Τα φρούτα του Φθινοπώρου

Φθινόπωρο χωρίς φρούτα γίνεται;;1 326x230 1

Εννοείται πως όχι!! Φέραμε λοιπόν φρούτα στο σχολείο για να τα επεξεργαστούμε και να κάνουμε διάφορα νόστιμα και ενδιαφέροντα πράγματα! (ευχαριστούμε τους υπέροχους γονείς μας για όοοοοολα αυτά τα πεντανόστιμα φρούτα)

IMG 0792 1 IMG 0994

Επεξεργαστήκαμε τα φρούτα με τις αισθήσεις μας! Κάποια γνωστά και κάποια άγνωστα… μας κίνησαν την περιέργεια!

IMG 0891

Like στο αχλάδι…!!!

IMG 0887 IMG 0888 IMG 0890

Δραστηριότητες με τα φρούτα του Φθινοπώρου

  • Μαθηματικά: Ομαδοποιήσεις και καταμετρήσεις

IMG 0866 IMG 0867 IMG 0869 IMG 0874 IMG 0876 IMG 0877 IMG 0995 IMG 0996 IMG 0997

  • Μαθηματικά: Σειραθέτηση (έχω ένα μήλο, μήλο δαγκωμένο!!)

IMG 0987

  • Γλώσσα: Βρίσκω το αρχικό γράμμα των φρούτωνIMG 0880
  • Γλώσσα & Μαθηματικά: Συλλαβές και καταμέτρηση συλλαβών

IMG 0881 IMG 0882 1IMG 0885

  • Γλώσσα: Αινίγματα & φθινοπωρινά φρούτα
    Για κάθε φρούτο μάθαμε και το δικό του αίνιγμα!

IMG 0899 IMG 0900 IMG 0903 IMG 0907

Στη συνέχεια έπρεπε να ανακαλύψουμε ποιο φρούτο κρύβεται στο χαρτί μας με τρόπο μαγικό!

IMG 0908

“Μα κυρία, αφού δεν υπάρχει κάποιο φρούτο στο χαρτί..!” αναρωτήθηκαν…

Κι όμως κάτι κρύβεται..! Με άσπρη κυρομπογιά (το μυστικό της κυρίας) και με τη βοήθεια της νερομπογιάς θα το ανακαλύψουμε!

IMG 0910

Αμπρα Κατάμπρα!! Ώρα για μαγικά… και το κρυμμένο φρούτο αποκαλύπτεται! Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν!

IMG 0911 IMG 0912

  • Μαθηματικά: Φτιάχνουμε φθινοπωρινή φρουτοσαλάτα για κάθε παιδί, αναπτύσσοντας έτσι λογικομαθηματική σκέψη καθώς τα παιδιά καλούνται να σκεφτούν με ποιον τρόπο θα μοιραστούν ισόποσα τα φρούτα, έτσι ώστε το κάθε ένα παιδί να έχει τον ίδιο αριθμό φρούτων στο ποτηράκι του.

IMG 0981 IMG 0983 IMG 0985

  • Μέθοδος STEM: Συνταγή για πεντανόστιμη μηλόπιτα!
    (ευχαριστούμε για ακόμη μια φορά τους αγαπημένους γονείς που πάντα είναι δίπλα μας σε ότι χρειαστούμε!)IMG 0999 IMG 1001

Οι συνταγές στο νηπιαγωγείο είναι κάτι που εξιτάρει και ενθουσιάζει τα παιδιά! Δεν είναι τυχαίο, λοιπόν, ότι στις χώρες που έχουν να καμαρώνουν για τα εκπαιδευτικά τους συστήματα (π.χ. στην Φινλανδία και την Ιαπωνία), ένα από τα σπουδαία μαθήματα που παίρνουν τα παιδιά στις μικρές σχολικές τάξεις είναι η μαγειρική! Ο λόγος για μία δραστηριότητα που, μπορεί μεν να λαμβάνει χώρα στο σπίτι και κυρίως από τους ενήλικες, όμως για να ολοκληρωθεί επιστρατεύει μία σειρά από δεξιότητες που είναι πολύτιμες για την εξέλιξη των παιδιών.

Σύμφωνα με τον κορυφαίο ψυχολόγο Howard Gardner, υπάρχουν 8 διαφορετικά και ανεξάρτητα είδη νοημοσύνης με βάση τα οποία κάθε παιδί μαθαίνει με διαφορετικό τρόπο. Τα 8 είδη νοημοσύνης είναι η γλωσσική νοημοσύνη, η λογικομαθηματική νοημοσύνη, η κιναισθητική νοημοσύνη, η νατουραλιστική νοημοσύνη, η χωροταξική νοημοσύνη, η μουσική νοημοσύνη, η διαπροσωπική νοημοσύνη, η ενδοπροσωπική νοημοσύνη (Gardner, 2010). Αν υπάρχει μία δημιουργική δραστηριότητα που μπορεί να επιστρατεύσει σχεδόν όλα αυτά τα είδη, καλλιεργώντας τις δεξιότητες των παιδιών και προσεγγίζοντας ολιστικά τη μάθηση, αυτή είναι η μαγειρική.

Συγκεκριμένα, μέσω της μαγειρικής, οι μικροί μαθητές:

  • Προσεγγίζουν βιωματικά τις μαθηματικές έννοιες

IMG 1012

Μαθαίνουν να απαριθμούν αντικείμενα, να κάνουν μετρήσεις, να ταξινομούν υλικά, να έρχονται σε πρώτη επαφή με τα κλάσματα (π.χ. 2 κούπες,
1/2 της κούπας κτλ).

  • Παρατηρούν φαινόμενα φυσικών επιστημών

IMG 0897

Γνωρίζουν τις φυσικές καταστάσεις (π.χ. υγρό, στερεό, αέριο), αλλά και την μετατροπή από μία κατάσταση σε άλλη, καθώς και την μείξη υλικών. Σταδιακά, καταλαβαίνουν τι είναι ο όγκος, η θερμοκρασία και το βάρος.

  • Εκπαιδεύονται σε θέματα υγιεινής και υγείας

IMG 0896

Συμμετέχοντας στη διαδικασία της μαγειρικής, τα παιδιά μαθαίνουν βασικούς κανόνες υγιεινής στον χειρισμό των τροφίμων (π.χ. πλένουμε χέρια, καθαρίζουμε επιφάνειες, πλένουμε φρούτα και λαχανικά). Μαθαίνουν, όμως, και τη σημασία των φρέσκων τροφίμων, των βιταμινών, πώς πρέπει να συνδυάζονται οι τροφές και -πάνω απ’όλα- την καλή συνήθεια να τρώμε φρέσκο φαγητό και όχι προμαγειρεμένο.

  • Αποκτούν περιβαλλοντική συνείδηση

IMG 1003 1 IMG 1013

Όταν ασχολούνται τα παιδιά με τη μαγειρική, μαθαίνουν ταυτόχρονα πότε είναι τα φρούτα και τα λαχανικά στην εποχή τους, από πού πρέπει να τα αγοράζουμε, τι ανακυκλώνεται και τι όχι, πότε να προτιμάμε βιολογικά κ.λ.π.

  • Εξασκούνται και στη Γλώσσα

IMG 1002 IMG 0979

Τα παιδιά καλούνται να διαβάσουν και να αντιγράψουν υλικά και οδηγίες, αντιλαμβάνονται την δομή της διαδικασίας και εμπλουτίζουν το λεξιλόγιό τους.

Καλλιεργούν κινητικές, νοητικές και κοινωνικές δεξιότητες, αφού ενώ μαγειρεύουν πρέπει να συντονίσουν κινήσεις, να κρίνουν και να βρουν λύσεις σε πιθανά θέματα που μπορεί να προκύψουν, αλλά και να συνεργαστούν με τους συμμαθητές τους.

IMG 1004

Και το καλύτερο;;; Πρόκειται για μία αφάνταστα διασκεδαστική δραστηριότητα για τα παιδιά, με έναν ευγενή τελικό σκοπό: Να απολαύσουμε όλοι μαζί ένα φρέσκο και υγιεινό γεύμα φτιαγμένο από τα χεράκια μας!

IMG 1005 IMG 1006 IMG 1007 IMG 1008

Μμμμμμ… μοσχοβόλησε η τάξη μας!!!!

Κλείσαμε το πρόγραμμα μας με μια κατασκευή-μήλο, που όπως όλοι ξέρουμε… “Ένα μήλο την ημέρα, τον γιατρό τον κάνει πέρα!” (ή τουλάχιστον έτσι θέλουμε να πιστεύουμε!!)

IMG 0984 IMG 0986

βάφουμε, κόβουμε, γεμίζουμε και…. έτοιμα!!

IMG 0988

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *