Family and members
Η Λίνα έρχεται στην τάξη φέρνοντας μια αφίσα που απεικονίζει μια λαγουδοοικογένεια. Μας λέει πως είναι η οικογένειά της και θέλει να μας τους γνωρίσει.
Μαθαίνουμε τις λέξεις family, mummy, daddy, brother, sister, baby. Επίσης λέμε ότι σε κάποιες οικογένειες υπάρχουν και παππούς με γιαγιά: grandfather, grandmother. Παρουσιάζουμε εικόνες σχετικές με το θέμα. Τις δείχνουμε στα παιδιά και λέμε τι βλέπουμε στη κάθε μία π.χ. family,sister κ.λ.π.
Τις γυρίζουμε ανάποδα και τις σκορπάμε στο πάτωμα.Ένα-ένα παιδί παίρνει μια εικόνα τη γυρίζει κι αφού δει τι απεικονίζει μας το λέει π.χ. brother,mommy κ.λ.π.Το κάθε παιδί μιλάει για τη δική του family .Εδώ παρατηρούμε εναλλαγή κωδίκων και συγκεκριμένα ενδοπροτασιακή εναλλαγή κωδίκων. Π.χ. Έχω ένα daddy, μία mummy, έναν brather κ.λ.π.
Η Λίνα ζητάει στο επόμενο μάθημα να φέρουν όλοι φωτογραφίες της οικογένειάς τους για να μας τους γνωρίσουν.
Στο επόμενο μάθημα η Λίνα έρχεται στην τάξη φέρνοντας μαζί της κάποια πάζλ που απεικονίζουν μέλη οικογενειών.Παίζουμε τα πάζλ και το κάθε παιδί πρέπει όχι μόνο να ενώσει τα κομμάτια του παζλ για να σχηματίσει π.χ μία mummy, αλλά να βρει και σε ποια family ανήκει αυτή η mummy.
Παρουσιάζω την οικογένειά μου
Ζωγραφίζουν τη δική τους οικογένεια ( my family) και κατονομάζουν τα μέλη της.
Στο επόμενο μάθημα η Λίνα προτείνει στα παιδιά να παίξουν ένα κινητικό παιγνίδι.Τα παιδιά δέχονται με ενθουσιασμό.Τους ζητάει να παίξουν οικογένειες.Δηλαδή να φτιάξουν στεφανάκια(καπέλα) που το κάθε ένα θα δείχνει ένα μέλος της family: daddy,mummy, sister,brother,baby,grandma,grandpa.(Ο αριθμός των παιδιών που συμμετέχουν στο παιγνίδι είναι 14, οπότε σχηματίζουν ακριβώς 2 οικογένειες με κάθε ένα από τα παραπάνω μέλη,χωρίς να περισσεύει κανείς).
Τα στεφανάκια θα είναι πάνω στο τραπέζι. Με τη μουσική τα παιδιά κινούνται ελεύθερα στο χώρο. Στο πρώτο σταμάτημα της μουσικής παίρνουν τυχαία ένα στεφάνι και το φοράνε. Μόλις αρχίσει πάλι η μουσική κάνουν με παντομίμα κινήσεις που ταιριάζουν στο κάθε μέλος.(Π.χ. ο granpa περπατά σιγά-σιγά με το μπαστούνι του, η mummy μαγειρεύει κ.λ.π.).Στο 2ο σταμάτημα της μουσικής τρέχουν σε προκαθορισμένα σημεία της τάξης για να σχηματίσουν family . Προσοχή όμως η κάθε family πρέπει να έχει μία mommy, έναν daddy κ.ο.κ.
Αρχικά τυπώνουμε εικόνες που δείχνουν τα μέλη της οικογένειας. Τα παιδιά τις χρωματίζουν και τις κόβουν περιμετρικά. Στη συνέχεια τις κολλάνε στα στεφανάκια.Χρωματίζουμε και 2 οικογένειες για να τις βάλουμε στα προκαθορισμένα σημεία σύναξης και είμαστε έτοιμοι! Το παιγνίδι ξεκινά!!!
Επαναληπτικό μάθημα
Στο επόμενο μάθημα ξαναθυμόμαστε τις λέξεις παρατηρώντας τις αντίστοιχες κάρτες: mummy,daddy,granma,grangpa, sister,brathew,baby.
Δείχνουν την κάρτα –λένε τη λέξη
Παιγνίδια εμπέδωσης
1ο παιγνίδι
Μοιράζουμε στα παιδιά τις κάρτες με τις εικόνες.Κάθε φορά που η εκπαιδευτικός ΠΕ06 λέει μία λέξη (π.χ.sister) τα παιδιά που έχουν την κάρτα τη σηκώνουν ψηλά και τη δείχνουν και στη συνέχεια ψάχνουν να βρουν το παιδί που έχει την ίδια κάρτα και σχηματίζουν ζευγάρι.
2ο παιγνίδι memory
Σκορπάμε στο πάτωμα ζεύγη από εικόνες ανακατεμένες μελών οικογένειας.Εξηγούμε τους κανόνες και τα παιδιά αρχίζουν σε ομάδες των 3 το παιγνίδι.Στο τέλος μετράει ο καθένας τις κάρτες που έχει(κάνουμε και μια επανάληψη στους αριθμούς one,two…). Νικητής είναι αυτός που μάζεψε τις περισσότερες κάρτες.
3ο παιγνίδι Φτιάχνουν ζευγάρια
Ενδεικτικά τραγούδια