3ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
«ΦΡΟΥΤΟΙΣΤΟΡΙΕΣ»
1η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΩΡΑ
ΔΕΥΤΕΡΑ 1/11/2021
Αρ.παιδιών : 9
ΣΠΙΤΟΜΠΟΥΚΙΕΣ
Όπως έχουμε ήδη συμφωνήσει από την Παρασκευή,σήμερα Δευτέρα,ημέρα σπιτομπουκιών,τα παιδιά φέρνουν στο σχολείο φρούτα εποχής(μήλα,αχλάδια,ακτινίδια.ρόδια,κυδώνια,ξινόμηλα) για να φτιάξουμε μια υγιεινή φθινοπωρινή φρουτοσαλάτα.Ξεκινάμε με το πλύσιμο των φρούτων και επισημαίνουμε τη σπουδαιότητά του για να απομακρυνθούν ρύποι και υπολείμματα φαρμάκων.
Στη συνέχεια καθαρίζουμε από τις φλούδες και κόβουμε σε κομματάκια.Βοηθάνε όλοι,σε όλες τις φάσεις προετοιμασίας,όπως μπορούν.Τονίζουμε ότι τα φρούτα πρέπει να καταναλώνονται άμεσα μετά την προετοιμασία τους γιατί διαφορετικά χάνουν μεγάλο μέρος των βιταμινών τους.
Για αυτό το λόγο μόλις τελειώσουμε με την προετοιμασία,μοιράζουμε σε ατομικά μπολάκια και…..
Καλή μας όρεξη!!!
Σχολιασμός:
Όπως και την προηγούμενη φορά με την παρασκευή κουλουριών κανέλας τα παιδιά ενθουσιάστηκαν.Γενικά τους αρέσει πάρα πολύ να συμμετέχουν στη διαδικασία παρασκευής της τροφής τους και αυτό τους κάνει να δέχονται ευκολότερα να δοκιμάσουν καινούργιες γεύσεις ή ακόμα και κάποιες που δεν τους άρεσαν (χαρακτηριστικό είναι ότι δέχτηκαν όλοι να δοκιμάσουν κυδώνι παρ΄όλο που κάποιοι ήξεραν ότι είναι στυφό και δεν τους άρεσε η γεύση).Αξιοσημείωτο είναι επίσης το γεγονός ότι δεν έφερε κανείς μπανάνα για τη φρουτοσαλάτα(γνώριζαν από το 1ο εργαστήριο όταν μιλούσαμε για την εποχικότητα των φρούτων,ότι η μπανάνα είναι φρούτο εισαγωγής και γι αυτό τη βρίσκουμε όλο το χρόνο.
2η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΩΡΑ
ΤΡΙΤΗ 2/11/2021
Αρ.παιδιών: 8
Παιγνίδι «τυφλής γευσιγνωσίας»
Σήμερα όπως κάθε Τρίτη «ημέρα φρουτομπουκιών» τα παιδιά φέρνουν στο σχολείο για το κολατσιό τους φρούτα.Η εκπαιδευτικός προτείνει να παίξουμε πριν φάμε ένα παιγνίδι με τα φρούτα.Να κλείνουμε τα μάτια μας με μια κορδέλα και να μαντεύουμε το φρούτο ,πρώτα από τη μυρωδιά και έπειτα από τη γεύση.
Τα φρούτα που είχαμε στη διάθεσή μας ήταν : ακτινίδια,ρόδια ,μήλα,αχλάδια και μπανάνες.Συμμετείχαν όλοι και δοκίμασαν από όλα τα φρούτα.Και ήταν σωστοί στις προβλέψεις τους.Ακόμα και όταν η όσφρηση έδινε λανθασμένη πρόβλεψη,η γεύση πάντα ήταν ακριβής και σωστή.
Σχολιασμός:
Το παιγνίδι άρεσε πολύ στα παιδιά.Ανυπομονούσαν να έρθει η σειρά τους για να δοκιμάσουν τα φρούτα.Ήταν ακριβείς στις προβλέψεις τους και τα διασκέδαζε πολύ.
Επέκταση προγράμματος και αξιολόγηση:
- Εικαστικά-ζωγραφική
Ζωγράφισε τα φρούτα που θα χρησιμοποιήσεις για να φτιάξεις μια υγιεινή φθινοπωρινή φρουτοσαλάτα.
- Φύλλο εργασίας
Χρωμάτισε τις ποικιλίες των μήλων:κόκκινι,ξινόμηλο,μπανανόμηλο(κίτρινο) και ζωγράφισε ποιο από τα 3 προτιμάς.
3η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΩΡΑ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 5/11/2021
Αρ.παιδιών:8
Στη συζήτηση ,στην παρεούλα τίθεται από την εκπαιδευτικό το ερώτημα:Πως φτάνουν τα φρούτα στο πιάτο μας;Από πού προέρχονται;(θέλουμε να δούμε τις προϋπάρχουσες γνώσεις)
Οι απαντήσεις των παιδιών ήταν ποικίλες: στη Ρούλα(μανάβισσα),στο σούπερ μάρκετ,περνάει αυτός που τα πουλάει(πλανόδιος μανάβης),στο δέντρο…
Επικεντρωνόμαστε στο μήλο μιας και είναι το φρούτο που φέρνουν οι περισσότεροι αυτό το διάστημα.Ανιχνεύουμε τι γνωρίζουν για τον κύκλο ζωής του μήλου.Οι περισσότεροι ξέρουν πως φυτεύμε σποράκια,τα ποτίζουμε , μεγαλώνει το δέντρο και κόβουμε τα μήλα.Βλέπουμε πίνακες αναφοράς οι οποίοι δείχνουν τον κύκλο ζωής του μήλου: σποράκια στο χώμα-βλαστάρι-δέντρο-μπουμπούκια-άνθη-καρποί……και ξανά από την αρχή.
Το παίζουμε με κάρτες σειροθέτησης εικόνων
Ζωγραφίζουν ένα στάδιο από τον κύκλο ζωής του μήλου
Ακρόαση τραγουδιού:
«Μίλα μου για μήλα»
Εικαστικά –κατασκευή
Τρισδιάστατο μήλο με σειροθετημένες εικόνες σε κάθε πλευρά,που δείχνουν την ιστορία του μήλου: σπόροι-δέντρο-μπουμούκια-άνθη –μήλο.
Αρχικά χρωματίζουν τις εικόνες (τα νήπια ζωγραφίζουν τα στάδια μόνα τους,χωρίς οδηγό-σκίτσο/διαβαθμισμένη δυσκολία)μέσα σε κυκλάκια.Κόβουν 2 όμοια κόκκινα μήλα τα οποία στη συνέχεια τα κολλάνε κατά μήκος στο κέντρο τους μόνο και στη συνέχεια τσακίζοντας το χαρτί δημιουργούν ένα τρισδιάστατο μήλο με 4 πλευρές.Κολλάνε φύλλο και κοτσανάκι .Στη συνέχεια κολλάνε τις εικόνες στα κυκλάκια μια σε κάθε πλευρά του μήλου ,αλλά με συγκεκριμένη σειρά,ώστε να φαίνεται η εξέλιξη της ιστορίας ζωής του μήλου καθώς το γυρίζουμε γύρω-γύρω.
Φύλλο αυτοαξιολόγησης 3ου Εργαστηρίου δεξιοτήτων
Σχολιασμός:
Κατανόησαν όλοι τον κύκλο ζωής του μήλου(και κυρίως του γεγονότος ότι αυτό δεν έχει τέλος ,και αυτό κατ΄επέκταση είναι ο κύκλος της
ζωής).Ασχολήθηκαν ευχάριστα με την κατασκευή και τους άρεσε το αποτέλεσμα της δουλειάς τους.