Αγαπητοί γονείς,
Σας ενημερώνουμε ότι από 5 έως 24 Μαρτίου 2025 ξεκινάνε οι εγγραφές στο Νηπιαγωγείο μας.
Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2025-2026, θα φοιτήσουν μαθητές/τριες που έχουν συμπληρώσει τη νόμιμη ηλικία εγγραφής, όπως αυτή ορίζεται στις σχετικές διατάξεις του άρθρου 34 του ν. 4704/2020 (Α’ 133).
Σύμφωνα με αυτές, στα Νηπιαγωγεία εγγράφονται μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ
ΑΙΤΗΣΗ ΓΟΝΕΩΝ/ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ- ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ
Για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου στο Νηπιαγωγείο οι γονείς/ κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:
Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην Ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με τη χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.
Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα(παρ. 2 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β’ 1767):
α) τα στοιχεία του προνηπίου/ νηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες κατάλογο των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή τους μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το/τα τέκνο/α για το/τα οποίο/α επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,
β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,
γ) τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/ουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσει Βεβαίωση Φοίτησης από τον/τη Διευθυντή/ντρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας.
δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του προνηπίου/νηπίου στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.
ε) τα στοιχεία των συνοδών των προνηπίων/νηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρησή τους από τη σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».
Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, (παρ 3 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β ́ 1767) οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα και εντός της προσθεμίας που ορίζει ο/η Διευθυντής/ντρια- Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου. Σε αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ) και (δ) εφόσον τα έχει αιτηθεί, περιλαμβάνονται :
α) η αίτηση εγγραφής για το τμήμα πρόωρης υποδοχής, για το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.
β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (ΑΔΥΜ) σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 Εγκύκλιο(Α.Δ.Υ.Μ.)
γ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλου στοιχείου, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. (παρ. 4, του άρθρου 6 του Π.Δ 79/2017 (Α ́ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 4 α του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α ́ 25).
δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του/της μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Πριν την τελική υποβολή της αίτησης (οριστικοποίηση) απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωση του.
Μετά την υποβολή της αίτησης, (παρ. 5 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β ́ 1767), οι γονείς/κηδεμόνες λαμβάνουν ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχουν δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής τους για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή τους επιστρέφεται από το Νηπιαγωγείο στους γονείς/ κηδεμόνες προκειμένου να γίνουν οι διορθώσεις και να ολοκληρωθεί η υποβολή της μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr). Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται αποδεκτή.
Σε περιπτώσεις γονέων/κηδεμόνων που αδυνατούν να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr), η αίτηση μπορεί να υποβληθεί με παρουσία στο Νηπιαγωγείο (παρ. 7 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β ́ 1767). Για τον σκοπό αυτό ο/η Διευθυντής/ντρια – Προϊστάμενος/η του νηπιαγωγείου εισέρχεται στην ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) και καταχωρίζει την αίτηση σύμφωνα με τα δικαιολογητικά που του προσκομίζουν οι γονείς/κηδεμόνες.
Για την υποστήριξη μαθητών/τριών, των οποίων οι γονείς/κηδεμόνες ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, όπως πολύτεκνοι / τρίτεκνοι / μονογονεϊκές οικογένειες, γονείς με χρόνιες παθήσεις ή ενταγμένοι σε πρόγραμμα απεξάρτησης ή φυλακισμένοι καθώς και πολίτες τρίτων χωρών που διαμένουν σε κέντρα ή σε δομές φιλοξενίας του ελληνικού κράτους ή της Ύπατης Αρμοστείας του Ο.Η.Ε., δίνεται η δυνατότητα καταχώρισης αίτησης με όσα στοιχεία είναι διαθέσιμα από τον γονέα/κηδεμόνα (παρ. 7 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β ́ 1767).
Στις 11 Φεβρουαρίου γιορτάζουμε την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου, μια πρωτοβουλία που στοχεύει στην προαγωγή ενός πιο ασφαλούς και υπεύθυνου διαδικτυακού κόσμου για όλους, ιδιαίτερα για τα παιδιά. Αυτή η ημέρα μας δίνει την ευκαιρία να ενημερώσουμε και να ευαισθητοποιήσουμε τους νεότερους χρήστες του διαδικτύου για τους κινδύνους και τις προκλήσεις που μπορεί να συναντήσουν, καθώς και να τους δώσουμε τα εργαλεία και τις γνώσεις για να πλοηγούνται με ασφάλεια και υπευθυνότητα. Είναι μια μέρα που μας θυμίζει ότι η διαδικτυακή ασφάλεια ξεκινά από τη σωστή εκπαίδευση και τη συνεχή υποστήριξη.
Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου αποτελεί μία εξαιρετική ευκαιρία για να ευαισθητοποιήσουμε γονείς, εκπαιδευτικούς και τα ίδια τα παιδιά σχετικά με την ασφαλή και υπεύθυνη χρήση του Διαδικτύου. Στη νηπιακή ηλικία, τα παιδιά αρχίζουν να ανακαλύπτουν τις δυνατότητες του Διαδικτύου και είναι κρίσιμο να θεμελιωθούν γερές βάσεις για τη διαδικτυακή τους ασφάλεια. Οι γονείς μπορούν να ενθαρρύνουν τη δημιουργία υγιών διαδικτυακών συνηθειών, όπως η χρήση ιστότοπων που προωθούν τη μάθηση και την ψυχαγωγία με ασφάλεια. Επιπλέον, είναι σημαντικό να διδάξουμε στα παιδιά τις βασικές αρχές της διαδικτυακής ασφάλειας, όπως το να μην μοιράζονται προσωπικές πληροφορίες και να είναι επιφυλακτικά με άγνωστα άτομα. Με τη σωστή καθοδήγηση και προσοχή, μπορούμε να διασφαλίσουμε ότι τα παιδιά θα απολαύσουν τα οφέλη του Διαδικτύου με ασφάλεια και υπευθυνότητα.
Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου διοργανώνεται κάθε χρόνο και συγκεκριμένα κάθε Φεβρουάριο από το Πανευρωπαϊκό Δίκτυο Εθνικών Κέντρων Ενημέρωσης και Επαγρύπνησης INSAFE (https://www.betterinternetforkids.eu), με στόχο την προώθηση της ασφαλούς και θετικής χρήσης της ψηφιακής τεχνολογίας, της ασφαλέστερης και πιο υπεύθυνης χρήσης των οnline τεχνολογιών και των κινητών τηλεφώνων, ιδίως μεταξύ των παιδιών και των νέων σε όλο τον κόσμο. Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου θα εορταστεί στις 11/02/2025 σε περισσότερες από 180 χώρες στον κόσμο. Την ευθύνη οργάνωσης στη χώρα μας έχει το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου του ΙΤΕ.
Το νηπιαγωγείο μας συμμετέχει στην Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2025 όλην την εβδομάδα με διάφορες δράσεις. Με τη συμμετοχή μας το νηπιαγωγείο μας προστέθηκε στον Χάρτη Υποστηρικτών της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου 2025.
Ευχαριστήριο μήνυμα από το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου του ΙΤΕ
Αγαπητοί εκπαιδευτικοί,
θα θέλαμε να σας ευχαριστήσουμε θερμά για τη συμβολή σας στον εορτασμό της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου 2025.
Η δημιουργική σας προσέγγιση βοήθησαν τα παιδιά να κατανοήσουν τη σημασία της ασφαλούς και υπεύθυνης χρήσης του διαδικτύου. Οι εργασίες που υλοποιήσατε μαζί τους ήταν εξαιρετικές και αποδεικνύουν το υψηλό επίπεδο διδασκαλίας και έμπνευσης που τους προσφέρετε καθημερινά.
Η στόχευση σας να διαμορφώνετε υπεύθυνους ψηφιακούς πολίτες είναι ανεκτίμητη και συμβάλλει ουσιαστικά στην καλλιέργεια της ψηφιακής παιδείας.
Σας συγχαίρουμε για το έργο σας και σας ενθαρρύνουμε να συνεχίσετε να εμπνέετε τους μαθητές με παρόμοιες δράσεις.
Θα θέλαμε, επίσης, να σας προσκαλέσουμε να λάβετε μέρος του χρόνου στον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό, ο οποίος έχει εκπαιδευτικό χαρακτήρα και αποτελεί μια εξαιρετική ευκαιρία για τα παιδιά να εμβαθύνουν στις αρχές της ψηφιακής ασφάλειας, αναπτύσσοντας παράλληλα δημιουργικότητα και κριτική σκέψη. Η ανακοίνωση του θέματος του διαγωνισμού γίνεται μέσω του site SaferInternet4Kids και μέσω των social media ( Facebook & Instagram) κάθε Οκτώβριο.
Η συμμετοχή σας θα ενισχύσει την προσπάθεια να διαμορφώσουμε ένα πιο ασφαλές και υπεύθυνο ψηφιακό περιβάλλον για όλους.
Σας ευχαριστούμε και πάλι για την ανεκτίμητη στήριξή σας και ανυπομονούμε να δούμε τις υπέροχες δημιουργίες σας και την επόμενη χρονιά!
Με εκτίμηση,
Η ομάδα του Ελληνικού κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου του ΙΤΕ
Στο Νηπιαγωγείο προσεγγίζουμε το θέμα “ασφάλεια στο διαδίκτυο” μέσα από ποικίλες δραστηριότητες. Αξιοποιήσαμε υποστηρικτικό εκπαιδευτικό υλικό από τo Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου στην ιστοσελίδα: https://saferinternet4kids.gr/
Ας συνεργαστούμε λοιπόν όλοι«Μαζί για ένα καλύτερο Διαδίκτυο»!
Ήδη από τον Ιανουάριο, λόγω του eTwinning προγράμματος “Inventors of Steam” στο οποίο εμπεριέχονται οι κανόνες ασφαλούς διαδικτύου (e-safety) μιλήσαμε με τα παιδιά για το διαδίκτυο. Οι δράσεις μας για το ασφαλές διαδίκτυο συνεχίστηκαν και όλη την εβδομάδα λόγω της ημέρας ασφαλούς διαδικτύου στις 11 Φεβρουαρίου.
Αναρωτηθήκαμε…Τι είναι το διαδίκτυο; Μοιάζει σαν ένας τεράστιος ιστός αράχνης με ενώνεται με όλους τους υπολογιστές του κόσμου!
Όλοι οι διασυνδεδεμένοι ηλεκτρονικοί υπολογιστές ανά τον κόσμο, οι οποίοι βρίσκονται σε ένα κοινό δίκτυο επικοινωνίας. Το κοινό αυτό δίκτυο ονομάζεται διαδίκτυο.
Τι μας αρέσει λοιπόν να κάνουμε με το διαδίκτυο; Τα παιδιά απαντούν… -Να παίξουμε παιχνίδια -Να δούμε βιντεάκια -Να ακούσουμε τα αγαπημένα μας τραγούδια -Να δούμε παιδικά κτλ
Τα παιδιά ζωγράφισαν αυτό που τους αρέσει να κάνουν στο διαδίκτυο και έγραψαν στο πληκτρολόγιο γραμματάκια και αριθμούς!!
Μιλήσαμε για τις ιστοσελίδες και προσπαθήσαμε να φανταστούμε ότι στο διαδίκτυο υπάρχει ένα τεράααααααστιο ηλεκτρονικό βιβλίο που αποτελείται από χιλιάδες σελίδες που λέγονται ιστοσελίδες! Μέσα στις ιστοσελίδες μπορούμε να βρούμε πληροφορίες για ότι μας ενδιαφέρει!
Γνωρίσαμε το Google και μάθαμε ότι είναι μια μηχανή αναζήτησης μέσα στο διαδίκτυο. Το Google ψάχνει σε αυτό το τερααααααααστιο βιβλίο ανάμεσα στις χιλιάδες ιστοσελίδες ότι θέλουμε! Συναρπαστικό!!
Συμφωνήσαμε λοιπόν ότι το διαδίκτυο είναι ένα συναρπαστικό μέρος!! Μήπως όμως κρύβει και ορισμένους κινδύνους;
Όπως ο ήλιος… αγαπάμε τον ήλιο γιατί μπορούμε να βγούμε έξω να παίξουμε, να κάνουμε βόλτες, εκδρομές, να πάμε στη θάλασσα και να περάσουμε τέλεια! Αν όμως δεν φορέσουμε καπέλο και αντιηλιακό, ο ήλιος μπορεί να γίνει βλαβερός και να μας κάνει κακό… Δεν το θέλουμε αυτό φυσικά!!
Στη συνέχεια μιλήσαμε για τους ιούς από τους οποίους κινδυνεύει ο υπολογιστής. Πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί και να μην κατεβάζουμε μόνοι μας προγράμματα, ούτε να μπαίνουμε σε ιστοσελίδες που δεν ξέρουμε.
Είδαμε με ποιον τρόπο προστατεύουμε τον υπολογιστή: Με προγράμματα antivirus που λειτουργούν σαν ασπίδα προστασίας.
Παρομοιάσαμε τους ιούς του υπολογιστή, με τους ιούς που προκαλούν τις ιώσεις μας και μας αρρωσταίνουν:
ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ- Φίλος ή εχθρός;
Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικό υλικό κατάλληλο για την προσχολική ηλικία από τη σελίδα SaferInternet4kids ΕΔΩ συζητήσαμε για τα οφέλη, αλλά και τους κινδύνους του διαδικτύου και προβληματιστήκαμε με το υλικό των παρουσιάσεων.
Παρακολουθήσαμε τα παρακάτω βίντεο και συζητήσαμε πολύ…
Μιλήσαμε για τα προσωπικά μας δεδομένα που δεν τα μοιραζόμαστε με κανέναν. Προστατεύουμε έτσι τον εαυτό μας και την οικογένεια μας. Προσωπικά δεδομένα θεωρούνται η φωτογραφία μας, το όνομα, το επίθετο, η ηλικία, η διεύθυνση και το τηλέφωνο του σπιτιού μας. Χρησιμοποιούμε κωδικούς που δεν τους μοιραζόμαστε με κανέναν χρησιμοποιώντας γράμματα, αριθμούς και σύμβολα. Ο κωδικός μοιάζει σαν το κλειδί της πόρτας του σπιτιού που μας κρατάει ασφαλείς από αγνώστους. Όσο είμαστε λοιπόν μικρά παιδιά και για να είμαστε προστατευμένοι στο διαδίκτυο, δεν πρέπει να δίνουμε τα αληθινά μας στοιχεία, αλλά να φτιάχνουμε προφίλ με ψευδώνυμα και κωδικούς.
Μπορείτε να βοηθήσετε την Αθηνά να ξεχωρίσει τα προσωπικά δεδομένα;;
Μιλήσαμε για το προφίλ. Τι είναι; Που χρησιμοποιείται; Τι είναι σημαντικό να προσέξουμε όταν δημιουργούμε ένα προφίλ; Κάναμε το προσωπικό μας προφίλ με κεντρικό σύνθημα: Δεν δίνω τα στοιχεία μου σε κανέναν!
Βάλαμε την εικόνα μας, το όνομα χρήστη και τον κωδικό μας:
Στην τέλος καλύψαμε με μαύρες τελίτσες τον κωδικό για να μη φαίνεται.
Έτοιμα τα προφίλ μας!
Ασφάλεια στο διαδίκτυο- Το ψηφιακό αποτύπωμα
Αποτυπώματα και στην περιήγησή μας στο διαδίκτυο! Κάθε φορά που επισκεπτόμαστε έναν ιστότοπο ένα ίχνος μένει πίσω μας. Προσοχή μην αφήσουμε το όνομά μας, τη φωτογραφία μας και στοιχεία που μπορεί να τα χρησιμοποιήσει κάποιος κακόβουλος χρήστης. Ακολουθώντας τα ίχνη στο διαδίκτυο βλέπουμε το ψηφιακό μας αποτύπωμα.
Μένουμε ασφαλείς χρησιμοποιώντας το διαδίκτυο. Δε μπαίνουμε σε σελίδες που δε γνωρίζουμε και έχουμε δίπλα μας πάντα τους γονείς μας. Το διαδίκτυο έχει πολλές χρήσιμες πληροφορίες και μπορούμε να μάθουμε πολλά με τη σωστή χρήση.
Ασφάλεια στο διαδίκτυο- Η αφίσα μας
Συνοψίσαμε ότι μάθαμε σε μια αφίσα αφιερωμένη στην Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου- SID 2025
Ασφάλεια στο διαδίκτυο. Επικοινωνώ με σεβασμό και κανόνες
Ένας από τους βασικούς κανόνες στο διαδίκτυο είναι να επικοινωνούμε με σεβασμό και να έχουμε καλούς τρόπους συμπεριφοράς, όπως και στην πραγματική μας ζωή. Έτσι, συνδεθήκαμε μέσω βιντεοκλήσης με το Νηπιαγωγείο Ακρολίμνης και την κυρία Άννα Χατζηκυριάκου-με το οποίο είχαμε ξανασυνδεθεί τα Χριστούγεννα με τις ανταλλαγές καρτών (Etwinning- Christmas exchange cards)-. Μιλήσαμε μεταξύ μας για τους κανόνες ασφαλούς διαδικτύου, δείξαμε την αφίσα μας και τις ζωγραφιές που κάναμε και τα παιδιά της Ακρολίμνης μας έδειξαν τις δικές τους κατασκευές.
Επικοινωνήσαμε με σεβασμό!
Κλείνοντας την βιντεοκλήση, αναρωτηθήκαμε πόσο μακριά να είναι η Ακρολίμνη…μπορούμε άραγε να πάμε με το αυτοκίνητο, με ποδήλατο, με το αεροπλάνο ή μήπως…με τα πόδια;; Ευκαιρία για πλοήγηση στο διαδίκτυο!!
Μπήκαμε στο Google Earth και με τη βοήθεια των δορυφόρων παίξαμε για λίγο με τη Γη! Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν!!
Στη συνέχεια βρήκαμε την Ελλάδα…
…και ψάξαμε να βρούμε το χωριό μας την Ανάληψη!
Έπειτα ψάξαμε στην αναζήτηση την Ακρολίμνη και τη βρήκαμε! Φαίνεται πιο μεγάλο χωριό από το δικό μας..
Οι δραστηριότητες ΤΠΕ που κάναμε στα πλαίσια του Σχεδίου Δράσης 2024-2025 “Με την τεχνολογία οδηγό, μαθαίνω σύγχρονα να ζω!”
1. Μαθαίνουμε για την εποχή του χειμώνα με τον Picou-Picou
2. Φτιάχνουμε ψηφιακό ιστόγραμμα για τον Χειμώνα με την εφαρμογή coggle.it
Αρχικά, με καταιγισμό ιδεών, καταγράψαμε ότι μας έρχεται στο μυαλό ακούγοντας τη λέξη χειμώνας.
Στη συνέχεια να βάλουμε όλες αυτές τις λέξεις σε κατηγορίες, για παράδειγμα τα ρούχα του χειμώνα, τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη, φρούτα και λαχανικά του χειμώνα κ.ο.κ δημιουργώντας ένα ιστόγραμμα.
Βρήκαμε εικόνες στο διαδίκτυο και κάθε παιδί έφτιαχνε και μια κατηγορία του ιστογράμματος.
Στο τέλος δημιουργήσαμε το ψηφιακό μας ιστόγραμμα!
3. “Ζωντανεύοντας” τα χιονανθρωπάκια μας
Τα παιδιά ζωγράφισαν τον δικό τους χιονάνθρωπο και χρησιμοποιώντας το ψηφιακό λογισμικό Animated Drawings, τα “ζωντανέψαμε”.
Το λογισμικό Animated drawings είναι μια πανεύκολη εφαρμογή που δίνει κίνηση σε κάθε ζωγραφιά! Ανεβάζουμε τη ζωγραφιά μας στο λογισμικό και τα παιδιά διάλεγαν στον διαδραστικό πίνακα, την κίνηση (animation) που ήθελαν να δώσουν στο χιονανθρωπάκι τους.
5. Ομιλούμενες χιονονιφάδες με την εφαρμογή Chatterpix
Διαβάσαμε το παραμύθι “Η μικρή χιονονιφάδα” και παρατηρήσαμε διάφορες χιονονιφάδες. Πόσα διαφορετικά σχήματα και σχέδια!
Προσπαθήσαμε να ζωγραφίσουμε χιονονιφάδες και τα πήγαμε πολύ καλά!
Φτιάξαμε χιονονιφάδες με μπατονέτες…
..και τις κάναμε να μιλάνε!
“Αν ήσουν μια μικρή χιονονιφάδα, που θα ήθελες να πέσεις;” Τα παιδιά απαντούν!
Μπορείτε να καταλάβατε ποια φωνούλα κρύβεται πίσω από κάθε ομιλούμενη χιονονιφάδα;;
Και το καλύτερο που μας ενθουσίασε! Φτιάξτε τις δικές σας χιονονιφάδες online ΕΔΩ
Μερικές από τις χιονονιφάδες που δημιούργησαν τα παιδιά.
5. Ψηφιακό παιχνίδι: Επιλέγουμε τα σωστά ρούχα ανάλογα με την εποχή ΕΔΩ
6. Ψηφιακή διδακτική αξιοποίηση παραμυθιών
“Χιονίζει” (Eric Carle)
Είδαμε το βίντεο του παραμυθιού και κάναμε ασκησούλες κατανόησης στον διαδραστικό πίνακα
“Άουτς!”
Είδαμε το βίντεο του παραμυθιού, το συζητήσαμε και παίξαμε παιχνίδια κατανόησης και εμπέδωσης
“Ο βάτραχος τον Χειμώνα” (θεματική: Τα ρούχα του χειμώνα)
Διαβάσαμε το παραμύθι και παίξαμε online quiz.
7. Ζωγραφίζουμε “χειμωνιάτικα” στο Tuxpaint
Τα παιδιά εξοικειώνονται στη χρήση του Η/Υ. Χρησιμοποιώντας το ποντίκι, εξασκούνται στον συντονισμό ματιού- χεριού και λεπτής κινητικότητας και πειραματίζονται με τα εργαλεία αισθητικής έκφρασης του προγράμματος ζωγραφίζοντας όμορφες χειμωνιάτικες εικόνες!
Μάθαμε το ποίημα-εικονόλεξο του Χειμώνα και το αναλύσαμε. Τι χαρακτηριστικά έχει ο Χειμώνας; Τι μας φέρνει; Ποια είναι η χειμωνιάτικη γιορτή που αρέσει σε μικρούς και μεγάλους; Τι συμβαίνει σε κάποια ζωάκια κατά τη διάρκεια του Χειμώνα; Τι φοράμε τον Χειμώνα και ποια παιχνίδια μπορούμε να παίξουμε όταν χιονίζει;
2. Οι μήνες του Χειμώνα
Μάθαμε και το τραγούδι τους, το χορέψαμε και το χαρήκαμε πολύ!!!
Φτιάξαμε και στολίσαμε με χιόνι και χιονονιφάδες τον πίνακα αναφοράς του Χειμώνα
3. Γλωσσικές δραστηριότητες ανασύνθεσης και αναγνώρισης γραμμάτων
Παρατηρήσαμε, ονομάσαμε, ανασυνθέσαμε και μετρήσαμε τα γράμματα του Χειμώνα
Βρήκαμε το Χ του Χειμώνα στον Αλέξη μας και ανακαλύψαμε τρόπους που μπορούμε να το φτιάχνουμε με το σώμα μας!
Γράψαμε το Χ στον μαγνητικό πίνακα και βρήκαμε λέξεις από το γράμμα Χ
4. Οι σκέψεις και οι αισθήσεις μας το Χειμώνα
5. Το τραγούδι του χειμώνα από τον Δ. Σαββόπουλο
Με τη βοήθεια του εικονόλεξου το μάθαμε καλά-καλά
Πόσες όμορφες χειμωνιάτικες εικόνες περιγράφονται σε αυτό το τραγούδι.. Από τα αγαπημένα μου!
6. Το δέντρο του Χειμώνα (ομαδική εργασία)
Φτιάξαμε το δέντρο του χειμώνα ζωγραφίζοντας και γράφοντας λέξεις σχετικές με την εποχή
τις βάλαμε σε κατηγορίες:
-Τα ρούχα του χειμώνα -Η θέρμανση τον χειμώνα -Ζώα σε χειμερία νάρκη -Παιχνίδια και αθλήματα του χειμώνα -Ζεστά ροφήματα -Τα φρούτα του χειμώνα
-Ο καιρός του χειμώνα
Τα παιδιά διάλεξαν τις κάρτες που ήθελαν, ζωγράφισαν και έγραψαν την κάθε λέξη…
Στη συνέχεια τις κολλήσαμε στο δεντράκι μας..
Στολίσαμε τα κλαδιά με βαμβάκι για το απαραίτητο χειμωνιάτικο εφέ…και έτοιμο!
7. Χειμώνας και τέχνη!
Ανασύνθεση της λέξης “χειμώνας”.
Σε Α3 και με συνδυασμό υλικών, τα παιδιά ζωγράφισαν ότι σκέφτονται για τον Χειμώνα, δημιουργώντας όμορφα χειμωνιάτικα τοπία!
7. Α Α Α αρχίζει η παγωνιά! (“Το τραγούδι του Χειμώνα”)
Ακούσαμε και τραγουδήσαμε το τραγούδι του Χειμώνα και παίξαμε πολλά γλωσσικά παιχνίδια με τα γραμματάκια του τραγουδιού. Είπαμε στα παιδιά ότι αυτά τα γράμματα φωνάζουν δυνατάααααα γι’ αυτό και τα λέμε ΦΩΝΗΕΝΤΑ.
Το εικονόλεξο μας βοήθησε πολύ!
Αντιστοίχιση γραμμάτων.
Αναγνωρίζουμε και κυκλώνουμε σε κάθε καρτέλα το αντίστοιχο γραμματάκι..
Αντιστοίχιση με τις γραματοχιονονιφάδες!
Τραγουδάμε το τραγούδι και κάθε φορά φορά σηκώνουμε τη σωστή χιονονιφάδα!
Φτιάξαμε το lapbook του τραγουδιού, γράφοντας το κάθε γράμμα και ζωγραφίσαμε μια εικόνα που ξεκινά από το ίδιο γράμμα.
Διακοσμήσαμε το εξώφυλλο με ένα πανέμορφο χιονάνθρωπο και έτοιμο!
Στον διαδραστικό πίνακα κάναμε άσκηση αντιστοίχισης των γραμμάτων (drag & drop)
και τέλος σε φύλλο εργασίας!
8. Χιονονιφάδες pixelart με δυαδικό κώδικα
Αγαπάμε πολύ τα pixelart και δεν θα μπορούσαμε να μην ασχοληθούμε με κάτι χειμωνιάτικο!
Ευχαριστούμε τη συνάδελφο Νίκη Κοκκινοπλίτη που τις μοιράστηκε μαζί μας!!
Τα ρούχα του χειμώνα
Μιλήσαμε για τα ρούχα του χειμώνα, φτιάξαμε τη χειμωνιάτικη ντουλάπα μας και παίξαμε πολύ!
1. Παρατηρήσαμε πίνακες αναφοράς και κάναμε αντιστοίχιση εικόνας & λέξης!
2. Κάλτσες παντού!
Βρίσκουμε τα ίδια ζευγάρια και κρεμάμε τις κάλτσες στο σκοινί.
3. Η ντουλάπα του χειμώνα!
Φτιάχνουμε τη χειμωνιάτικη ντουλάπα μας με κολάζ, ομαδοποιώντας τα ρούχα.
Τα παιδιά κατά τη διάρκεια του κολάζ παρατήρησαν και τις τιμές που υπήρχαν στα ρούχα και έτσι μας δόθηκε η ευκαιρία και για λίγα μαθηματικά!
Συζητήσαμε για τις τιμές, κοστολογήσαμε τα προϊόντα και κολλήσαμε σε κάθε ομάδα ρούχων τις τιμές!
και έτοιμη η ντουλάπα μας!!
και ατομικά τα παιδιά ζωγράφισαν και έφτιαξαν την μίνι ντουλάπα τους!
2 παιδιά- 2 σκοινιά. Ποιος θα καταφέρει να απλώσει πρώτος τη μπουγάδα του;; Προσοχή! Κάθε παιδί πρέπει να απλώνει τα ρούχα, παρατηρώντας και ακολουθώντας τη σειρά ρούχων που του έχει δοθεί. Νικητής αυτός που απλώσει ΣΩΣΤΑ και πιο γρήγορα τα ρούχα σύμφωνα με την ακολουθία του.
5. Παιχνίδι με ζάρι: “Ρίχνω το ζάρι και φοράω το ρούχο που τυχαίνω!”
Την Πέμπτη η κυρία Κωνσταντίνα των αγγλικών ήρθε στο νηπιαγωγείο με έναν μεγάλο σάκο! Μα τι μπορεί να έχει αυτός ο σάκος;; Μήπως θα πάει ταξίδι;
Μια έκπληξη περίμενε τα παιδιά…Μιλήσανε για τον χειμώνα αλλά και τα ρούχα του χειμώνα στα αγγλικά και παίξανε ένα παιχνίδι που τα ξετρέλανε!!
Ρίχνουμε το ζάρι και φοράμε το ρούχο!
Γελάσαμε πολύ!! Ειδικά με τις μπότες σαν τον Παπουτσωμένο γάτο!!!
6. Υφαντική στο νηπιαγωγείο
Με αφορμή τα παιχνίδια με τα χειμωνιάτικα ρούχα, που έπαιξαν τα παιδιά, καταλήξαμε να μιλάμε για τις κλωστές και την προέλευσή τους. “Πώς γίνεται κυρία η κλωστή;” μου είπε κάποιος “Από τα προβατάκια “ φώναξε κάποιος άλλος. Έτσι ξεκίνησε η συζήτηση για την υφαντική και αφού κάναμε τις υποθέσεις μας ήρθε η ώρα να ψάξουμε στο διαδίκτυο.
Παρακολουθήσαμε και μιλήσαμε και για τον μύθο της Αράχνης
Παρατηρήσαμε εικόνες από αργαλειούς
Όρθιος αργαλειός
Πλαγιαστός αργαλειός
Άραγε μπορούμε και εμείς να υφαίνουμε με τους δικούς μας μικρούς αργαλειούς; Ας προσπαθήσουμε!
Οργανωθήκαμε και πιάσαμε δουλειά!
Τα παιδιά τα πήγαν καταπληκτικά! Φτιάχνουμε τα δικά μας υφαντά στον αργαλειό και εξασκούμε τη λεπτή μας κινητικότητα.
Πλέκουμε σε αυτοσχέδια κατασκευή με γλωσσοπίεστρα.
Και αφού εξασκηθήκαμε αρκετά, ώρα να φτιάξουμε τα δικά μας φουστάκια για να διακοσμήσουμε τα χειμωνιάτικα σκουφιά μας.
Τα παιδιά διαλέγουν το χρώμα από το μαλλί πλεξίματος που τους αρέσει και το τυλίγουν γύρω από μερικές κάρτες.
Όταν γίνει αρκετά χοντρό, βγάζουμε τις κάρτες -προσέχοντας μην ξελυθεί το κουβάρι που έχουμε δημιουργήσει- το δένουμε σφιχτά στη μέση και κόβουμε προσεκτικά στις άκρες.
Διακοσμούμε με το σκουφάκι και έτοιμο!! Δια χειρός εξολοκλήρου από τα παιδιά!!
7. Ο Ραφτάκος των λέξεων (εικαστική αξιοποίηση του παραμυθιού)
Διαβάσαμε το υπέροχο αυτό παραμύθι και συζητήσαμε. Είπαμε λέξεις ζεστές σαν το καλοκαίρι, κρύες σαν το χιόνι, δροσερές σαν το αεράκι της Άνοιξης, λέξεις βαριές και ελαφριές, λέξεις πολλές και διαφορετικές!
Και διακοσμήσαμε τη μπλούζα μας με τρόπο διαφορετικό και δημιουργικό!
Τα παιδιά έπαιρναν κλωστή από το μαλλί πλεξίματος, τη βουτούσαν στην ατλακόλ και την κολλούσαν πάνω στο μπλουζάκι δημιουργώντας όμορφα σχέδια.
Τα αφήσαμε να στεγνώσουν καλά-καλά και μετά τα παιδιά ζωγράφισαν το κάθε σχέδιο που δημιούργησε η κλωστή με διαφορετικό χρώμα.
Ήταν απαίτηση και έγινε πράξη! Από πέρσι τα παιδιά θυμόντουσαν το “σπιτικό” χειροποίητο χιόνι που είχαμε κάνει και εμείς δεν θα μπορούσαμε να τους χαλάσουμε το χατήρι! Γίνεται πανεύκολα άλλωστε, μόνο με 2 υλικά, σόδα και αφρό ξυρίσματος!
ανακατεύουμε και έτοιμο.
Πειραματιστήκαμε με την υφή και προσπαθήσαμε να φτιάξουμε χιονόμπαλες!
Και φυσικά φτιάξαμε χιονανθρωπάκια!
2. Σειραθετήσεις μεγεθών & αρίθμησης
Τοποθετούμε τους χιονάνθρωπους από τον μικρότερο στον μεγαλύτερο…
…και αντίστροφα
3. Βάζω στη σειρά τα στάδια κατασκευής του χιονάνθρωπου (δραστηριότητα σειραθέτησης & παρατήρησης)
4. Παιχνιδοτράγουδο “10 χιονανθρωπάκια μικρά”
το δραματοποιούμε χρησιμοποιώντας γάντια στα οποία σε κάθε δάκτυλο έχουμε κολλήσει από ένα χιονανθρωπάκι.
5. Μουσικοκινητική “Οι 5 χιονάνθρωποι”
Το αγαπημένο μας! Το παίξαμε ξανά..και ξανά..και ξανά! Και “ξανά κυρία, ξανά!!!” Κάθε παιδί διάλεγε έναν αριθμό από το 1 μέχρι το 5 και “έλιωναν” ένας-ένας με τη σειρά σύμφωνα με το τραγούδι. Στο τέλος άλλαζαν τους αριθμούς “λιωσίματος” και το παιχνίδι επαναλαμβανόταν με διαφορετική σειρά..!
6. Παιχνίδι με ζάρι “Φτιάξε τον χιονάνθρωπο”
7. Χιονάνθρωπος & συναισθήματα
Τι νιώθει ο χιονάνθρωπος; Γιατί; Τι μπορεί να συνέβη; Ζωγραφίζουμε το συναίσθημα και σκεφτόμαστε και εμείς κάτι που μας έκανε να νιώσουμε όπως ο χιονάνθρωπος!
8. Κατασκευή χιονάνθρωπος με πλαστικό σακουλάκι και ψεύτικο χιόνι
Μπορεί οι χιονοπτώσεις και η αναστολή λειτουργίας των σχολείων να μας κράτησαν λίγο πίσω, αλλά τελικά τα καταφέραμε! Με μεγάλη χαρά και ανυπομονησία, γονείς, δασκάλες και παιδιά συναντηθήκαμε στο Περίπτερο 5 της Δ.Ε.Θ για την επίσκεψη μας στο θεματικό Πάρκο Δεινοσαύρων!
Γνωρίσαμε την εξερευνήτρια Άϊβι και τους συνεργάτες της και η ξενάγηση μας στο συναρπαστικό κόσμο των δεινοσαύρων ξεκινά!!
Οι δεινόσαυροι πρωτοεμφανίστηκαν πριν από 230 εκατομμύρια χρόνια και εξαφανίστηκαν πριν από 65 εκατομμύρια χρόνια..
Η Άϊβι μας έδωσε πολλές πληροφορίες για την επιλογή των ονομάτων των δεινοσαύρων αλλά και για την ίδια τη λέξη “δεινόσαυρος” η οποία επινοήθηκε από τον επιστήμονα παλαιοντολόγο Ρίτσαρντ Όουεν το 1842.
Ο όρος “δεινόσαυρος” προέρχεται από τις ελληνικές λέξεις “δεινός” και “σαύρα”, δηλαδή οι «φοβερές σαύρες».
Είδαμε και αγγίξαμε το απολίθωμα του κρανίου ενός δεινοσαύρου
και στη συνέχεια “επιβιβαστήκαμε” στο βαθυσκάφος για να εξερευνήσουμε το βυθό της θάλασσας…
Γνωρίσαμε τους δεινοσαύρους της θάλασσας…
…και αποβιβαστήκαμε για να γνωρίσουμε και τους δεινοσαύρους της στεριάς που είναι και οι περισσότεροι και οι πιο γνωστοί.
Γνωρίσαμε μερικούς από τους χορτοφάγους δεινόσαυρους όπως ο βροντόσαυρος, ο διπλόδοκος (ο πρόγονος της καμηλοπάρδαλης), ο τρικεράτωψ, ο αγκυλόσαυρος και ο στεγόσαυρος.
Και εννοείται τους φοβερούς και τρομερούς σαρκοφάγους δεινόσαυρους, όπως ο τυραννόσαυρος Ρεξ, ο σπινόσαυρος, ο αλλόσαυρος, ο οβιράπτορας.
και ο άκακος πρόγονος του κροκόδειλου!
Παρατηρήσαμε πως ήταν τα αβγά των δεινοσαύρων!
Υπάρχει άραγε δεινόσαυρος που αγαπάει τα παιδιά;; Εννοείται! Γνωρίσαμε τον Σπύρο, τον φιλικό Δεινόσαυρο και μας άφησε να τον χαϊδέψουμε λιγάκι!
Στο τέλος της ξενάγησης μας, τα παιδιά ως μικροί παλαιοντολόγοι, ανακάλυψαν οστά δεινοσαύρων αλλά και κρυμμένα αβγά!!
Εννοείται ότι πήραν και την άδεια ανασκαφής δεινοσαύρων!!!
Αγαπάμε τα Χριστούγεννα και αυτό βγαίνει προς τα έξω!!!
Οι χριστουγεννιάτικες δράσεις του νηπιαγωγείου μας!
Στολίζουμε το χριστουγεννιάτικο δέντρο
Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος στολίσαμε με χαρά το δεντράκι μας, ανυπομονούμε να έρθει ο Άι- Βασίλης και μοιράζουμε χαμόγελα…!
Και του χρόνου με υγεία!
Χριστουγεννιάτικη παράσταση “Ο Καλικάντζαρος”
Πόσο αγαπάμε το θέατρο!.. Μικροί και μεγάλοι παρακολουθήσαμε την χριστουγεννιάτικη παράσταση “Ο Καλικάντζαρος” στο θέατρο ΑΘΗΝΑΙΟΝ και περάσαμε τέλεια!! Τραγούδι, χορός, γέλιο, συγκίνηση και καταπληκτικές ερμηνείες από τους ηθοποιούς συνέθεσαν την υπέροχη αυτή παράσταση!
Την απολαύσαμε με όλη μας την καρδιά!
Η χριστουγεννιάτικη γιορτή μας!
Φέτος η χριστουγεννιάτικη γιορτή μας τα είχε όλα!! Κέφι, χορό, δώρα, σαπουνόφουσκες, εκπλήξεις, λιχουδιές, ζεστό κρασί και έναν Αη- Βασίλη όλο τρέλα!!
Οι χρυσοχέρες μανούλες ανέλαβαν εξ’ολοκλήρου τη διοργάνωση χριστουγεννιάτικου Bazaar με χριστουγεννιάτικες κατασκευές για την οικονομική ενίσχυση του νηπιαγωγείου μας. Τις ευχαριστούμε μέσα από την καρδιά μας!!!
Το σκηνικό μας!
Και οι μικροί ηθοποιοί μας έτοιμοι να δώσουν τον καλύτερο τους εαυτό!
Ευχαριστούμε πάρα πολύ την ομάδα της “ΛΟΥΛΟΥ” για τις εκπλήξεις που ετοίμασε στα παιδιά! Περάσαμε καταπληκτικά!!!
Και το καλύτερο για το τέλος! Ο πιο αγαπησιάρικος Αη-Βασίλης έδωσε δωράκια σε μικρούς και (λίγο) μεγάλους..!
Και του χρόνου παιδιά!!!
Οι χριστουγεννιάτικες κατασκευές μας
H φάτνη μας!
2. Κυκλικό βιβλιαράκι ” Η ιστορία της Γέννησης” με σειραθέτηση και ταξινόμηση μεγεθών!
3. Χριστουγεννιάτικα δεντράκια με μαλλί πλεξίματος!
4. Στολίδι φορτηγάκι με φωτό παιδιού και αποτύπωμα με το χεράκι μας!
5. Ταρανδάκια από φίλτρο καφέ!
6. Ρόδια γούρια από γύψο για καλοτυχία για το Νέο Έτος!
7. Γράμμα στον Άι-Βασίλη!
Εννοείται ότι γράψαμε το καθιερωμένο μας γράμμα στον αγαπημένο μας Άι-Βασίλη και το βάλαμε στο χριστουγεννιάτικο κουτί για να το στείλουμε εγκαίρως στον Βόρειο Πόλο.
8. Η πρόσκληση για τη γιορτή μας “3 σοφοί, 3 βασιλιάδες”!
9. Η χριστουγεννιάτικη κάρτα μας!
10. Οι χριστουγεννιάτικες σακούλες για τις κατασκευούλες μας!
Συμμετοχή στο eTwinning πρόγραμμα “CHRISTMAS EXCHANGE CARDS”
Το νηπιαγωγείο συμμετείχε στο eTwinning πρόγραμμα “CHRISTMAS EXCHANGE CARDS” στο οποίο έλαβαν μέρος πολλά ελληνικά και άλλα ευρωπαϊκά σχολεία. Με την πλαφόρμα γραφικού σχεδιασμού Canva, δημιουργήσαμε τη δική μας ψηφιακή κάρτα με ευχές για τα συνεργαζόμενα σχολεία.
Μπορείτε να δείτε τις ψηφιακές κάρτες όλων των συνεργαζόμενων σχολείων ΕΔΩ
Στα πλαίσια του προγράμματος αυτού, όποια νηπιαγωγεία της Ελλάδας και του εξωτερικού επιθυμούσαν, μπορούσαν να στείλουν και να ανταλλάξουν κανονικές κάρτες κατασκευασμένες από τα ίδια τα παιδιά. Το νηπιαγωγείο μας αποφάσισε να συμμετέχει στην ανταλλαγή χριστουγεννιάτικων καρτών και έπειτα από κλήρωση, επικοινωνήσαμε με το Νηπιαγωγείο Ακρολίμνης (Ν. Πέλλας) το οποίο επίσης είχε δηλώσει συμμετοχή.
Τα παιδιά λοιπόν με μεγάλη μας χαρά και προθυμία, έφτιαξαν χριστουγεννιάτικες κάρτες και γράψανε ευχές για τα 14 παιδάκια του Νηπιαγωγείου Ακρολίμνης!
Το Νηπιαγωγείο Ακρολίμνης μας ενημέρωσε ότι λάβανε τις κάρτες μας αλλά δυστυχώς εμείς δεν προλάβαμε να παραλάβουμε τις δικές τους πριν κλείσουν τα σχολεία..
Μύρισε Χριστούγεννα!
Κανέλα, ζάχαρη και μέλι, έχουν την τιμητική τους κάθε τέτοια εποχή αφού ξεκινούν σιγά σιγά οι προετοιμασίες για τα χριστουγεννιάτικα γλυκά.
Εμείς φτιάξαμε χριστουγεννιάτικα μπισκότα και….μμμμμμμ…. μύρισε Χριστούγεννα το νηπιαγωγείο μας!!
Παίξαμε με την καρδιά μας με τη γενειάδα του Αη- Βασίλη και άλλα παιχνίδια ΕΔΩ
Το Δέντρο των Ευχών
Τα παιδιά του Νηπιαγωγείου Ανάληψης δίνουν τις χριστουγεννιάτικες ευχές τους μέσα από το διαδραστικό δέντρο των ευχών που δημιουργήσαμε με ηχογραφήσεις! Χρόνια πολλά παιδιά!!!
Συνεχίζοντας τη ανεξάντλητη θεματική ενότητα του Φθινοπώρου και θέλοντας να εισάγουμε τα παιδιά στην υγιεινή διατροφή, ασχοληθήκαμε πολύ με τα φρούτα και τα λαχανικά του Φθινοπώρου.
Τα φρούτα του φθινοπώρου είναι μία πολύ ενδιαφέρουσα θεματική ενότητα για το Νηπιαγωγείο, καθώς προσφέρουν πολλές δυνατότητες να τα συνδέσουμε με όλα τα γνωστικά αντικείμενα με τελείως βιωματικό τρόπο. Μαθηματικά, περιβάλλον, γλώσσα, χρώματα, έκφραση και δημιουργία, φυσικές επιστήμες, αισθήσεις… τα πάντα μπορούμε να δουλέψουμε με τα φρούτα και τους καρπούς του φθινοπώρου.
Πάρτε μία γεύση από δραστηριότητες που έγιναν στην τάξη μας:
Μέσα σ’ ένα μηλαράκι βρήκα ένα σκουληκάκι
Θύμωσα τότε που λες και του βάζω τις φωνές..
“Φίλε βγες από το μήλο, γιατί δε θα σ’ έχω φίλο!”
Μα εκείνο δεν κουνιέται ούτε σειέται ούτε λυγιέται..
Με απορία το ρωτώ:
“Γιατί κάνεις το κουφό;”
Κι επιτέλους μου απαντάει:
“Όποιος τρώει δε μιλάει!!!”
Με αφορμή το ποίημα φτιάξαμε τα δικά μας μηλαράκια και σκουληκάκι εννοείται!
Πλούσιο το χωριό μας από φρούτα! Δημιουργήσαμε λοιπόν τη φθινοπωρινή μας γωνιά και γεμίσαμε έναν δίσκο με φρούτα που έφεραν τα παιδιά από το σπίτι τους.
Παρατηρήσαμε καρτέλες φρούτων και γράψαμε τα ονόματα των φρούτων..
Ομαδοποιήσαμε φρούτα ψεύτικα και αληθινά…
Φτιάξαμε ταμπελάκια και βάλαμε τα φρούτα σε καφασάκια..
Φανταστήκαμε να πηγαίνουμε στη λαϊκή με τη μαμά (ή τον μπαμπά) για να αγοράσουμε νόστιμα φρουτάκια! Άραγε τι τιμή θα είχαν;;
Καταγράψαμε λοιπόν όλα τα φρούτα που είχαμε, γράψαμε δίπλα τιμές και φτιάξαμε έναν τιμοκατάλογο!
..και κάπως έτσι δημιουργήσαμε ένα μικρό αλλά πλήρως λειτουργικό και αληθινό μανάβικο!!!
Με τόσα φρούτα μας άνοιξε η όρεξη!! Ευτυχώς το πρωινό μας είχε πολλά φρουτάκια και έτσι ανακαλύψαμε πολλά αρκετά σποράκια (κυρίως από μανταρίνι).
Τα αφήσαμε 2-3 μέρες στο καλοριφέρ να στεγνώσουν και μια μέρα που ο καιρός μας το επέτρεψε, βγήκαμε και τα φυτέψαμε στην αυλή!
Και για το κλείσιμο; Ψητό γλυκό κυδώνι από τη χρυσοχέρα κυρία Ολυμπία μας!!
Σκέτη απόλαυση!!
Παίξτε ONLINE παιχνίδια με τα φθινοπωρινά φρούτα
Τα λαχανικά του Φθινοπώρου
Καλά τα φρούτα, αλλά με τα λαχανικά τι γίνεται;; Είναι γνωστό ότι τα περισσότερα παιδιά σε αυτήν την ηλικία δυσκολεύονται να φάνε λαχανικά..
Ξεκινήσαμε λοιπόν τη συζήτηση μας με το υπέροχο παραμύθι
“Πως να καταβροχθίσετε ένα ουράνιο τόξο”
Μιλήσαμε για τη σημασία που έχουν τα λαχανικά για τη διατροφή και την υγεία μας και φτιάξαμε τα δικά μας ουράνια τόξα-κολάζ με διάφορα λαχανικά!
Εννοείται ότι είχαμε ενημερώσει τους γονείς για τις δράσεις που σκοπεύουμε να κάνουμε πάνω στο θέμα και όπως πάντα στάθηκαν δίπλα μας, πολύτιμοι βοηθοί! Έτσι μας έφεραν πολλά και διάφορα λαχανικά, έτσι ώστε τα παιδιά να τα γνωρίσουν και να έχουν τη δυνατότητα να δοκιμάσουν κάποια από αυτά!
Σας ευχαριστούμε μέσα από την καρδιά μας!!
Παρατηρήσαμε τα λαχανικά και τα ανακαλύψαμε με τις αισθήσεις μας!
Τα μυρίσαμε!
Τα γευτήκαμε! Τα παιδιά διαλέγουν με κλειστά μάτια ένα λαχανικό και το δοκιμάζουν!! Γελάσαμε πολύ!!!
Κάναμε αντιστοιχίσεις με τους ανάλογους πίνακες αναφοράς
Καταγράψαμε σε πίνακα διπλής εισόδου τις προτιμήσεις των παιδιών! “Μου αρέσει (χαρούμενη φατσούλα)- Δεν μου αρέσει (λυπημένη φατσούλα)”
Φτιάξαμε σύνθετες λέξεις από λαχανικά
Και εννοείται φτιάξαμε πεντανόστιμες σαλάτες για να συνοδεύσουμε το δεκατιανό και το μεσημεριανό μας στο ολοήμερο!
Τα φρούτα και τα λαχανικά μέσα από τους πίνακες του Αρτσιμπόλντο
Γνωρίσαμε τον Ιταλό ζωγράφο, Τζουζέπε Αρτσιμπόλντο. Αυτός ζωγράφιζε στους πίνακές του φρούτα, λαχανικά, λουλούδια, ζώα, βιβλία, πουλιά, σκεύη.
Αλλά αν κοιτούσες από μακριά τον πίνακα, όλα αυτά σχημάτιζαν ένα πρόσωπο.
Ήταν εκπληκτικό!! Μερικοί πίνακες από την μια μεριά έμοιαζαν με καλάθι με φρούτα, αλλά αν τους γύριζες ανάποδα έμοιαζαν με πρόσωπα!
Παρατηρήσαμε μερικούς από τους πίνακες του Αρτσιμπόλντο που δείχνουν τις εποχές..
“ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ”
“ΧΕΙΜΩΝΑΣ”
“ΑΝΟΙΞΗ”
“ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ”
Πόσο ιδιαίτερη η τέχνη του Αρτσιμπόλντο! Πραγματικά εντυπωσίασε τα παιδιά!
Προσπαθήσαμε να αντιστοιχίσουμε φρούτα και λαχανικά στους πίνακες..
…αλλά και να εμπνευστούμε ώστε να δημιουργήσουμε τα δικά μας “πρόσωπα”
Δημιουργία κολάζ “Κάντο όπως ο Αρτσιμπόλντο!”
Με όλες αυτές τις δραστηριότητες γνωρίσαμε πολλά από τα λαχανικά. Ιδιαίτερη εντύπωση όμως έκαναν στα παιδιά οι κολοκύθες και έτσι ασχοληθήκαμε λιγάκι παραπάνω με τις κολοκύθες έχουν αυτή την εποχή την τιμητική τους! Μεγάλες, μικρές, κίτρινες, άσπρες, πορτοκαλί, έτοιμες για περιπέτειες στο ταψί, την κατσαρόλα, την αυλή! Ευχαριστούμε για άλλη μια φορά!!!
Με αφορμή ένα πολύ όμορφο παραμύθι που μας έφερε ο Παναγιώτης, ξεκινήσαμε να μελετάμε το νόστιμο αυτό λαχανικό!
Μάθαμε για τον κύκλο ζωής της κολοκύθας…
..κάναμε σειραθετήσεις
…και ζωγραφίσαμε τον κύκλο ζωής της κολοκύθας στον πίνακα
Παίξτε και εσείς ONLINE παιχνίδια με τα φθινοπωρινά φρούτα και λαχανικά
Η πυραμίδα της διατροφής
Η ενασχόληση με τη διατροφή μέσα από τα φρούτα και τα λαχανικά του Φθινοπώρου, μας οδήγησε στο να μιλήσουμε στα παιδιά για την πυραμίδα της διατροφής.
Το βίντεο που ακολουθεί παρουσιάζει την διατροφική πυραμίδα διαδραστικά.
Πολύτιμος βοηθός για να μάθουμε τη διατροφική σημασία των τροφών ήταν το παραμύθι “Η κυρα-Διατροφή πρώτη στη μαγειρική”
Η διατροφική πυραμίδα, πέρα από την ομαδοποίηση των τροφών αποτέλεσε ερέθισμα να συζητήσουμε για την σημασία της συχνότητας κατανάλωσης τροφών, σε μια υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή! Η βάση της αναφέρεται σε τρόφιμα που πρέπει να καταναλώνονται καθημερινά, ενώ η κορυφή της σε τρόφιμα που πρέπει να καταναλώνονται σπάνια, με όλα τα υπόλοιπα τρόφιμα να βρίσκονται στις ενδιάμεσες θέσεις. Τροφές στην βάση της πυραμίδας είναι το ψωμί, τα ζυμαρικά, το ρύζι, και μπορούν να καταναλώνονται καθημερινά. Σημαντική θέση στο εβδομαδιαίο διατροφικό μας πρόγραμμα κατέχουν τα φρούτα, τα λαχανικά και οι ξηροί καρποί. Πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, είναι τα γαλακτοκομικά προϊόντα και το ελαιόλαδο, που συνιστάται να καταναλώνουμε τρεις φορές την εβδομάδα. Τα ψάρια και τα πουλερικά, μας προφέρουν σημαντικά στοιχεία που βοηθούν στην ανάπτυξη του οργανισμού μας και στην ευεξία μας, και προτείνεται η κατανάλωση τους δυο φορές εβδομαδιαίως. Επιπλέον, δεν είναι λίγα τα οφέλη από την κατανάλωση κόκκινου κρέατος, αλλά με μια εγκράτεια, μια φορά την εβδομάδα. Τέλος τα προϊόντα που περιέχουν ζάχαρη το ιδανικό θα ήταν να περιοριστούν στον βαθμό που μπορούμε, μια φορά στις δέκα μέρες θεωρείται μια ικανοποιητική συχνότητα.
Τοποθετήσαμε εικόνες τροφίμων στη σωστή θέση στην πυραμίδα
Με κολάζ, το κάθε παιδί ατομικά έφτιαξε τη δική του διατροφική πυραμίδα
Μιας και βρισκόμαστε στην καρδιά του Φθινοπώρου, μάθαμε, ανακαλύψαμε, τραγουδήσαμε και κατασκευάσαμε διάφορα πράγματα για την όμορφη αυτή εποχή!
Μέσα από εικόνες, βιβλία και ιστορίες μιλήσαμε για όλες τις αλλαγές που μας φέρνει. Αλλαγές στη φύση, τον καιρό, την ενδυμασία, τη διατροφή και στη ζωή των ζώων.
Μάθαμε το τραγούδι “Φθινόπωρο, Φθινοπωράκι” (Ι. Προκοπίου)
Μάθαμε το Φ του Φθινοπώρου, βρήκαμε τα γράμματα και παίξαμε με τη λέξη.
Φτιάξαμε τον πίνακα αναφοράς του Φθινοπώρου
Και αφού τελειώσαμε με τα εισαγωγικά του Φθινοπώρου, βγήκαμε μια βολτίτσα στο όμορφο χωριό μας για να παρατηρήσουμε από κοντά το Φθινόπωρο και να μαζέψουμε φύλλα και άλλους φθινοπωρινούς “θησαυρούς”.
Παρατηρήσαμε τον καιρό! Συννεφιασμένος και φθινοπωρινός
Παρατηρήσαμε τη φύση και τα χρώματα του Φθινοπώρου!
Και μαζέψαμε πολλάαααα φύλλα!!!
Αφού συλλέξαμε μπόλικους φθινοπωρινούς “θησαυρούς” επιστρέψαμε στην τάξη μας.
Παρατηρήσαμε τα χρώματα που παίρνουν τα φύλλα το φθινόπωρο… Κίτρινο, πορτοκαλί, κόκκινο, καφέ…
Και μάθαμε γιατί τα φύλλα αλλάζουν χρώμα το Φθινόπωρο. Τι παθαίνουν;;
Για όλα ευθύνονται 3 μικροσκοπικές “αδερφούλες” που ζουν μέσα στο φύλλο. Η Χλωροφύλλη, η Ξανθοφύλλη και η Καροτίνη! Τα υπόλοιπα θα σας τα πουν τα παιδιά!!
Πατήστε στο βίντεο και ακούστε τα παιδιά να περιγράφουν με τη φωνή και τις ζωγραφιές τους το φυσικό φαινόμενο της αλλαγής του χρώματος στα φύλλα.
Στη συνέχεια, ξεχωρίσαμε τα φύλλα ομαδοποιώντας τα ανά χρώμα και ανά σχήμα, ανάλογα με το δέντρο από το οποίο προήλθαν (λογικομαθηματικές έννοιες).
Οι δημιουργίες μας!
Με τα φύλλα φτιάξαμε υπέροχα φθινοπωρινά κολάζ!
Φθινοπωρινά καδράκια-κολάζ με φόντο φθινοπωρινά χρώματα!
Οι μικροί δημιουργοί επί τω έργω..
…και έτοιμα!!!
Αληθινά έργα τέχνης!! Τα αγαπήσαμε!
Το δέντρο του Φθινοπώρου με ρολά υγείας και αληθινά κλαδιά
Κόψαμε ρολά σε σχήμα φύλλου, τα κολλήσαμε και βάψαμε με τα χρώματα του φθινοπώρου.
στο τέλος στολίσαμε με τι άλλο..φυλλαράκια!!!
Φθινοπωρινό δεντράκι 3D
Χρησιμοποιώντας ρολό υγείας (για τον κορμό), φίλτρο καφέ (για τα φύλλα) και το χεράκι μας (για κλαδιά) δημιουργήσαμε εύκολα υπέροχα δεντράκια φθινοπωρινά!
Μάθαμε το ποίημα του Νοεμβρίου της Ρ. Καρθαίου (πηγή Τ. Μάνεση)
και το εικονογραφήσαμε..
Με αφορμή το ποίημα, μιλήσαμε για τη βροχή και κοιτάξαμε έξω από το παράθυρο της τάξης μας..
Η μέρα ήταν ιδιαίτερα βροχερή και φθινοπωρινή και αποτέλεσε την κατάλληλη αφορμή για παρατήρηση και συζήτηση..
-Τι είναι η βροχή; -Γιατί βρέχει; -Τι ήχο κάνει; -Τι κάνουμε όταν βρέχει; -Πως αισθανόμαστε όταν βρέχει;
Η βροχή μας δημιούργησε αρκετές απορίες! Ένα όμως ερώτημα αφορούσε και το χρώμα της βροχής..
Τι χρώμα έχει η βροχή;; Τα παιδιά απάντησαν γαλάζιο, γκρι επειδή τα σύννεφα είναι γκρι..
Η αλήθεια είναι ότι η βροχή δεν έχει χρώμα…Πως θα μας φαινόταν όμως μια χρωματιστή βροχή;; Σταγόνες βροχής κόκκινες, κίτρινες, γαλάζιες, ροζ, πορτοκαλί…
Πως θα ήταν άραγε;;
Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με την ιδέα και έτσι λοιπόν φτιάξαμε στη στιγμή χρωματιστή βροχή!!
STEAM και χρωματιστή βροχή (Φυσικές επιστήμες)
Τα παιδιά διάλεξαν διάφορα χρώματα, τα οποία αραιώσαμε με λίγο νερό. Χρησιμοποιώντας καλαμάκια, τα παιδιά έβαζαν χρωματιστές σταγόνες στο χαρτί και τις φυσούσαν δημιουργώντας χρωματιστές διαδρομές!
Μέσω τις συγκεκριμένης δραστηριότητας και τη μέθοδο STEAM, τα παιδιά πειραματίζονται με τη δύναμη του αέρα που διοχετεύεται στο καλαμάκι και ανακαλύπτουν το πως η ένταση και η απόσταση από τη σταγόνα, (δηλαδή με το αν φυσούν δυνατά ή ελαφρά, ή αν έχουν το καλαμάκι κοντά ή μακριά από τη σταγόνα), διαμορφώνουν το τελικό αποτέλεσμα. Επιπλέουν παρατηρούν τις αναμείξεις χρωμάτων.
Έτοιμες οι χρωματιστές μας βροχές!! Μακάρι να ήταν αληθινές..
Φθινόπωρο και ΤΠΕ
Παίξαμε διάφορα online φθινοπωρινά παιχνίδια (puzzle, quiz, memory) που μπορείτε να τα παίξετε και εσείς!
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή