Γιορτάσαμε και μεις την Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού με αναφορά στα αθλήματα , στους Ολυμπιακούς και Παραολυμπιακούς αγώνες, με τραγούδια, ψηφιακό υλικό , βίντεο κλπ
Έπειτα βγήκαμε στην αυλή και κάναμε τα δικά μας αθλήματα αφού πειστήκαμε ότι σημασία έχει να αγωνίζεσαι και όχι μόνο η πρωτιά
Νέα σχολική χρονιά , νέες φατσούλες, νέες προκλήσεις. Ας προσπαθήσουμε να γνωριστούμε , να γνωρίσουμε το σχολείο μας, τους φίλους μας, να παίξουμε παιχνίδια , να τραγουδήσουμε
αλλά και να δημιουργήσουμε με διάφορα υλικά
Να σχηματίσουμε με την πλαστελίνη το αρχικό του ονόματός μας
και να βάψουμε ρολά για να δημιουργήσουμε το παρουσιολόγιό μας
Και μία κατασκευή με το αρχικό του ονόματός τους (βάλαμε φωτογραφία και τα παιδιά σχημάτισαν χέρια και πόδια)
Παιχνίδια με το αρχικό γράμμα
αλλά και κολλάζ
Παίξαμε και κατασκευάσαμε
Βγάλαμε τα παπούτσια , τα ανακατέψαμε και προσπαθήσαμε πάλι να εντοπίσουμε τα δικά μας και να τα βάλουμε σε μια σειρά σε ζευγάρια
Δοκιμάσαμε τα ψαλίδια , κόψαμε εικόνες, κολλήσαμε
Αλλά επιθυμήσαμε και τους περσινούς συμμαθητές μας που τώρα είναι στην Α τάξη του Δημοτικού. Τι καλύτερο λοιπόν να τους καλέσουμε να έρθουν στο Νηπιαγωγείο και να ξανασυναντηθούμε, να μιλήσουμε , να ανταλλάξουμε εντυπώσεις και να παίξουμε κάτι μαζί όπως παλιά. Για να τους υποδεχτούμε τους ετοιμάσαμε ένα βιβλίο με ζωγραφιές μας
Δραστηριότητες με στόχο να προάγουν την κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών δημιουργώντας ένα κλίμα φιλίας καθώς και ενίσχυση της ομαδικής συνοχής και αυτοεκτίμησης, την προώθηση της συνεργασίας , την αποδοχή της όποιας διαφορετικότητας, τον αλληλοσεβασμό , την ενσυναίσθηση .την απόρριψη της κάθε μορφής βία και ρατσισμού , τον θετικό τρόπο επίλυσης συγκρουσιακών καταστάσεων
Δέσιμο και ενεργοποίηση της ομάδας
Σε κύκλο που έχει σχηματιστεί με χρωματιστά υφάσματα περπατάνε τα παιδιά με μουσική υπόκρουση. Όταν η μουσική σταματά κάθονται σε σχήμα κύκλου και στη συνέχεια ο καθένας παρουσιάζεται στην ομάδα μιλώντας για τον εαυτό του και επικεντρώνοντας στα θετικά και αρνητικά του χαρακτήρα και της συμπεριφοράς του. Παρατηρούμε ότι όλοι έχουμε ομοιότητες και διαφορές αλλά έχουμε ένα κοινό στοιχείο ότι είμαστε παιδιά με διάθεση για παιχνίδι και δραστηριότητες
Παιχνίδια συνεργασίας στην ομάδα. Ο ιστός της αράχνης με ένα κουβάρι νήμα. Παιχνίδια με την μπάλα. Ο καθένας δίνει την μπάλα στον διπλανό και όποιος την κρατούσε έλεγε διάφορα πράγματα γιαυτό πχ ποιο είναι το αγαπημένο του φαγητό, το αγαπημένο του χρώμα κλπ
Συμβόλαιο θετικής συμπεριφοράς
Συζητάμε για τρόπους θετικής συμπεριφοράς έτσι ώστε να λειτουργεί ευχάριστα η ομάδα
Τα παιδιά έλεγαν τις σωστές εκφράσεις και η Νηπιαγωγός έγραφε. Στο τέλος υπογράψαμε όλοι
Τραγουδήσαμε το <<τραγούδι της φιλίας>> και χορέψαμε όλοι μαζί αλλά και ζευγάρια με φιλους που αλλάζαμε κάθε φορά. Στο τέλος κάναμε όλοι μια μεγάλη αγκαλιά
Παιχνίδια με τον καθρέφτη
Κοιτάνε τον εαυτό τους στον καθρέφτη και περιγράφουν τα χαρακτηριστικά που βλέπουν στους άλλους
Κατασκευή μαργαρίτας με 5 πέταλα με τη φωτογραφία του παιδιού στη μέση .Στα 4 πέταλα γράφουμε τα θετικά στοιχεία που βρίσκει το παιδί στον εαυτό του και στο 5ο γράφουμε ένα αρνητικό. Δημιουργούμε μία τρισδιάστατη κατασκευή μαργαρίτες στο λιβάδι. Φαίνονται τόσο ίδιες αλλά στην πραγματικότητα είναι τόσο διαφορετικές!!
Παρακολούθηση του παραμυθιού <<του σκοινιού τα μανταλάκια>>
Πραγματοποιούμε ερωτήσεις κατανόησης της ιστορίας
Ποιοι είναι οι ήρωες της ιστορίας μας και ποιος είναι ο ρόλος τους;
Ποια είναι η συμπεριφορά τους την άνοιξη και το καλοκαίρι και πως αλλάζει το φθινόπωρο και το χειμώνα;
Τα συναισθήματά τους παραμένουν ίδια;
Αν κάποιο μανταλάκι δεν ήθελε να βοηθήσει πχ θύμωνε, αυτό πως θα επηρέαζε τα υπόλοιπα μανταλάκια;
Θα μπορούσαν να κάνουν κάτι διαφορετικά;
Υπάρχουν ομοιότητες και διαφορές ανάμεσα στα μανταλάκια και τους δικούς σας φίλους;
Αν μπορούσες να αλλάξεις τον τίτλο της ιστορίας μας τι τίτλο θα της έδινες;
Στη συνέχεια πειραματιζόμαστε και καταλήγουμε σε συμπεράσματα. Τα νήπια προσπαθούν στην αρχή χωριστά και στη συνέχεια σε ομάδες :
Να μετακινήσουν ένα τραπέζι,
Να σηκώσουν το παγκάκι
Να σηκώσουν έναν συμμαθητή τους ψηλά.
Συνειδητοποιούν ότι πολλά πράγματα δεν καταφέρνουμε να κάνουμε μόνοι μας και συνεργάζονται για να βρουν λύσεις
Διαβάζουμε το παραμύθι <<Τα μπαλόνια της φιλίας>>
Δραματοποίηση της ιστορίας και ομαδική κατασκευή με μπαλόνια από χαρτόνι που πάνω έγραψαν λέξεις ευγενικές που έχουν σχέση με τη φιλία
Συνεργαζόμαστε και δημιουργούμε μία ομαδική ζωγραφιά. Κόβουμε και κολλάμε τις χρωματιστές παλάμες μας
Ζωγραφίζω τους φίλους μου σε καρδιά
Κατασκευή της <<Φιλίας>> και της <<Διχόνοιας>>
Τα χέρια δεν χτυπάνε-τα χέρια αγαπάνε
Τι μπορώ να κάνω με τα χέρια μου…συζήτηση …ατομική εργασία
Ομαδική εργασία με τα χεράκια μας
Με τα χεράκια που τους βάλαμε μάτια και στόμα και τα κάναμε κούκλες, παίξαμε κουκλοθέατρο μία ιστορία που δημιουργήσαμε για μία παρέα φίλων
Όταν τσακωνόμαστε με κάποιον από την ομάδα μας θυμώνουμε και τότε τα αποτελέσματα μπορεί να είναι άσχημα.Ας δούμε το βίντεο <<Πως να νικήσουμε το δράκο του θυμού>>
Παραμύθι <<το θυμωμένο ξωτικό>>
Βία δεν γίνεται μόνο με τα χέρια…υπάρχει και η λεκτική βία…λόγια που πληγώνουν , πονάνε , κάνουν τον άλλο να αισθάνεται μοναξιά , λύπη, απόρριψη. Ας βρούμε ευγενικές εκφράσεις και λογάκια που μπορούμε και πρέπει να χρησιμοποιούμε έτσι ώστε να είναι όλοι αγαπημένοι και χαρούμενοι
Ομαδική κατασκευή <<το βάζο με τα ευγενικά λόγια>>
Τα όμορφα λόγια σαν γλυκές καραμέλες στο βάζο. Τα παιδιά όμως είχαν την ιδέα να φτιάξει ο καθένας κι ένα λουλούδι διαφορετικό κι έτσι να φτιάξουμε μαζί και το μπουκέτο της φιλίας
Γίναμε με τη σειρά μάγοι της φιλίας και της συνεργασίας και μαγειρέψαμε μια ωραία συνταγή της φιλίας. Υλικά μας ?Αγάπη-χαρά-συνεργασία κλπ
Ομαδική κατασκευή
Διαβάζουμε το παραμύθι <<Ο εγωιστής γίγαντας>>. Ακολουθεί συζήτηση.Τι είναι εγωισμός, είναι καλό να είμαστε εγωιστές η να μοιραζόμαστε κλπ
Δεν είμαστε όλοι ίδιοι…έχουμε όμως τα ίδια δικαιώματα . έχουμε όλοι ικανότητες και είμαστε μοναδικοί
Παρακολουθήσαμε <<τα γυαλιά της διαφορετικότητας>>
Διαφέρουμε? πάλι καλά…
Διαβάσαμε το παραμύθι <<Δυό παπούτσια με καρότσι>>
Ζηγραφίσαμε
Ζωγραφίσαμε με το στόμα. με το πόδι και παίξαμε παιχνίδια συνεργασίας και ενσυναίσθησης
Παρακολουθήσαμε το διαπολιτισμικό παραμύθι <<Η Μπουμπού και η Μπαμπαλού>>
Ομαδική εργασία για τη διαφορετικότητα στο μάθημα των Αγγλικών
Τραγουδήσαμε <<Εγώ είμαι εγώ>>
<<το τραγούδι της διαφορετικότητας>>
Έλμερ ο παρδαλός ελέφαντας
<<Το κάτι άλλο>>
Παρακολουθήσαμε << Το χαρούμενο λιβάδι >> της Νικολούδη και το δραματοποιήσαμε
Ομαδική εργασία <<Το χαρούμενο λιβάδι>>
<<Η Μόνα σε καινούριο σχολείο>>
Ζωγραφίζουμε την ιστορία
Διαβάσαμε το << Ο νταής του σχολικού>>
Συζητήσαμε για τις λάθος συμπεριφορές που πληγώνουν τους άλλους.Ζωγραφίσαμε
Συζητήσαμε και καταλήξαμε στο ότι μπορεί να είμαστε διαφορετικοί στο χρώμα , τη θρησκεία , τη χώρα, τη γλώσσα , τις προτιμήσεις , τα ενδιαφέροντα κλπ αλλά έχουμε δικαιώματα , θέλουμε οι άλλοι να μας σέβονται και να μας αγαπάνε γιαυτό που είμαστε .
Μιλήσαμε για τον σχολικό εκφοβισμό , για τους θύτες και τα θύματα και από κοινού αποφασίσαμε ότι στο δικό μας σχολείο δεν θα υπάρχουν τέτοιες συμπεριφορές που πληγώνουν. Μάλιστα η πρόταση κάθε παιδί να αναλάβει να φροντίζει και να βοηθάει ένα άλλο παιδί βρήκε σύμφωνους όλους ( θα λέγαμε ότι τους άρεσε πολύ αυτός ο ρόλος ευθύνης)
Όταν υπάρχει αγάπη και συνεργασία, όταν όλοι γίνουμε μια μεγάλη αγκαλιά , τότε όλοι μας και στο σχολείο και στο σπίτι και στην κοινωνία και σε όλη τη γη , θα είναι χαρούμενοι
Το συμβόλαιό μας αυτό σφραγίστηκε με τα χέρια μας που σχημάτισαν μία καρδιά που θα χωράει όλους όσο διαφορετικοί κι αν είναι από μας. Γιατί δεν θέλουμε βία (όποιας μορφής ) αλλά θέλουμε να είμαστε φίλοι αγαπημένοι
Και η αφίσα μας που μπήκε σε εμφανές σημείο για να βλέπουν όλοι ότι <<μια αγκαλιά όλοι μαζί είμαστε πάντα πιο δυνατοί>>
Στην ώρα των Αγγλικών ετοιμάσαμε το δωράκι για την μαμά
και τραγουδήσαμε
Φτιάξαμε από μία ζωγραφιά για να την βάλουμε στο φάκελο και να την χαρίσουμε στη μαμά
Ένα κόσμημα φτιαγμένο από τα παιδικά χεράκια -καρδούλα ζωγραφισμένη και ύστερα πλαστικοποίηση κι ένα κορδόνι -έτοιμο να στολίσει τον λαιμό της μαμάς μας
Και τέλος ένα λουλούδι με την φωτογραφία του παιδιού και μία καρδούλα
Τοποθετούμε σε διαφορετικά σημεία της τάξης κάρτες με εικόνες από πλανήτες του ηλιακού συστήματος. Τα παιδιά με τη συνοδεία μουσικής γίνονται ζευγάρια.
Παιχνίδι ταύτισης πλανητών σε ζευγάρια
Διερευνούμε τις πρότερες γνώσεις των παιδιών, συζητάμε τι γνωρίζουν οι μαθητές για το διάστημα και τι θα ήθελαν να μάθουν
Βλέπουμε το βίντεο και μαθαίνουμε για τους πλανήτες
Τα παιδιά ακολουθούν την κυκλική τροχιά των πλανητών με βιωματικό τρόπο, χρησιμοποιώντας μπαλόνια διαφορετικών χρωμάτων
Διαβάζουμε βιβλίο για το διάστημα και τους πλανήτες
Παιδικό βίντεο με τον Picou Picou
Ατομική εργασία <<Το διάστημα και οι πλανήτες>>
Διαβάσαμε τον μύθο του Φαέθοντα
και ζωγραφίσαμε
Αφού μάθαμε καλά τους πλανήτες προσπαθήσαμε να τους ζωγραφίσουμε
Με τα lego τουβλάκια φτιάξαμε διαστημόπλοια και αστροναύτες
Φτιάξαμε πύραυλο αφού πρώτα παρακολουθήσαμε το βίντεο της NASA
Η Πρωτομαγιά, εκτός από εργατική γιορτή, σε ανάμνηση του ξεσηκωμού των εργατών του Σικάγου την 1η Μαΐου 1886, που διεκδικούσαν καλύτερες συνθήκες εργασίας, είναι και γιορτή της άνοιξης και της φύσης που συνδέεται με πολλά ήθη κι έθιμα που έχουν πανάρχαιες ρίζες.
Στο Νηπιαγωγείο σαν πρώτη μέρα μετά τις διακοπές του Πάσχα υποδεχόμαστε τον Μάη με ένα υπέροχο μουσικό άκουσμα Vivaldi Spring…..<<Κυρία να το χορέψουμε?>> Και τα παιδιά έκαναν τις χορευτικές κινήσεις τους γεμάτα όρεξη και ενθουσιασμό αφού μετά από τόσες μέρες ξαναβρήκαν τους φίλους τους στο σχολείο
Πρωτομαγιά και το έθιμο λέει ότι πρέπει να φτιάξουμε στεφάνια . Άλλες χρονιές φτιάχναμε με αληθινά λουλούδια που έφερναν τα παιδιά από το σπίτι. Φέτος τα στεφάνια μας ήταν από χάρτινα πιατάκια και χάρτινα λουλούδια και τα πήραν στο σπίτι
Παρακολουθήσαμε το βίντεο
Είδαμε πίνακες ζωγραφικής με θέμα την πρωτομαγιά και συζητήσαμε
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή