Το 1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων που επεξεργαστήκαμε ανήκει στη θεματική ενότητα “Υγεία και Διατροφή – Αυτομέριμνα, οδική ασφάλεια” και έχει ως τίτλο “Ο δόντης που σώθηκε”.
Ξεκινήσαμε την θεματική μας αναλύοντας τα δόντια, τη χρησιμότητά τους και την ανάγκη να τα προσέχουμε. Έτσι διαβάσαμε το παρακάτω βιβλίο:
“ΙΠΠΟΛΥΤΟΣ ΙΠΠΟΠΟΤΑΜΟΣ”
παρατηρήσαμε τις εικόνες, ελέγξαμε και μετρήσαμε τα δόντια μας, είδαμε τα εργαλεία που χρησιμοποιεί ο οδοντίατρος και μάθαμε τον σωστό τρόπο για να βουρτσίζουμε τα δόντια μας ( Το υλικό που χρησιμοποιήθηκε προήλθε από την εκπαιδευτική βαλίτσα που δανειστήκαμε από το Παιδικό μουσείο την οποία φέραμε στο σχολείο μας).
Ακόμη, εξασκηθήκαμε στον σωστό τρόπο βουρτσίσματος και τοποθετήσαμε στο μπάνιο σχετική καρτέλα, ώστε να συμπληρώνουμε πόσο συνεπής είμαστε σχετικά με την καθημερινή υγιεινή των δοντιών μας!!
Παίξαμε ένα παιχνίδι, όπου ανάλογα με το ζάρι χρωματίζουν τα δόντια με τον σωστό αριθμό, καθώς και ένα παιχνίδι με ταύτιση γραμμάτων και παράλληλα δημιουργήσαμε την δική μας οδοντοστοιχία, χρησιμοποιώντας φασόλια.
Στη συνέχεια, μεταμφιεστήκαμε σε ασθενείς και οδοντιάτρους, ώστε να γνωρίσουμε τα εργαλεία και τον τρόπο με τον οποίο μας εξετάζει ο οδοντίατρος.
Τις επόμενες ημέρες, διαβάσαμε τα παραμύθια “Σοκολάκης & Ζαχαρούλα Τρυποδόντη” και “Η Δόνα Τερηδόνα και το μυστικό της γαμήλιας τούρτας” και συζητήσαμε για τις υγιεινές και τις ανθυγιεινές τροφές που κάνουν χαρούμενα ή λυπημένα τα δόντια μας.
Έπειτα, φτιάξαμε τον Ιππόλυτο τον ιπποπόταμο αλλά και την οδοντόβουρτσά του, ώστε να την ξεχνάμε πόσο σημαντικό είναι να βουρτσίζουμε τα δόντια μας !!!
Τέλος, γνωρίσαμε το γράμμα Δ,δ και καταγράψαμε λέξεις που προέρχονται από το συγκεκριμένο γράμμα, φτιάχνοντας παράλληλα μια ομαδική εργασία από τις λέξεις που ξεκινούν από το Δ,δ.
Στο τέλος του εργαστηρίου, στα παιδιά δόθηκαν βραβεία για την προσπάθεια και την συμμετοχή τους !!!