ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΓΙΟΥ ΣΠΥΡΙΔΩΝΑ ΑΡΤΑΣ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΙΣΤΟΤΟΠΟΣ

2 ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ-ΤΟ ΚΑΛΑΘΙ ΤΟΥ ΠΙΚ ΝΙΚ WWF Ελλάς

Νοέ 20216

2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

«ΕΝΑ ΜΗΛΟ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ….( ΤΡΩΩ ΣΩΣΤΑ; )

Στόχοι:

  • Η συνειδητοποίηση του πλεονεκτήματος του σπιτικού φαγητού έναντι του έτοιμου ως προς τη γεύση, τη διαδικασία, το οικολογικό αποτύπωμα.
  • Η ευκαιρία να συνεργαστούν και να αναπτυχθεί στην ομάδα ευχάριστο κλίμα.
  • Να διακρίνουν τις υγιεινές/ωφέλιμες και ανθυγιεινές/βλαβερές τροφές.
  • Να περιγράφουν και να ονομάζουν είδη τροφών ( π.χ κρέας, όσπρια, ζυμαρικά, λαχανικά, φρούτα).
  • Να παρατηρούν, να περιγράφουν, να συγκρίνουν και να ταξινομούν με βάση ορισμένα γνωρίσματα για κάποιο σκοπό.
  • Να παίξουν, να εκφραστούν ελεύθερα και να διασκεδάσουν.

1η   ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΩΡΑ  (Δευτέρα 25/10/2021)

Αριθμός παιδιών:13

Μαγειρεύουμε υγιεινό κολατσιό στην τάξη μας και το καταναλώνουμε στο δεκατιανό μας.

μπισκοτακανέλας.pdf 1 κανέλας.pdf 120211025 094324 Αντιγραφή20211025 09442020211025 095042 Αντιγραφή20211025 095048 Αντιγραφή20211025 09544520211025 095609 Αντιγραφή20211025 09573720211025 10145220211025 10311020211025 103204 Αντιγραφή20211025 103212 Αντιγραφή20211025 10352620211025 103716 Αντιγραφή20211025 110345

Σχολιασμός :

Τα παιδιά ήταν ενθουσιασμένα με την προοπτική ότι θα ετοιμάσουν τα ίδια το δεκατιανό τους.Συμμετείχαν σε όλη τη διάρκεια της διαδικασίας τηρώντας φυσικά και τους κανόνες υγιεινής ( πλένουμε τα χέρια και  στη συνέχεια δεν ακουμπάμε επιφάνειες ή μέρη του σώματός του) Δοκίμασαν όλοι το αποτέλεσμα της  «μαγειρικής» τους και σχεδόν σε όλους άρεσαν τόσο πολύ που ζήτησαν να πάρουν και στο σπίτι τα κουλουράκια που περίσσεψαν.Αδημονούσαν για την εκτέλεση της επόμενης συνταγής την επόμενη εβδομάδα.

2η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΩΡΑ ΤΡΙΤΗ 26/10/2021

ΦΡΟΥΤΟΜΠΟΥΚΙΕΣ

Αριθμός παιδιών: 13

  • Αφήγηση παραμυθιού: «Ο παππούς Ροδαλός και η μαγική συνταγή»

Συζητάμε για αυτά που ακούσαμε.Σχολιάζουμε τις καινούργιες λέξεις: τι είναι τα γαλακτοκομικά; Τι είναι τα όσπρια; Τι τα δημητριακά;Ποιες τροφές ανήκουν  στις παραπάνω κατηγορίες ;

Τι μας διδάσκει το «πάθημα» των κατοίκων του χωριού οι οποίοι άλλαξαν τις υγιεινές διατροφικές τους συνήθειες και άρχισαν να καταναλώνουν ανθυγιεινές τροφές; Εμείς τι τρώμε;Τι φέρνουμε στο δεκατιανό μας; Κάνουμε υγιεινές επιλογές;

Ημέρα φρουτομπουκιών η σημερινή.Φέρανε οι περισσότεροι φρούτα.Κύριες επιλογές ήταν μπανάνες,μήλα και αχλάδια.

  • Δημιουργούμε ομαδικά πίνακες υγιεινών και ανθυγιεινών τροφών ( μαθαίνουμε και τις λέξεις ωφέλιμες κ΄ βλαβερές) χρησιμοποιώντας καρτελάκια με εικόνες.
  • 20211026 104915
  • 20211026 110223 Αντιγραφή 20211026 110358 Αντιγραφή 20211026 110832 Αντιγραφή 20211026 110617 20211026 111102 20211026 111346 20211026 123715 20211029 130356
  • Κάνουμε ατομικό φύλλο αξιολόγησης ζωγραφίζοντας σε Α4 χωρισμένο στα δύο,από την μία πλευρά ένα υγιεινό κ΄ από την άλλη ένα ανθυγιεινό τρόφιμο.

20211029 115948 20211029 120003 20211029 120658 20211029 120708 20211029 120720 20211029 120733 20211029 120743

Σχολιασμός :

Καατανόησαν πολύ εύκολα τις έννοιες υγιεινό/ωφέλιμο για την υγεία- ανθυγιεινό/βλαβερό για την υγεία.Τα περισσότερα παιδιά γνωρίζαν ήδη αρκετά πράγματα για τις τροφές με αποτέλεσμα ο διαχωρισμός υγιεινών-ανθυγιεινών στην ομαδική εργασία,αλλά και η ατομική αξιολόγηση να πραγματοποιηθούν με ευκολία και χωρίς λάθη στην κατηγοριοποίηση.

3η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΩΡΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ  29/10/2021

Αριθμός παιδιών: 7

  • Ξαναθυμόμαστε συνοπτικά το παραμύθι του παππού Ροδαλού και τις κατηγορίες τροφών.Συζητάμε για τη συχνότητα που πρέπει να περιλαμβάνουμε  στην καθημερινή μας διατροφή τροφές από αυτές τις κατηγορίες .
  • Πυραμίδα της Διατροφής

Ζωγραφίζουμε εικόνες τροφών από όλες τις κατηγορίες .Το κάθε παιδί επιλέγει τις εικόνες που θέλει.Σχεδιάζουμε στο πάτωμα με χαρτοταινία την πυραμίδα και συζητώντας εξηγούμε τι συμβολίζει και σε ποια θέση αντιστοιχεί η κάθε κατηγορία τροφής.Στη συνέχεια το κάθε παιδί δείχνει τις εικόνες που κρατάει,λέει σε ποια κατηγορία τροφών ανήκει η κάθε μια και την τοποθετεί στην αντίστοιχη θέση.Ολοκληρώνουμε την πυραμίδα εξάγοντας και τα συμπερασματά μας  σχετικά με τον τρόπο που πρέπει να την εφαρμόσουμε στην καθημερινότητά μας .

20211029 123445 20211029 123756 20211029 124146 20211029 124336 20211029 124721 20211029 125427

Και ατομική πυραμίδα διατροφής

IMG 20211029 153552 IMG 20211029 153559 IMG 20211029 153609 IMG 20211029 153615

  • Αποφασίζουμε την ερχόμενη Δευτέρα ,ημέρα σπιτομπουκιών,να φτιάξουμε μια φρουτοσαλάτα.
  • Συμπληρώνουμε το φύλλο αυτοαξιολόγησης των παιδιών για το 2ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων, με ατομικές συνεντεύξεις.

IMG 20211108 124304 IMG 20211108 124314 IMG 20211108 124324 IMG 20211108 124335 IMG 20211108 124400 IMG 20211108 124408 IMG 20211108 124421 IMG 20211108 124446 IMG 20211108 124454 IMG 20211108 124504

Σχολιασμός:

Οι δραστηριότητες κράτησαν το ενδιαφέρον των παιδιών αμείωτο και φάνηκε ότι κατανοούν τη σημασία της υγιεινής διατροφής και τα οφέλη της για τον οργανισμό τους.Υπήρξε κάποια δυσκολία σχετικά με την εμπέδωση των κατηγοριών τροφών γι΄αυτό και θα επεκτείνουμε τη δράση με περισσότερες και πιο στοχευμένες  δραστηριότητες.

  • Κατά την διάρκεια του ελεύθερου παιγνιδιού τα παιδιά ασχολούνται με τη σειρά στην γωνιά του υπολογιστή όπου και παίζουν παιγνίδια σχετικά με τη διατροφή και τα φρούτα,από το εκπαιδευτικό λογισμικό του KIDePEDIA «ΦΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗ»
  • Φύλλο εργασίας στα μαθηματικά «στο μανάβη» ,όπου ζωγραφίζουν τόσα από κάθε συγκεκριμένο είδους φθινοπωρινά φρούτα,όσα λέει ο αριθμός.
  • IMG 20211102 131359 IMG 20211102 131404 IMG 20211102 131409 IMG 20211102 131414 IMG 20211102 131420 IMG 20211102 131424 IMG 20211102 131429

 

από κάτω από: ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ| | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 2 ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ-ΤΟ ΚΑΛΑΘΙ ΤΟΥ ΠΙΚ ΝΙΚ WWF Ελλάς    

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Ιστορικό

Νοέμβριος 2021
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Άδεια Creative Commons

Σελίδες



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων