ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΓΙΟΥ ΣΠΥΡΙΔΩΝΑ ΑΡΤΑΣ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΙΣΤΟΤΟΠΟΣ

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ-ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-Οι ανακυκλωήρωες

Απρ 20247

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ- ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Θεματική: ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ – ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ

Τίτλος:  Ανακυκλωήρωες

Δεξιότητες στόχευσης των εργαστηρίων

  • Δεξιότητες μάθησης 21ου αιώνα(4cs),Κριτική σκέψη, Επικοινωνία, Συνεργασία- Κοινωνικές δεξιότητες, Δημιουργικότητα, Αυτομέριμνα

Δεξιότητες του νου

  • Κατασκευές , Παιγνίδια, Επίλυση προβλημάτων

Δεξιότητες της τεχνολογίας και της επιστήμης

  • Δεξιότητες διεπιστημονικής και διαθεματικής χρήσης των νέων τεχνολογιών, Κριτική σκέψη

Στόχοι

  • Να αντιληφθούν ότι ο καθένας έχει ευθύνη απέναντι στο περιβάλλον
  • Να συνειδητοποιήσουν το πρόβλημα της αύξησης των σκουπιδιών και τις συνέπειες στον πλανήτη μας.
  • Να διακρίνουν τη σημασία της ανακύκλωσης στη ζωή μας.
  • Να αναγνωρίζουν τα ανακυκλώσιμα υλικά και τον τρόπο ανακύκλωσής τους.
  • Να κατανοήσουν γιατί πρέπει να φροντίζουμε για την εξοικονόμηση των πρώτων υλών.
  • Να υιοθετήσουν θετική στάση για την προστασία του περιβάλλοντος, εφαρμόζοντας το σλόγκαν: «ανακυκλώνω- κομποστοποιώ -επαναχρησιμοποιώ, για περιβάλλον καθαρό» 

Κατά την έναρξη των εργαστηρίων η εκπαιδευτικός εμπλουτίζει τη βιβλιοθήκη της τάξης( η οποία λειτουργεί και ως δανειστική βιβλιοθήκη) με βιβλία σχετικά με το θέμα των εργαστηρίων.

Η βιβλιοθήκη μας

1ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Τίτλος: « Η γη εκπέμπει sos! Ποιος θα βοηθήσει; Και πώς;

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα

  • Να εξοικειωθούν με τις βασικές μορφές ψηφιακής πληροφορίας ( κείμενο, εικόνα, ήχος)
  • Να καλλιεργήσουν την κριτική τους σκέψη
  • Να εκφράζουν τους προβληματισμούς τους με διάφορους τρόπους: λεκτικά, μέσω της τέχνης ( ζωγραφική, κ.λ.π.)
  • Να μοιράζονται και να επικοινωνούν τις ιδέες τους στην ομάδα.
  • Παρατηρούμε στον προτζέκτορα διάφορες εικόνες από το φωτόφεντρο  τίτλος: «Σκουπίδια παντού»    που δείχνουν σκουπίδια και ρύπανση σε διάφορα μέρη: λίμνη, δάσος, παραλία, θάλασσα, ποτάμι, χωματερή. Τα παιδιά σχολιάζουν τις εικόνες που βλέπουν και κάνουν υποθέσεις σχετικά με το πώς κατέληξαν αυτές οι περιοχές να γεμίσουν σκουπίδια.

20240219 113604

  • Μοιράζουμε λευκά χαρτιά Α4 και ζητάμε να ζωγραφίσουν μια από τις εικόνες που είδαν στον προτζέκτορα και να δώσουν στη ζωγραφιά τους τίτλο. Κάποιοι από τους τίτλους που έδωσαν τα παιδιά: Σκουπίδια στο ποτάμι, η βρώμικη θάλασσα, ένα βρώμικο μέρος, χάλια άμμος!, σκουπιδότοπος παραλίας, σκουπιδολίμνη, κ.λ.π.

Ζωγράφισε μια από τις εικόνες με σκουπίδια που είδες στον προτζεκτορα.1 Ζωγράφισε μια από τις εικόνες με σκουπίδια που είδες στον προτζεκτορα

  • Στη συνέχεια επιστρέφουμε στην ολομέλεια και τα παιδιά παρουσιάζουν τις ζωγραφιές τους. Συνεχίζουμε τη συζήτηση που ξεκινήσαμε όταν παρατηρούσαμε τις εικόνες από το φωτόδεντρο.

Εισαγωγή προβληματισμού: Και τώρα τι γίνεται; Θα γεμίσει η γη μας σκουπίδια; Τι θα γίνει τότε; Τα παιδιά είπαν: Δε θα μπορούμε να ανασάνουμε! Δε θα υπάρχει καθαρό νερό! Θα πεθάνουμε από τη βρωμιά!

Τι θα κάνουμε; Πώς θα σώσουμε τη γη  μας; Η συζήτηση ολοκληρώνεται με διερεύνηση από την εκπαιδευτικό για το τι γνωρίζουν τα παιδιά σχετικά με την ανακύκλωση.

2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Τίτλος: «Ανακύκλωση θα πει, πως βοηθάμε όλοι μαζί, για να σώσουμε τη γη!»

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα

  • Να κατανοήσουν τη διαδικασία της ανακύκλωσης και τη σπουδαιότητά της για την προστασία του περιβάλλοντος
  • Να υιοθετήσουν τη συνήθεια της ανακύκλωσης στην καθημερινή τους ζωή
  • Να μάθουν να συμμετέχουν σε κοινωνικές δράσεις που προωθούν τη συνεργασία και την ευαισθητοποίηση για περιβαλλοντικά θέματα.
  • Να γνωρίσουν ποια υλικά ανακυκλώνονται και ποια όχι.
  • Παρακολουθούμε το βίντεο με τον Egg  «Τι είναι η ανακύκλωση» https://www.youtube.com/watch?v=HRTyuepfO08 μέσα από το οποίο μαθαίνουμε τη διαδικασία της ανακύκλωσης

20240212 104313

  • Σχετική συζήτηση για τα στάδια της ανακύκλωσης και τα υλικά που ανακυκλώνονται. Αποφασίζουμε να ξεκινήσουμε ανακύκλωση στο σχολείο σε συνεργασία με το δήμο Αρταίων και να συμμετάσχουμε στο πρόγραμμα followgreen https://www.followgreen.gr/arta . Εκτός από την ανακύκλωση που θα κάνουμε με τα υλικά που χρησιμοποιούμε στην τάξη, τα παιδιά θα φέρνουν από το σπίτι τα απορρίμματά τους για την ανακύκλωση σύμφωνα με τις οδηγίες άδειες συσκευασίες (πλυμένες όπου χρειάζεται και καθαρές) από χαρτί, πλαστικό και αλουμίνιο. Θα τα απορρίπτουν στους ειδικούς κάδους που μας προμήθευσε ο Δήμος Αρταίων, οι οποίοι τοποθετήθηκαν σε εμφανές σημείο της τάξης. Η καθημερινή ανακύκλωση που θα κάνουμε στο σχολείο περιλαμβάνει: γραφική ύλη, άδεια κουτιά, καπάκια από χαλασμένους μαρκαδόρους,κ.λ.π. Ανά τακτά χρονικά διαστήματα το φορτηγό της ανακύκλωσης του Δήμου θα περνάει από το σχολείο, θα τους παραδίδουμε τα απορρίμματά μας, θα τα ζυγίζουν και θα τα πηγαίνουν στην ανακύκλωση.

followgreen.1 followgreen

  • Αρχής γενομένης με τα σκουπίδια του δεκατιανού μας. Μετά την ολοκλήρωση του γεύματος, μαζεύουμε σε σωρό όλα τα σκουπίδια μας. Διαχωρίζουμε και ομαδοποιούμε, ποια ανακυκλώνονται και ποια όχι. Ρίχνουμε στους κάδους ανακύκλωσης τα ανακυκλώσιμα. Παρατηρούμε ότι ο όγκος αυτών που περίσσεψαν για τον συμβατικό κάδο είναι σαφώς μικρότερος. Συμπεραίνουμε λοιπόν ότι όταν κάνουμε ανακύκλωση, τα σκουπίδια που καταλήγουν στις χωματερές είναι λιγότερα και άρα και το περιβάλλον μας επιβαρύνεται λιγότερο.

20240219 105544

  • Μαθαίνουμε το τραγούδι της ανακύκλωσης. Παιδική χορωδία Σπύρου Λάμπρου https://www.youtube.com/watch?v=_aMVpHaUx7c
  • Φύλλο εργασίας: Ζωγράφισε μόνο όσα μπαίνουν στον μπλε κάδο

Ζωφραφίζω μόνο όσα μπαινουν στον μπλε κάδο

3ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Τίτλος: «Παίζω και δημιουργώ με την ανακύκλωση»

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα

  • Να καλλιεργούν την κριτική τους σκέψη
  • Να εμπεδώσουν τις έννοιες που έμαθαν σχετικά με την ανακύκλωση και τα υλικά και να αναπτύξουν τη φαντασία και δημιουργικότητά τους μέσα από κατασκευές και εργασίες που προάγουν τη μαθηματική τους σκέψη και τη γλωσσική τους έκφραση.
  • Παιγνίδι με καρτέλες για εμπέδωση της έννοιας της ανακύκλωσης

Τοποθετούμε τους κάδους ανακύκλωσης στη σειρά( γυαλί, χαρτί, πλαστικό, αλουμίνιο). Στη συνέχεια μοιράζουμε στα παιδιά από 5 καρταλέκια –  εικόνες ( φροντίζουμε η κάθε 5άδα εικόνων να απεικονίζει υλικά από όλες τις κατηγορίες ανακυκλώσιμων)..Με τη σειρά τα παιδιά «απορρίπτουν» τα σκουπίδια τους, τοποθετώντας τα στον αντίστοιχο κάδο και αιτιολογώντας την ενέργειά τους( π.χ. «έριξα» το κουτάκι αναψυκτικού στον κάδο αλουμινίου επειδή είναι φτιαγμένο από αυτό το υλικό). Στόχος:  Να εξοικειωθούν με τα υλικά που ανακυκλώνονται και να τα αναγνωρίζουν σε όλες τους τις μορφές.

3 εργαστηριο παιγνιδι εμπεδωσης της εννοιας της ανακυκλωσης

  • Φύλλα εργασίας για την ανακύκλωση.

Γλώσσα : Ποια υλικά ρίχνουμε στον μπλε κάδο ανακύκλωσης; Χρωμάτισε και αντέγραψε τις λέξεις: χαρτί- γυαλί- πλαστικό-μέταλλο.

Ποια υλικά ρίχνουμε στον μπλε κάδο της ανακύκλησης

Μαθηματικά: Μέτρησε τα αντικείμενα ανακύκλωσης σε κάθε εικόνα και κόλλησε τις εικόνες στο σωστό αριθμό

Ανακύκλωση και μαθηματικα 1 εως 5

  • Εικαστικά: Κατασκευή μόμπιλε μπλε κάδος ανακύκλωσης, από τον οποίο κρεμάμε ανακυκλώσιμα υλικά.

20240305 081220 20240305 082516

4ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Τίτλος: «Πάμε  την ανακύκλωση ένα βήμα παραπέρα»

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα

  • Να διαχωρίζουν τα απορρίμματα σε οργανικά και ανόργανα
  • Να κατανοήσουν τη διαδικασία της κομποστοποίησης και τη σημασία της χρήσης φυσικών λιπασμάτων έναντι χημικών για τη φροντίδα του περιβάλλοντος.
  • Να κατανοήσουν την έννοια της επαναχρησιμοποίησης και τη σημασία της εφαρμογής της στην καθημερινότητά τους, με σκοπό την ακόμη περισσότερο μείωση των απορριμμάτων που επιβαρύνουν τον πλανήτη μας.
  • Αφήγηση παραμυθιού: ‘Ο κύριος Μπεν, η Μου και τα σκουπίδια». Συζήτηση και εισαγωγή των εννοιών κομποστοποίηση και κομπόστ. Χρήση καφέ κάδων. Βρήκαμε τρόπο να «ανακυκλώσουμε» τα οργανικά μας απορρίμματα! Θα τα κάνουμε λίπασμα για τα φυτά μας! Βλέπουμε σχετικό βίντεο και συζητάμε  για τα στάδια που ακολουθούνται για να μετατρέψουμε τα οργανικά μας απορρίμματα σε λίπασμα για τα φυτά.
  • Ομαδικό παιγνίδι

Υλικά : Εικόνες από 4 κάδους ανακύκλωσης (χαρτί, γυαλί, πλαστικό, αλουμίνιο), κάδος καφέ. Διάφορες εικόνες ισάριθμες για κάθε κάδο. 1 ζάρι με πλευρές: χαρτί, γυαλί, πλαστικό, αλουμίνιο, κάδος καφέ, σύμβολο ανακύκλωσης. Τα παιδιά χωρίζονται σε 5 ομάδες και η κάθε ομάδα παίρνει το όνομά της από τον κάδο – καρτέλα που της αντιστοιχεί. Οι εικόνες με οργανικά – ανόργανα υλικά βρίσκονται στο κέντρο. Η κάθε ομάδα ρίχνει το ζάρι. Αν τύχει το υλικό της παίρνει μια αντίστοιχη εικόνα και την τοποθετεί στην καρτέλα της. Αν τύχει στη ζαριά υλικό που δεν έχει, χάνει τη σειρά της. Η πλευρά με το σήμα της ανακύκλωσης στο ζάρι είναι μπαλαντέρ. Όποια ομάδα την πετύχει είναι τυχερή και παίρνει εικόνα με το υλικό της. Νικήτρια είναι η ομάδα που γεμίζει πρώτη τον κάδο της.

4 εργαστήριο ομαδικο παιγνιδι με ζαρι

  • Προγραμματισμός ρομπότ bee bot. Συλλογή και απόθεση ανακυκλώσιμων υλικών στον αντίστοιχο κάδο ανακύκλωσης. Αρχίζουν να προγραμματίζουν το ρομπότ και να το οδηγούν σε συγκεκριμένες θέσεις.

2 εργαστήριο προγραμματισμος beebot

  • Αφήγηση ιστορίας «Χωρίς σκουπίδια». Συζήτηση – προβληματισμός- εισαγωγή της έννοιας «επαναχρησιμοποίηση». Να! και ένας ακόμη τρόπος για να μειώσουμε τα σκουπίδια μας!
  • Αυθόρμητες εικαστικές δημιουργίες

IMG 20240226 155533 IMG 20240226 155726 IMG 20240410 092034

5ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Τίτλος: Αξιολόγηση θεματικού κύκλου. “Η φροντίδα του περιβάλλοντος είναι για μας στάση ζωής!!!”

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα

  • Να ενεργοποιούνται στην ανάληψη δράσεων με σκοπό την προστασία του περιβάλλοντος και τη διατήρηση της ισορροπίας του.
  • Να καλλιεργήσουν οικολογική συνείδηση και να έχουν αποκτήσει συνήθειες στην καθημερινότητά τους, για την προστασία του περιβάλλοντος

 

  • Αφήγηση παραμυθιού: «Το ποτάμι που σταμάτησε να κυλά»

Συζήτηση – προβληματισμός: πόσο σημαντική είναι η διατήρηση της ισορροπίας στο περιβάλλον και πώς η ανεξέλεγκτη παρέμβαση ( τεχνικά έργα χωρίς οικολογική συνείδηση, υπερβολική κοπή δέντρων για ξυλεία και χαρτί, κ.λ.π.) από τον άνθρωπο, προκαλεί οικολογική καταστροφή. Εμείς λοιπόν πώς μπορούμε να βοηθήσουμε για να σωθεί η γη;

 Κάνοντας:  

Οικονομία στη χρήση υλικών

Ανακύκλωση – Κομποστοποίηση – Επαναχρησιμοποίηση

Διατήρηση του περιβάλλοντος καθαρού.

  • Φύλλα αξιολόγησης

Α)Διέγραψε αυτό που δεν ταιριάζει από την κάθε ομάδα και χρωμάτισε τα υπόλοιπα

φύλλο αξιολόγησης.1 φύλλο αξιολόγησης

Β) Μαθηματικά: Σχεδίασε τόσα ανακυκλώσιμα υλικά, όσα λέει ο αριθμός και φτιάξε τη δική σου αριθμογραμμή.

Τόσα ανακυκλώσιμα όσα λέει ο αριθμός Τόσα ανακυκλώσιμα όσα λέει ο αριθμός 1

Γ) Ανακύκλωση και υλικά: Σημείωσε δίπλα στην κάθε πρόταση το σωστό υλικό.

Σημείωσε δίπλα σε κάθε πρόταση το σωστό υλικό

  • Ομαδική με τίτλο: «Ανακυκλώνουμε για να σώσουμε τη γη”

Τα παιδιά μέσα από τη ζωγραφική και το κολάζ αποτυπώνουν όσα έμαθαν και  τι πιστεύουν ότι πρέπει να κάνουμε για να σώσουμε τον πλανήτη μας.

IMG 20240424 161829

  • Αυτοαξιολόγηση του θεματικού κύκλου

αυτοαξιολόγηση προγράμματος.1 αυτοαξιολόγηση προγράμματος

από κάτω από: ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ| | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ-ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-Οι ανακυκλωήρωες    

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Ιστορικό

Απρίλιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Άδεια Creative Commons

Σαν σήμερα

11/7: Παγκόσμια Ημέρα Πληθυσμών
Η 11η Ιουλίου καθιερώθηκε ως Παγκόσμια Ημέρα Πληθυσμών το 1990 για να κάνει γνωστό στο ευρύ κοινό τα προγράμματα του «Ταμείου για τον Πληθυσμό» (UNFPA), ενός οργανισμού του ΟΗΕ που προωθεί το δικαίωμα κάθε άνδρα, γυναίκας και παιδιού στην υγεία και τις ίσες ευκαιρίες. Το «Ταμείο» σχεδιάζει και υλοποιεί πολιτικές και προγράμματα περιορισμού της φτώχειας, αντισύλληψης, ασφαλούς κύησης, πρόληψης και αντιμετώπισης του AIDS και ισότητας των δύο φύλων.
   - Σχετικές αναρτήσεις

Σελίδες

Απρίλιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

ΨΗΦΙΑΚΟ ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ

Πατήστε εδώ.



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων