Η συμμετοχή μας στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού (EU CodeWeek).
Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού είναι μια πρωτοβουλία βάσης που έχει ως στόχο να κάνει τον προγραμματισμό και τον ψηφιακό γραμματισμό προσιτό σε όλους, με διασκεδαστικό και ενδιαφέροντα τρόπο.
Η εκμάθηση της συγγραφής κώδικα μας βοηθάει να κατανοούμε τον κόσμο που εξελίσσεται ταχύτατα γύρω μας, να διευρύνουμε τις γνώσεις μας για τον τρόπο λειτουργίας της τεχνολογίας και να αναπτύσσουμε δεξιότητες και ικανότητες, ώστε να ανακαλύπτουμε νέες ιδέες και να καινοτομούμε. Μπορεί να δώσει ώθηση στους μαθητές έτσι ώστε να βρεθούν στο προσκήνιο μιας κοινωνίας ψηφιακών ικανοτήτων, να κατανοήσουν καλύτερα τον κόσμο που τους περιβάλλει και να έχουν περισσότερες ευκαιρίες επιτυχίας στην προσωπική και επαγγελματική ζωή τους.
Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού προωθεί τη δημιουργικότητα, την επίλυση προβλημάτων και τη συνεργασία μέσω του προγραμματισμού (coding) και άλλων δραστηριοτήτων του τομέα της τεχνολογίας. Το σημαντικότερο όμως είναι ότι προσφέρει σε όλους τους μαθητές τη δυνατότητα να κάνουν τα πρώτα τους βήματα ως δημιουργοί ψηφιακού περιεχομένου, παρέχοντας δωρεάν σε σχολεία και δασκάλους ευκαιρίες επαγγελματικής ανάπτυξης, εκπαιδευτικό υλικό, διεθνείς προκλήσεις και ευκαιρίες ανταλλαγών.
Τα σχολεία σε όλες τις βαθμίδες και οι δάσκαλοι όλων των ειδικοτήτων καλούνται με ιδιαίτερη έμφαση να συμμετάσχουν στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού προκειμένου να δώσουν την ευκαιρία στους μαθητές τους να ανακαλύψουν τη χαρά της ψηφιακής δημιουργικότητας και του προγραμματισμού.
Ήδη από την αρχή της σχολικής χρονιάς το ρομποτάκι της τάξης (Beebot) συστήθηκε στα παιδιά και τα παιχνίδια προγραμματισμού έχουν ενταχθεί στην σχολική καθημερινότητα.
Περισσότερες πληροφορίες για τη Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού https://codeweek.eu/
Δραστηριότητες για την Εβδομάδα Προγραμματισμού EUCodeWeek 2024
Φέτος, το Νηπιαγωγείο Ανάληψης συμμετέχει σε δύο συμμαχίες CodeWeek 4 All μαζί με πολλά σχολεία της Ελλάδας.
Περιγραφή:
Ο Έλμερ ο παρδαλός ελέφαντας, ήρθε στην τάξη μας και ζήτησε τη βοήθεια των μικρών του φίλων, ώστε να τον βοηθήσουν να φτιάξει διάφορα χρώματα για να γίνουν και οι υπόλοιποι ελέφαντες χρωματιστοί σαν και εκείνον.
Σκανάρουμε το QR με τις οδηγίες του Έλμερ (μπορείτε να ακούσετε τον Έλμερ εδώ!) και ξεκινάμε!
Τα παιδιά σε ζευγάρια έφτιαχναν κώδικα, οδηγώντας τη Beebot σε διαφορετικό γρίφο κάθε φορά. Μόλις το μελισσορομποτάκι σταματούσε στο σημείο που είχαν επιλέξει, έλυναν τον γρίφο. “Τι θα γίνει αν το κόκκινο με το κίτρινο μπλεχτούν;” Τα παιδιά πειραματίζονται και οδηγούν τη μελισσούλα στο συμπληρωματικό χρώμα που προκύπτει από την ανάμειξη των 2 βασικών!
Το διασκεδάσαμε πολύ!!
Μπορείτε να βρείτε τη συμμετοχή του νηπιαγωγείου μας μαζί με διάφορα σχολεία που πραγματοποίησαν τη συγκεκριμένη δράση στο συνεργατικό padlet ΕΔΩ
2. ΠΕΣ-ΒΡΕΣ! (της συναδέλφου Μ. Ζαχαρία)

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ:
Πρόκειται για ένα επιτραπέζιο παιχνίδι για το Beebot, όπου οι παίκτες θα πρέπει να αναγνωρίσουν λέξεις που ξεκινούν από συγκεκριμένο γράμμα και να προγραμματίσουν το ρομπότ να οδηγηθεί στο συγκεκριμένο αντικείμενο. Είναι μια δραστηριότητα που συνδυάζει τη φωνολογική ενημερότητα και τον προγραμματισμό και απευθύνεται σε νήπια που τώρα μαθαίνουν να αναγνωρίζουν το αρχικό τους γράμμα και να προγραμματίζουν το Βeebot.
Η πίστα του Beebot είναι ένα επιδαπέδιο πλέγμα, το οποίο απεικονίζει αντικείμενα που ξεκινούν από τα 24 γράμματα της αλφαβήτας. Επίσης, περιλαμβάνονται και 24 κάρτες αποστολής.
Ο παίκτης επιλέγει μία κάρτα αποστολής, η οποία τον καλεί να αναγνωρίσει ανάμεσα σε δύο αντικείμενα, ποιο ξεκινά από ένα συγκεκριμένο γράμμα. Μόλις ο παίκτης βρει το αντικείμενο, προγραμματίζει το ρομπότ να οδηγηθεί στο αντίστοιχο τετράγωνο.
Δείτε τη συμμετοχή μας στο χάρτη μαζί με διάφορα σχολεία σε όλη την Ελλάδα που πραγματοποίησαν τη συγκεκριμένη δράση ΕΔΩ