Α΄ Φάση: Διερεύνηση
Το νηπιαγωγείο μας θεωρεί σημαντικό να υιοθετήσουν οι μικροί μαθητές μας, υγιεινές συνήθειες διατροφής. Ξεκινήσαμε λοιπόν με την απαραίτητη καταγραφή των διατροφικών τους συνηθειών όσον αφορά το δεκατιανό, το σκεύος αποθήκευσης ,το είδος ροφήματος που προτιμούν…
Παρατηρούμε πως τα περισσότερα παιδιά επιλέγουν να φέρνουν στο σχολείο υγιεινό δεκατιανό, φτιαγμένο στο σπίτι και λιγότερες φορές επεξεργασμένο-έτοιμο.Επίσης μεταφέρουν το φαγητό τους συχνά σε σκεύος πολλαπλών χρήσεων και έτσι περιορίζονται τα απορρίματα.Κυρίως επιλέγουν στο σχολείο να πίνουν νερό και λιγότερο συσκευασμένους χυμούς, αν και είναι αγαπημένοι τους!!! Υπάρχουν φυσικά πολλά περιθώρια βελτίωσης. Συχνά ο περιορισμένος χρόνος των γονέων λειτουργεί ανασταλτικά και φαντάζει ως η εύκολη λύση το “έτοιμο” πρωϊνό.
Β΄Φάση: Υλοποίηση
Από το πρόγραμμα του Πικ-νικ που δουλέψαμε στην αρχή της χρονιάς μάθαμε πολλά για την υγιεινή διατροφή, την σημασία του σωστού πρωϊνού για την υγεία μας, πόσο σημαντικό είναι να επιλέγουμε τοπικά προϊόντα και όχι αυτά που έρχονται από μακριά ( οικολογικό αποτύπωμα). Στη συνέχεια του προγράμματος των “Ταπερίστας” θα θυμηθούμε αρκετά και θα μάθουμε ακόμη περισσότερα.
Η Τρίτη είχε καθιερωθεί ως ημέρα “φρουτομπουκιών” . Πολλά παιδιά εξακολουθούν και φέρνουν φρούτα και τρώμε όλοι μαζί!!!
Ζωγραφίζουν το αγαπημένο τους δεκατιανό και το αγαπημένο τους υγιεινό δεκατιανό.
Πυραμίδα της Διατροφής
Αφού θυμηθήκαμε τον “παππού Ροδαλό και τη μαγική συνταγή” ,επαναλάβαμε ποιες είναι υγιεινές και ανθυγιεινές τροφές, δείτε εδώ την σχετική ανάρτηση.Στη συνέχεια αποφασίσαμε να φτιάξουμε την πυραμίδα της διατροφής …λίγο διαφορετική αυτή τη φορά. Συγκεντρώσαμε άδειες συσκευασίες, δουλέψαμε αρκετές μέρες…και να το αποτέλεσμα!!!