ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΓΙΟΥ ΣΠΥΡΙΔΩΝΑ ΑΡΤΑΣ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΙΣΤΟΤΟΠΟΣ

Μικρές αυτοσχέδιες ιστορίες για ατυχήματα

Οκτ 202426

Μικρές αυτοσχέδιες ιστορίες  με ατυχήματα

Στο πλαίσιο της θεματικής ενότητας  «οι κανόνες στην τάξη μας», χρησιμοποιήσαμε τις αυτοσχέδιες ιστορίες με ατυχήματα στο σχολείο από παλαιότερη σχολική χρονιά.

1η αυτοσχέδια ιστορία

  • Μια ωραία πεταλούδα

Δύο φίλοι ο Αλέξης και ο Κώστας παίζουν ανέμελα. Κυνηγούν μια πεταλούδα που πετάει χαμηλά. Έλα να την πιάσουμε, τρέξε. Όμως ο Αλέξης είναι απρόσεκτος, δεν κοιτάζει μπροστά του και πέφτει πάνω σε ένα δέντρο, με το κεφάλι. Ωχ!!! χτύπησα, πονάω!!!

Ο Κώστας πλησιάζει το φίλο του και τον ρωτάει, αν αισθάνεται καλά, αν ζαλίζεται ή θέλει να κάνει εμετό.

Ο Αλέξης λέει πως απλώς πονάει ,έκανε καρούμπαλο.

Τι θα κάνουμε για να αντιμετωπίσουμε το καρούμπαλο;

Πάμε στο ψυγείο, να βάλουμε πάγο. Σε λίγο όλα θα είναι καλά.

  • Το δένδρο:

Δύο φίλες παίζουν στην αυλή του σχολείου. Είναι πολύ χαρούμενες. Τρέχουν και παίζουν κυνηγητό. Η Ντίνα έχει μια ιδέα. Θα σκαρφαλώσω στο δέντρο. Μπορώ!!! Η φίλη της η Μίνα την προειδοποιεί πως είναι επικίνδυνο. Όμως η Ντίνα δεν ακούει, σκαρφαλώνει και…πέφτει!!!

Η Μίνα πλησιάζει τη φίλη της και με ψυχραιμία τη ρωτάει, αν είναι καλά, και αν πονάει κάπου. Η Ντίνα λέει πως πονά στο χέρι. Μάλλον το έσπασε.

Τι θα κάνουμε για να αντιμετωπίσουμε το σπάσιμο του χεριού;

Τηλεφωνούμε στο 166. Βάζουμε προσωρινό νάρθηκα  με ένα ξύλο και το τυλίγουμε με γάζα.

αυτοσχέδιες ιστορίες για τα ατυχήματα.1 αυτοσχέδιες ιστορίες για τα ατυχήματα

Διαβάσαμε τις ιστορίες  και στη συνέχεια κάνουμε σειροθέτηση, και αναδιήγηση της ιστορίας.



Λήψη αρχείου

από κάτω από: ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Μικρές αυτοσχέδιες ιστορίες για ατυχήματα    

Έπαινοι συμμετοχής στο CODEWEEK 2024 (Μαθαίνω το αρχικό μου με το beebot)

Οκτ 202425

Μόλις παραλάβαμε τους επαίνους για την συμμετοχή μας στην εβδομάδα κώδικα 2024,  για τη δραστηριότητα μαθαίνω το αρχικό μου με το  beebot.

IMG 20241025 094852

Συγχαρητήρια στους μαθητές μας!!!

από κάτω από: ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Έπαινοι συμμετοχής στο CODEWEEK 2024 (Μαθαίνω το αρχικό μου με το beebot)    

Εβδομάδα CodeWeek 2024-2025

Οκτ 202422

Μαθαίνω το αρχικό μου με το  BeeBot

Η εκμάθηση του ονόματος των παιδιών είναι αγαπημένη δραστηριότητα από την αρχή της χρονιάς. Ζωγραφίζουν το αρχικό τους , το κόβουν, το διακοσμούν, το φτιάχνουν με πλαστελίνη.

trashed 1729328335 IMG 20240919 115716

Χορεύουν με αυτό, κάνουν ομάδες με το ίδιο γράμμα.

Κάνω ομάδες με το αρχικό μου

Στη συνέχεια βάζουμε τα αρχικά γράμματα στο επιδαπέδιο πλέγμα. Το παιγνίδι παίζεται σε ζευγάρια. Ένα παιδί είναι το ρομπότ και το άλλο το καθοδηγεί με αγγίγματα. Για να μετακινηθεί μπροστά ένα άγγιγμα στο κεφάλι, πίσω ένα άγγιγμα στη πλάτη, δεξιά ένα άγγιγμα στον δεξί ώμο και αριστερά ένα άγγιγμα στο αριστερό ώμο. Στόχος της δραστηριότητας να φτάσουν στο αρχικό τους γράμμα σε πρώτο επίπεδο και στη συνέχεια προσθέτουμε την παράμετρο να βρούνε την πιο σύντομη διαδρομή.

Επιδαπέδιο παιγνίδι .Βρίσκω το αρχικό μου

Στη συνέχεια πραγματοποιούμε την δραστηριότητα στην πίστα του BeeBot.  Εκεί εργάζονται σε ομάδες. Προγραμματίζουν το BeeBot  ώστε να φτάσει στο γράμμα που επιλέγουν κάθε φορά.

Ανακαλύπtω το αρχικό μου με το beebot.1 Ανακαλύπtω το αρχικό μου με το beebot

Στόχος  της συγκεκριμένης δραστηριότητας  είναι να εισαγάγει τα παιδιά προσχολικής ηλικίας  στις βασικές έννοιες του προγραμματισμού. Οι μαθητές δουλεύοντας σε ομάδες καλούνται να προγραμματίσουν το  beebot  αρχικά ώστε να το καθοδηγήσουν προς τα γράμματα που επιλέγουν. Στη συνέχεια συνεργάζονται ώστε να βρούνε την πιο σύντομη διαδρομή.

από κάτω από: ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εβδομάδα CodeWeek 2024-2025    

Παιγνίδια συνεργασίας

Οκτ 202418

Ενίσχυση της ομάδας. Μαθαίνουμε να συνεργαζόμαστε. Όλοι μαζί μπορούμε καλύτερα.

ΠΑΙΓΝΙΔΙ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ

από κάτω από: ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Παιγνίδια συνεργασίας    

11η ΗΜΕΡΑ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

Οκτ 202410

Με αφορμή την  11ης Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού που έχει θεσπιστεί από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ως αναγνώριση της αξίας που έχει η άθληση και ο αθλητισμός ευρύτερα τόσο σε επίπεδο υγείας και ευεξίας όσο και ως ευχάριστη δραστηριότητα και πολύτιμη εμπειρία κοινωνικοποίησης και ομαδικότητας, προγραμματίσαμε μια σειρά από αθλητικές  δραστηριότητες και οι μαθητές μας βίωσαν μια ξεχωριστή μέρα γεμάτη από παιχνίδι, αθλητισμό, γυμναστική και έμπνευση. Οι δράσεις γίναν σε συνεργασία με τον γυμναστή του Δημοτικού κ. Φάνη και τις Α+Β΄τάξεις .

Επιδαπέδια παιγνίδια

Αθλούμαι, διασκεδάζω και μαθαίνω τα χρώματα. Τα παιδιά κρατάνε μια κάρτα με ένα χρώμα. Χορεύουν γύρω από το πλαίσιο με τα χρωματιστά τετράγωνα . Στο στοπ της μουσικής πρέπει να βρούνε ένα άδειο τετράγωνο που να έχει το ίδιο χρώμα με αυτό που κρατάνε. Στη συνέχεια αλλάζουν κάρτες .Το παιγνίδι συνεχίζεται όσο κρατά το ενδιαφέρον.

IMG 20240927 121313 Αντιγραφή IMG 20240927 121445 Αντιγραφή

Κουτσό

κουτσό

Το τουβλάκι μου κρατώ…

Το τουβλάκι μου κρατώ

Ισορροπία πάνω στα τουβλάκια

ισορροπια πάνω στα τουβλάκια

Υποδεχτήκαμε στο Νηπιαγωγείο μας τον γυμναστή του Δημοτικού κ. Φάνη μαζί με την Α΄ Δημοτικού. Μας φέρανε ένα πολύ όμορφο δώρο. Μια μπάλα που πάνω είχανε γράψει τα παιδιά τα ονόματά τους. Θα κρατήσουμε τη μπάλα όλη τη χρονιά, θα γράψουμε και εμείς τα ονόματά μας και την επόμενη χρονιά τα παιδιά που θα πάνε στην Α΄ τάξη θα την πάρουν μαζί τους ( μεταβατικό αντικείμενο).

IMG 20241002 093702 Αντιγραφή IMG 20241002 093807 1

Στη συνέχεια βγήκαμε στην αυλή, συναντήσαμε και την Β΄ Δημοτικού και το παιγνίδι ξεκίνησε!!!

Αθλούμαστε παίζουμε διασκεδάζουμε Αγάλματα ο λύκος και το αρνάκι IMG 20241002 104400 ΑντιγραφήIMG 20241002 104403 Αντιγραφή

Περάσαμε υπέροχα!!! Ευχαριστούμε θερμά τον κ. Φάνη και ελπίζουμε να συναντηθούμε ξανά σύντομα!!!

 

από κάτω από: ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 11η ΗΜΕΡΑ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ    

Πρώτη μέρα στο Νηπιαγωγείο

Σεπ 202429

Η πρώτη μέρα στο νηπιαγωγείο είναι  ξεχωριστή και πολύ σημαντική για όλα τα παιδιά. Είναι  ξεχωριστή εμπειρία και για τις εκπαιδευτικούς  και μια ιδιαίτερη μέρα. Καλωσορίζουμε λοιπόν τα καινούρια μας παιδιά, την καινούρια μας τάξη με πολύ αγάπη, φροντίδα και χαμόγελα.

ΠΡΩΤΗ ΜΕΡΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.1 ΠΡΩΤΗ ΜΕΡΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.2 ΠΡΩΤΗ ΜΕΡΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Ευχόμαστε μια όμορφη, χαρούμενη, δημιουργική σχολική χρονιά!!!

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πρώτη μέρα στο Νηπιαγωγείο    

Αγιασμός σχολικής χρονιάς 2024-2025

Σεπ 20244

Αγιασμός σχολικής χρονιάς 2024-2025

Η νέα σχολική χρονιά για τους μαθητές και μαθήτριες του Νηπιαγωγείου και Δημοτικού Αγ. Σπυρίδωνα ξεκινά…

Την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2024 στις 9.00 π.μ θα πραγματοποιηθεί ο αγιασμός στον αύλειο χώρο του Δημοτικού Σχολείου.

Ευχόμαστε σε όλους  μια πλούσια σχολική χρονιά σε γνώσεις, δημιουργικότητα και όμορφες στιγμές!

ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ!

kali xronia 2 700x375 1

από κάτω από: ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Αγιασμός σχολικής χρονιάς 2024-2025    

Γιορτή λήξης 2023-2024

Ιούν 202416

Άλλη μια χρονιά έφτασε στο τέλος της. Μια χρονιά κατά την οποία προσπαθήσαμε μέσα από τα εργαστήρια δεξιοτήτων, αλλά και τις υπόλοιπες θεματικές ενότητες που διαπραγματευτήκαμε, να διδάξουμε στα παιδιά τις ανθρώπινες αξίες. Η συνεργασία, η φιλία, ο σεβασμός, και η αγάπη προς την οικογένεια, το φίλο, το συνάνθρωπο, το περιβάλλον μας είναι έννοιες υψίστης σημασίας για την ανθρώπινη ύπαρξη.

IMG 20240613 110104

Προσπαθήσαμε να μάθουμε στα παιδιά μας πόσο σημαντικό είναι οι αξίες αυτές να διέπουν τις ανθρώπινες σχέσεις αλλά και τη σχέση των ανθρώπων με το φυσικό περιβάλλον.

IMG 20231123 144055 IMG 20231031 123602IMG 20240424 16182920240214 095005

Προσπαθήσαμε να φυτέψουμε στις παιδικές καρδιές, τους σπόρους αυτών των αξιών. Ο νόμος της φύσης όμως λέει ότι ο σπόρος για να φυτρώσει , να μεγαλώσει, να ανθίσει, να βγάλει καρπούς, χρειάζεται συνεχή φροντίδα. Χρειάζεται πότισμα, λίπανση, βοτάνισμα. Χρειάζεται υπομονή και επιμονή.

IMG 20240520 150457

Κλείνοντας λοιπόν το δικό μας κύκλο, σας παραδίδουμε τα παιδιά που μας εμπιστευτήκαμε μια ολόκληρη χρονιά και σας ευχόμαστε να έχετε υπομονή και επιμονή. Καλλιεργείστε με φροντίδα και περισσή αγάπη τους σπόρους των αξιών που τοποθετήσαμε προσεκτικά στις αθώες τους ψυχές. Βοηθήστε οι σπόροι αυτοί να μεγαλώσουν, να καρπίσουν, και να δημιουργήσουν ανθρώπους, με αξίες, με ιδανικά, ανθρώπους ικανούς να εργαστούν για να αλλάξουν την κοινωνία μας προς το καλύτερο.

εικόνα Viber 2024 06 13 10 08 32 797 Αντιγραφή

Ακολούθησε εργαστήρι κηπουρικής –ανθοκομίας

Τα παιδιά επιλέγουν το λουλούδι που επιθυμούν. Το ονοματίζουν ( λουλούδι της αγάπης, της φιλίας, της ειρήνης, της αγκαλιάς, του σεβασμού, της συνεργασίας, κ.λ.π.) . Το φυτεύουν με τη βοήθεια των γονιών τους, και το υιοθετούν.

IMG 20240613 110425Screenshot 2024 06 13 23 55 19 161 com 1718396465805.miui .gallery

IMG 20240613 093553IMG 20240613 093026IMG 20240613 093019IMG 20240613 094001 Αντιγραφή

Αγαπητοί γονείς,

Συμβολικά υπενθυμίζοντας και υποβοηθώντας τα παιδιά σας να μη ξεχνούν να φροντίζουν και να περιποιούνται τη γλάστρα με το δικό τους λουλούδι της φιλίας, της συνεργασίας, της αγάπης, του σεβασμού, που θα τους εμπιστευτεί το σχολείο τους, ουσιαστικά τα βοηθάτε να μη ξεχνούν να φροντίζουν, να περιποιούνται, και να καλλιεργούν το μυαλό και την ψυχή τους.

IMG 20240613 093904

Ο Σύλλογος γονέων και κηδεμόνων μας δρόσισε με παγωτάκια και οι γονείς των παιδιών μας,  ετοιμάσανε νόστιμα εδέσματα.

IMG 20240613 094255IMG 20240613 094305

Ευχαριστούμε όλους τους γονείς των παιδιών μας καθώς και το Σύλλογο γονέων και κηδεμόνων που ήταν συνοδοιπόροι και ακούραστοι βοηθοί στο δύσκολο έργο μας  όλη τη χρονιά.

Σας αποχαιρετούμε με την ευχή ειπωμένη από τα στόματα των παιδιών:

Χαρά, αγάπη και φιλία,

σεβασμό, συνεργασία, 

να έχουν μέσα στη καρδιά

όλου του κόσμου τα παιδιά!!!

   Σας ευχόμαστε από καρδιάς

Κ α λ ό   κ α λ ο κ α ί ρ ι ! ! !

 

 

από κάτω από: ΓΙΟΡΤΕΣ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Γιορτή λήξης 2023-2024    

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

Ιούν 202415

Μέσα από τα εργαστήρια δεξιοτήτων τη φετινή χρονιά, τα παιδιά γνώρισαν την σημασία της ανακύκλωσης και πόσο σημαντική είναι για το περιβάλλον. Μάθαμε επίσης πόσο σημαντική είναι η επαναχρησιμοποίηση των υλικών και τι μπορούμε να κάνουμε εμείς ώστε να  διατηρούμε το περιβάλλον μας καθαρό.

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, ολοκληρώνουμε τις δράσεις για αυτή τη χρονιά με τη δημιουργία αφίσας με τίτλο “Το περιβάλλον που ονειρευόμαστε”

IMG 20240613 152943

Τα παιδιά είπαν:

Θέλουμε να αναπνέουμε καθαρό αέρα

Δεν σπαταλάμε το χαρτί

Κλείνουμε τις βρύσες καλά!

Η ανακύκλωση σώζει το περιβάλλον

ΟΧΙ στις φωτιές στο δάσος

Τρεφόμαστε υγιεινά

Επαναχρησιμοποιούμε τα αντικείμενα

Θέλουμε καθαρό περιβάλλον

Κάνουμε ανακύκλωση

Φροντίζουμε τα ζώα

Φροντίζουμε τα φυτά

Αγαπάμε τους φίλους μας

Φροντίζουμε και βοηθάμε όσους έχουν ανάγκη

Μαζεύουμε τα σκουπίδια από την αυλή μας 

Δεν ξεχνάμε σκουπίδια στις παραλίες

Καθαρίζουμε συχνά την αυλή μας από τα σκουπίδια

Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος

από κάτω από: ΠΑΓΚΟΣΜΙΕΣ ΗΜΕΡΕΣ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ    

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ & ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ 1. STEM/Εκπαιδευτική Ρομποτική Τίτλος: «Τα ρομποτάκια της ανακύκλωσης»

Ιούν 20247

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ & ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ

  1. STEM/Εκπαιδευτική Ρομποτική

Τίτλος: «Τα ρομποτάκια της ανακύκλωσης»

1ο εργαστήριο δεξιοτήτων

Τίτλος: « Ενδυνάμωση ομάδας- σύνδεση με τον θεματικό κύκλο

 ( Ανακυκλωήρωες)

 Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα

  • Καλλιέργεια συνεργασίας και εμπιστοσύνης μεταξύ των μελών της ομάδας.
  • Διάκριση των υλικών που ανακυκλώνονται ή όχι.
  • Να αναγνωρίζουν το υλικό κατασκευής.
  • Παιγνίδια συνεργασίας και εμπιστοσύνη μεταξύ των μελών της ομάδας

Α) Σχηματίζουμε ζευγάρια όπου το ένα μέλος είναι ο οδηγός και το άλλο ο συνοδηγός που έχει κλειστά τα μάτια και κρατά από τους ώμους το ζευγάρι του. Όταν η μουσική ξεκινά τα ζευγάρια περπατούν στο χώρο ανάλογα με το ρυθμό. Στο σταμάτημα της μουσικής αλλάζουμε ρόλους.

1 εργαστηριο παιγνιδια συνεργασιας ενδυνάμωσης της ομαδας 2

Β) Συνεργάζονται ώστε να μεταφέρουν αντικείμενα χωρίς να τους πέσουν.

Παιγνίδια συνεργασίας.2 Παιγνίδια συνεργασίας

Σύνδεση με τον προηγούμενο κύκλο εργαστηρίων που αφορούσε την ανακύκλωση.

  • Φύλλο εργασίας αξιολόγησης πρότερων γνώσεων: Εικόνες με διάφορα υλικά. Ζωγραφίζουν, κόβουν και κολλάνε στη σωστή θέση όσα ανακυκλώνονται ή όχι.

Ανακυκλώνονται δεν ανακυκλώνονται.1Ανακυκλώνονται δεν ανακυκλώνονται.1Ανακυκλώνονται δεν ανακυκλώνονται.1 Ανακυκλώνονται δεν ανακυκλώνονται 1

  • Ακολουθεί στην ολομέλεια σχετική συζήτηση και οι μαθητές αιτιολογούν τις επιλογές τους, Εισάγουμε  εικόνες με ανακυκλώσιμα  ή όχι υλικά . Ομαδοποιούν τα υλικά και τα τοποθετούν στους αντίστοιχους κάδους

( χαρτί, γυαλί, πλαστικό, αλουμίνιο, καφέ κάδος).

1εργαστήριο 2 δραστηριοτητα Επαναληπτικό παιγνίδι ανακυκλωση καφε καδος

  • Προγραμματισμός ρομπότ bee bot. Συλλογή και απόθεση ανακυκλώσιμων υλικών στον αντίστοιχο κάδο ανακύκλωσης. Αρχίζουν να προγραμματίζουν το ρομπότ και να το οδηγούν σε συγκεκριμένες θέσεις.1εργαστήριο 3δραστηριοτητα Επαναληπτικό παιγνίδι ανακυκλωση καφε καδος 3

2 εργαστήριο 1 δραστηριοτητα2ο εργαστήριο δεξιοτήτων

Τίτλος: « Ο πρώτος μας αλγόριθμος»

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα

  • Εξοικείωση με την τεχνολογία και τη χρήση των μέσων της.
  • Οι μαθητές μαθαίνουν να δίνουν οδηγίες και να ακολουθούν αυτές βήμα –βήμα.
  • Να αναγνωρίζουν την αξονική συμμετρία σε μορφές και αντικείμενα του περιβάλλοντος και να κατασκευάζουν συμμετρικά σχήματα ή αντικείμενα ως προς έναν οριζόντιο ή κάθετο άξονα.
  • Ανάκληση γνώσεων για τα ανακυκλώσιμα υλικά και προγραμματισμός ρομπότ.
  • Να εμπεδώσουν τις χωρικές σχέσεις.
  • Ο πρώτος μας αλγόριθμος. Στο ρόλο του ρομπότ οι μαθητές.

Στο πλέγμα που έχουμε στο πάτωμα της τάξης οι μαθητές παίζουν σε ζευγάρια. Ο ένας έχει το ρόλο του ρομπότ και ο άλλος είναι ο προγραμματιστής ο οποίος δίνει τις εντολές με σκοπό το παιδί-ρομπότ να κινηθεί και να μαζέψει τα ανακυκλώσιμα υλικά και να τα τοποθετήσει στον σωστό κάδο ανακύκλωσης.(γυαλί, πλαστικό, αλουμίνιο, χαρτί).

2 εργαστήριο 1 δραστηριοτητα.1 22 εργαστήριο 1 δραστηριοτητα.22 εργαστήριο 1 δραστηριοτητα.3 12 εργαστήριο 1 δραστηριοτητα.4 12 εργαστήριο 1 δραστηριοτητα.5 22 εργαστήριο 1 δραστηριοτητα.6 12 εργαστήριο 1 δραστηριοτητα 2

  • Συμμετρία ως προς τον άξονα (Μαθηματικά -φύλλο εργασίας )

Συμμετρία και ρομποτάκια.1

  • Ζωγραφική με τέμπερες ( εικαστικά – Μαγική εικόνα)

Μαγική εικόνα Συμμετρία ως προς τον άξοναΜαγική εικόνα Συμμετρία ως προς τον άξονα.2

  • Παιγνίδια συμμετρίας ( με χρωματιστά ξυλάκια )

2 εργαστήριο 5 δραστηριοτητα συμμετρια με ξυλάκια 3

3ο εργαστήριο δεξιοτήτων

Τίτλος: «Τα ρομπότ στην υπηρεσία του ανθρώπου»

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα

  • Δεξιότητες μάθησης 21ου αιώνα ( κριτική σκέψη, επικοινωνία, συνεργασία, κοινωνικές δεξιότητες, δημιουργικότητα)
  • Επαναχρησιμοποίηση υλικών για την κατασκευή σταθερών κατασκευών.
  • Συζήτηση και προβληματισμός στην ολομέλεια. Τι είναι τα ρομπότ; Σε τι μας χρησιμεύουν; Υπάρχουν καλά και κακά ρομπότ;
  • Αφήγηση παραμυθιού: «Ένα σπίτι μα τι σπίτι!» της Γιολάντας Τσορώνη.

αρχείο λήψης 2

Μέσα από το παραμύθι προκύπτει το ερώτημα: Εμείς τι μπορούμε να φτιάξουμε με άχρηστα υλικά( ανακυκλώσιμα;).Οι μαθητές είπαν να φτιάξουμε σπίτια, δέντρα,ρομπότ…Ναι!!! Να φτιάξουμε τα δικά μας ρομπότ!!!

 Ακολουθεί συλλογή ανακυκλώσιμων υλικών και ξεκινά η διαδικασία .Οι μαθητές επιλέγουν ποια υλικά θα χρησιμοποιήσουν για το δικό τους ρομπότ. Ποια θα είναι η εργασία που θα το προγραμματίσουν να κάνει; Του δίνουν όνομα.

IMG 20240522 125324Φτιάχνω το ρομποτάκι μου 1Φτιάχνω το ρομποτάκι μου.1 1Φτιάχνω το ρομποτάκι μου.2 2

  • Φύλλο εργασίας-Καταγραφή σχετικών πληροφοριών

Φυλλο παρουσίασης των ρομποτΦυλλο παρουσίασης των ρομποτ.1 2Φυλλο παρουσίασης των ρομποτ.2 3Φυλλο παρουσίασης των ρομποτ.2 3Φυλλο παρουσίασης των ρομποτ.2 3Φυλλο παρουσίασης των ρομποτ.2 3Φυλλο παρουσίασης των ρομποτ.2 5

  • Παρουσίαση ρομπότ στην ολομέλεια.

Κάθε παιδί παρουσιάζει το ρομπότ που έφτιαξε, πώς το ονόμασε και γιατί; χρησιμότητα. κ. λ. π.

Παρουσιάζω το ρομπότ μουΠαρουσιάζω το ρομπότ μου.1Παρουσιάζω το ρομπότ μου.2 2IMG 20240531 093500

4ο εργαστήριο δεξιοτήτων

Τίτλος: Κατασκευή ρομπότ στην αυλή. «Το ρομπότ του σχολείου μας»

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα

  • Δεξιότητες μάθησης 21ου αιώνα ( κριτική σκέψη, επικοινωνία, συνεργασία, κοινωνικές δεξιότητες, δημιουργικότητα).
  • Επαναχρησιμοποίηση υλικών για την κατασκευή του ρομπότ του σχολείου μας.

Ομαδική εργασία

Οι μαθητές προτείνουν να φτιάξουμε και ένα μεγάλο ρομπότ που θα μείνει στο σχολείο μας . Η εκπαιδευτικός ρωτά: Και πως θα το ονομάσουμε; Τι θα το προγραμματίσουμε να κάνει; Μερικές από τις απαντήσεις των παιδιών:

  • Να βοηθάει τις κυρίες και τα παιδάκια, να καταλαβαίνουν όσα μαθαίνουμε
  •  ( Παναγιώτα)
  • Όταν πέφτει και χτυπάει κάποιο παιδί να του βάζει τσιρότο (Εύα)
  • Να είναι το ρομπότ του σχολείου μας. Να προσέχει το σχολείο μας. (Διονύσης)
  • Να προστατεύει τα παιδιά (Αγγελική)
  • Να καθαρίζει το σχολείο. Το ρομπότ της καθαριότητας(Γιώργος)
  • Να ποτίζει τα λουλούδια(Κατερίνα)
  • Να είναι μάστορας( Γιάννης)
  • Να μας προσέχει( Ευδοκία- Ελένη)
  • Να φτιάχνει τα παιγνίδια που χαλάνε (Νικήτας- Αλέξανδρος)

Αποφασίσαμε λοιπόν το ρομπότ του σχολείου μας να είναι τόσο δυνατό  και να μπορεί να κάνει όλα όσα είπαν τα παιδιά και άλλα τόσα!!!

ΤΟ ΡΟΜΠΟΤ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣIMG 20240605 111121 2

ΤΟ ΡΟΜΠΟΤ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ.2ΤΟ ΡΟΜΠΟΤ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ.1ΤΟ ΡΟΜΠΟΤ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ.3 1ΤΟ ΡΟΜΠΟΤ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ.4

5ο εργαστήριο δεξιοτήτων

Τίτλος:  Αποτίμηση προγράμματος

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα

Αναστοχασμός και αξιολόγηση του προγράμματος

  • Να περιγράφουν, να ανακαλούν στη μνήμη τους και να αναδιηγούνται τηρώντας χρονική σειρά δράσεις που έχουν πραγματοποιήσει.
  • Να αξιολογούν, να συγκρίνουν, να εντοπίζουν λανθασμένους χειρισμούς και ενέργειες και να μπορούν να προτείνουν εναλλακτικές λύσεις.

Ατομικό φύλλο αυτό αξιολόγησης

Οι μαθητές σε φύλλο εργασίας καταγράφουν τις απόψεις τους αυτοαξιολογούνται και ετεροαξιολογούνται.

Αυτοαξιολόγηση προγράμματος 1Αυτοαξιολόγηση προγράμματος.1Αυτοαξιολόγηση προγράμματος 1Αυτοαξιολόγηση προγράμματος.2

Οι  μαθητές κατά τη διάρκεια του προγράμματος παρατήρησαν, εξέφρασαν απορίες για το νέο αυτό αντικείμενο, έκαναν ερωτήσεις, μάζεψαν πληροφορίες, ανάπτυξαν τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους. Εξερεύνησαν το θέμα της ρομποτικής, βρήκαν και δοκίμασαν λύσεις, απόκτησαν νέες γνώσεις. Μέσα από το παιχνίδι, σαν μικροί επιστήμονες κατάφεραν να χτίσουν μια «γέφυρα» ανάμεσα στον πραγματικό κόσμο και στον κόσμο των ρομπότ παίζοντας, διασκεδάζοντας, δημιουργώντας !!!

από κάτω από: ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ & ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ 1. STEM/Εκπαιδευτική Ρομποτική Τίτλος: «Τα ρομποτάκια της ανακύκλωσης»    
« Παλιότερα άρθραΠιο πρόσφατα άρθρα »

Ιστορικό

Νοέμβριος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Άδεια Creative Commons

Σαν σήμερα

5/11/1956: Έρευνα που βλέπει το φως της δημοσιότητας στη χώρα μας αποκαλύπτει ότι 2 εκατομμύρια Έλληνες δεν ξέρουν να βάζουν την υπογραφή τους.

Σελίδες

Νοέμβριος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

ΨΗΦΙΑΚΟ ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ

Πατήστε εδώ.



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων