Πάσχα
Φτάσαμε με το καλό στο Πάσχα. Τι σημαίνει όμως Πάσχα? Παρακολουθούμε τα
βίντεο και ακολουθεί συζήτηση
Τα έθιμα του Πάσχα
Αφού μιλήσαμε για τα έθιμα , καιρός να φτιάξουμε και τα δικά μας κουλουλουράκια
Αυτή η διαδικασία ενθουσίασε τα παιδιά και όταν ετοιμάστηκαν δεν έμεινε ούτε ψίχουλο
Παρακολουθήσαμε παραμύθια για το Πάσχα
Τραγουδήσαμε και κινηθήκαμε με τον λαγό
Επανάληψη αριθμών τραγουδιστά με πασχαλινά αυγά
Και οι ζωγραφιές μας από τη ζωή του Χριστού
Κοτοπουλάκια με τις παλάμες
Καλαθάκια με έτοιμο πατρόν που χρωμάτισαν και έφτιαξαν
Μομπιλε με κοτούλες και αυγά που πάνω τους κάθε παιδί γράφει όπως μπορεί τις ευχές του
Χρωματίσαμε αυγά και δημιουργήσαμε ομαδική εργασία στεφάνι σε σχήμα αυγού
Ζωγραφίσαμε βρασμένα αυγά και τα βάλαμε στην ατομική αυγοθήκη για να τα πάρουμε στο σπίτι
Στην ώρα των Αγγλικών φτιάξανε την κάρτα αυγό και γράψανε την ευχή τους στα Αγγλικά
Ομαδική εργασία -διακόσμηση μεγάλων αυγών με σχήματα
Καλαθάκι με χάρτινα πιάτα
Με ρολό από χαρτί υγείας φτιάξαμε τα ατομικά λαγουδάκια
Και οι κυρίες συνεργάστηκαν με τα παιδιά (τα οποία βοήθησαν πολύ) και έφτιαξαν τα δωράκια των παιδιών για να τα πάρουν στο σπίτι
Λαγουδάκια μεγάλα
Καλαθάκια-κάρτες
Καλαθάκια πρωτότυπα με λαγό που κρατάει το κουτί με τις λιχουδιές
Καραβάνια χωρίς σύνορα
Ενδιαφέρομαι και ενεργώ-ανθρώπινα δικαιώματα
Παιχνίδια ενεργοποίησης της ομάδας-δέσιμο και συνοχή
Μια μεγάλη καρδιά -φτιάχνουμε τους εαυτούς μας και στο κέντρο τα ονόματά μας-Τα παιδιά ήθελαν να βρίσκονται και οι κυρίες σε αυτή την καρδιά-διακοσμούμε με αυτή την ομαδική εργασία την τάξη μας
Τα παιδιά παρατηρούν κάποιες εικόνες -ακολουθούν ερωτήσεις προβληματισμού σχετικά με τις ανάγκες και τα δικαιώματα όλων των ανθρώπων και στο τέλος δημιουργούμε το ιστόγραμμά μας
Παρακολουθούμε την ιστορία της Ειρήνης της μικρής προσφυγοπούλας
και ζωγραφίζουμε εικόνες από την ιστορία που μας έκαναν εντύπωση
Παρακολουθούμε την ιστορία <,Το μαύρο πρόβατο>> από βίντεο που δημιούργησαν τα παιδιά της Α τάξης του 2ου ΔΣ Μαγούλας μαζί με τους εκπαιδευτικούς της τάξης
Ακολουθεί συζήτηση προβληματισμού και δραματοποίηση της ιστορίας
Δικαιώματα δεν έχουν μόνο οι άνθρωποι αλλά και τα ζώα .Αν είχαμε ένα κουνελάκι άραγε ποιές θα ήταν οι ανάγκες του
Κάθε παιδί λέει τη γνώμη του και σε ένα χαρτόνι γράφουμε τα δικαιώματα και τις ανάγκες των ζώων και συγκρίνουμε με αυτές των ανθρώπων
Ομαδική εργασία με τα δικαιώματα των παιδιών όλου του κόσμου
Στη γωνιά του πρόσφυγα και των δικαιωμάτων προσθέσαμε μία πινελιά ύστερα από μία ιδέα που μας έδωσε νήπιο
Φτιάξαμε με διάφορα υλικά ένα παιδί από κάθε φυλή να μας τονίζει ότι έχει και αυτό ανάγκες και δικαιώματα
Έπειτα κόψαμε διάφορα ζώα που και αυτά θέλουν να μας πουν το ίδιο
Προσπαθούμε να κατανοήσουμε τους φόβους των παιδιών προσφύγων και δείχνουμε σεβασμό, καλοσύνη, φιλικότητα
Τι φοβόταν η Ειρήνη η μικρή προσφυγοπούλα, τι ένοιωθε, τι σκεφτόταν
Ζωγραφίζουμε τους φόβους μας και τους πετάμε μακριά στη θάλασσα
Δημιουργούμε την αλυσίδα της φιλίας
Και ομαδική εργασία με τους φόβους που πετάξαμε στη θάλασσα
Διαβάσαμε την ιστορία <<ο Λαχαπού από τη ζούγκλα της χώρας Καμαμπού>> και τη ζωγραφίσαμε
Αφού φτιάξαμε μάσκες ζώων , μοιράσαμε ρόλους και παίξαμε την ιστορία
Θέλοντας να μπούμε στη θέση των προσφύγων , γίναμε και μεις πρόσφυγες και φτιάξαμε τα βαλιτσάκια μας παίρνοντας λίγα πράγματα μαζί μας. Το ταξίδι αρχινά…περνάμε από βουνά και κάμπους , περπατάμε μέρες , κολυμπάμε, κι επιτέλους μετά από μια μεγάλη ταλαιπωρία και κούραση φτάνουμε σε μία χώρα φιλική, που δεν έχει πολέμους και βόμβες, που δεν έχει φόβο κι αγωνία για τη ζωή μας. Οι άνθρωποι μας καλοδέχονται και μας προσφέρουν ότι μπορούν…άλλο φαγητό, άλλοι νερό , άλλοι ρούχα , κυρίως όμως αγάπη
Η ομαδική μας εργασία που δείχνει το ταξίδι μας ως πρόσφυγες
Και οι ατομικές μας εργασίες…. γίναμε ένα με την Ειρήνη τη μικρή προσφυγοπούλα , δώσαμε κι ένα όνομα για τη νέα μας φιλόξενη χώρα
Αφηγηθήκαμε και δραματοποιήσαμε την ιστορία <<στη χώρα των Τσαφ και Τσουφ>>
Η ενθουσιώδης συμμετοχή των παιδιών αποτέλεσε την καλύτερη αξιολόγηση…συμπλήρωσαν όμως με την βοήθειά μας και τα φύλλα αξιολόγησης
25η Μαρτίου
Τι γιορτάζουμε την 25η Μαρτίου?
Αφού παρακολουθήσαμε το βίντεο συζητήσαμε για τα γεγονότα που γιορτάζουμε αυτή τη μέρα και κυρίως τα ιστορικά γεγονότα, τον αγώνα των Ελλήνων για ελευθερία , την επανάσταση, τους ήρωες
Είδαμε εικόνες ηρώων και προσπαθήσαμε να φτιάξουμε την προσωπογραφία τους
Παραμύθι <<Τα ελληνάκια>>της Φακίνου
Στη διδακτική αξιοποίηση του παραμυθιού χρησιμοποιήσαμε το wakelet της Έφης Κακαρούγκα
Στη συνέχεια δραματοποιήσαμε το παραμύθι αφού μοιράσαμε ρόλους
Διαδραστικό παιχνίδι με το παραμύθι
Ελληνική σημαία-χρώματα-9 λωρίδες όσες και οι συλλαβές από το Ελευθερία η Θάνατος
Ομαδική εργασία <<η Ελλάδα >> με τα χρώματα της σημαίας
Και μικρά- μεγάλα σημαιάκια για να τα πάρουν στο σπίτι
Φύλλα εργασίας -γράφουν όπως μπορούν τα μέρη της φορεσιάς του τσολιά
Παραδοσιακές φορεσιές-είδαμε εικόνες και μάθαμε για τις φορεσιές εκείνης της εποχής ανάλογα με την περιοχή της Ελλάδας
Μας βοήθησε σε αυτό η παρουσίαση της Χρυσάνθης Παπαγιάννη
Φτιάξαμε και μεις ποδιές και φεσάκια που θα τα φορέσουν τα παιδιά στη γιορτή
Και διακόσμηση παραδοσιακής ποδιάς σαν φύλλο εργασίας
Προσπαθήσαμε να φτιάξουμε και μεις τον πίνακα σε μικρογραφία
Παρόλο που είμαστε ενάντια στον πόλεμο αυτός έπρεπε να γίνει για να κερδίσουμε την Ελευθερία μας και την Πατρίδα μας. Ας θυμηθούμε όμως τα καλά της Ειρήνης διαβάζοντας το βιβλίο της Ειρήνης του Parr Todd .Το διαβάσαμε σε ελληνική έκδοση αλλά και σε αγγλική στο μάθημα των Αγγλικών
ΕΙΡΗΝΗ-PEACE
Δημιουργήσαμε την αφίσα για την ειρήνη -ομαδική εργασία
Φτιάξαμε το σκηνικό για την γιορτή μας
Μάθαμε τον εθνικό μας ύμνο και ακούσαμε διάφορα τραγούδια όπως τα κλεφτόπουλα και τον θούριο
Κάναμε την ομαδική μας με πραγματικά φύλλα δάφνης για να τιμήσουμε τους ήρωες που αγωνίστηκαν για την ελευθερία μας
Και μία κατασκευή για το σπίτι με τον ευαγγελισμό της θεοτόκου
Άνοιξη
Ας μάθουμε για την Άνοιξη
Κι ας τραγουδήσουμε
Η Άνοιξη είναι μία εποχή που ενέπνευσε πολλούς ζωγράφους Ευκαιρία λοιπόν ,αφού είδαμε πίνακες ζωγραφικής με θέμα την Άνοιξη και τους αναλύσαμε, να γίνουμε και μεις ζωγράφοι και να αποτυπώσουμε όπως εμείς νομίζουμε ανοιξιάτικα τοπία και εικόνες σε ατομικές αλλά και ομαδικές εργασίες
Με τις παλάμες μας και με τέμπερες φτιάξαμε ένα όμορφο ανοιξιάτικο τοπίο
Μάρτης
Και να που επιτέλους πέρασε ο χειμώνας και ήρθε η άνοιξη (με πολύ κρύο βέβαια ακόμα)
Ας τη καλοδεχτούμε με ένα τραγούδι
Μιλήσαμε για την άνοιξη και τους μήνες …Πρώτος μήνας ο Μάρτης και σαν πρώτη μέρα το έθιμο λέει να φορέσουμε μαρτάκια, φτιαγμένα με κόκκινη και άσπρη κλωστή .Για να μην μας κάψει ο ήλιος …
Μάρτης είναι νάζια κάνει πότε κλαίει πότε γελάει…γιατί άραγε
κι ένα ποιηματάκι για τον Μάρτη και τη μάνα του
και η εργασία μας
Το Μ του Μάρτη και βρίσκουμε λέξεις που αρχίζουν από Μμ
Ακούμε και ζωγραφίζουμε το ποίημα του Μάρτη
Σαρακοστή
Ξεκίνησε η Σαρακοστή και μεις προσπαθούμε να μάθουμε αυτό το παραδοσιακό έθιμο ξεκινώντας με δύο τραγούδια
Συζήτηση για το έθιμο αυτό και σε εφαρμογή η πρόταση νηπίου <<γιατί να μην φτιάξουμε και μεις την κυρά Σαρακοστή>>, Ευτυχώς είχαμε τα υλικά και ξεκινήσαμε
Με το ζυμάρι που περίσσεψε έφτιαξε το κάθε παιδί ότι ήθελε
και όταν πια ψηθήκανε, τα βάψαμε
Το ποιηματάκι για την σαρακοστή και η εργασία μας (έβαψαν και κόλλησαν όσπρια)
και φυσικά γράψαμε την συνταγή και ακολουθήσαμε την πρόταση του νηπίου (να πάρουν τη συνταγή στο σπίτι για να την φτιάξουν με την μαμά)
Παραμύθια για την σαρακοστή
Απόκριες
Έρχονται οι απόκριες και τι καλύτερο να ξεκινήσουμε με το μουσικό παραμύθι <<το καρναβάλι των ζώων>> Παρακολουθήσαμε αποσπάσματα από το παραμύθι και εντοπίσαμε γνωστά όργανα που ακούσαμε . Έπειτα πήραμε τα μουσικά όργανα και αφού φτιάξαμε τις μάσκες ζώων παίξαμε το δικό μας καρναβάλι
Μιλήσαμε για τις Απόκριες που είναι οι 3 εβδομάδες πριν την Καθαρά Δευτέρα που αρχίζει η Σαρακοστή
Σύμφωνα με την παράδοση …
Η πρώτη εβδομάδα η <<Προφωνή>> επειδή προσφωνούσαν -διαλαλούσαν τις απόκριες
Η δεύτερη εβδομάδα η <<Κρεατινή>> επειδή έτρωγαν κρέας-σε αυτή την εβδομάδα είναι και η << Τσικνοπέμπτη>>
Η τρίτη εβδομάδα η <<Τυρινή>> επειδή κατανάλωναν γαλακτοκομικά προιόντα για να προετοιμαστούν οι άνθρωποι για την Σαρακοστή
Οι περισσότεροι μασκαρεύονται δηλαδή φοράνε μάσκες και στολές και διασκεδάζουν.
Μία γνωστή φιγούρα είναι ο Αρλεκίνος…ας μάθουμε την ιστορία του (Ζωρζ Σαρή) από βίντεο της Μάνεση
Φτιάξαμε το δικό μας αρλεκίνο που θα στολίζει το νηπιαγωγείο μας τις απόκριες
και μικρούς αρλεκίνους για να τους πάρουν στο σπίτι (με ρολά από χαρτί υγείας)
αλλά και μάσκες αρλεκίνου
Την Τσικνοπέμπτη …τι καλύτερο από το να τσικνίσουμε στο Νηπιαγωγείο …ετοιμάσαμε παρέα με τα παιδιά που ήρθαν ντυμένα με στολές , σουβλάκια και τα ψήσαμε
Και μετά χορέψαμε
Φεύγοντας πήραν μαζί και το δωράκι που ετοίμασαν με τις κυρίες για να στολίσουν το δωμάτιό τους
Με σχήματα σε διάφορα χρώματα στολίσαμε τον γελαστούλη κλόουν
Έγραψαν λέξεις στο φύλλο εργασίας
Προσπαθήσαμε να ταίσουμε με μπαλάκια τον κλόουν (πετούσαν μπαλάκια στο μεγάλο στόμα του κλόουν)
Παρακολουθήσαμε το παραμύθι της Γιολάντα Τσορώνη <,η Αλεπού η καπελού>>
και γίναμε αλεπούδες καπελούδες φτιάχνοντας τα καπέλα μας με χάρτινα πιάτα και χρησιμοποιώντας διάφορα υλικά που είχαμε στο σχολείο
κι άλλα καπέλα
Κατασκευή κλόουν με χάρτινα πιάτα
και με το περίγραμμα της παλάμης και γλωσσοπίεστρα μία κατασκευή για <<καλές απόκριες>>
Ινδιάνοι και ινδιάνες
και μια κατασκευή με γάντια φουσκωμένα
Και βέβαια δεν θα μπορούσε να μας αφήσει έτσι η κυρία Γλυκερία που μας κάνει Αγγλικά
Έπαιξαν , χόρεψαν, άκουσαν αγγλικά τραγούδια και προσπάθησαν να τραγουδήσουν
Και φυσικά να κατασκευάσουν
Σερπαντίνες και χορός ….τα παιδιά απολαμβάνουν την τελευταία μέρα και σκορπίζουν γέλια και χαρούμενες φωνές
Φεύγοντας πήραν μαζί τους και τον χαρταετό….Καλές Απόκριες σε όλους!!

























































































































































































































































