ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΓΙΟΥ ΣΠΥΡΙΔΩΝΑ ΑΡΤΑΣ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΙΣΤΟΤΟΠΟΣ

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ-ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ- Η οικογένεια δεν είναι αριθμητική.Είναι απλά…ΜΟΝΑΔΙΚΗ!!!

Απρ 20247

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ : ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗ (ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ)

ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ : Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλά μοναδική!!!

Συνολική διάρκεια :5 εργαστήρια

1ο Εργαστήριο δεξιοτήτων

Τίτλος: Η μονα-δική μου οικογένεια

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα:

  • Να «ξανά συστηθούν» οι μαθητές με κριτήριο το οικογενειακό τους πλαίσιο.
  • Να εντοπίσουν ομοιότητες και διαφορές μεταξύ των οικογενειών των συμμαθητών τους.
  • Να προκληθεί το ενδιαφέρον τους σχετικά με τη διαφορετική δομή άλλων οικογενειών εκτός από τη δική τους.
  • Να εκφράσουν συναισθήματα και σκέψεις για την έννοια της οικογένειας. 

Διερεύνηση πρότερων γνώσεων

  • Btainstorming: « Τι είναι η οικογένεια;»

Η εκπαιδευτικός καταγράφει τις σχετικές απαντήσεις των παιδιών .( θα χρησιμοποιηθούν στην αξιολόγηση του 5ου εργαστηρίου στη ρουτίνα σκέψης: «Τότε νόμιζα…τώρα ξέρω…» )

  • Φύλλο εργασίας

Ζωγραφίζω την οικογένειά μου (πρώτη καταγραφή)

ζωγραφιζω την οικογενεια μου 1η καταγραφή.jpeg1ζωγραφιζω την οικογενεια μου 2η καταγραφήζωγραφιζω την οικογενεια μου 2η καταγραφή.1

  • Παρακολούθηση στον προτζέκτορα του ψηφιακού παραμυθιού « Η μοναδική μου οικογένεια» της Ι. Μανάφη. Συζήτηση σχετικά με τις οικογένειες των ζώων που συνάντησε ο Έλφι καθώς έψαχνε το αστροποδήλατό του. Φύλλο εργασίας: Ζωγράφισε τον Έλφι και όποια ζωάκια θέλεις από το παραμύθι.

ελφι

  • Τα παιδιά φέρνουν οικογενειακές φωτογραφίες και τις παρουσιάζουν στην ολομέλεια της τάξης. Μιλάνε για την οικογένειά τους. Ποια μέλη την αποτελούν; Πόσοι είναι; Τι τους αρέσει να κάνουν μαζί; Τι νιώθουν για την οικογένειά τους;

οικογενειακές φωτο

  • Μουσικοκινητικό παιγνίδι:

Σε διάφορα σημεία της αίθουσας η εκπαιδευτικός έχει τοποθετήσει στάντ με τους αριθμούς 1-5.Τα παιδιά με τη ζωγραφιά της οικογένειάς τους στο χέρι, περιφέρονται στο χώρο υπό μουσική υπόκρουση.STOP μουσικής .Πηγαίνουν στο σταντ με τον αριθμό που αντιστοιχεί στον αριθμό των μελών της οικογένειάς τους. Έτσι δημιουργούνται μικρότερες ή μεγαλύτερες ομάδες παιδιών ανάλογα με το πλήθος των μελών της οικογένειάς τους. ( Αυτό το διάστημα φιλοξενούμε στο σχολείο μας  Τα «βιβλία σε ρόδες». Διαβάσαμε από τη συλλογή των «βιβλίων σε ρόδες» το βιβλίο «τα σπίτια των ζώων» Στη συνέχεια συζητήσαμε για την ποικιλομορφία που παρουσιάζουν τα ζώα, τόσο στην επιλογή της φωλιάς τους, όσο και στον τρόπο που ζουν μέσα σε μεγάλες , μικρές οικογένειες ή επιλέγουν να ζουν μόνα τους.

μουσικοκινητικο 1εως 5 μελη οικογενειας

2ο Εργαστήριο δεξιοτήτων

Τίτλος: Η πυρηνική οικογένεια του πιγκουίνου

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα:

  • Να γνωρίσουν τον τύπο της πιο διαδεδομένης μορφής οικογένειας τον 21ο αιώνα, της πυρηνικής οικογένειας και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της.
  • Να κατανοήσουν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει μια πυρηνική οικογένεια αλλά και τα θετικά που μπορεί να έχει.
  • Να καλλιεργήσουν τις δεξιότητες του 21ο αιώνα(4Cs)
  • Στη γωνιά της συζήτησης βρίσκουμε τα «δωράκια» που μας στέλνει το μικρό πιγκουινάκι, ο φίλος μας από το παραμύθι του Έλφι. Είναι μια αναμνηστική κάρτα για την Παγκόσμια Ημέρα Γονέων, στην οποία «τιμώμενα πρόσωπα» είναι ο μικρός πιγκουίνος και η οικογένειά του. Προκειμένου να κατανοήσουν οι μαθητές το λόγο για τον οποίο η οικογένεια πιγκουίνων είναι οι πρωταγωνιστές αυτής της ημέρας, η εκπαιδευτικός προβάλλει σχετικό βίντεο για τη ζωή των πιγκουίνων από τη σειρά ντοκυμαντέρ «Ο μαγικός κόσμος των ζώων»  του Disney.Ακολουθεί συζήτηση στην ολομέλεια για τη δομή της οικογένειας του πιγκουίνου και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της. Η συζήτηση οδηγεί στον ορισμό της πυρηνικής οικογένειας.

20240122 095439

  • Φύλλο εργασίας: Ζωγραφίζω την οικογένεια των πιγκουίνων

ζωγραφίζω την οικογένεια πιγκουίνων

  • Ψυχοκινητικό παιγνίδι: Σχηματίζουμε πυρηνικές οικογένειες

Σε κεντρικό τραπέζι υπάρχουν στεφανάκια όσα ο αριθμός των παιδιών που απεικονίζουν μέλη οικογένειας ζωγραφισμένα από τα παιδιά. Η μουσική αρχίζει και και τα παιδιά κινούνται στο χώρο. Πρώτο  stop μουσικής παίρνουν τυχαία ένα στεφάνι και το φορούν. Συνεχίζουν την κίνηση με την έναρξη της μουσικής. Δεύτερο stop μουσικής, σχηματίζουν πυρηνικές οικογένειες.

Ψυχοκινητικό σχηματίζουμε πυρηνικές οικογένειες

  • Ανάγνωση του παραμυθιού «Οι γονείς μου» Σχετική συζήτηση για τα θετικά και αρνητικά της πυρηνικής οικογένειας. Αναφέρουμε πιθανές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα μέλη της και προτείνουμε τρόπους αντιμετώπισή τους.
  • Παιγνίδι μαθηματικών: «Μμ! Ώρα για φαγητό!» Τάισε τους πιγκουίνους, τόσα ψαράκια ,όσα γράφουν οι αριθμοί στις κοιλίτσες τους.20240117 094155

3ο Εργαστήριο δεξιοτήτων

Τίτλος : Η εκτεταμένη οικογένεια του λύκου

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα:

  • Να γνωρίσουν τον τύπο της παραδοσιακής εκτεταμένης οικογένειας και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της.
  • Να κατανοήσουν ότι τα μέλη μιας εκτεταμένης οικογένειας αντιμετωπίζουν δυσκολίες, αλλά βιώνουν και όμορφες στιγμές.
  • Να εντοπίσουν τα θετικά και τα αρνητικά στοιχεία που συναντάμε σε μια εκτεταμένη οικογένεια.
  • Να καλλιεργήσουν τις δεξιότητες του 21ο αιώνα(4Cs)
  • Στη γωνιά της συζήτησης βρίσκουμε τα «δωράκια» που μας στέλνει το  λυκάκι, ο φίλος μας από το παραμύθι του Έλφι. Είναι κάποιες κάρτες με πληροφοριακά στοιχεία για  το λύκο, καθώς και μια αναμνηστική κάρτα για την Παγκόσμια Ημέρα Ηλικιωμένων, στην οποία «τιμώμενα πρόσωπα»  είναι οι γιαγιάδες και οι παππούδες του. Προκειμένου να κατανοήσουν οι μαθητές το λόγο για τον οποίο η οικογένεια του λύκου είναι τα «τιμώμενα πρόσωπα» αυτής της μέρας, η εκπαιδευτικός προβάλλει σχετικό βίντεο για τη ζωή των λύκων από τη σειρά ντοκυμαντέρ «Ο μαγικός κόσμος των ζώων»  του Disney.Ακολουθεί συζήτηση στην ολομέλεια για τη δομή της οικογένειας των λύκων  και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της. Η συζήτηση οδηγεί στον ορισμό της εκτεταμένης  οικογένειας.
  • Φύλλο εργασίας: Ζωγραφίζω την οικογένεια των λύκων

ζωγραφίζω την οικογένεια των λύκων ζωγραφίζω την οικογένεια των λύκων.jpeg1

  • Ακρόαση παραμυθιού: «Ο παππούς και η γιαγιά».Σχετική συζήτηση για τα θετικά και τα αρνητικά της εκτεταμένης οικογένειας.Αναφέρουμε προβλήματα που μπορεί να προκύπτουν στα μέλη της εκτεταμένης οικογένειας καθώς και πιθανές λύσεις.
  • Ρομποτική: προγραμμάτισε το beebot έτσι ώστε να καθοδηγήσει το λυκάκι στο σωστό δρόμο και να το βοηθήσει να βρει το φίλο του το πιγκουινάκι.

Βοήθησε το beebot να καθοδηγησει το λυκάκι να βρει το πιγκουινάκι

4ο Εργαστήριο δεξιοτήτων

Τίτλος : Η μονογονεϊκή  οικογένεια του καγκουρώ

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα:

  • Να γνωρίσουν τον τύπο της μονογονεϊκής οικογένειας και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της.
  • Να κατανοήσουν ότι τα μέλη μιας μονογονεϊκής οικογένειας αντιμετωπίζουν δυσκολίες, αλλά βιώνουν και όμορφες στιγμές.
  • Να εντοπίσουν τα θετικά και τα αρνητικά στοιχεία που συναντάμε σε μια μονογονεϊκής οικογένεια.
  • Να καλλιεργήσουν τις δεξιότητες του 21ο αιώνα(4Cs)
  • Στην έναρξη του 4ο εργαστηρίου, η εκπαιδευτικός ανακοινώνει στους μαθητές ότι ένας ακόμη ήρωας του παραμυθιού, το μικρό καγκουρώ, τους στέλνει χαιρετισμούς με μια αναμνηστική κάρτα για την Παγκόσμια Ημέρα της Μητέρας, στην οποία τα «τιμώμενα πρόσωπα» είναι το ίδιο και η μητέρα του. Προκειμένου να κατανοήσουν οι μαθητές γιατί η οικογένεια του καγκουρώ είναι οι πρωταγωνιστές αυτής της ημέρας, η εκπαιδευτικός παρουσιάζει σχετικό βίντεο για τη ζωή των καγκουρώ από τη σειρά ντοκυμαντέρ «Ο μαγικός κόσμος των ζώων, του Dizney. Ακολουθεί συζήτηση στην ολομέλεια για τη δομή της οικογένειας του καγκουρώ και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της. Η συζήτηση οδηγεί στον ορισμό της μονογονεϊκής οικογένειας.20240131 091828
  • Φύλλο εργασίας: Ζωγραφίζω την οικογένεια καγκουρώ.ζωγραφιζω την οικογένεια του καγκουρώ.1 ζωγραφιζω την οικογένεια του καγκουρώ
  • Συζήτηση για τα θετικά και τα αρνητικά της μονογονεϊκής οικογένειας. Αναφέρουμε προβλήματα που μπορεί να προκύπτουν στα μέλη της καθώς και πιθανές λύσεις.
  • Βιωματικό παιγνίδι προσανατολισμού στο χώρο: «Βοήθησε το μικρό καγκουρώ να βρει τη μαμά του».

Συμμετέχουν 3 παιδιά κάθε φορά. Ένα παιδί είναι η μαμά- καγκουρώ, ένα το μικρό καγκουρώ και το τρίτο είναι ο προγραμματιστής –οδηγός. Το πλέγμα στο πάτωμα έχει διαμορφωθεί κατάλληλα με εμπόδια (δέντρο, βράχια, λίμνη).Η μαμά –καγκουρώ στέκεται σε τυχαία επιλεγμένο σημείο. Το μικρό καγκουρώ κινείται στο χώρο, αποφεύγοντας τα εμπόδια και με την καθοδήγηση του προγραμματιστή προσπαθεί να φτάσει στη μαμά του. Οι οδηγίες που δίνονται είναι χτυπήματα ελαφρά στο κεφάλι για κινήσεις μπροστά, αντίστοιχα χτυπήματα στην πλάτη για κινήσεις πίσω και με χτυπήματα στο δεξί ή αριστερό ώμο, ανάλογη στροφή και αλλαγή κατεύθυνσης 90ο μοιρών.

προσανατολισμός στο χώρο το μικρό καγκουρό ψάχνει την μαμά καγκουρώ.1 προσανατολισμός στο χώρο το μικρό καγκουρό ψάχνει την μαμά καγκουρώ.2 προσανατολισμός στο χώρο το μικρό καγκουρό ψάχνει την μαμά καγκουρώ.3 προσανατολισμός στο χώρο το μικρό καγκουρό ψάχνει την μαμά καγκουρώ.4 προσανατολισμός στο χώρο το μικρό καγκουρό ψάχνει την μαμά καγκουρώ

  • Φύλλο εργασίας: Γραφική αναπαράσταση της διαδρομής που ακολούθησε το μικρό καγκουρώ.

Γραφική αναπαράσταση διαδρομής καγκουρώ.1Γραφική αναπαράσταση διαδρομής καγκουρώ

  • Ρομποτική: Οδήγησε το beebot να συναντήσει το μικρό καγκουρώ.

Οδήγησε το beebot στο μικρό καγκουρώ.1 Οδήγησε το beebot στο μικρό καγκουρώ.2 Οδήγησε το beebot στο μικρό καγκουρώ.3 Οδήγησε το beebot στο μικρό καγκουρώ.4 Οδήγησε το beebot στο μικρό καγκουρώ

5ο Εργαστήριο δεξιοτήτων

Τίτλος : Αξιολόγηση προγράμματος

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα:

  • Να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές ότι απέκτησαν νέες γνώσεις για τους διαφορετικούς τύπους οικογένειας
  • Να καλλιεργήσουν μεταγνωστικές δεξιότητες
  • Να καλλιεργήσουν τις δεξιότητες του 21ου αιώνα(4Cs)

 Ρουτίνα σκέψης: Τότε νόμιζα….τώρα ξέρω. Τι είναι η οικογένεια;

  • Η εκπαιδευτικός καταγράφει τις απαντήσεις των παιδιών. Στη συνέχεια δημιουργούν πίνακα με τις απαντήσεις. Από τη μία πλευρά καταγράφονται οι αρχικές απαντήσεις που έδωσαν τα παιδιά στην έναρξη του προγράμματος και από την άλλη οι απαντήσεις τους κατά την ολοκλήρωση του προγράμματος. Όλοι μαζί στην ολομέλεια συζητάμε, συγκρίνουμε το τότε με το τώρα και βγάζουμε τα συμπεράσματά μας.

20240214 095005

  • Φύλλο εργασίας: «Ζωγραφίζω την οικογένειά μου. Πως νιώθω για την οικογένειά μου;» ( 2η καταγραφή)

ζωγραφιζω την οικογενεια μου 2η καταγραφή 1 ζωγραφιζω την οικογενεια μου 2η καταγραφή.1 1 ζωγραφιζω την οικογενεια μου 2η καταγραφή.2

  • Ομαδική –κολάζ. Τα είδη της οικογένειας που μάθαμε(πυρηνική-εκτεταμένη-μονογονεϊκή).

IMG 20240205 130626

Με αφορμή την ημέρα εορτασμού της αγάπης στις 14 Φεβρουαρίου, φτιάξαμε καρτούλες-καρδιές με ευχές για την οικογένειά μας.

427849888 2691885894294827 3480115073201457579 n 427997157 2691885800961503 6435801834880173392 n 428132697 2691885940961489 4022431667797262114 n

Φύλλο αξιολόγησης δράσεων

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ φυλλο αυτοαξιολόγησης 1

 

 

 

 

από κάτω από: ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ| | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ-ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ- Η οικογένεια δεν είναι αριθμητική.Είναι απλά…ΜΟΝΑΔΙΚΗ!!!    

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Ιστορικό

Απρίλιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Άδεια Creative Commons

Σαν σήμερα

29/6/69: Σταυρώνεται από τους Ρωμαίους στη Ρώμη ο Απόστολος Πέτρος

Σελίδες

Απρίλιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

ΨΗΦΙΑΚΟ ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ

Πατήστε εδώ.



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων