3 ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
Στο τρίτο μας εργαστήρι μιλήσαμε για την εναλλαγή μέρας και νύχτας και προσπαθήσαμε να καταλάβουμε πως συμβαίνει αυτό μέσα από βίντεο, βιβλία, πειράματα και παιχνίδια!
Η γη, όπως και ο ήλιος και το φεγγάρι είναι πλανήτες στο απέραντο σύμπαν….Μαζί τους ταξιδεύουν εκατομμύρια άλλοι πλανήτες άλλοι πιο κοντά στη γη μας και άλλοι πιο μακριά…..
Δεν κινείται ο ήλιος στον ουρανό αλλά κινείται η γη γύρω από τον ήλιο!!!Για να κάνει έναν ολόκληρο κύκλο η γη γύρω από τον ήλιο χρειάζεται 364 μέρες δηλαδή έναν χρόνο…
Η γη όμως καθώς κινείται γύρω από τον ήλιο περιστρέφεται και γύρω από τον εαυτό της!!!Η περιστροφή της κρατάει 24 ώρες…Γι αυτό και όταν εμείς έχουμε μέρα κάπου αλλού στη γη είναι νύχτα και το αντίθετο….
Και η γη μας όμως έχει έναν ακόλουθο…το φεγγαράκι μας που γυρνάει γύρω γύρω από τη γη….Είναι ο δορυφόρος της.Είδαμε σχετικές εικόνες στο διαδίκτυο και φυσικά ακολούθησε παιγνίδι.
Καταλάβαμε γιατί έχουμε μέρα και νύχτα.
Κατασκευή με διπλόκαρφα. Η γη γυρίζει γύρω από τον ήλιο και γύρω από τον εαυτό της.Το φεγγάρι γυρίζει γύρω από τη γη.
Αξιολογούμε τις νέες γνώσεις που αποκτήσαμε με ατομική κατασκευή.
Ο Παναγιώτης μας έφερε την υδρόγειο σφαίρα και κάναμε το πείραμα με το φακό.
Φύλλο εργασίας: Ζωγραφίζουν τι κάνουν τη μέρα και τη νύχτα.
Διαβάσαμε το παραμύθι με τον Δαίδαλο και τον Ίκαρο και συζητήσαμε για τον ήλιο,τη χρησιμότητά του και πότε είναι βλαβερός.
4 ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
Στο τέταρτο εργαστήρι μιλήσαμε για τις 4 εποχές, εξηγήσαμε πως συμβαίνει αυτό και είδαμε με τη βοήθεια του διαδικτύου ότι οφείλεται στην περιστροφή της γης γύρω από τον ήλιο!
Η κίνηση της Γης γύρω από τον Ήλιο και οι εποχές
Είπαμε τι γνωρίζουμε για τις εποχές, μάθαμε την διαδοχή τους. Διαβάσαμε την κυρά καλή και τους 12 μήνες.Τους βάλαμε στη σειρά αφού χωρίσαμε τις εποχές και βρήκαμε και λέξεις που αρχίζουν από το πρώτο γράμμα του κάθε μήνα.
Ομαδική εργασία με τέμπερες ¨οι 4 εποχές¨
Φύλλο αξιολόγησης : “Ζωγραφίζω τις 4 εποχές”
Ζωγραφίζουμε την αγαπημένη μας εποχή.
Δραστηριότητα για την ανάπτυξη της υπολογιστικής σκέψης με το σώμα τους.( Βασικές γνώσεις προγραμματισμού). Στόχος της δραστηριότητας να μάθουν να παρατηρούν,να σχεδιάζουν ,να προγραμματίζουν τις κινήσεις τους, να επιλύουν προβλήματα.
Στο πάτωμα εχουμε φτιάξει μια πίστα με χρωματιστή ταινία με τετράγωνα. Σε κάποια τετράγωνα τοποθετούμε εικόνες που δείχνουν δραστηριότητες που κάνουμε την ημέρα και δραστηριότητες που κάνουμε τη νύχτα.Παίζουν 2 παιδιά το ένα δίνει οδηγίες στο άλλο χωρίς λόγια με αγγίγματα π.χ 1 άγγιγμα στο κεφάλι σημαίνει 1 βήμα μπροστά, 1 άγγιγμα στον δεξί ώμο σημαίνει 1 βήμα δεξιά ,1 άγγιγμα στην πλάτη σημαίνει 1 βήμα πίσωκ.λ.π. Στη συνέχεια ο στόχος είναι το παιδι-ρομποτ να κάνει τη διαδρομή της ημέρας ή της νύχτας.
Στη συνέχεια αναπαριστούν την διαδρομή που κάνανε χρησιμοποιώντας λωρίδες γκοφρέ.
Η δραστηριότητα ολοκληρώνεται με την γραφική απεικόνιση.