ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ & ΕΥΘΥΝΗ

Εργαστήριο 3: «Ο εαυτός μου…»

Ο κατάσκοπος

Ζητάμε από τους μαθητές να περπατήσουν στην τάξη σαν κατάσκοποι, με την εφημερίδα κρύβοντας το πρόσωπό τους με στόχο να μην κοιτάξουν κανέναν. Σύμφωνα με την μουσική κινούνται στον χώρο. Όταν η μουσική σταματήσει τα παιδιά παρατηρούν τον διπλανό τους και εντοπίζουν εξωτερικά χαρακτηριστικά.

275613794 300514292018945 9020154268290300179 n

Μια ομάδα

Οι μαθητές φτιάχνουν έναν πύργο με τουβλάκια εκεί γράφονται τα ονόματά τους. Προσπαθούν να πάρουν τουβλάκια χωρίς να πέσει ο πύργος και χωρίς να πάρουν το όνομα κάποιου συμμαθητή. Είναι όλοι μια ομάδα.

275694997 655654275742113 2423510670350978995 n 275790985 3250608095168830 6547571335514534068 n 275516877 301851018702757 2858637621367237065 n

Ο εαυτός μου

 

Με τις εφημερίδες οι μαθητές κατασκευάζουν φιγούρες και τις τοποθετούν χέρι- χέρι. Έπειτα ζωγραφίζουν κάποια στοιχεία για τον εαυτό τους και προσπαθούν να βρουν ομοιότητες με τους συμμαθητές τους. Αναρτούμε στην τάξη τις δημιουργίες των παιδιών.

275625162 384677163108017 4886737851570610031 n

275685477 1343168716181639 5694018198720889999 n

 

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ & ΕΥΘΥΝΗ

Εργαστήριο 2ο : « Όλοι έχουμε μια θέση στο νηπιαγωγείο μας! Ας γνωρίσουμε τα συναισθήματά μας!»

Ο επισκέπτης

Στην ολομέλεια οι μαθητές γνωρίζουν την Ματούλα, την Συναισθηματούλας και ακούν προσεκτικά τι έχει να τους πει. Μετά την αφήγηση της ιστορίας ρωτάμε τους μαθητές πως αισθάνεται η καινούργια τους φίλη. Και τι μπορούμε να κάνουμε για να μην αισθάνεται άλλο έτσι. Τα παιδιά ζωγραφίζουν το συναίσθημα της Ματούλας και κατασκευάζουν την «λυπημένη Ματούλα» .

275573835 308157361306474 5568393280196449374 n          275622892 677847643417809 6416814475621036676 n

 

 

 

 

 

Γνωρίζω τα συναισθήματά μου

  • Το ζάρι των συναισθημάτων: Με αφορμή το συναίσθημα της Ματούλας, παίζουμε με το ζάρι των συναισθημάτων και δηλώνουμε τι νιώθουμε όταν…275510192 413588857201546 3408855724295152842 n

275419383 720770519301778 5271091851339426061 n 275395244 621676702266428 6610041454507104019 n 275447284 658333968749483 6899035287328670707 n 275391529 364915482166934 5923890039541081209 n 275484357 493344669000235 2794793154773667034 n 275524920 1368189376936783 1523583433410052712 n 275599550 2857549027884952 2918795972028941813 n  275256067 322717013055969 55250253174950978 n 275416889 1239028733168735 1761685264119752601 n

  • Παίζουμε με τις κάρτες συναισθημάτων. Αναγνωρίζουμε ένα συναίσθημα μέσα από μια κατάσταση. Και βρίσκουμε λύσεις.

275360596 718100069206269 6351919725516004417 n

  • Εκφράζουμε τα συναισθήματά μας δυνατά. Διαλέγουμε ένα συναίσθημα, το αναγνωρίζουμε και εκφράζουμε το δικό μας συναίσθημα με μια έκφραση στο πρόσωπο, καθώς δηλώνουμε και με μια πρόταση τι «νιώθουμε όταν…».

275641502 655289145696820 1007913336901539449 n 275449490 674102963789525 5885994070476981260 n 275537490 688218835686159 8140846646167833246 n 275277336 2174235892726650 2864351531744436729 n 275550388 1323716518128556 1635710649328696543 n 275388870 2205238746297626 5301069650387403465 n 275551547 5665558760125920 2306247202185295269 n 275489118 1236574956871338 5711507620690642301 n 275427429 501420788050317 5669783948890737081 n

  • Παίζουμε με τις λέξεις των συναισθημάτων μας

 

Αναγνωρίζουμε την λέξη και προσπαθούμε να την «γράψουμε».

275587109 335743975263153 6342650764134992633 n 275379704 702802997395642 1704187507874667116 n 275649420 1642885786054046 2567805578075716295 n

  • Παιχνίδι ρόλων. Τα παιδιά δραματοποιούν τις προτάσεις τους.

Νηπιαγωγός: Τι νιώθω όταν βλέπω κάποιον να χτυπάει ένα ζώο;

Μαθητής: εγώ λυπάμαι…

Νηπιαγωγός: Τι μπορώ να κάνω γι΄ αυτό;

Μαθητής: να πω να μην χτυπάει…

275116701 4892825847498068 7864404393554705242 n 275527012 715058043207370 4081603372523648686 n

  • Οι μαθητές δημιουργούν έναν πίνακα διπλής εισόδου με τα συναισθήματα και τα αποτελέσματά τους. H νηπιαγωγός καταγράφει μια σειρά καταστάσεων της καθημερινότητας και τα παιδιά βρίσκουν το αντίστοιχο συναίσθημα.

275487921 958991444753878 5820447545493129854 n

 

 

Ο Χαρταετός! Let’s fly our Kite!

Ο Χαρταετός! Μάθημα Webex και σήμερα!

bf69f1c7704175dffcb4a40b5ee5e8ed

Τι βλέπεις;      What can you see?

5833290

 

Ας ζωγραφίσουμε τον χαρταετό! Ποια χρώματα βλέπεις;      Let’s draw a Kite! What colours can you see?

    μπλε, κόκκινο, κίτρινο και πράσινο!                                           blue, red, yellow and green!

xromoselides gia paidia xartaetos 5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Οι χαρταετοί μας!

275434792 1320251778480111 2498351350995406960 n 275280618 346856027454246 1139585130987281887 n 275552793 634564810943227 2177512061946043377 n 275422346 4810096875710689 3998433137183555673 n 275479621 425044136058931 7634602707184240655 n 1 275479621 425044136058931 7634602707184240655 n 275276102 1122935295139399 2075569224585892465 n 275278955 1146737969471072 800473201735150863 n 275595050 687234785750129 4006267719840543006 n 275353070 938598946682520 7429247155419806006 n 275292769 507766970712996 7451434714066770135 n 275279163 338752778182125 3695842285737182392 n 275512512 512448590272641 2102610121910010359 n

Η Κυρά Σαρακοστή!

Σήμερα το μάθημα έγινε μέσω Webex και μιλήσαμε για την Κυρά Σαρακοστή!

Διαβάσαμε το βιβλίο:

38794

Ακούσαμε το τραγούδι και το τραγουδήσαμε και εμείς:

Την κυρά Σαρακοστή
που ‘ναι έθιμο παλιό
οι γιαγιάδες μας τη φτιάχναν’
με αλεύρι και νερό.

Για στολίδι της φορούσαν
στο κεφάλι ένα σταυρό
μα το στόμα της ξεχνούσαν
γιατί νήστευε καιρό.

Εξηγήσαμε το έθιμο και παρουσιάσαμε την κυρά Σαρακοστή την οποία θα βάλουμε στην τάξη

275414398 898041150892785 927514428977798172 n

υποσχεθήκαμε πως όταν βρεθούμε στην τάξη θα φτιάξουμε και τις δικές μας ….

αλλά σήμερα τις ζωγραφίσαμε!

275213325 496865931894767 4493524353576241366 n 275388868 3965793316979149 121590674030825066 n

 

Παρακολούθησε πως μπορείς να φτιάξεις μια Κυρά Σαρακοστή!!!!!

Καλή Σαρακοστή!!!!!!!!!!!

Η κυρά Σαρακοστή από το σπίτι:

275395981 676084226923792 6214129961940611709 n Κωνσταντίνα!!!!!

Χειμωνιάτικα Παιχνίδια στην αυλή!!!!

Ο μόνος “πόλεμος” που μας αρέσει είναι ο “Χιονοπόλεμος”…

275020537 236513555277307 148685267239425233 n 275102353 1806511636361634 7321962356465344402 n

                                                                         275255298 327639052665230 7000052252609170519 n 275392467 642468683493045 1180463740296565776 n 275315489 256816829971222 6364554655677004308 n 275248881 287951756788855 8384546715784147033 n                                                                          

275155327 830843858307791 3204899380352142420 n 1

275408751 633378437820275 4284962095824673749 n

275169066 551952365898069 3180238220595204709 n

275118793 365776968743184 7349820343934901155 n

275026412 651100496155495 3546492739045141052 n

275155327 830843858307791 3204899380352142420 n274960532 644327686809038 274753561898635415 n

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ & ΕΥΘΥΝΗ

Εργαστήριο 1:  « Ας συνεργαστούμε παίζοντας!»

Παιχνίδια ενεργοποίησης

 

Οι μαθητές καλούνται να συμμετέχουν σε δραστηριότητες οι οποίες προάγουν την συνεργασία και τη δημιουργική συνύπαρξή τους.

 

  • Με την συνοδεία κατάλληλης μουσικής τα παιδιά περπατούν στον χώρο, σφίγγουν το δεξί χέρι κάποιου συμμαθητή τους και συστήνονται.

275120507 700228047804287 2323609594146133720 n

  • Περπατούν στον χώρο ελεύθερα ακολουθώντας την μουσική και μετά την παρότρυνση της νηπιαγωγού κάνουν τις αντίστοιχες κινήσεις (περπατάω σαν ελέφαντας, σαν γιαγιά, σαν γάτα, σαν να κουβαλάω ένα φορτίο). Στη συνέχεια μπερδευόμαστε μεταξύ μας και φτιάχνουμε ένα κύκλο.275077543 1303075440189108 1712377331311956930 n 275014202 629107448181466 6046479012568012234 n275164212 637878030620473 5580005988385693393 n 275117475 1382452045540649 4638789108808293620 n

Ομαδική κατασκευή: Ένα μπουκέτο λουλούδια

  • Οι μαθητές καλούνται να συνθέσουν ένα μπουκέτο με λουλούδια. Επιλέγουν και αναγνωρίζουν το χρώμα της αρεσκείας τους. Τοποθετούν την φωτογραφία τους, γράφουν το όνομά τους και ζωγραφίζουν το αγαπημένο τους παιχνίδι.

275099442 2221181301363434 585384881956633057 n

275271909 7482332951791834 5913998774368277974 n

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ- ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ/ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ & ΕΥΘΥΝΗ

3ος  κύκλος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων

            ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ –

ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ & ΕΥΘΥΝΗ

       Συμπερίληψη, Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα

τίτλος:

Νηπίων Παιδεία: Το πρώτο βήμα στην Δημοκρατία!

«Όλοι μαζί μια ομάδα, δυνατή!!!»

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ -ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ

Επίσκεψη ειδικού επιστήμονα  Περιβαλλοντολόγου για να μας μιλήσει για την ανακύκλωση!

275098632 677514387008221 9163570081186047995 n 1

 

274915118 727823228241595 5226048522044819785 n 1

Καραπάτσιου Ευγενία

Περιβαλλοντολόγος, MSc

 Emailkarapatsiou@diadyma.gr

Διεύθυνση Προμηθειών-Υπηρεσιών-Προγραμμάτων

Διαχ/ση Απορ/των Δυτ. Μακεδονίας

6ο χλμ Κοζάνης-Πτολεμαΐδας, 50150

Ιστότοποςwww.diadyma.gr

Τηλ+30 2461045531 

Fax: +30 2461045532