Το Πάσχα αποτελεί την πιο σημαντική γιορτή για το Χριστιανισμό. Έτσι, οι μαθητές/τριες μας άκουσαν για την ιστορία του Χριστού και τα διάφορα έθιμα της ελληνικής μας παράδοσης, καθώς και ιστορίες σχετικές με τις Άγιες μέρες που θα ακολουθήσουν,
Παράλληλα, σειροθετήσαμε τα γεγονότα από τον ερχομό του Χριστού στα Ιεροσόλυμα μέχρι και την Ανάσταση Του και δημιουργήσαμε το δικό μας βιβλιαράκια με την Ιστορία του Πάσχα.
Κατά την περίοδο της Σαρακοστής, κάθε εβδομάδα ταξιδεύαμε με τα ποδαράκια της Κυράς Σαρακοστής και μαθαίναμε για το πόσο σημαντικά και ξεχωριστά είναι και τα εφτά. Αυτή την εβδομάδα κόψαμε 2 ποδαράκια (και το τελευταίο ποδαράκι της), μιας και την επόμενη εβδομάδα δε θα είμαστε στο Νηπιαγωγείο.
Ξεκινώντας τις πασχαλινές μας δημιουργίες φτιάξαμε τα φαναράκια μας,
Το 4ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων που επεξεργαστήκαμε ανήκει στη θεματική ενότητα “Stem – Ρομποτική” και έχει ως τίτλο “Εγώ το ρομπότ ανακυκλώνω”.
Ξεκινήσαμε την θεματική μας, τοποθετώντας σωστά τα γράμματα της λέξης “ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ”.
Στη συνέχεια, αποφασίσαμε να αναφερθούμε στα βασικά στοιχεία της ανακύκλωσης, διαβάσαμε σχετικά βιβλία και χωρίσαμε τα προϊόντα που έφεραν οι μαθητές/τριες μας σε τέσσερις κατηγορίες (χαρτί, αλουμίνιο, γυαλί και πλαστικό).
Χρησιμοποιήσαμε έναν πίνακα εισόδου εντοπίσαμε πόσα και από τι υλικό είναι τα προϊόντα που συγκεντρώσαμε.
Έπειτα, παρακολουθήσαμε τα ακόλουθα video για να κατανοήσουμε καλύτερα την αξία της ανακύκλωσης:
ενώ, παράλληλα σχηματίσαμε το σήμα της ανακύκλωσης:
Έπειτα, αναφερθήκαμε στη διαδικασία της κομποστοποίησης, κάναμε τον ίδιο διαχωρισμό των σκουπιδιών-ανακυκλώσιμων υλικών, με εικόνες, προσθέτοντας υλικά που αξιοποιούνται στην κομποστοποίηση.
Ακόμα, είδαμε την διαφορά ανάμεσα στον πράσινο και τον μπλε κάδο τοποθετώντας τα αντίστοιχα προϊόντα σε αυτούς,
και όσα περίσσεψαν, τα συγκεντρώσαμε για να φτιάξουμε το δικό μας ρομπότ ανακύκλωσης.
Θέλοντας να συνδυάσουμε την έννοια της ανακύκλωσης με δραστηριότητες ρομποτικής, δημιουργήσαμε στο πάτωμα της σχολικής αίθουσας μια πίστα δράσης. Αρχικά, ένα ένα τα παιδιά ανέλαβαν το ρόλο του ρομπότ και ακολουθούσαν οδηγίες που τους έδιναν οι συμμαθητές τους, με σκοπό να “μαζέψουν” όλα τα ανακυκλώσιμα υλικά και να τα τοποθετήσουν στον μπλε κάδο, δηλαδή στο τέρμα της διαδρομής. Στη συνέχεια, πραγματοποιήσαμε την ίδια δραστηριότητα με το ρομπότ. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν.
Τέλος, δημιουργήσαμε μια σχετική αφίσα και δώσαμε βραβεία γιατί μάθαμε πόσο σημαντική είναι η ανακύκλωση και η προστασία του περιβάλλοντός μας !!!
ενώ στη συνέχεια επιλέξαμε βιβλία από την βιβλιοθήκη του σχολείου μας, ώστε να παρατηρήσουμε τα εξωτερικά βασικά χαρακτηριστικά τους.Σε επόμενο στάδιο, τα παιδιά επέλεξαν ένα βιβλίο από τη βιβλιοθήκη της τάξης για να το διαβάσουμε, δίνοντας έμφαση στα στοιχεία του (θέμα, χαρακτήρες, σκηνικό, πλοκή, πρόβλημα, λύση). Έπειτα, το κάθε παιδί διάλεξε ένα αγαπημένο κλασικό παραμύθι και τοποθέτησαν στην ορθή χρονολογική σειρά τις εικόνες, ώστε να αναδιηγηθούν την ιστορία.
Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με τον τρόπο δημιουργίας μιας ιστορίας και θέλησαν να γίνουν εικονογράφοι και να ζωγραφίσουν το αγαπημένο τους βιβλίο …
Στη συνέχεια, τα παιδιά εξέφρασαν την ιδέα να δημιουργήσουν το δικό τους βιβλίο. Με τη βοήθεια μιας δραστηριότητας που βρήκαμε στο διαδίκτυο, τα παιδιά έριξαν το ζάρι και επιλέγοντας τον χαρακτήρα, το σκηνικό και το πρόβλημα, ξεκίνησαν τη συγγραφή … τα βιβλία ήταν έτοιμα και τα παιδιά ενθουσιασμένα.
Τέλος, με αφορμή το βιβλίο “Ο Ραφτάκος των λέξεων” επιλέξαμε, κόψαμε και κολλήσαμε λέξεις του βιβλίου δημιουργώντας την δικιά μας αφίσα για την ημέρα αυτή, αλλά και τους δικούς μας σελιδοδείκτες origami.
Την 1η Απριλίου, συνηθίζεται να λέγονται καλοπροαίρετα ψέματα, λόγω εθίμου. Τα ψέματα της Πρωταπριλιάς είναι ένα έθιμο που μας έχει έρθει από την Ευρώπη. Την Πρωταπριλιά λέμε αθώα ψέματα με σκοπό να ξεγελάσουμε τους γύρω μας. Σε κάποιες περιοχές, θεωρούν ότι όποιος καταφέρει να ξεγελάσει τον άλλο, θα έχει την τύχη με το μέρος του όλη την υπόλοιπη χρονιά. Πάμε λοιπόν να θυμηθούμε δυο πολύ μεγάλους ψεύτες… Τον Απρίλιο μέσα από τον “Ψεματούρη”, αλλά και τον Πινόκιο.
Έτσι, ξεκινήσαμε με μικρά ψεματάκια την μέρα μας και αφού γελάσαμε και εξηγήσαμε τι συμβαίνει την μέρα αυτή διαβάσαμε τον Ψεματούρη… όπου οι μήνες ζηλεύουν τον Απρίλη. Έχει, βλέπετε, την Πρωταπριλιά. Αποφασίζουν να κάνουν διαγωνισμό. Εκείνος που θα πει το πιο διασκεδαστικό ψέμα θα πάρει το στέμμα του “Αρχιψεύτη” από τον λουλουδιασμένο αδερφό του. Μα ήταν τόσο χαριτωμένα τα ψεματάκια που είπαν όλοι οι μήνες! Τι “παιχνίδι” όμως τους έπαιξε ο Απρίλης και δεν κατάφερε να βγει κανένας νικητής; Μετά την ανάγνωση του βιβλίου, συζητήσαμε για το ποιο ψέμα μας άρεσε περισσότερο και αναδιηγηθήκαμε την ιστορία, με την χρήση εικόνων προερχόμενες από το βιβλίο.
Έπειτα, είδαμε το παραμύθι του Πινόκιο στο παρακάτω βίντεο και στη συνέχεια παίξαμε με την μύτη του Πινόκιο, λέγοντας ένα ψέμα και τοποθετώντας ταυτόχρονα ένα τουβλάκι. Το παιχνίδι δυσκολεύει όσο η μύτη του Πινόκιο μεγαλώνει … και έτσι σκεφτόμαστε αν θα πρέπει να πούμε άλλο ψέμα γιατί όποιος ρίξει την μύτη χάνει.
Η εκκλησία μας γιορτάζει τον Ευαγγελισμό της Παναγίας.
Γιορτάζει όμως και η πατρίδα μας, η Ελλάδα, γιατί μια τέτοια μέρα, στις 25 Μαρτίου 1821, οι Έλληνες αποφάσισαν να ξεσηκωθούν, να πολεμήσουν και να διώξουν τους Τούρκους μακριά από την Ελλάδα.
Προκειμένου να τιμήσουμε τον αγώνα που έδωσαν οι πρόγονοι μας, μιλάμε για αυτούς,
τραγουδάμε μαθαίνοντας μέσα από τα τραγούδια τα κατορθώματα τους
ενώ παράλληλα απαγγέλλουμε ποιήματα μέσα από τις γιορτές που κάνουμε.
Η Αποκριά γιορτάζεται με ιδιαίτερη λαμπρότητα στην Ελλάδα. Κάθε τόπος έχει τα δικά του ήθη και έθιμα.
Έτσι, είδαμε και γνωρίσαμε τι συμβαίνει στην Πάτρα και το Ρέθυμνο
αλλά και σε χώρες του εξωτερικού, όπως για παράδειγμα στην Βενετία και στην Βραζιλία.
Το Καρναβάλι γιορτάζονταν στην Αρχαία Ελλάδα, όπου λατρευόταν ο Διόνυσος ο θεός του γλεντιού και της χαράς. Οι μάσκες είχαν την τιμητική τους και εμείς δεν μπορούσαμε παρά να φτιάξουμε τις δικές μας μάσκες!!!
Διαβάσαμε το βιβλίο “Ο Αρλεκίνος” και κάναμε σχετική κατασκευή-κολαζ.
Επιπλέον, η γιορτή αυτή μας προτρέπει να χαρούμε, να γλεντήσουμε και να φάμε. Έτσι, λόγω της τσικνοπέμπτης αναλύσαμε τα σημαντικά σημεία της μέρας αυτής
διασκεδάσαμε με τραγούδια
Τσικνοπέμπτη
Τσικνοπέμπτη μου θυμίζει
Η ψησταριά μου που καπνίζει,
Τα κάρβουνα θα κοκκινίσουν
Νοστιμιές για να μας ψήσουν.
Τσι τσι τσι τσι τσι τσι τσι τσι τσι τσι
Τσικνοπέμπτη μας καλή.
Τσικνοπέμπτη μου μυρίζει
Το σουβλάκι μου που αχνίζει,
Μπριζολάκια, μπιφτεκάκια
Θέλουν τώρα τα παιδάκια.
Τσι τσι τσι τσι τσι τσι τσι τσι τσι τσι
Τσικνοπέμπτη μας καλή.
Τσικνοπέμπτη που μυρίζει
Κι η κοιλιά μου γουργουρίζει.
Γρήγορα γονείς πεινάω
Όλα θέλω να τα φάω.
Τσι τσι τσι τσι τσι τσι τσι τσι τσι τσι
Τσικνοπέμπτη μας καλή.
Το τραγουδάκι της Τσικνοπέμπτης είναι βασισμένο στο παιδικό τραγούδι: «καλοκαίρι μου θυμίζει η ντομάτα με το ρύζι» και τραγουδιέται με τον ίδιο ρυθμό. Αλλάξαμε τα λόγια και τα προσαρμόσαμε στην Τσικνοπέμπτη.
Τηρήσαμε το έθιμο, τσικνίσαμε και δημιουργήσαμε την ανάλογη κατασκευή.
Κατασκευάσαμε με ενθουσιασμό τις δικές μας αυτοσχέδιες στολές “τερατάκια”
Ταυτόχρονα όμως οι απόκριες μας θυμίζουν με το όνομά τους, από+κρέας, πως ακολουθεί η περίοδος της Σαρακοστής, της σαρανταήμερης νηστείας μέχρι το Πάσχα.
Έτσι, φτιάξαμε και την κυρά σαρακοστή μας για να μετράμε τις εβδομάδες μέχρι να έρθει το Πάσχα,
ενώ παράλληλα μάθαμε τι θα περιλαμβάνει το σαρακοστιανό τραπέζι
αλλά και τι γίνεται την Καθαρά Δευτέρα φτιάχνοντας τους δικούς μας Χαρταετούς.
Το 2ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων που επεξεργαστήκαμε ανήκει στη θεματική ενότητα “Κλιματική αλλαγή – Φυσικές καταστροφές, Πολιτική προστασία” και έχει ως τίτλο “Μαθαίνω τα φυσικά φαινόμενα”.
Στο πλαίσιο λοιπόν του 2ου Εργαστηρίου Δεξιοτήτων σχετικά με φυσικά φαινόμενα που πλήττουν τον πλανήτη και τη χώρα μας, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με την έννοια των φυσικών καταστροφών. Συγκεκριμένα αναφερθήκαμε στον σεισμό, την έκρηξη ηφαιστείων και την πυρκαγιά.
Αρχικά, δώσαμε έμφαση στο εσωτερικό της γης, το οποίο παρατηρήσαμε μέσα από σχετικά βίντεο – καρτέλες αναφοράς και έπειτα το κατασκευάσαμε με πλαστελίνη.
Στη συνέχεια, συζητήσαμε για τον σεισμό, ένα φαινόμενο με το οποίο είχαμε ασχοληθεί και στην αρχή της σχολικής χρονιάς (Μύθος του Εγκέλαδου, τρόποι προστασίας και ενέργειες πριν-κατά τη διάρκεια-μετά τον σεισμό, αφίσα Ο.Α.Σ.Π.). Παρακολουθήσαμε το ακόλουθο βίντεο
Έπειτα, ασχοληθήκαμε με την εκδήλωση πυρκαγιών. Συζητήσαμε για το πώς προκαλείται μια πυρκαγιά, τι προκαλεί στο πέρασμά της αλλά και για το σημαντικό ρόλο της πυροσβεστικής στην κατάσβεση.
Στη συνέχεια, τα παιδιά δημιούργησαν μια ομαδική κατασκευή, όπου αποτυπώθηκε η εικόνα ενός δάσους πριν και μετά την εκδήλωση μιας πυρκαγιάς.
Επίσης, δώσαμε έμφαση στον τρόπο με τον οποίο δημιουργούνται τα ηφαίστεια,
κατασκευάζοντας το δικό μας βιβλιαράκι με τις πληροφορίες που αντλήσαμε.
Επιπλέον, πραγματοποιήθηκε το παρακάτω πείραμα
και έτσι κατανοήσαμε τον τρόπο με τον οποίο τα ηφαίστεια αποτελούν φυσικό φαινόμενο.
Τέλος, μάθαμε τα τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης (Αστυνομία, Πυροσβεστική, Ασθενοφόρο), τα οποία πληκτρολογήσαμε στο αυτοσχέδιο τηλέφωνο τοίχου της τάξης μας.
Η νυφούλα του Χειμώνα φόρεσε τα ωραία της χρώματα και εμείς μιλήσαμε γι’αυτήν.
Στο πλαίσιο της θεματικής της διατροφής, και συγκεκριμένα στην ομάδα τροφών των ξηρών καρπών αναφερθήκαμε στο αμύγδαλο και την αμυγδαλιά. Αρχικά, παρουσιάσαμε το μύθο της Αμυγδαλιάς
και στη συνέχεια αναλύσαμε τα βασικά χαρακτηριστικά της, αλλά και τι παίρνουμε από αυτήν.
Με αφορμή τον πίνακα ζωγραφικής του Βίνσεντ βαν Γκογκ “Ανθισμένη αμυγδαλιά”, ενώσαμε τα κομμάτια του puzzle με τη βοήθεια των γραμμάτων της λέξης “αμυγδαλιά”.
Έπειτα, γνωρίσαμε το γράμμα Αα και λέξεις που προέρχονται από το συγκεκριμένο γράμμα,
μετρήσαμε και κάναμε προσθέσεις, χρησιμοποιώντας τους καρπούς της Αμυγδαλιάς
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.