanew.pdf
Δημιουργός των βίντεο : Τάνια Μάνεση
ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ
Η Μικρή και η μεγάλη άρκτος
Φεβρουάριος
Φεβρουάριος
Ο μύθος του Φλεβάρη
Αναρτήθηκε από Ανθή Ζήση
Β’ Εργαστήριο δεξιοτήτων συνέχεια….
4ο Εργαστήριο
«Ο εαυτός μου»
Στόχοι:
- Εντοπίζουν τις μεταξύ τους ομοιότητες και διαφορές οι μαθητές
- Ανάπτυξη εν συναίσθησης σε ζητήματα διαφορετικότητας και ποικιλομορφίας
- Ενίσχυση της αυτοεκτίμησης των παιδιών
Δραστηριότητες
1η «Ο κατάσκοπος»΄
Περπατούν σαν κατάσκοποι με την εφημερίδα , κρύβοντας το πρόσωπό τους με στόχο να μην τους βλέπουν ότι κοιτάνε κάποιους αλλά και να μην τους δει κανένας . Με μουσική περπατούν, όταν σταματήσει η μουσική σταματούν και «κατασκοπικά» παρατηρούν τον διπλανό τους και εντοπίζουν ομοιότητες ως προς τα εξωτερικά τους χαρακτηριστικά.
Συζητούμε για τα χαρακτηριστικά που έχουν παρατηρήσει, προσπαθούν να βρουν όσο περισσότερες ομοιότητες με τους συμμαθητές τους.
Παρατηρούν τον εαυτό τους σε έναν καθρέφτη.
Ένα ένα τα παιδιά με κλειστά μάτια προσπαθούν να μαντέψουν με την αφή κάποιο άλλο παιδί. Όταν δυσκολευτούν το αναγνωρίζουν από τη φωνή του.
2η Τόσο ίδιοι και τόσο διαφορετικοί
Τα παιδιά με τέμπερες κάνουν το αποτύπωμα της παλάμης σε πατρόν αερόστατο και το κόβουν
Καταμέτρηση του ύψους και του Βάρους των παιδιών
3η Το όνομά μου
Κάθε παιδί χρωματίζει μια καμηλοπάρδαλη στο λαιμό της οποίας έχουμε σχεδιάσει τόσα κουτάκια όσα γράμματα έχει το όνομα του κάθε παιδιού.
Τα παιδιά αντιγράφουν το όνομά τους και κόβουν το περίγραμμα .
Μετρούν τα γράμματα που έχει το όνομά τους και βάζουν τις καμηλοπαρδάλεις τους σε μία σειρά ξεκινώντας από το όνομα με τα περισσότερα γράμματα πχ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ (12 γράμματα) , ΧΑΡΑ( 4 γράμματα).
4η Η Ταυτότητά μου
Συζητήσαμε για τη μοναδικότητα μας η οποία φαίνεται και στο δακτυλικό μας αποτύπωμα. Κάθε παιδί έφτιαξε τη δική του ταυτότητα
Προσκαλέσαμε τον Πρόεδρο της Κοινότητας ο οποίος είναι αστυνομικός με σκοπό να μας μιλήσει για την αστυνομική ταυτότητα και τη χρησιμότητά της.
Είδαμε τη στολή του και τον εξοπλισμό που έχει πάνω του, φακό ασύρματο, αλεξίσφαιρο γιλέκο, χειροπέδες .
Μας έδειξε τη δική του ταυτότητα και το σήμα που έχει στη στολή του τα παιδιά αναγνώρισαν τη ζυγαριά και το κλαδί της ελιάς.
Το μήνυμα που πέρασε στα παιδιά είναι πως όταν οι πολίτες προσέχουν και τηρούν τους νόμους δεν υπάρχει κανένας λόγος να φοβόμαστε την αστυνομία αντιθέτως μας προστατεύει και μας βοηθάει.
5. Ο κανόνας του εσώρουχου
Ο Κανόνας του εσώρουχου αποτελεί ένα απλό μέσο που βοηθά τους γονείς να εξηγήσουν στα παιδιά τους ποια είναι τα σημεία του σώματος που
δεν πρέπει να τα αγγίζουν οι άλλοι, πώς πρέπει να αντιδράσουν τα παιδιά και που να στραφούν για βοήθεια.
ΕΔΩ
file:///C:/Users/User/Desktop/gr1_Kiko_Book.pdf
Τα παιδιά ετοιμάζουν το δικό τους εσώρουχο το κόβουν και γράφουν δίπλα του : ΟΧΙ
5o Εργαστήριο
Ο εαυτός μου ….και οι άλλοι
Στόχοι:
- Να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας και αλληλεγγύης μεταξύ τους
- Να διαχειρίζονται συγκρουσιακές καταστάσεις
- Να αναγνωρίζουν τον αποκλεισμό και τις διακρίσεις
Δραστηριότητες
1η «Η εχθρόπιτα»
Παρακολουθήσαμε το σχετικό βίντεο
Συζητήσαμε τι έγινε στο βίντεο πως συμφιλιώθηκαν δύο παιδιά που είχαν τσακωθεί μεταξύ τους.
Τα παιδιά σε ζευγάρια καταγράφουν τις προτάσεις τους πως μπορούν να επιλύσουν τις διαφορές τους όταν υπάρχουν με άλλα παιδιά.
Η πίτα της φιλίας
Συζητήσαμε για τα υλικά που θέλουμε να έχει η πίτα της φιλίας. Τα παιδιά είπαν να είναι γλυκιά και να έχει φράουλα, γάλα , σοκολάτα, μέλι , ζάχαρη.
2η Τα μαλλιά του Όλιβερ
Το βιβλίο μας μιλάει για το πόσο σημαντικό είναι να εκφράζεις τα συναισθήματά σου αλλά και να αισθάνεσαι τα συναισθήματα των άλλων.
Ένα ταξίδι που δείχνει στα παιδιά πώς να αποδέχονται το διαφορετικό και να μη φοβούνται να εκφράσουν τα συναισθήματά τους.
Περίληψη του βιβλίου
Καταφθάνει στη γειτονία ένα νέο παιδί, ένα αγόρι με φύλλα για μαλλιά που μάλιστα αλλάζουν με τα συναισθήματα του.
Πώς θα αντιδράσουν τα άλλα παιδιά;
καπέλα με πράσινα και κίτρινα φύλλα
Αφού αφηγηθούμε την ιστορία συζητούμε με τα παιδιά
- Σε τι διέφερε από τα άλλα παιδιά ( τα μαλλιά του ήταν από πράσινα φύλλα)
- Πως ένιωθε ο Όλιβερ όταν τα παιδιά δεν τον αποδέχονταν ( τα φύλλα που είχε στα μαλλιά του κιτρίνιζαν)
- Πως έγιναν τα μαλλιά του Όλιβερ όταν βοήθησε τα άλλα παιδιά ( πρασίνισαν και γέμισαν λουλούδια)
Τα παιδιά μαθαίνουν για το φόβο του καινούργιου και για την ανάγκη να αντιστέκεσαι σε αυτούς που προσπαθούν να σε φοβίσουν.
Φτιάχνουμε με τα παιδιά καπέλα με ξερά και πράσινα φύλλα . Τα παιδιά ενθαρρύνονται να ανακαλύψουν και να εκφράσουν τα συναισθήματά τους.
Ο ΧΡΟΝΟΣ Οι 4 εποχές- Οι 12 μήνες – Οι ημέρες της εβδομάδας
Ο ΧΡΟΝΟΣ
Συζητάμε πως μετράμε το χρόνο σήμερα με το ρολόι
και πως τον μετρούσαμε παλιά Φως -Σκιά – Κλεψύδρα
ΚΛΙΚ ΕΔΩ
Η-μέτρηση-του-χρόνου-στα-παλιά-χρόνια
Αναφέρουμε πως ο χρόνος έχει 4 παιδιά τις τέσσερις εποχές και 12 εγγόνια τους 12 μήνες
Οι τέσσερεις εποχές
Οι τέσσερεις εποχές
Παιχνίδι με τις 4 εποχές
Το δένδρο των 4 εποχών
Φτιάχνουμε το δέντρο των τεσσάρων εποχών
Εντοπίζουμε τις εποχές και αντιγράφουμε το όνομά τους
Δίνουμε στα παλιά λάστιχα αυτοκινήτου τα ονόματα των 4 εποχών με σκοπό να φυτέψουμε λουλούδια
Ευκαιρία να παίξουμε και λίγο
Αναζητούμε τους μήνες που δεν έχουν Ρ και ζωγραφίζουμε τον μήνα που μας αρέσει περισσότερο
Τα εγγόνια του χρόνου οι 12 μήνες
Αφηγούμαστε την ιστορία η κυρά καλή και οι 12 μήνες
Τραγούδι 12 μήνες αθλητές
ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
«Η Μαριορίτσα»
Ένα παραδοσιακό τραγούδι από τη Σμύρνη που σχετίζεται με τις μέρες της εβδομάδας
Στίχοι:
Μια φορά πήγα στην Σμύρνη,
και με πάντρεψαν οι φίλοι, Μαριορίτσα μου
Και μου δώσαν μια γυναίκα που ‘τρωγε για 5-10,
Την Δευτέρα βάζει πλύση και την Τρίτη τα στραγγίζει,
Την Τετάρτη τα απλώνει και την Πέμπτη τα μαζώνει,
Την Παρασκευή μπαλώνει, το Σαββάτο σιδερώνει,
Και την Κυριακή αλλάζει, πω πω πω τι ψείρες βγάζει.
Λάχανα και χάχανα- Οι μέρες της εβδομάδας
Συνθέτης : Τάσος Ιωαννίδης
Οι μέρες της εβδομάδας
Ποίημα του Γιώργη Κρόκου » Ο χορός των επτά»
«Ο χορός των εφτά»