eTwinning “Preschooler-Small Citizen”

ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: Σαμουτιάν Μαργαρίτα

Τμήμα διεξαγωγής προγράμματος: Βασικό Πρωινό Τμήμα 1

Διάρκεια εκτέλεσης: Σεπτέμβριος 2017 – Ιούνιος 2018

Περίληψη:

Το “Preschooler-Small Citizen” αποτελεί ένα συνεργατικό έργο eTwinning, το οποίο ανήκει στην κατηγορία προγραμμάτων προώθησης της Πολιτιστικής Κληρονομιάς. Απευθύνεται σε μαθητές προσχολικής ηλικίας. Σκοπός του προγράμματος ήταν η ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων μέσα από την επαφή με διαφορετικούς πολιτισμούς. Τα συνεργαζόμενα σχολεία είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν αξιοθέατα της περιοχής τους, να παρουσιάσουν τις συνήθειες και τον τρόπο ζωής τους, προάγοντας την αγάπη για την πατρίδα τους, αλλά και την ενότητα των εθνών. Το Twinspace λειτούργησε ως βασικό εργαλείο επικοινωνίας και ανταλλαγής πρακτικών μεταξύ των εταίρων. Τα νήπια είχαν τη δυνατότητα μέσα από μια πληθώρα δραστηριοτήτων να παρουσιάσουν τη σχολική τους καθημερινότητα και τις δράσεις τους, ενώ σημαντικό κομμάτι του προγράμματος αποτέλεσε και η εμπλοκή των γονέων. Γενικότερα, οι μαθητές αντιλήφθηκαν τους ρόλους τους ως μαθητές, ως μέλη μιας οικογένειας και της ευρύτερης κοινωνίας.

 

Η ομάδα σχολείων αποτελούνταν από 7 χώρες:

  • Πολωνία,
  • Σλοβακία,
  • Τσεχία,
  • Τουρκία
  • Σλοβενία
  • Ισπανία
  • και Ελλάδα.

Οι δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν ήταν οι εξής:

Α) Ψηφοφορία λογότυπου για το έργο. 

Το λογότυπο της Πολωνίας αναδείχθηκε ως επίσημο λογότυπο του προγράμματος.

Β) Η καθημερινότητα στο νηπιαγωγείο- δράσεις

Οι μαθητές παρουσίασαν τις συνήθειές τους στο σχολείο, αλλά και δράσεις που έλαβαν χώρα σε όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους.

Θεματική ενότητα “Ολυμπιακοί Αγώνες”

Κωδικοποίηση διαδρομών με τη χρήση του Beebot

Παιχνίδια στην αυλή

Ασκήσεις προσανατολισμού

Το σχολείο μέσα από τα μάτια των μαθητών

Γ) Η οικογένειά μου

Οι γονείς σε συνεργασία με τα παιδιά τους δημιούργησαν τα γενεολογικά δέντρα της οικογένειάς τους, τα οποία παρουσιάστηκαν από τους μαθητές στην τάξη. Παράλληλα, οι γονείς εμπλέχθηκαν και σε άλλες δράσεις, όπως κατασκευές, συμμετοχή σε εκδρομές κλπ.

Οικογενειακό δέντρο-συνεργασία με γονείς

Οι γονείς βοηθούν στην κατασκευή σπιτιών για την αναπαράσταση του παραμυθιού “Τα 3 γουρουνάκια”

Δ) Ο τόπος μου

Τα παιδιά επισκέφθηκαν τα σημαντικότερα μνημεία του Αυλωναρίου, όπως τον ενετικό πύργο, το χωριό, το μύλο, τα πηγάδια, το γήπεδο, το γυμναστήριο κλπ.

Περίπατος στο χωριό μας Αυλωνάρι

Επίσκεψη στον πύργο και το μύλο του χωριού

Επίσκεψη στο τοπικό γυμναστήριο

Ε) Η χώρα μου

Οι δράσεις περιλάμβαναν την επαφή των μαθητών με σύμβολα της Ελλάδας, όπως η σημαία, ιστορικά μνημεία κ.ά. Παράλληλα, έμαθαν τον εθνικό ύμνο, παρουσίασαν ένα παραδοσιακό χορό και ένα αρχαίο παιχνίδι στην προσπάθειά τους να μάθουν για την ιστορία της χώρας τους.

Δημιουργία Ελληνικής σημαίας

Παζλ της Ελλάδας

Το πιο γνωστό μνημείο της χώρας μας “Παρθενώνας”

ΣΤ) Οι παραδόσεις της χώρας μου

Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν ελληνικά έθιμα, όπως το στόλισμα του δέντρου, το βάψιμο πασχαλινών αβγών, το πέταγμα του χαρταετού, τις απόκριες κ.ά.

Συμμετοχή στην παρέλαση της 25ης Μαρτίου

Ζ) Πολίτης της Ευρώπης

Τα νήπια μέσα από παιχνίδια αναγνώρισαν τις σημαίες των ευρωπαϊκών κρατών. Παράλληλα, έμαθαν για την ευρωπαϊκή σημαία.

Παιχνίδια με σημαίες

Η) “Μαίρη” η κούκλα του προγράμματος μας

Δημιουργήθηκε μια χειροποίητη κούκλα, η οποία επισκέφθηκε όλα τα σχολεία που συμμετείχαν στο πρόγραμμα. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να της μάθουν μετρικές λέξεις στη γλώσσα τους.

Θ) Επικοινωνία σχολείων

Τα συνεργαζόμενα σχολεία είχαν τη δυνατότητα να επικοινωνήσουν μέσω skype.

I) Αξιολόγηση και παρουσίαση αποτελεσμάτων

Οι μαθητές αξιολόγησαν τη συμμετοχή τους στο συγκεκριμένο πρόγραμμα. Στο τέλος της σχολικής χρονιάς δημιουργήθηκε ένα μεγάλο ταμπλό με τα αποτελέσματα των δράσεων μας.