Οδική ασφάλεια

Φύλλα εργασίας <<σχήματα και σήματα>>

DSC00132DSC00133DSC00134

 

Περίπατος στους δρόμους της γειτονιάς…παρατηρούμε τον δρόμο, τα σήματα, τα αυτοκίνητα και εντοπίζουμε τα λάθη και τις παραλείψεις ,λέμε τη γνώμη μας για το ποιά σήματα δεν υπάρχουν ενώ θα έπρεπε

 

 

DSC00136DSC00138DSC00139DSC00142

Καταγράφουμε σε χαρτί τη διαδρομή που κάναμε προσπαθώντας να θυμηθούμε και να αποτυπώσουμε όσα συναντήσαμε

DSC00143DSC00144DSC00145DSC00146

Κράτα με σφιχτά από το χέρι (κόβουμε παλάμες δικές μας και των παιδιών και κολλάμε)

DSC00151DSC00152DSC00153

Πολυτεχνείο

Νοέμβρης και σηκώσαμε τη Λευτεριά στα χέρια και της Ειρήνης πέταξαν χιλιάδες περιστέρια

Εδώ δε ζούνε τύραννοι για μια στιγμή νυχτώνει βαριά σκοτάδια χάνονται μπορεί και ξημερώνει

Πολυτεχνείο γίνηκες φωτιά  κι αστροπελέκι εσύ τον ήλιο κράταγες κι εκείνοι το ντουφέκι

Το αίμα σου επότισε το διψασμένο χώμα και φύτρωσε γαρίφαλο απ του Λαού το στόμα

ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ Σελίδα 1ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ Σελίδα 2ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ Σελίδα 3ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ Σελίδα 4Είδαμε τις φωτογραφίες , συζητήσαμε για τα γεγονότα του Πολυτεχνείου και για τον αγώνα των φοιτητών για Ελευθερία και Δημοκρατία

Διαβάσαμε την <<Ντενεκεδούπολη>>της Ευγενίας Φακίνου

DSC00158DSC00164

Παρακολουθήσαμε κουκλοθέατρο με την Ντενεκεδούπολη

DSC00167DSC00168

Εκτυπώσαμε τις φιγούρες των ηρώων της Ντενεκεδούπολης και παίξαμε το δικό μας κουκλοθέατρο (άλλες χρονιές φτιάχναμε τους ήρωες με διάφορα βαζάκια αλλά τώρα λόγω έλλειψης χρόνου αρκεστήκαμε σε αυτό)

DSC00184DSC00186

Χρησιμοποιώντας τις ίδιες φιγούρες παίξαμε θεατρικό παιχνίδι αφού πήραμε ρόλους εμπνευσμένους από την Ντενεκεδούπολη …βέβαια αυτοσχεδιάσαμε προσθέσαμε λόγια και παίξαμε τη δική μας Ντενεκεδούπολη

DSC00188DSC00191DSC00192DSC00193

Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικό βίντεο για τα γεγονότα του Πολυτεχνείου

 

Διαβάσαμε το παραμύθι <<στο δάσος>>της Σοφίας Ζαραμπούκα

DSC00160Συζητήσαμε για την ιστορία , προβληματιστήκαμε για τις εκλογές που έκαναν τα ζώα και αποφασίσαμε να κάνουμε και μεις εκλογές στο σχολείο μας .Ετοιμάσαμε τα ψηφοδέλτια , στήσαμε το παραβάν και την κάλπη και στο τέλος μετρήσαμε τους σταυρούς των υποψηφίων για να βγάλουμε τον εκπρόσωπο του Νηπιαγωγείου μας για σήμερα. Άρεσε στα παιδιά αυτή η διαδικασία και τους υποσχεθήκαμε ότι θα το ξανακάνουμε

DSC00172DSC00178DSC00174

DSC00175DSC00182DSC00181 1

Ομαδική εργασία με το πολυτεχνείο

DSC00194DSC00195

Και οι κάρτες μας για να τις πάρουμε στο σπίτι και να μας θυμίζουν όλα αυτά που μάθαμε για το Πολυτεχνείο

DSC00197DSC00198

DSC00201DSC00199

Διαβάσαμε την κυρά Δημοκρατία της Αρμενιάκου και το δραματοποιήσαμε

McB0eBOXv ZheO

και παίξαμε διαδραστικό παιχνίδι της Γιαννακοπούλου Έλενας

https://learningapps.org/view22242708

 

Τραγουδήσαμε <<Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο>> , κάναμε το εικονόλεξο και μια ομαδική εργασία με το τραγούδι

DSC00202DSC00203DSC00204

DSC00205DSC00206

Διαβάσαμε το παραμύθι <<Η σοφή ελιά>>της Ειρήνης Καμαράτου-Γιαλλούση που μας μαθαίνει για τη Δικαιοσύνη και τη Δημοκρατία

DSC00207

Τραγουδήσαμε με τον Μάνο Λοίζο

και με τον Θεοδωράκη

 

 

Ώρα για παιχνίδι (διαδραστικό της Έλενας Γιαννακοπούλου)

https://wordwall.net/resource/25031463/%cf%80%ce%bf%ce%bb%cf%85%cf%84%ce%b5%cf%87%ce%bd%ce%b5%ce%b9%ce%bf/%cf%80%ce%bf%ce%bb%cf%85%cf%84%ce%b5%cf%87%ce%bd%ce%b5%ce%b9%ce%bf

 

 

 

Οδική Ασφάλεια

Παίξαμε με κομμένα στη μέση σήματα κυκλοφορίας , τα ανακατέψαμε και προσπαθήσαμε να βρούμε το άλλο μισό

DSC00042DSC00043DSC00044

Παιχνίδι στην αυλή -σήματα κυκλοφορίας-φανάρια-διάβαση πεζών

DSC00050DSC00061DSC00058DSC00059DSC00067DSC00064

DSC00054DSC00055DSC00056

 

Αν όμως δεν τηρήσουμε τους κανόνες και τις συμβουλές του κυρίου ΚΟΚ θα συμβούν ατυχήματα

DSC00069DSC00070DSC00072

DSC00073DSC00074DSC00075

Το ποδήλατό μου (με διάφορα υλικά που είχαμε στο Νηπιαγωγείο)

DSC00099DSC00094DSC00095DSC00097DSC00098DSC00102

Κατασκευή μακέτας με τους δρόμους του χωριού τα σήματα και τα αυτοκίνητα

DSC00111DSC00112

Σπορά

Διαδραστικό παιχνίδι <<από το σπόρο στο φυτό>>

οθόνης 24

https://learningapps.org/display?v=pyfhk6iok20

 

 

 

 

Σπόροι διάφοροι με τις ονομασίες τους. Τα παιδιά καλούνται να αντιστοιχήσουν τις λέξεις

DSC00116DSC00117DSC00124

Ώρα να φυτέψουμε σπόρους που έφεραν τα παιδιά…φτιάξαμε τους κήπους της γειτονιάς ,με σπιτάκια γύρω γύρω και στη μέση σποράκια , αντί για χώμα βαμβάκι και νερό και θα παρακολουθήσουμε την εξέλιξή τους αφού τα τοποθετήσαμε σε σημείο που να παίρνουν και το φως του ήλιου. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με την κατασκευή και υποσχέθηκαν να τα φροντίζουν

DSC00119DSC00120DSC00121DSC00122DSC00123

Και η ομαδική εργασία μας αφού πρώτα μελετήσαμε τον πίνακα του Βαν Γκογκ .Αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε δικό μας πίνακα όχι μόνο με χρώματα αλλά και κολλάζ με σπόρους ,χαρτάκια και εικόνες

DSC00125DSC00126DSC00127

Παρακολουθήσαμε τον μύθο <<Δήμητρα και Περσεφόνη>>

οθόνης 25

https://www.youtube.com/watch?v=Oo7PNA1VNiA&t=6s

 

Σπορά

Ακούσαμε μάθαμε και τραγουδήσαμε με κινήσεις το τραγούδι <<ο γεωργός>>

Προσπαθήσαμε να το μάθουμε βλέποντας τις εικόνες (από το ιστολόγιο της Μάνεση)

.jpg12

 

Είδαμε σε ένα μικρό βίντεο την ανάπτυξη του φυτού

 

Μιλήσαμε για τους σπόρους και την σπορά και συμφωνήσαμε το κάθε παιδί να φέρει στο Νηπιαγωγείο σποράκια, να τα φυτέψουμε και να παρακολουθήσουμε την ανάπτυξή τους

Διαβάσαμε τα βιβλία <<φυτρώνει φυτρώνει ο σπόρος>> και <<μεγαλώνει μεγαλώνει το φυτό>>του Σαμ Γκόντουιν

DSC00077DSC00076.jpg

Στις εικόνες συγκρίναμε πως γινόταν η σπορά τα παλιότερα χρόνια και πως τώρα

DSC00078

Τι χρειάζεται το σποράκι για να μεγαλώσει? Ήλιο-νερό-χώμα-φροντίδα-αγάπη

Διαβάσαμε το ποίημα με το σποράκι και ζωγράφισαν

DSC00083DSC00084DSC00085

Παρατηρούμε και αναλύουμε τον πίνακα του Βαν Γκογκ

γκογκ

Παρακολουθήσαμε το παραμύθι <,ο Τζακ και η φασολιά>>και ζωγραφίσαμε

DSC00093DSC00100DSC00101DSC00107DSC00106

Εργασία <<βάλε στη σωστή σειρά την πορεία ανάπτυξης του φυτού>>

DSC00088DSC00089DSC00091DSC00090

Διατροφή 1

Διαβάσαμε το βιβλίο της Σοφίας Μαντουβάλου <<Μια φορά ήταν η Κωλοτούμπα>> και το διασκεδάσαμε πολύ

DSC00082

Συζητήσαμε για τις τροφές που πρέπει να τρώμε για να έχουμε υγεία και ενέργεια όπως είχε στο τέλος η Κωλοτούμπα όταν πια έμαθε να τρέφεται σωστά. Χωρίσαμε τις τροφές σε υγιεινές (που είναι απαραίτητες για τον οργανισμό μας) και τις βλαβερές (που μπορεί να είναι νόστιμες αλλά δεν μας δίνουν βιταμίνες για να είμαστε γεροί και δυνατοί)

Φτιάξαμε 2 κορίτσια και δημιουργήσαμε μία ιστορία με αυτές (η μία που έτρωγε από όλες τις τροφές ήταν πάντα χαμογελαστή και γεμάτη ενέργεια …ξεχάστηκε το πραγματικό της όνομα και όλοι την φωνάζανε <<υγιεινούλα>> ενώ η άλλη όλο γκρίνιαζε, ήταν κατσούφα, βαριόταν και κουραζόταν εύκολα , έτρωγε μόνο γλυκαντικά τσιπς και έτοιμες τροφές βλαβερές για τον οργανισμό γιαυτό της βγάλανε το παρατσούκλι <<βλαβερούλα>>)

Κόψαμε εικόνες με τροφές υγιεινές και βλαβερές και τις κολλήσαμε αντίστοιχα στις 2 κοπέλες

DSC00086DSC00087

Φτιάξαμε τα 5 σπιτάκια -κατηγορίες τροφίμων αφού χωριστήκαμε και μεις σε 5 ομάδες και συνεργαστήκαμε

DSC00109DSC00110

Με κάρτες τροφών παίξαμε παιχνίδι μνήμης <<βρες το ίδιο>>

DSC00113DSC00114DSC00115

Διαβάσαμε το παραμύθι της Ζαραμπούκα <<Ο ωραίος Δαρείος>>

DSC00128

Στη  διδακτική αξιοποίηση μοιραστήκαμε ρόλους και δραματοποιήσαμε την ιστορία

Έπειτα παίξαμε διαδραστικά παιχνίδια (η πηγή φαίνεται όταν ανοίξει το παιχνίδι)

https://learningapps.org/display?v=pdma0c32k20

 

https://www.liveworksheets.com/ul443675zk

Κόψαμε εικόνες από φυλλάδια σουπερ μάρκετ και κολλήσαμε ανάλογα στην πλευρά που ο Δαρείος τρεφόταν υγιεινά και στην πλευρά που ο Δαρείος έτρωγε ότι βλαβερό έβρισκε

DSC00154DSC00155

 

Εργασίες με σχήματα

Ατομικές εργασίες με σχήματα συνθέτοντας όμορφες εικόνες

DSC00017DSC00018DSC00019DSC00020DSC00021DSC00022DSC00023DSC00024DSC00025DSC00026DSC00027DSC00028

Μαθαίνουμε για τον Καντίνσκι ,παρατηρούμε και προσπαθούμε να αναλύσουμε πίνακές του και αντιγράφουμε τον πίνακα με τους κύκλους

DSC00030DSC00031DSC00032

Και μια ομαδική εργασία χρησιμοποιώντας σχήματα διάφορα και δημιουργώντας τον δικό μας όμορφο πίνακα.Πως τον ονομάσαμε ? <<Η σχηματούπολη>>

 

DSC00045

Ημέρα Αεροπορίας

Παγκόσμια ημέρα αεροπορίας και μιλήσαμε για τα αεροπλάνα ως μέσα μεταφοράς αλλά και ως πολεμικά. Είδαμε εικόνες με αεροπλάνα .Συζητήσαμε για την ιστορία και την εξέλιξή του

12αεροπλανο

Παρακολουθήσαμε και μιλήσαμε για τον μύθο του Δαίδαλου και του Ίκαρου

 

Φύλλο εργασίας -Ζωγραφίζουμε το αεροπλάνο και ενώνουμε τα κεφαλαία με τα πεζά γράμματα

DSC00079DSC00080DSC00081

 

Ημέρα των αγγέλων ταυτόχρονα σήμερα και αναλύουμε έργα τέχνης με θέμα τους αγγέλους

123

 

Χρώματα

Χρώματα παντού και μια καλή ιδέα που επέλεξαν τα παιδιά , να διαβάσουμε τον <<Έλμερ,,ο παρδαλός ελέφαντα>>.Αφού προβληματιστήκαμε με τη συμπεριφορά του Ελμερ και δραματοποιήσαμε το παραμύθι, καταλήξαμε στο συμπέρασμα πως ότι χρώμα και να έχει ο άλλος και όσο διαφορετικός μπορεί να είναι από μας, τον σεβόμαστε, τον αγαπάμε και τον θέλουμε στη ζωή μας .Άλλωστε η ζωή μας γιαυτό έχει ενδιαφέρον αλλιώς θα ήταν βαρετή

Χρωματίσαμε με πολλά χρώματα τον δικό μας Έλμερ

DSC09959DSC09960DSC09961

Και αφού μιλάμε για χρώματα , διαβάσαμε το παραμύθι με τα χρώματα του Κυριτσόπουλου

DSC09962

Φτιάξαμε με χάρτινα πιάτα τα δικά μας ουράνια τόξα

DSC09965DSC09966

Παίξαμε στον υπολογιστή διαδραστικά παιχνίδια χρωμάτων από το blog  της Βασιλικής Νίκου

DSC09968DSC09969

Και συνεργαστήκαμε για τη δημιουργία ομαδικής αφίσας με θέμα εμπνευσμένο από το παραμύθι

DSC09964DSC00016

Διαλέξαμε το χρώμα που μας αρέσει το κολλήσαμε στον πίνακα των χρωμάτων και μετρήσαμε για να καταλήξουμε ότι το ροζ είναι το πρώτο στις προτιμήσεις της ομάδας μας

DSC09970DSC09972DSC09974

Δημιουργήσαμε ζωγραφιές χρησιμοποιώντας ένα μόνο χρώμα

DSC00014 DSC00015

Διαδραστικό <<γράφω τα χρώματα>> τη; Νίκου Βασιλικής

οθόνης 26

https://www.liveworksheets.com/oe588942xp