Εργαστήριο δεξιοτήτων: «Φιλοζωία, τα δικαιώματα των ζώων»
Θεματικός κύκλος: «Φροντίζω το περιβάλλον»
Τίτλος: «Ομάδα δράσης μαθητών για την προστασία των ζώων συντροφιάς»
Το πρόγραμμα που προτείνει ο Σύλλογος Δίκτυο Τέχνης και Δράσης έχει τίτλο «Ομάδα Δράσης Μαθητών για την Προστασία των Ζώων Συντροφιάς» και σκοπό έχει να ευαισθητοποιηθούν οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές γύρω από το θέμα της κακοποίησης και της εγκατάλειψης ζώων συντροφιάς, ώστε να ενισχυθούν οι μηχανισμοί πρόληψης. Στόχοι του προγράμματος είναι οι μαθητές αρχικά να συνειδητοποιήσουν τις έννοιες του δεσποζόμενου και αδέσποτου ζώου, να αναπτύξουν την ενσυναίσθηση και την αγάπη προς τα ζώα συντροφιάς, κατανοώντας ταυτόχρονα τις υποχρεώσεις των ανθρώπων απέναντί τους. Τέλος, να καλλιεργήσουν δεξιότητες ώστε να αναλάβουν δράσεις και πρωτοβουλίες ενημέρωσης της σχολικής και τοπικής κοινότητας για την πρόληψη της εγκατάλειψης ζώων, για την προστασία των αδέσποτων της περιοχής, καθώς και για την προώθηση στειρώσεων και υιοθεσιών μέσω φιλοζωικών σωματείων.
Στοχευμένες δεξιότητες
1.Δεξιότητες Μάθησης
– Κριτική σκέψη (Critical thinking)
– Επικοινωνία (Communication)
– Συνεργασία (Collaboration)
– Δημιουργικότητα (Creativity)
2.Δεξιότητες Ζωής
– Πολιτειότητα
– Ενσυναίσθηση και ευαισθησία
– Προσαρμοστικότητα
– Ανθεκτικότητα
– Υπευθυνότητα
– Πρωτοβουλία
– Οργανωτική ικανότητα
3.MIΤ: Δεξιότητες της τεχνολογίας και της επιστήμης
-Τεχνολογίες της Επικοινωνίας
- Δεξιότητες του νου
– Στρατηγική σκέψη
– Επίλυση προβλημάτων
– Μελέτη περιπτώσεων (case studies)
– Κατασκευές
– Πλάγια σκέψη
Εργαστήριο 1. Τα ζώα γύρω μας. Ποια ζώα βλέπουμε στη γειτονιά μας
Δραστηριότητες:
- Συζήτηση με τα παιδιά για το ποια ζώα βλέπουν στη γειτονιά, στο δρόμο προς το σχολείο, ποια ζώα έχουν τα ίδια στο σπίτι τους.
Ζωγραφίζουμε τα ζώα που βλέπουμε γύρω μας
2. Ομαδοποίηση σε ζώα που ζούνε κοντά και μακριά μας
3. Τραγούδι: Όταν θα πάω κυρά μου στο παζάρι
Χρησιμοποιούμε κάρτες με τα ζωάκια. Στη συνέχεια αλλάζουμε τη σειρά και τα παιδιά τραγουδούν ανάλογα.
Ζωγραφίζουν ποια ζωάκια θυμούνται από το τραγούδι.
4. Μίμηση των φωνών των ζώων.
Βρίσκουμε στο διαδίκτυο φωνές ζώων .Τα παιδιά ακούνε τη φωνή και μαντέυουν το ζώο.