Ανακύκλωση στο νηπιαγωγείο

13/ 5/ 2022

Σε συνεργασία με τη ΔΙΑΔΥΜΑ πραγματοποιήθηκε επιμορφωτική δραστηριότητα με θέμα την Ανακύκλωση και Επαναχρησιμοποίηση  υλικών.

Τα παιδιά με παιγνιώδη τρόπο γνώρισαν τα ανακυκλώσιμα υλικά και τους αντίστοιχους κάδους καθώς και το οργανικό λίπασμα που δημιουργείται μέσα από τα οργανικά υλικά(φλούδες τροφίμων κλπ).

 

IMG 421700aa4e066e882710992e8ab09c5f VIMG 20220513 123105 IMG 20220513 123109 IMG 20220513 132346 IMG 20220513 132348 IMG 20220513 132402 IMG 20220513 132844IMG 20220513 133200

4ο Εργαστήριο δεξιοτήτων: Steam και Εκπαιδευτική ρομποτική μέσα από τον κύκλο τους νερού-Υδροδυναμική

10/5/2022

4ο Εργαστήριο

23/ 5/2022

Εξοικονόμηση νερού

Τι προκαλεί τη μόλυνση της Θάλασσας

https://www.georma.gr/?section=2052&language=el_GR&itemid1541=2139&detail1541=1

18/5/2022

 

Ιδιότητες του νερού

Βυθίζονται επιπλέουν

 

IMG 20220517 100452 IMG 20220517 100506 IMG 20220517 100513 IMG 20220517 111008 IMG 20220517 111509

Διαλυτότητα του νερού

Πειράματα

IMG 20220518 095723 IMG 20220518 103140 IMG 20220518 104826

Ο κύκλος του νερού με την beebot μελισσούλα

IMG 20220516 095953 IMG 20220516 100132

Ο κύκλος του νερού

IMG 20220516 103231 IMG 20220516 103239

16/5/22

https://sway.office.com/4tkP4cBNBwktlyFH

Της Τάνιας Μάνεση

 

 

16/5/2022

«Το σύννεφο που έβαλε τα κλάματα» της Σοφίας Μαντουβάλου. Μια ιστορία για τον κύκλο του νερού

Από το σύννεφο στη γη και από τη γη στο σύννεφο.

12/5/2022

IMG 20220512 114409 IMG 20220512 083355 IMG 20220512 083401 IMG 20220512 083411 IMG 20220512 085452 IMG 20220512 085437

Δεξιότητες Μάθησης: Κριτική σκέψη (Critical thinking) − Επικοινωνία (Communication) − Συνεργασία (Collaboration) − Δημιουργικότητα (Creativity).

Δεξιότητες Ζωής: Υπευθυνότητα – Πρωτοβουλία – Οργανωτική ικανότητα, Προγραμματισμός – Παραγωγικότητα – Κοινωνικές Δεξιότητες – Προσαρμοστικότητα − Ανθεκτικότητα − Υπευθυνότητα.

Δεξιότητες της τεχνολογίας και επιστήμης: Δεξιότητες Μοντελισμού και Προσομοίωσης – Πληροφορικός γραμματισμός – Τεχνολογικός γραμματισμός – Δεξιότητες διεπιστημονικής και διαθεματικής χρήσης των νέων τεχνολογιών -Συνδυαστικές δεξιότητες ψηφιακής τεχνολογίας, επικοινωνίας και συνεργασίας.

Δεξιότητες του Νου: Στρατηγική σκέψη − Επίλυση προβλημάτων − Κατασκευές − Πλάγια σκέψη

1η Δραστηριότητα

Στόχος: Γνωριμία με τον κύκλο του νερού

Έννοιες: Το ταξίδι του νερού – ο κύκλος του νερού

https://www.educationsoutheastwater.com.au/resources/natural-water-cycle-interactive#evaporation

Τραγούδι για το νερό

Ο κύκλος τους νερού

Γίνεται ακρόαση του ποιήματος του Ζαχαρία Παπαντωνίου: «Από που ήρθες ποταμάκι» και δραματοποιούν τον κύκλο του νερού. Δίνεται το ποίημα με εικονόλεξο για να διευκολύνει τα παιδιά.

Screenshot_50.png (Μέτριο)

2ο Εργαστήριο

Κατασκευής- χειροτεχνίας για να αποτυπώσουν  τον κύκλο του νερού.

 

3ο Εργαστήριο

1η Δραστηριότητα

 

Με το εργαλείο https://coggle.it/?org=0 οι μαθητές δημιουργούν εννοιολογικό χάρτη.

 

https://coggle.it/diagram/YnGJrJ7qHbBkMS2C/t/-

Screenshot_51.png (Μέτριο)

 

Δραστηριότητα 2η: Τα παιδιά έβαλαν σε σειρά εικόνες της υπό μελέτης έννοιας που υπάρχουν ανακατεμένες στην οθόνη με το εργαλείο Web 2.0 Wordwall. Στο συγκεκριμένο εργαλείο ανακαλύψαμε και άλλα παιχνίδια.

 

Δραστηριότητα 3η Παιχνίδι με τον κύκλο του νερού

https://www.educationsoutheastwater.com.au/resources/natural-water-cycle-game

4ο Εργαστήριο

Κατασκευάζουμε φράγματα με το οικοδομικό υλικό, Κάνουμε υποθέσεις και πειράματα για διάφορα υλικά και τη διαλυτότητά τους στο νερό και καταγράφουμε τα αποτελέσματα των πειραμάτων. Ανακαλύπτουμε το φαινόμενο της τήξης και της πήξης φτιάχνοντας σπιτική λεμονάδα. Παρακολουθούμε το νερό που βράζει, τη ζάχαρη που διαλύεται. Μαθαίνουμε έννοιες όπως συμπύκνωση και αραίωση (αραιώνουμε τη λεμονάδα μας με νερό για να μπορούμε να την πιούμε εύκολα!) Παίζουμε με παζλ τον κύκλο του νερού και ζωγραφίζουμε στο διαδραστικό με την εφαρμογή tux paint. Παίζουμε με τον αέρα και τα σύννεφα. Φτιάχνουμε σύννεφα και τα φυσάμε για να φτάσουν γρήγορα κοντά στο βουνό για να αρχίσουν να ρίχνουν τη βροχή! Τα παιδιά αντιλαμβάνονται τη σημασία που έχει και το στοιχείο του αέρα, μιας και τα οδηγεί στα κρύα μέρη για την υγροποίηση της σταγόνας.

Πάζλ ο κύκλος του νερού

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=056477152368

5ο και 6ο  εργαστήριο

Τα παιδιά πραγματοποιούν με το σώμα τους σχεδιασμένες διαδρομές στο χώρο ακολουθώντας τα σύμβολα και εκτελούν εντολές ίδιες με αυτές της Bee bot. Παίζουμε παιχνίδια με τις λέξεις αραίωση – συμπύκνωση (τα παιδιά μαζεύονται στο ίδιο σημείο και έπειτα σκορπάνε στο χώρο). Δίνεται έτσι η δυνατότητα στα παιδιά το ένα να καθοδηγεί το άλλο. Παίζουμε με το bee- bot. Κατευθύνουμε τη μέλισσα ρομπότ από τη θάλασσα στα σύννεφα και από εκεί στο βουνό τα ρυάκια και το ποταμάκι, προσπαθώντας με αυτό τον τρόπο να αποτυπώσουμε τον κύκλο του νερού μέσω του STEM. Τα παιδιά μαθαίνουν την αλγοριθμική σκέψη μετράνε, υπολογίζουν, εμπεδώνουν τα όσα μάθαμε!

 

7ο εργαστήριο

Η σταγόνα φτάνει στη θάλασσα! Δε θα μπορούσαμε να μην ασχοληθούμε και με αυτό το θέμα. Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα περιβάλλοντος (5 Ιουνίου) και την παγκόσμια ημέρα των Ωκεανών (8 Ιουνίου), θυμηθήκαμε από το πρόγραμμα με τη βαλίτσα του 2Π πόσο πολύτιμο είναι το νερό και πως δεν πρέπει να το σπαταλάμε. Επίσης δεν πρέπει να το μολύνουμε με τα σκουπίδια μας. Τι μπορούμε να κάνουμε γι αυτό; Να φτιάξουμε μια σκούπα για να μαζεύει τα σκουπίδια από τη θάλασσα. Οι μαθητές κατασκευάζουν με υλικά από τη γωνιά της ανακύκλωσης σκούπες καθαρισμού του νερού.

Με τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης, παίζουμε στο σύνδεσμο https:// code.org/oceans . Οι μαθητές γνωρίζουν την τεχνητή νοημοσύνη. Μαθαίνουν να εκπαιδεύουν την τεχνητή νοημοσύνη, με το να ομαδοποιούν τα αντικείμενα πχ. Σε ψάρια και όχι ψάρια. Έτσι όσο πιο πολλά δεδομένα δώσουμε στην τεχνητή νοημοσύνη, τόσο καλύτερα θα εκπαιδευτεί να αναγνωρίζει τα σκουπίδια από τα ψάρια. Τα παιδιά στο τέλος της δραστηριότητας βραβεύτηκαν από τον οργανισμό του code.org .

https://studio.code.org/s/oceans/lessons/1/levels/3

Άνοιξη

5/5/2022

Γιορτή της μητέρας

IMG 20220505 115457 IMG 20220505 115802 IMG 20220505 120714 IMG 9566a4f7d85e6d7c03d30583930cb0f9 V IMG 20220505 094628

3/5/2022

Μάιος

ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

IMG 20220503 124635 IMG 20220503 124655 IMG 20220503 124755

Παροιμίες

Σελίδα 15

ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΤΟΥ ΜΑΗ

Η Πρωτομαγιά στην τέχνη

 

Τόμας Φάλκον Μάρσαλ, Πρωτομαγιά, 1860

James Hayllar (1829-1920). Πρωτομαγιά. Μία οικογενειακή σκηνή. Στο δωμάτιο του αγροτικού σπιτιού μκροί και μεγάλοι γιορτάζουν την Πρωτομαγιά. Η μητέρα έχει ετοιμάσει στεφάνια…

9 1 Γεραλής το μαγιάτικο στεφάνι 2 12 Edgar Barclay 1842 1913 May Day 3 1 5 1

Γ. Τσαρούχης, Τέσσερις εποχές, 1968-69

Εργατική Πρωτομαγιά

 

Η Εργατική Πρωτομαγιά, γιορτάζεται σε ολόκληρο τον κόσμο, ως η ημέρα που ισχυροποιούνται οι δεσμοί ανάμεσα στους εργαζομένους. Η απόφαση για τον εορτασμό πάρθηκε το 1889 στο διεθνές εργατικό και σοσιαλιστικό συνέδριο του Παρισιού, προς τιμή των εργατών του Σικάγου, που έχασαν τη ζωή τους την Πρωτομαγιά του 1886 αγωνιζόμενοι για την καθιέρωση του οκταώρου. Το 1890 η Πρωτομαγιά γιορτάστηκε με διαδηλώσεις εργαζομένων σε πολλά κράτη  του κόσμου. Από το 1947 καθιερώθηκε επίσημα ως διεθνής εργατική γιορτή.

Οι εργάτες-διαδηλωτές του Σικάγου που έχασαν τη ζωή τους την Πρωτομαγιά του 1886

Τα αιτήματα των εργαζομένων για 8 ώρες δουλειάς  και αξιοπρεπή διαβίωση  συνεχίζουν να είναι επίκαιρα

ΠΑΣΧΑ

15/4/22

Πασχαλινές κάρτες 

IMG 20220415 131249 IMG 20220415 131309 IMG 20220415 134955

13/4/22

Φτιάχνουμε  Λαζαράκια 

IMG 20220413 095620 IMG 20220413 101036 IMG 20220413 120702 IMG 20220413 120707

11/4/2022

Πασχαλινά αυγά

Αυτές τις μέρες τα μαγειρεύουμε, τα βάφουμε , τα στολίζουμε, διαβάζουμε παραμύθια γι αυτά και  τα ζωγραφίζουμε έχουν την τιμητική τους τις μέρες του Πάσχα. Τι θα λέγατε σήμερα να πειραματιστούμε με αυτά και τις ιδιότητες τους.

1Αυγά με φύλλα από ξερά κόκκινα κρεμμύδια

2. Αυγά με χρωματιστές κλωστές

3. Αυγά με τυλιγμένα σε βρεγμένο γκοφρέ χαρτί

IMG 20220411 100524 IMG 20220412 095240 IMG 20220412 104733 IMG 20220412 105842 πασχαλινά αυγά με φύλλα από ξερά κόκκινα κρεμμύδια

IMG 20220413 081818 IMG 20220413 082955

Πασχαλινά καλαθάκια με κουτιά από παιδικές κρέμες

IMG 20220412 121417 IMG 20220412 121602

ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ ΜΕ ΤΑ ΑΥΓΑ

1  : Ένα αυγό που κολυμπάει σε αλμυρό νερό!

Θα χρειαστούμε: 2 διάφανα βάζα, αλάτι, νερό και 2 αυγά

Ας δοκιμάσουμε τώρα σε ένα άλλο βάζο κάτι ακόμα. Θα ρίξουμε  πρώτα αρκετό αλάτι στο νερό, θα το ανακατέψουμε καλά για να διαλυθεί και έπειτα θα βάλουμε απαλά το δεύτερο αυγό. Τι συμβαίνει με αυτό το αυγό; Βυθίζεται; Όχι, αυτό το αυγό…επιπλέει!

Γιατί έγινε αυτό;

Η άνωση εξαρτάται και από την πυκνότητα του υγρού μέσα στο οποίο είναι βυθισμένο το σώμα. Όταν ρίξαμε αλάτι, αυξήθηκε η πυκνότητα του νερού, αυξήθηκε η άνωση και το αβγό αναδύθηκε! Γι’ αυτό και επιπλέουμε ευκολότερα στο νερό της θάλασσας παρά στο νερό της πισίνας!

Ξέρατε ότι…

  • Τα φρέσκα αβγά βυθίζονται στο κρύο νερό.
  • Τα μπαγιάτικα αβγά επιπλέουν στο κρύο νερό, αλλά βυθίζονται στο ζεστό.

 

2: Ποιο είναι το βρασμένο και πιο το άβραστο αυγό;

 

1.Περιστρέφουμε το άβραστο αβγό. Τι παρατηρούμε; Γιατί γίνεται αυτό;
2. Περιστρέφουμε ένα βρασμένο αβγό. Τι παρατηρούμε; Γιατί γίνεται αυτό;

Όταν προσπαθήσουμε να περιστρέψουμε το άβραστο αβγό παρατηρούμε ότι αυτό δύσκολα περιστρέφεται. Αν όμως περιστρέψουμε το βρασμένο αβγό ,αυτό κάνει εύκολα γρήγορες περιστροφές.
Το βρασμένο αβγό είναι στερεό ,σχετικά ομοιογενές ,και έτσι περιστρέφεται πιο εύκολα από το άβραστο αβγό που είναι υγρό στο εσωτερικό του.

Έτσι μπορούμε να ξεχωρίσουμε το βρασμένο από το άβραστο αβγό χωρίς να το σπάσουμε!
Καλή διασκέδαση!!

Από το Ιστολόγιο της tinanantsou (Πειράματα με αυγά)

Μουσικοκινητικό παιχνίδι για το Πάσχα

 

Παραμύθια για το Πάσχα

 

Τραγούδια για το Πάσχα

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ

4 /4/ 2022

Τα παιδιά ζωγραφίζουν ότι του άρεσε από την ιστορία της κ. Μαντουβάλου Σοφίας :Το αγόρι που διάβαζε στις κότες παραμύθια και φτιάχνουν τους ήρωες του παραμυθιού τις κότες και τον μαυροκόκορα.

αγόρι που διάβαζε στις κότες παραμύθια 1 αγόρι που διάβαζε στις κότες παραμύθια 2 αγόρι που διάβαζε στις κότες παραμύθια 3 αγόρι που διάβαζε στις κότες παραμύθια κότες και ο Μαυροκόκορας

Διαβάζουμε την ιστορία

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΠΟΥ ΔΙΑΒΑΖΕ ΣΤΙΣ ΚΟΤΕΣ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ

Ένα εμπνευσμένο βιβλίο για το δικαίωμα των κοριτσιών στη μόρφωση  για την ισότητα τη δικαιοσύνη και την ελευθερία 

Τα παιδιά ζωγραφίζουν για τη Μαλάλα

IMG 20220405 122940 IMG 20220405 122025 IMG 20220405 122020 IMG 20220405 121951 IMG 20220405 121946 IMG 20220405 122952

 

2 Απρίλη 2022

 

 

2 Απρίλη Παγκόσμια ημέρα παιδικού Βιβλίου

2 Απρίλη είναι η μέρα που γεννήθηκε ο μεγάλος Δανός Παραμυθάς  Χάνς Κρίστιαν Άντερσεν.

Στη μνήμη του τιμούμε σε όλο τον κόσμο το παιδικό βιβλίο.

Χανς Κρίστιαν Άντερσεν: ένας μεγάλος παραμυθάς, ένας ενθουσιώδης περιηγητής - ελcblog - Παιδί - elculture.gr

https://drive.google.com/file/d/17c06sqj2jJXtmh0cvxjvoBaZrO9Nefqm/view

Παγκόσμια ημέρα παιδικού Βιβλίου

https://sway.office.com/J2MNYKQH5sVl5WIr?ref=Link&loc=mysways&fbclid=IwAR2WlrkeFelFf-JKKpVY4u70W1E0ZRDjccjxfLNmEcrvm4e48mrxy9XPgIg

Ιερογλυφική ​​γραφή , σύστημα που χρησιμοποιεί χαρακτήρες με τη μορφή εικόνων.

Αυτά τα άτομασημάδια , που ονομάζεταιιερογλυφικά , μπορούν να διαβαστούν είτε ως εικόνες, ως σύμβολα για αντικείμενα, είτε ως σύμβολα για ήχους .

1 Απρίλη

 

https://sway.office.com/8Act6Wr6daZV0g2F?ref=Link

 

 

https://drive.google.com/file/d/18yomBM1YVv0R8-UyIgGn1qr8_RPfT6Rk/view

21/3/2022

 

          Πόλεμος και ειρήνη

 

Τραγούδι για την ειρήνη

ΨΗΛΟΓΙΓΑΝΤΕΣ ΚΑΙ ΚΟΝΤΟΝΑΝΟΙΟ ΣΠΟΡΟΣ ΤΗΣ ΕΙΡΗΝΗΣ ( ΠΑΙΔΙΚΑ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΜΕΝΑ / ΣΕΙΡΑ )

Ζωγραφίζοντας την ΕΙΡΗΝΗ

IMG 20220318 131241 IMG 20220318 131246 IMG 20220318 131345 IMG 20220318 131353

Ζωγραφίζοντας τον πόλεμο

τον πόλεμο τον πόλεμο τον πόλεμο 1

Έκφραση μέσα από το ρυθμό

16/3/2022

Κατασκευές για την 25η Μαρτίου

.jpgγια την 25η Μαρτίου

Φτιάχνουμε τον κρίνο που έδωσε ο Αρχάγγελος Γαβριήλ στην Παναγία

 

IMG 20220316 093319IMG 20220316 103351

Μέσα σε χάρτινα πιάτα χρωματίζουμε  τσαρούχια

IMG 20220315 083405 IMG 20220315 084553 IMG 20220315 090331 IMG 20220315 114015

16/3/2022

Τραγούδια για την 25η Μαρτίου

  1. Ο Θούριος του Ρήγα Βελεστινλή

Το ποίημα που έγινε τραγούδι

2. Το φλάμπουρο

 

3. Ξύπνα Ραγιά

Η γερακίνα

Ο χορός του Ζαλόγγου

Να ‘τανε το ’21

Τα κλεφτόπουλα

14/3/2022

 

25η Μαρτίου 1821

Διπλή γιορτή 

  1. Η Απελευθέρωση της πατρίδας μας από τους Τούρκους                2.  Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου

25η Μαρτίου 1821 και Εθνική Επέτειος - eikones topΕικόνες καλημέρας για την 25 Μαρτίου .....giortazo.gr - Giortazo.gr

Η Αγιά Σοφιά πριν την Άλωση

Η Αγία Σοφία πριν από την Άλωση της Κωνσταντινούπολης. Ο θόλος κατασκευάστηκε με ελαφρόπετρες από τη Ρόδο και στην κορυφή ήταν τοποθετημένος ο μέγας “ερυσίπτολις σταυρός”

Μετά την Άλωση

σοφιά

Σαρακοστή

11/3/22

IMG 20220311 103115 IMG 20220311 110807

10/3/22

Η κυρά Σαρακοστή Διαδικτυακά

Φτιαγμένη με τη συνεργασία των γονέων από το σπίτι.

IMG 0c409d84b71059433bba4bbfa0cc34ed V IMG 8f5004acc3311736cd9e7a9f4950c0d1 V IMG 99aa399aeca59c686f57a999106edb14 V IMG 533ecfd291cc625465008fd5a1806e2d V IMG 9969d6d1642128b56c08a7221ac34c42 V IMG 7026453c4995e16fd82be107b2697192 V IMG c55f32b2ad079b3c202d90d3255cfa54 V IMG cc09e309926cf496f7fa9615fcad1745 V

Η κυρά Σαρακοστή είναι ένα παλιό ελληνικό έθιμο.

Πρόκειται για ένα παιδικό ημερολόγιο, αφού η εν λόγω κυρία φτιαγμένη με ζυμάρι (συνήθως) έχει εφτά πόδια που αντιστοιχούν στις εφτά εβδομάδες της Σαρακοστής.

Η κυρά Σαρακοστή ήταν το ημερολόγιο των παιδιών. Έπαιρναν μια κόλλα χαρτί και σχεδίαζαν μια γυναίκα. Δεν της έκαναν στόμα γιατί συνέχεια νήστευε και τα χέρια της ήταν σταυρωμένα γιατί όλο προσευχόταν.

Είχε 7 πόδια, τις 7 βδομάδες της Σαρακοστής. Κάθε Σάββατο έκοβαν και ένα πόδι. Το τελευταίο το έκοβαν το Μεγάλο Σαββάτο.

Τι είναι η Σαρακοστή; - ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ

Παιχνίδια online

ΕΔΩ

https://learningapps.org/watch?v=pw8csjbfc21

Μάρτης

Παροιμίες

 

https://youtu.be/zUwAOoqCatQ

 

 

Τραγούδι του Μάρτη

Ποίημα

χελιδόνι Εικόνες Clipart Δωρεάν τέχνες clip Χελιδονάκι που ήρθες από την έρημο 

Τι καλά μας έφερες;

-Την υγεία και τη χαρά και τα κόκκινα τ’ αυγά.

Τα κάλαντα του Μάρτη

Εργαστήριο Δεξιοτήτων με θέμα «Γνωρίζω τα ζώα που απειλούνται»

Εργαστήριο Δεξιοτήτων 

Θεματική :  »   Ζώα που απειλούνται «

Κλιματική αλλαγή

Ο πλανήτης φωνάζει «βοήθεια», βοήθησε τον - Flowmagazine

ΓΕΩΜΟΡΦΟΛΟΓΙΚΟΙ ΧΑΡΤΕΣ

Τρισδιάστατος χάρτης της Ελλάδας

ΕΔΩ

http://photodentro.edu.gr/photodentro/3D_Greece_v1.5_pidx0016617/

Τρισδιάστατος χάρτης της Ευρώπης

http://photodentro.edu.gr/photodentro/d-eu_geo_map_v1.6_pidx0014034/story_html5.html

Χάρτης της Αφρικής

http://photodentro.edu.gr/photodentro/d-africa_geo_map_v1.5_pidx0013928/story_html5.html

Συζητούμε για το κλίμα

Πράσινη ενέργεια και κλιματική αλλαγή

εδώ

http://photodentro.edu.gr/aggregator/lo/photodentro-educationalvideo-8522-306

 

Φύλλα αξιολόγησης του προγράμματος

IMG 20220221 112704IMG 20220221 113033

Παρατηρούμε τον πολιτικό και γεωφυσικό χάρτης της Ελλάδας  και του κόσμου και τοποθετούμε τα ζώα που κινδυνεύουν να εξαφανιστούν στον χάρτη της Ελλάδας στην αρχή και στη συνέχεια στον παγκόσμιο χάρτη.

IMG 20220221 094706 IMG 20220221 100700  IMG 20220221 113953    IMG 20220221 114039 IMG 20220221 114053 IMG 20220221 114059

17/2/22

 

Τα ζώα και οι ήχοι τους

 

Φύλλα εξάσκησης

που απειλούνται κατασκευές2IMG 20220214 120632IMG 20220214 120637

16 / 2/2022

Το ελάφι

Τραγούδι για του ελάφι 

Κατατασκευές- Μάσκες

που απειλούνται κατασκευές1 1που απειλούνται κατασκευές

Ποιος και τι με απειλεί

https://inactionforabetterworld.com/wp-content/uploads/2020/05/zwanew.pdf

Το παράπονο των ζώων

το-παράπονο-των-ζώων-_-ιστορίες-ζώων_αφήγηση

 

Παιχνίδια  με τα ζώα

https://sway.office.com/8oFGHa4AttHG95wA?ref=Link&loc=play

https://learningapps.org/view11139392

14/2/22

Ο Αργυροπελεκάνος

Crespus Φωτογραφίες Αρχείου, Royalty Free Crespus Εικόνες | Depositphotos®

 

Περισσότερα για τους Αργυροπελεκάνους

ΕΔΩ

 

http://www.spp.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=66&Itemid=71

 

http://www.spp.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=66&Itemid=71

https://sway.office.com/8oFGHa4AttHG95wA?ref=Link&loc=play

11.2.2022

 

Τα παιδιά χρωματίζουν  τη χελώνα Καρέττα Καρέττα

Καρέττα ΚαρέτταIMG 20220211 140453

Μπορείτε να παίξετε το παιχνίδι μνήμης ταιριάζοντας τα ζώα που απειλούνται

ΕΔΩ

https://e-geografia.eduportal.gr/files/apeiloumena-match-gr/story_html5.html

3ο Εργαστήριο

Η χελώνα ΚΑΡΕΤΤΑ-ΚΑΡΕΤΤΑ

 Μιά οΕΓΩ Η ΧΕΛΩΝΑ ΚΑΡΕΤΤΑ-ΚΑΡΕΤΤΑμάδα που αγαπούν την χελώνα καρέτα καρέτα.

https://www.archelon.gr/contents/biology.php?row=row7

 

Τι νομίζετε  ότι κάνει αυτή η ομάδα;

IMG 3d6d0fbd5c284de4cfa9d52e1586591c V IMG c4904ddea1789e6d732a1e3b1fd5944e V IMG e91d69e1ad0a725c42b89d20a75bfa82 VIMG 058cfc8543bf8f5ed95d67f984583b43 VIMG 64081b2765e47f56d256739f84ac8019 VIMG 11e76448a1fb5645b9849bc4b4b9c533 V

ΤΙ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ

Οι παραλίες χρειάζεται να παραμείνουν καθαρές από πλαστικά και άλλα σκουπίδια.

  • Μην πετάς πλαστικά ή νάιλον αντικείμενα στη θάλασσα. Μπορούν να προκαλέσουν το θάνατο στις χελώνες, που τα καταπίνουν καθώς νομίζουν ότι είναι μέδουσες, που αποτελούν τη βασική τροφή τους.

Στην παραλία ωοτοκίας

  • Κλείσε και απομάκρυνε τις ομπρέλες, τις ξαπλώστρες και οποιαδήποτε άλλα έπιπλα παραλίας από την παραλία.
  • Σβήσε ή κάλυψε τα φώτα που είναι ορατά από την παραλία.
  • Μη ξεσκάβεις τις φωλιές. Οι θαλάσσιες χελώνες, οι φωλιές, τα αυγά και τα χελωνάκια προστατεύονται από την ελληνική νομοθεσία και διεθνείς συμβάσεις.
  • Μη μετακινείς τα σημάδια των φωλιών, τους προστατευτικούς κλωβούς πάνω από τις φωλιές ή τους ειδικούς διαδρόμους για τα χελωνάκια.
  • Μην αγγίζεις τους νεοσσούς. Είναι σημαντικό να καταφέρουν να φτάσουν στη θάλασσα από μόνοι τους.

10/2/2022

Η Φώκια μονάχους μονάχους

IMG 20220210 122052IMG 20220210 122057

Διαβάσαμε το βιβλίο της Αντιγόνης Καραγκούνη μάθαμε για την περιοχή που ζει τι τρώει και ποιοι είναι οι εχθροί της, και τι μπορούμε να κάνουμε για να την προστατέψουμε.

⭐ Ταξιδιωτικός Οδηγός Κρήτης⛵⭐ - Μεσογειακή Φώκια

Αναπαράγεται κυρίως στο :Εθνικό Πάρκο Αλοννήσου το οποίο είναι προστατευμένο

Φωτογραφία για Η Μεσογειακή φώκια και η προστασία της

Τα περισσότερα είδη φώκιας της Γης ζουν στα ψυχρά κλίματα, γύρω από το Βόρειο και Νότιο Πόλο Υπάρχουν, όμως και μερικές φώκιες που έχουν προσαρμοστεί σε πιο ζεστές θάλασσες, όπως είναι η δική μας Μεσογειακή φώκια.

Η Μονάχους μονάχους είναι από τις μεγαλύτερες φώκιες της Γης. Και η πιο σπάνια! Συγκαταλέγεται μέσα στα δέκα πιο απειλούμενα είδη του πλανήτη μας. Στη Μεσόγειο έχουν απομείνει γύρω στις 500 τέτοιες φώκιες και οι 300-350 ζουν στην Ελλάδα. Οι μισές και παραπάνω! Η προστασία τους όπως καταλαβαίνετε είναι δική μας υπόθεση.

Κρυψώνα «Η Ελλάς»

Αγαπημένα ζώα του Ποσειδώνα και του Απόλλωνα οι φώκιες Μονάχους ζουν στη χώρα μας από τα αρχαία χρόνια. Εκείνη την εποχή ήταν πολύ περισσότερες και ζούσαν σε κοπάδια σε όλες τις ελληνικές ακτές. Τους άρεσε να λιάζονται και να μεγαλώνουν τα μικρά τους στις μεγάλες ακρογιαλιές μας.

Τους τελευταίους αιώνες, όμως, η συχνή παρουσία του ανθρώπου στις παραλίες, έκανε τη φώκια να αποτραβιέται όλο και περισσότερο στις σπηλιές. Και η Ελλάδα, αν και μικρή χώρα, έχει χιλιάδες χιλιόμετρα ακτής και πολλά μικρά και μεγάλα νησιά, με σπηλιές. Αυτός είναι και ο λόγος που φιλοξενούμε τον μεγαλύτερο πληθυσμό Μεσογειακής φώκιας στον κόσμο. Έχουμε τις περισσότερες «κρυψώνες» της Μεσογείου!

Για τα μάτια της μόνο

Σήμερα, οι πιο πολλές φώκιες βρίσκονται στις νοτιοδυτικές Κυκλάδες, στις Βόρειες Σποράδες, στα Δωδεκάνησα και στα Ιόνια νησιά. Στις Σποράδες, μάλιστα, ένας από τους σημαντικότερους τόπους αναπαραγωγής της Μεσογειακής φώκιας, δημιουργήθηκε το Εθνικό Θαλάσσιο Πάρκο Αλοννήσου-Βορείων Σποράδων, όπως ονομάζεται.

Το Πάρκο αυτό είναι μια μεγάλη θαλάσσια περιοχή που περιλαμβάνει την Αλόννησο και μερικά ακόμη ακατοίκητα νησιά και βραχονησίδες. Εμείς όλοι μπορούμε να το επισκεφθούμε αρκεί να ακολουθούμε τους κανονισμούς που υπάρχουν για την προστασία του πολύτιμου αυτού οικοσυστήματος. Κι αν είμαστε τυχεροί μπορεί να δούμε από κοντά ένα από τα πιο σπάνια ζώα του πλανήτη μας!

ΑΛΟΝΝΗΣΟΣ

Η Αλόννησος είναι το τρίτο σε μέγεθος νησί των Β. Σποράδων. Έχει σχήμα επίμηκες με κατεύθυνση από Ν.Δ. προς Β.Α. Το νησί έχει μήκος 10,5 ναυτικά μίλια περίπου και καταλαμβάνει επιφάνεια 62 τετραγωνικών χιλιομέτρων. Το ανάγλυφό του είναι γενικά ομαλό με μικρές κοιλάδες προς τα ανατολικά που καταλήγουν σε ομαλές ακτές. Οι δυτικές ακτές σε όλο σχεδόν το μήκος τους είναι βραχώδεις και απότομες. Η υψηλότερη κορυφή της Αλοννήσου είναι 476μ. στο βουνό Κουβούλι.

Ο πληθυσμός του νησιού ανέρχεται σε 2.800 κατοίκους περίπου. Οι σημαντικότεροι οικισμοί του νησιού είναι η όμορφη γραφική Παλιά Αλόννησος χτισμένη σε ύψωμα, το Πατητήρι χτισμένο στον εξαιρετικής φυσικής ομορφιάς ομώνυμο όρμο, το Βότση και ο Ρουσούμ γιαλός, η γραφική Στενή Βάλα και λίγο βορειότερα τα Καλαμάκια. Η παραδοσιακή αρχιτεκτονική της Αλοννήσου διασώζεται στο Παλιό Χωριό που είναι και ο παλιότερος οικισμός του νησιού. Το χωριό κατοικείται συνέχεια από τους κλασσικούς χρόνους και παρά τις καταστροφές από τους σεισμούς του 1965 διαφυλάσσει θαυμάσια την παραδοσιακή αρχιτεκτονική του μορφολογία.

Το νησί, εκτός από τις καλλιέργειες και τις κατοικημένες περιοχές, καλύπτεται από ψηλούς θάμνους και δέντρα της μεσογειακής βλάστησης όπως κουμαριές, πουρνάρια και αριές, κυρίως στο βόρειο τμήμα, πεύκα στο κεντρικό και νότιο, και χαμηλούς θάμνους με φρύγανα σκόρπια σε όλο το νησί. Σημαντικός βιότοπος είναι και ο μοναδικός υγρότοπος στον Άγιο Δημήτριο. Σε όλο το νησί μπορεί να συναντήσει κανείς σκαντζόχοιρους και νυχτερίδες ενώ αφθονούν και τα νυκτόβια τρωκτικά. Στις βορειοδυτικές βραχώδεις ακτές χαρακτηριστική είναι η παρουσία αρπακτικών, ιδιαίτερα του μαυροπετρίτη. Από τα 8 είδη ερπετών που ζουν στο νησί, τα πιο κοινά είναι τα σαμιαμίδια, η μεγάλη πρασινόσαυρα, το αστραπόφιδο και η οχιά. Την άνοιξη, το νησί γεμίζει από τους μικρότερους κατοίκους του: έντομα, μυριάποδα, αράχνες, σαλιγκάρια και όλες τις άλλες αμάδες των μιροσκοπικών αλλά άφθονων ασπόνδυλων. Έχουν καταγραφεί τουλάχιστον 20 είδη πεταλούδων, και πολλά είδη ακρίδων, σκαθαριών, μυρμηγκιών, αραχνών και άλλων ομάδων πολύ σημαντικών για τη διατήρηση των οικοσυστημάτων της περιοχής.

Το 1990 εγκαθίσταται στην περιοχή των Β. Σποράδων, από τη MOm, μια μόνιμη ερευνητική ομάδα με στόχο τη μελέτη και παρακολούθηση του είδους, αφού διαπιστώθηκε ότι εκεί βρίσκονται οι μεγαλύτεροι πληθυσμοί Μεσογειακής φώκιας.

ΕΘΠΑΒΣ –> Η περιοχή ανακηρύσσεται Εθνικό Θαλάσσιο Πάρκο τον Μάιο του 1992, πιστοποιώντας την σπουδαιότητα της για τη διατήρηση του είδους σε παγκόσμιο επίπεδο.

Σήμερα το ΕΘΠΑΒΣ αποτελεί αποδεκτό θεσμό από την τοπική κοινωνία και λειτουργεί ως παράδειγμα για την οργάνωση άλλων θαλάσσιων προστατευόμενων περιοχών στην Ελλάδα, αφού ανταποκρίνεται στα διεθνή πρότυπα και είναι η πιο εκτεταμένη προστατευόμενη θαλάσσια περιοχή στη Μεσόγειο.

2ο Εργαστήριο

«Ο λύκος»

 

Ενήλικος ευρασιατικός γκρίζος λύκος (C. l. lupus)

Τίτλος: Ποιος και τι με απειλεί ;

Στόχοι του 2ου εργαστηρίου:

Να μπορούν τα παιδιά  να διατυπώνουν ερωτήματα , να προβληματίζονται και να ερμηνεύουν .σχετικά με τα ζώα που κινδυνεύουν με εξαφάνιση. Να μπορούν να μπαίνουν στη θέση των ζώων που κινδυνεύουν να εξαφανιστούν. Να περιγράφουν πως ήταν το φυσικό περιβάλλον των ζώων πριν και μετά την παρέμβαση του ανθρώπινου παράγοντα. Να μπορούν να κατηγοριοποιούν τους κινδύνους που απειλούν τα ζώα και να προτείνουν λύσεις για την βελτίωση τους.

Παρακολούθηση βίντεο με θέμα ο λύκος

 

 

 

 

Λογοτεχνία

Ένας πολύ γλυκός λύκος

Της Λήδας Βαρβαρούση

Ένας πολύ γλυκός... λύκος!

Ζωγραφίζουμε ότι μας άρεσε από το παραμύθι ο ποιο γλυκός λύκος

IMG 20220210 122108 IMG 20220210 122112 IMG 20220210 122116 IMG 20220210 122125

Φτιάχνουμε μάσκα λύκου.

Παίζουμε το παιχνίδι λύκε λύκε είσαι εδώ;

Ομαδική κατασκευή : Ο λύκος και τα τρία γουρουνάκια

IMG 20220210 082354

Στόχοι του σχεδίου Δράσης:

Βασικός σκοπός του θεματικού κύκλου είναι αρχικά η γνωριμία με τα κυριότερα ζώα που απειλούνται με εξαφάνιση στην Ελλάδα καθώς και οι κίνδυνοι από τους οποίους απειλούνται.

Τα παιδιά στη διάρκεια των 7 εργαστηρίων , με βιωματικές κυρίως δραστηριότητες θα μπουν στη θέση των ζώων που κινδυνεύουν και θα ενθαρρυνθούν να προτείνουν λύσεις. Απώτερος στόχος θα είναι η ευαισθητοποίηση των μαθητών για την ανάγκη προστασίας του πλανήτη , η καλλιέργεια της οικολογικής συνείδησης και να κατανοήσουν την έννοια » Περιβαλλοντικό αποτύπωμα».

1ο Εργαστήριο:

» Πρώτη γνωριμία με τα ζώα που απειλούνται  με εξαφάνιση»

Τα παιδιά παρακολουθούν ένα βίντεο σχετικά με τα ζώα που κινδυνεύουν με εξαφάνιση.  

Η ΚΑΦΕ ΑΡΚΟΥΔΑ

ΑΡΚΤΟΥΡΟΣ

https://www.arcturos.gr/animals/arkouda/

 

 

http://dreamskindergarten.blogspot.com/2011/10/blog-post_9318.html

 

 

Αλφαβητάρι για τα Ζώα που απειλούνται με εξαφάνιση 

 

http://taniamanesi-kourou.blogspot.com/2013/10/4.html

 

 

https://inactionforabetterworld.com/wp-content/uploads/2020/05/zwanew.pdf

Δημιουργός των  βίντεο : Τάνια Μάνεση

 

 

ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

Η Μικρή και η μεγάλη άρκτος

 

Β’ Εργαστήριο δεξιοτήτων συνέχεια….

4ο Εργαστήριο

«Ο εαυτός μου»

Στόχοι:

  • Εντοπίζουν τις μεταξύ τους ομοιότητες και διαφορές οι μαθητές
  • Ανάπτυξη εν συναίσθησης σε ζητήματα διαφορετικότητας και  ποικιλομορφίας
  • Ενίσχυση της αυτοεκτίμησης των παιδιών

Δραστηριότητες

1η   «Ο κατάσκοπος»΄

Περπατούν σαν κατάσκοποι με την εφημερίδα , κρύβοντας το πρόσωπό τους με στόχο να μην τους βλέπουν ότι κοιτάνε κάποιους  αλλά και να μην τους δει κανένας . Με μουσική περπατούν, όταν σταματήσει η μουσική σταματούν και «κατασκοπικά» παρατηρούν τον διπλανό τους και εντοπίζουν ομοιότητες ως προς τα  εξωτερικά τους χαρακτηριστικά.

 

IMG 20220119 095005 IMG 20220119 095009 IMG 20220119 095014 IMG 20220119 095034

Συζητούμε για τα χαρακτηριστικά που έχουν παρατηρήσει, προσπαθούν να βρουν όσο περισσότερες ομοιότητες με τους συμμαθητές τους.

Παρατηρούν τον εαυτό τους σε έναν καθρέφτη.

Ένα ένα τα παιδιά με κλειστά μάτια προσπαθούν να μαντέψουν με την αφή κάποιο άλλο παιδί. Όταν δυσκολευτούν το αναγνωρίζουν από τη φωνή του.

 

2η   Τόσο ίδιοι και τόσο διαφορετικοί

Τα παιδιά με τέμπερες κάνουν το αποτύπωμα της παλάμης σε πατρόν αερόστατο και το κόβουν

DSC00701 DSC00717DSC00702IMG 20220125 105327

Καταμέτρηση του ύψους και του Βάρους των παιδιών

DSC00709DSC00715

DSC00714 DSC00713

3η  Το όνομά μου

Κάθε παιδί χρωματίζει μια καμηλοπάρδαλη στο λαιμό της οποίας έχουμε σχεδιάσει τόσα κουτάκια όσα γράμματα έχει το όνομα του κάθε παιδιού.

Τα παιδιά αντιγράφουν το όνομά τους και κόβουν το περίγραμμα .

Μετρούν τα γράμματα που έχει το όνομά τους και  βάζουν τις καμηλοπαρδάλεις τους  σε μία σειρά ξεκινώντας από το όνομα με τα περισσότερα γράμματα πχ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ (12 γράμματα) , ΧΑΡΑ( 4 γράμματα).

 

DSC00708 DSC00707     DSC00748   DSC00752

4η Η Ταυτότητά μου

Συζητήσαμε για τη μοναδικότητα μας η οποία  φαίνεται και στο δακτυλικό μας αποτύπωμα. Κάθε παιδί έφτιαξε τη δική του ταυτότητα

DSC00740  DSC00738 DSC00737

IMG 20220125 105247

Προσκαλέσαμε τον Πρόεδρο της Κοινότητας ο οποίος είναι αστυνομικός με σκοπό να μας μιλήσει για την αστυνομική ταυτότητα και τη χρησιμότητά της.

Είδαμε τη στολή του και τον εξοπλισμό που έχει πάνω του, φακό ασύρματο, αλεξίσφαιρο γιλέκο, χειροπέδες  .

Μας έδειξε τη δική του ταυτότητα  και το σήμα που έχει στη στολή του τα παιδιά αναγνώρισαν τη ζυγαριά και το κλαδί της ελιάς.DSC00769

DSC00760DSC00763DSC00768DSC00767

DSC00771

Το μήνυμα που πέρασε στα παιδιά είναι πως όταν οι πολίτες προσέχουν και τηρούν τους νόμους δεν υπάρχει κανένας λόγος να φοβόμαστε την αστυνομία αντιθέτως μας προστατεύει και μας βοηθάει.

5. Ο κανόνας του εσώρουχου

 

Ο Κανόνας του εσώρουχου  αποτελεί ένα απλό μέσο που βοηθά τους γονείς να εξηγήσουν στα παιδιά τους ποια είναι τα σημεία του σώματος που
δεν πρέπει να τα αγγίζουν οι άλλοι, πώς πρέπει να αντιδράσουν τα παιδιά και που να στραφούν για βοήθεια.

ΕΔΩ

 

file:///C:/Users/User/Desktop/gr1_Kiko_Book.pdf

 

 

Τα παιδιά ετοιμάζουν το δικό τους εσώρουχο το κόβουν και γράφουν  δίπλα του : ΟΧΙ

IMG 20220125 124234 IMG 20220125 124243

5o Εργαστήριο

Ο εαυτός μου ….και οι άλλοι

Στόχοι:

  • Να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας και αλληλεγγύης μεταξύ τους
  • Να διαχειρίζονται συγκρουσιακές καταστάσεις
  • Να αναγνωρίζουν τον αποκλεισμό και τις διακρίσεις

Δραστηριότητες

1η «Η εχθρόπιτα»

Παρακολουθήσαμε το σχετικό βίντεο

Συζητήσαμε τι έγινε στο βίντεο πως συμφιλιώθηκαν δύο παιδιά που είχαν τσακωθεί μεταξύ τους.

Τα παιδιά σε ζευγάρια καταγράφουν τις προτάσεις τους πως μπορούν να επιλύσουν τις διαφορές τους όταν υπάρχουν με  άλλα παιδιά.

Η πίτα της φιλίας

Συζητήσαμε για τα υλικά που θέλουμε να έχει η πίτα της φιλίας. Τα παιδιά είπαν να είναι γλυκιά και να έχει φράουλα, γάλα , σοκολάτα, μέλι , ζάχαρη.

2η Τα μαλλιά του Όλιβερ

 

Το βιβλίο μας μιλάει για το πόσο σημαντικό είναι να εκφράζεις τα συναισθήματά σου αλλά και να αισθάνεσαι τα συναισθήματα των άλλων.

Ένα ταξίδι που δείχνει στα παιδιά πώς να αποδέχονται το διαφορετικό και να μη φοβούνται να εκφράσουν τα συναισθήματά τους.

Περίληψη του βιβλίου

Καταφθάνει στη γειτονία ένα νέο παιδί, ένα αγόρι με φύλλα για μαλλιά που μάλιστα αλλάζουν με τα συναισθήματα του.
Πώς θα αντιδράσουν τα άλλα παιδιά;

ΤΑ ΜΑΛΛΙΑ ΤΟΥ ΟΛΙΒΕΡ // ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ ΓΙΑ ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ (ΠΕΡΙIMG 20220125 111008καπέλα με πράσινα  και κίτρινα φύλλα

Αφού αφηγηθούμε την ιστορία συζητούμε με τα παιδιά

  • Σε τι διέφερε από τα άλλα παιδιά ( τα μαλλιά του ήταν από  πράσινα φύλλα)
  • Πως ένιωθε ο Όλιβερ όταν τα παιδιά δεν τον αποδέχονταν ( τα φύλλα που είχε στα μαλλιά του κιτρίνιζαν)
  • Πως έγιναν τα μαλλιά του Όλιβερ  όταν βοήθησε τα άλλα παιδιά ( πρασίνισαν και γέμισαν λουλούδια)

Τα παιδιά μαθαίνουν για το φόβο του καινούργιου και για την ανάγκη να αντιστέκεσαι σε αυτούς που προσπαθούν να σε φοβίσουν.

Φτιάχνουμε  με τα παιδιά καπέλα με ξερά και πράσινα φύλλα . Τα παιδιά ενθαρρύνονται να ανακαλύψουν και να εκφράσουν τα συναισθήματά τους.

 

ΧΕΙΜΩΝΑΣ

Εκπαιδευτικό βίντεο για το Χειμώνα

 

 

Τραγούδι η παγωνιά

Τραγούδι ο  Χειμώνας

 

Φτιάχνουμε χιονάνθρωπους 

DSC00693  DSC00691 DSC00690

Τα χιονισμένα Πετρανά

DSC00689DSC00656 1DSC00655 1

Ο Ιανουάριος μήνας

DSC00642 DSC00643

Παροιμία 

 

Ιανουάριος-Παροιμίες - Giortazo.gr

Ο ΧΡΟΝΟΣ Οι 4 εποχές- Οι 12 μήνες – Οι ημέρες της εβδομάδας

Ο ΧΡΟΝΟΣ

Συζητάμε πως μετράμε το χρόνο σήμερα με το ρολόι

Ρολόι τοίχου Bayard στρογγυλό 30 εκατοστά σε μαύρο χρώμα RS40.1

και πως τον μετρούσαμε παλιά Φως -Σκιά – Κλεψύδρα

 

ΚΛΙΚ  ΕΔΩ

Η-μέτρηση-του-χρόνου-στα-παλιά-χρόνια

 

Αναφέρουμε πως ο χρόνος έχει 4 παιδιά τις τέσσερις εποχές και 12 εγγόνια τους 12 μήνες

Οι τέσσερεις εποχές

 

Οι τέσσερεις εποχές

Παιχνίδι με τις 4 εποχές

Ημερολόγιο για παιδιά: Μαθαίνω τις μέρες, τους μήνες και τις εποχές.

Το δένδρο των 4 εποχών

 

Νίκου Βασιλική Νηπιαγωγείο Δημιουργίας...: ΟΙ 4 ΕΠΟΧΕΣ

Το δέντρο των 4 εποχών | Painting, Art, Seasons

Φτιάχνουμε το δέντρο των τεσσάρων εποχών

DSC00649 1 DSC00650 1DSC00652

Εντοπίζουμε τις εποχές και αντιγράφουμε το όνομά τους 

DSC00681DSC00663

 

DSC00660

Δίνουμε στα παλιά λάστιχα αυτοκινήτου τα ονόματα  των 4 εποχών με σκοπό να φυτέψουμε λουλούδια

DSC00698  DSC00696 DSC00695DSC00700

Ευκαιρία να παίξουμε και λίγο

DSC00727 DSC00726  DSC00724

Αναζητούμε τους μήνες που δεν έχουν Ρ και ζωγραφίζουμε τον μήνα που μας αρέσει περισσότερο

DSC00680 1 DSC00679 1

Τα εγγόνια του χρόνου οι 12 μήνες

Αφηγούμαστε την ιστορία η κυρά καλή και οι 12 μήνες

Η ΚΥΡΑ ΚΑΛΗ ΚΑΙ ΟΙ ΔΩΔΕΚΑ ΜΗΝΕΣ - ΕΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΛΑΙΚΟ ΠΑΡΑΜΥΘ

Τραγούδι 12 μήνες αθλητές

ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

«Η Μαριορίτσα»

Ένα παραδοσιακό τραγούδι από τη Σμύρνη που σχετίζεται με τις μέρες της εβδομάδας

Στίχοι:

Μια φορά πήγα στην Σμύρνη,
και με πάντρεψαν οι φίλοι, Μαριορίτσα μου
Και μου δώσαν μια γυναίκα που ‘τρωγε για 5-10,
Την Δευτέρα βάζει πλύση και την Τρίτη τα στραγγίζει,
Την Τετάρτη τα απλώνει και την Πέμπτη τα μαζώνει,
Την Παρασκευή μπαλώνει, το Σαββάτο σιδερώνει,
Και την Κυριακή αλλάζει, πω πω πω τι ψείρες βγάζει.

IMG 20220117 141934 Αντιγραφή

 

Λάχανα και χάχανα- Οι μέρες της εβδομάδας

Συνθέτης : Τάσος Ιωαννίδης

Οι μέρες της εβδομάδας 

Ποίημα του Γιώργη Κρόκου » Ο χορός των επτά»

«Ο χορός των εφτά»

 

Καλή χρονιά 2022 – Το γούρι μας – Η Βασιλόπιτα

Με πηλό τα παιδιά φτιάχνουν ένα πέταλο για καλοτυχία και δύναμη για την νέα χρονιά.

 

DSC00685 2 DSC00686 2 DSC00675 1

 

Γράφουμε το νέο έτος 2022

DSC00645 DSC00644

Κόβουμε τη βασιλόπιτα που  μας έφερε η Πρόεδρος τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων

ο νικητής  παίρνει το δώρο του

DSC00667 1 DSC00668 1 DSC00673 1  DSC00669 1