School- bullying
Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως “Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και εκφοβισμού”
Ο όρος εκφοβισμός και βία στο σχολείο, school-bullying, χρησιμοποιείται για να περιγράψει μια κατάσταση, όπου ασκείται εσκεμμένη, απρόσκλητη, συστηματική, επαναλαμβανόμενη βία και επιθετική συμπεριφορά με σκοπό την επιβολή και την πρόκληση ψυχικού και σωματικού πόνου σε μαθητές από συμμαθητές τους.
Με αφορμή λοιπόν της Πανελλήνιας Ημέρας κατά της σχολικής βίας και εκφοβισμού εκτυπώσαμε φωτογραφίες από το διαδίκτυο, που αφορούν το bullying. Σχεδιάσαμε ένα λευκό χάρτινο ανθρωπάκι και τοποθετήσαμε τις φωτογραφίες τριγύρω… Τα παιδιά παρατήρησαν τις φωτογραφίες και προσπάθησαν να τις περιγράψουν… Η ανάγνωση ήταν μάλλον εύκολη..και το αποτέλεσμα άμεσο.
Παρατηρούμε τις φωτογραφίες και ζωγραφίζουμε το πρόσωπο στο χάρτινο ανθρωπάκι μας σύμφωνα με τα συναισθήματα που νιώθει. Λύπη…Θυμός…Φόβος..
Κάθε άσχημη συμπεριφορά και λέξη που εκμαιεύαμε από τις φωτογραφίες, την έγραφα πάνω στο παιδάκι, το παιδάκι ήταν πολύ λυπημένο, έκλαιγε..
Όταν ολοκληρώσαμε, επαναλάμβανα τις άσχημες συμπεριφορές και λέξεις που προέκυψαν σχίζοντας κάθε φορά ένα κομμάτι από το σώμα του παιδιού…
Έτσι πληγώνουν οι άσχημες συμπεριφορές και οι άσχημες λέξεις!!!
Μα φροντίσαμε τις πληγές και προσπαθήσαμε να τις θεραπεύσουμε.. για κάθε πληγή μια γλυκιά κουβέντα και ένα… τσιρότο!
Και το ανθρωπάκι μας, αν και γιατρεύτηκε …ποτέ πια δεν θα είναι όπως πριν…..
“ΟΧΙ ΣΤΗ ΒΙΑ” STOP BULLING!!!
“Ένας νταής στο σχολείο μας”
“Τι γίνεται όταν ένας ΝΤΑΗΣ εμφανίζεται στο σχολείο μας; Είναι αρκετό να στεναχωριόμαστε και να τρέχουμε τρομοκρατημένοι να σωθούμε, ή υπάρχει και άλλη λύση; Μπορεί, άραγε, ο ΝΤΑΗΣ να καταλάβει πόσο άσχημα νιώθουν τα θύματά του; Μπορεί να γίνει φίλος μας;”
Συζητήσαμε πολύ και ζωγραφίσαμε ότι μας έκανε εντύπωση από το παραμύθι.
Κατηγοριοποιήσαμε συμπεριφορές που αγαπάνε την καρδιά μας και άσχημες συμπεριφορές που τη ραγίζουν και την σπάνε.
Στην ίδια λογική και με βάση τις συμπεριφορές και τις λέξεις που φροντίζουν ή ραγίζουν την καρδιά μας, φτιάξαμε την αφίσα μας!
2 καρδιές- 2 συμπεριφορές. Στην μια καρδιά λέμε γλυκά λογάκια, τη χαϊδεύουμε, την αγαπάμε, της φερόμαστε όμορφα και την προσέχουμε πολύ! Η καρδιά είναι τόσο χαρούμενη! Ανθίζει και ευωδιάζει…
Η άλλη όμως καρδιά δεν είναι τόσο τυχερή… Σπάει σε κομμάτια από τις άσχημες συμπεριφορές και τα άσχημα λόγια…
Μα εμείς το κατεβαίνουμε το λάθος μας και προσπαθούμε να το διορθώσουμε. Γιατί θέλουμε χαρούμενες όλες τις καρδιές.. Προσπαθούμε να ενώσουμε τα κομμάτια της…
Κολλάμε τα κομμάτια της λέγοντας της όμορφα λόγια και συγνώμη…
Όμως οι πληγές της καρδιάς θα μείνουν χαραγμένες πάνω της και θα της θυμίζουν όλα αυτά που πέρασε.
Γι’ αυτό και εμείς λέμε ΟΧΙ στη ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ!!! Οι άσχημες λέξεις και οι κακές συμπεριφορές πληγώνουν την καρδιά μας!!!
Τα χέρια δεν χτυπάνε, τα χέρια αγαπάνε!
Ένα υπέροχο παραμύθι της συναδέλφου Μαρίας Κουτσανοπούλου και των μαθητών του Νηπιαγωγείου Παλαιοκάστρου!
“Τι μπορεί να κάνει ένα χέρι όταν είναι λυπημένο; Υπάρχουν πολύχρωμα χέρια; Και αν ναι πως αποκτούν τα χρώματά τους; Ένα παραμύθι με χέρια που … αγγίζουν το φαινόμενο της βίας … δίνουν απλόχερα την αγάπη τους και … ανοίγουν πολλά παράθυρα στη χρωματιστή πλευρά της ζωής.”
Το παραμύθι εστιάζει σε θεμελιώδεις αξίες όπως η φιλία, η αγάπη και ο σεβασμός, και στην ενδυνάμωση των θετικών σχέσεων μεταξύ των παιδιών και την καταπολέμηση του σχολικού εκφοβισμού. Συμφωνήσαμε, πως τα χέρια δε χτυπάνε και ότι μπορούν να κάνουν υπέροχα πράγματα!
Φτιάξαμε το περίγραμμα των χεριών μας και τα ζωγραφίσαμε πολύχρωμα και υπέροχα!
Φτιάξαμε καδράκι με το μήνυμα του παραμυθιού “Τα χέρια δε χτυπάνε…Τα χέρια αγαπάνε!!!
Και τέλος φωτογραφηθήκαμε λέγοντας ένα τεράστιο STOP στο Bulling μεταφέροντας το δικό μας μήνυμα!
Ακούσαμε και χορέψαμε και το τραγούδι “Γύρω-γύρω μήλα, στη μέση πορτοκάλι” Μέχρι και τα φρούτα μπορούν να δεχτούν bulling!