2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
«ΕΝΑ ΜΗΛΟ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ….( ΤΡΩΩ ΣΩΣΤΑ; )
Στόχοι:
- Η συνειδητοποίηση του πλεονεκτήματος του σπιτικού φαγητού έναντι του έτοιμου ως προς τη γεύση, τη διαδικασία, το οικολογικό αποτύπωμα.
- Η ευκαιρία να συνεργαστούν και να αναπτυχθεί στην ομάδα ευχάριστο κλίμα.
- Να διακρίνουν τις υγιεινές/ωφέλιμες και ανθυγιεινές/βλαβερές τροφές.
- Να περιγράφουν και να ονομάζουν είδη τροφών ( π.χ κρέας, όσπρια, ζυμαρικά, λαχανικά, φρούτα).
- Να παρατηρούν, να περιγράφουν, να συγκρίνουν και να ταξινομούν με βάση ορισμένα γνωρίσματα για κάποιο σκοπό.
- Να παίξουν, να εκφραστούν ελεύθερα και να διασκεδάσουν.
1η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΩΡΑ (Δευτέρα 25/10/2021)
Αριθμός παιδιών:13
Μαγειρεύουμε υγιεινό κολατσιό στην τάξη μας και το καταναλώνουμε στο δεκατιανό μας.
Σχολιασμός :
Τα παιδιά ήταν ενθουσιασμένα με την προοπτική ότι θα ετοιμάσουν τα ίδια το δεκατιανό τους.Συμμετείχαν σε όλη τη διάρκεια της διαδικασίας τηρώντας φυσικά και τους κανόνες υγιεινής ( πλένουμε τα χέρια και στη συνέχεια δεν ακουμπάμε επιφάνειες ή μέρη του σώματός του) Δοκίμασαν όλοι το αποτέλεσμα της «μαγειρικής» τους και σχεδόν σε όλους άρεσαν τόσο πολύ που ζήτησαν να πάρουν και στο σπίτι τα κουλουράκια που περίσσεψαν.Αδημονούσαν για την εκτέλεση της επόμενης συνταγής την επόμενη εβδομάδα.
2η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΩΡΑ ΤΡΙΤΗ 26/10/2021
ΦΡΟΥΤΟΜΠΟΥΚΙΕΣ
Αριθμός παιδιών: 13
- Αφήγηση παραμυθιού: «Ο παππούς Ροδαλός και η μαγική συνταγή»
Συζητάμε για αυτά που ακούσαμε.Σχολιάζουμε τις καινούργιες λέξεις: τι είναι τα γαλακτοκομικά; Τι είναι τα όσπρια; Τι τα δημητριακά;Ποιες τροφές ανήκουν στις παραπάνω κατηγορίες ;
Τι μας διδάσκει το «πάθημα» των κατοίκων του χωριού οι οποίοι άλλαξαν τις υγιεινές διατροφικές τους συνήθειες και άρχισαν να καταναλώνουν ανθυγιεινές τροφές; Εμείς τι τρώμε;Τι φέρνουμε στο δεκατιανό μας; Κάνουμε υγιεινές επιλογές;
Ημέρα φρουτομπουκιών η σημερινή.Φέρανε οι περισσότεροι φρούτα.Κύριες επιλογές ήταν μπανάνες,μήλα και αχλάδια.
- Δημιουργούμε ομαδικά πίνακες υγιεινών και ανθυγιεινών τροφών ( μαθαίνουμε και τις λέξεις ωφέλιμες κ΄ βλαβερές) χρησιμοποιώντας καρτελάκια με εικόνες.
- Κάνουμε ατομικό φύλλο αξιολόγησης ζωγραφίζοντας σε Α4 χωρισμένο στα δύο,από την μία πλευρά ένα υγιεινό κ΄ από την άλλη ένα ανθυγιεινό τρόφιμο.
Σχολιασμός :
Καατανόησαν πολύ εύκολα τις έννοιες υγιεινό/ωφέλιμο για την υγεία- ανθυγιεινό/βλαβερό για την υγεία.Τα περισσότερα παιδιά γνωρίζαν ήδη αρκετά πράγματα για τις τροφές με αποτέλεσμα ο διαχωρισμός υγιεινών-ανθυγιεινών στην ομαδική εργασία,αλλά και η ατομική αξιολόγηση να πραγματοποιηθούν με ευκολία και χωρίς λάθη στην κατηγοριοποίηση.
3η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΩΡΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 29/10/2021
Αριθμός παιδιών: 7
- Ξαναθυμόμαστε συνοπτικά το παραμύθι του παππού Ροδαλού και τις κατηγορίες τροφών.Συζητάμε για τη συχνότητα που πρέπει να περιλαμβάνουμε στην καθημερινή μας διατροφή τροφές από αυτές τις κατηγορίες .
- Πυραμίδα της Διατροφής
Ζωγραφίζουμε εικόνες τροφών από όλες τις κατηγορίες .Το κάθε παιδί επιλέγει τις εικόνες που θέλει.Σχεδιάζουμε στο πάτωμα με χαρτοταινία την πυραμίδα και συζητώντας εξηγούμε τι συμβολίζει και σε ποια θέση αντιστοιχεί η κάθε κατηγορία τροφής.Στη συνέχεια το κάθε παιδί δείχνει τις εικόνες που κρατάει,λέει σε ποια κατηγορία τροφών ανήκει η κάθε μια και την τοποθετεί στην αντίστοιχη θέση.Ολοκληρώνουμε την πυραμίδα εξάγοντας και τα συμπερασματά μας σχετικά με τον τρόπο που πρέπει να την εφαρμόσουμε στην καθημερινότητά μας .
Και ατομική πυραμίδα διατροφής
- Αποφασίζουμε την ερχόμενη Δευτέρα ,ημέρα σπιτομπουκιών,να φτιάξουμε μια φρουτοσαλάτα.
- Συμπληρώνουμε το φύλλο αυτοαξιολόγησης των παιδιών για το 2ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων, με ατομικές συνεντεύξεις.
Σχολιασμός:
Οι δραστηριότητες κράτησαν το ενδιαφέρον των παιδιών αμείωτο και φάνηκε ότι κατανοούν τη σημασία της υγιεινής διατροφής και τα οφέλη της για τον οργανισμό τους.Υπήρξε κάποια δυσκολία σχετικά με την εμπέδωση των κατηγοριών τροφών γι΄αυτό και θα επεκτείνουμε τη δράση με περισσότερες και πιο στοχευμένες δραστηριότητες.
- Κατά την διάρκεια του ελεύθερου παιγνιδιού τα παιδιά ασχολούνται με τη σειρά στην γωνιά του υπολογιστή όπου και παίζουν παιγνίδια σχετικά με τη διατροφή και τα φρούτα,από το εκπαιδευτικό λογισμικό του KIDePEDIA «ΦΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗ»
- Φύλλο εργασίας στα μαθηματικά «στο μανάβη» ,όπου ζωγραφίζουν τόσα από κάθε συγκεκριμένο είδους φθινοπωρινά φρούτα,όσα λέει ο αριθμός.