Ξεκίνησε η Σαρακοστή και μεις προσπαθούμε να μάθουμε αυτό το παραδοσιακό έθιμο ξεκινώντας με δύο τραγούδια
Συζήτηση για το έθιμο αυτό και σε εφαρμογή η πρόταση νηπίου <<γιατί να μην φτιάξουμε και μεις την κυρά Σαρακοστή>>, Ευτυχώς είχαμε τα υλικά και ξεκινήσαμε
Με το ζυμάρι που περίσσεψε έφτιαξε το κάθε παιδί ότι ήθελε
και όταν πια ψηθήκανε, τα βάψαμε
Το ποιηματάκι για την σαρακοστή και η εργασία μας (έβαψαν και κόλλησαν όσπρια)
και φυσικά γράψαμε την συνταγή και ακολουθήσαμε την πρόταση του νηπίου (να πάρουν τη συνταγή στο σπίτι για να την φτιάξουν με την μαμά)
Έρχονται οι απόκριες και τι καλύτερο να ξεκινήσουμε με το μουσικό παραμύθι <<το καρναβάλι των ζώων>> Παρακολουθήσαμε αποσπάσματα από το παραμύθι και εντοπίσαμε γνωστά όργανα που ακούσαμε . Έπειτα πήραμε τα μουσικά όργανα και αφού φτιάξαμε τις μάσκες ζώων παίξαμε το δικό μας καρναβάλι
Μιλήσαμε για τις Απόκριες που είναι οι 3 εβδομάδες πριν την Καθαρά Δευτέρα που αρχίζει η Σαρακοστή
Σύμφωνα με την παράδοση …
Η πρώτη εβδομάδα η <<Προφωνή>> επειδή προσφωνούσαν -διαλαλούσαν τις απόκριες
Η δεύτερη εβδομάδα η <<Κρεατινή>> επειδή έτρωγαν κρέας-σε αυτή την εβδομάδα είναι και η << Τσικνοπέμπτη>>
Η τρίτη εβδομάδα η <<Τυρινή>> επειδή κατανάλωναν γαλακτοκομικά προιόντα για να προετοιμαστούν οι άνθρωποι για την Σαρακοστή
Οι περισσότεροι μασκαρεύονται δηλαδή φοράνε μάσκες και στολές και διασκεδάζουν.
Μία γνωστή φιγούρα είναι ο Αρλεκίνος…ας μάθουμε την ιστορία του (Ζωρζ Σαρή) από βίντεο της Μάνεση
Φτιάξαμε το δικό μας αρλεκίνο που θα στολίζει το νηπιαγωγείο μας τις απόκριες
και μικρούς αρλεκίνους για να τους πάρουν στο σπίτι (με ρολά από χαρτί υγείας)
αλλά και μάσκες αρλεκίνου
Την Τσικνοπέμπτη …τι καλύτερο από το να τσικνίσουμε στο Νηπιαγωγείο …ετοιμάσαμε παρέα με τα παιδιά που ήρθαν ντυμένα με στολές , σουβλάκια και τα ψήσαμε
Και μετά χορέψαμε
Φεύγοντας πήραν μαζί και το δωράκι που ετοίμασαν με τις κυρίες για να στολίσουν το δωμάτιό τους
Με σχήματα σε διάφορα χρώματα στολίσαμε τον γελαστούλη κλόουν
Έγραψαν λέξεις στο φύλλο εργασίας
Προσπαθήσαμε να ταίσουμε με μπαλάκια τον κλόουν (πετούσαν μπαλάκια στο μεγάλο στόμα του κλόουν)
Παρακολουθήσαμε το παραμύθι της Γιολάντα Τσορώνη <,η Αλεπού η καπελού>>
και γίναμε αλεπούδες καπελούδες φτιάχνοντας τα καπέλα μας με χάρτινα πιάτα και χρησιμοποιώντας διάφορα υλικά που είχαμε στο σχολείο
κι άλλα καπέλα
Κατασκευή κλόουν με χάρτινα πιάτα
και με το περίγραμμα της παλάμης και γλωσσοπίεστρα μία κατασκευή για <<καλές απόκριες>>
Ινδιάνοι και ινδιάνες
και μια κατασκευή με γάντια φουσκωμένα
Και βέβαια δεν θα μπορούσε να μας αφήσει έτσι η κυρία Γλυκερία που μας κάνει Αγγλικά
Έπαιξαν , χόρεψαν, άκουσαν αγγλικά τραγούδια και προσπάθησαν να τραγουδήσουν
Και φυσικά να κατασκευάσουν
Σερπαντίνες και χορός ….τα παιδιά απολαμβάνουν την τελευταία μέρα και σκορπίζουν γέλια και χαρούμενες φωνές
Φεύγοντας πήραν μαζί τους και τον χαρταετό….Καλές Απόκριες σε όλους!!
Φτιάξαμε την πυραμίδα της σωστής διατροφής με εικόνες τροφών που κόψαμε από φυλλάδια
Και αφού είχαμε πολλές εικόνες φτιάξαμε το φανάρι της διατροφής (ιδέα από το διαδίκτυο) και τις κολλήσαμε εκεί. Όσες πρέπει να τρώμε σπάνια η καθόλου (γιατί μόνο ζημιά κάνουν) τις κολλήσαμε στο κόκκινο. Όσες πρέπει να τρώμε συχνά στο πράσινο . Και όσες πρέπει να τρώμε λίγες φορές στο πορτοκαλί
Διαβάσαμε το παραμύθι <,η Δόνα η Τερηδόνα και το μυστικό της γαμήλιας τούρτας>> του Τριβιζά και ενθουσιάστηκαν
Ζητούσαν( και το κάναμε )να το <<παίξουμε>> παίρνοντας κάθε φορά διαφορετικό ρόλο ο καθένας
Κόψαμε εικόνες από φυλλάδια και χρησιμοποιώντας χάρτινα πιάτα , κουτάλια και πιρούνια , φτιάξαμε το δικό μας υγιεινό πιάτο χρησιμοποιώντας εικόνες με τροφές από όλες τις οικογένειες τροφίμων
Μέσα στο χειμώνα σαν νότα ελπίδας και αισιοδοξίας ξεπροβάλει η αμυγδαλιά. Με κλαδιά αμυγδαλιάς πάνω στο τραπέζι μιλήσαμε γιαυτό το όμορφο αλλά και χρήσιμο δέντρο
Παρακολουθήσαμε το παραμύθι <,η μυγδαλιά και το φεγγάρι>>και το δραματοποιήσαμε
Παρατηρήσαμε τα κλαδιά και αποφασίσαμε να φτιάξουμε τη δική μας μυγδαλιά να στολίζει το σχολείο. Κόψαμε κλαδιά φυσικά, τα στερεώσαμε κι έπειτα μικρά λουλουδάκια από άσπρο γκοφρέ και τα κολλήσαμε (αφού βάλαμε και λίγο ροζ στα ανθάκια)
Διαβάσαμε και ζωγραφίσαμε το ποίημα της αμυγδαλιάς
Παρακολουθήσαμε τον μύθο της αμυγδαλιάς
και τον ζωγραφίσαμε
Ατομικές εργασίες με χάρτινα πιατάκια και τέμπερες
Και η ομαδική μας εργασία για την αμυγδαλιά με τέμπερες και ποπ κορν
Σήμερα γιορτάζουμε την αγάπη. Αγάπη στους φίλους μας, στην οικογένειά μας, στα ζώα , στη φύση κλπ. Αφού συζητήσαμε για το πόσο σημαντικό είναι να νοιώθουμε αγάπη στην καρδιά μας κάναμε τις κατασκευές μας για να τις χαρίσουμε
Τις τελευταίες καρδούλες τις φτιάξαμε με την αγαπημένη μας κυρία Γλυκερία την ώρα των Αγγλικών
και η διαδραστική αφίσα που τη φτιάξαμε παρέα με τα παιδιά (τα παιδιά επέλεγαν να βάλουμε στην αφίσα αυτά που είδαμε και τους έκαναν εντύπωση) και ύστερα παρέα γράψαμε το μήνυμα
Αφού γράψαμε τα μηνύματά μας σε χαρτονάκια , εφοδιαστήκαμε με γάντια και σακούλες και ξεκινήσαμε για την παραλία ,για να παρατηρήσουμε αν οι άνθρωποι διατηρούν καθαρή τη θάλασσα και την ακτή. Αυτό που είδαμε μας απογοήτευσε και αποφασίσαμε να ενημερώσουμε εμείς ότι πρέπει να διατηρούν το περιβάλλον καθαρό και ότι πρέπει τα πλαστικά και τα σκουπίδια να πετιούνται στους κάδους
Μαζί με τους γονείς τα παιδιά έφτιαξαν υφασμάτινες τσάντες και στο σχολείο τις διακοσμήσαμε γράφοντας το μήνυμά μας για καθαρή θάλασσα
Αφού είδαμε βίντεο με τον τον γνωστό μας πια pikou pikou για τη μέρα και τη νύχτα ,συζητήσαμε για το πως έχουμε μέρα και πως νύχτα αλλά και τις δραστηριότητες που σχετίζονται
Δημιουργήσαμε ομαδική εργασία
αλλά και ατομικές , που τις πήραν τα παιδιά στο σπίτι
Κόψαμε εικόνες και τις κολλήσαμε εκεί που πρέπει αντιστοιχίζοντας στη μέρα και στη νύχτα
Μάθαμε τους χαιρετισμούς ανάλογα με το αν είναι πρωί , μεσημέρι, βράδυ
Και τραγουδήσαμε το καλημέρα
Παρακολουθήσαμε το παραμύθι <<ο φεγγαροσκεπαστής>> και το δραματοποιήσαμε
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή