Εργαστήριο 2ο : « Όλοι έχουμε μια θέση στο νηπιαγωγείο μας! Ας γνωρίσουμε τα συναισθήματά μας!»
Ο επισκέπτης
Στην ολομέλεια οι μαθητές γνωρίζουν την Ματούλα, την Συναισθηματούλας και ακούν προσεκτικά τι έχει να τους πει. Μετά την αφήγηση της ιστορίας ρωτάμε τους μαθητές πως αισθάνεται η καινούργια τους φίλη. Και τι μπορούμε να κάνουμε για να μην αισθάνεται άλλο έτσι. Τα παιδιά ζωγραφίζουν το συναίσθημα της Ματούλας και κατασκευάζουν την «λυπημένη Ματούλα» .
Γνωρίζω τα συναισθήματά μου
- Το ζάρι των συναισθημάτων: Με αφορμή το συναίσθημα της Ματούλας, παίζουμε με το ζάρι των συναισθημάτων και δηλώνουμε τι νιώθουμε όταν…

- Παίζουμε με τις κάρτες συναισθημάτων. Αναγνωρίζουμε ένα συναίσθημα μέσα από μια κατάσταση. Και βρίσκουμε λύσεις.
- Εκφράζουμε τα συναισθήματά μας δυνατά. Διαλέγουμε ένα συναίσθημα, το αναγνωρίζουμε και εκφράζουμε το δικό μας συναίσθημα με μια έκφραση στο πρόσωπο, καθώς δηλώνουμε και με μια πρόταση τι «νιώθουμε όταν…».
- Παίζουμε με τις λέξεις των συναισθημάτων μας
Αναγνωρίζουμε την λέξη και προσπαθούμε να την «γράψουμε».
- Παιχνίδι ρόλων. Τα παιδιά δραματοποιούν τις προτάσεις τους.
Νηπιαγωγός: Τι νιώθω όταν βλέπω κάποιον να χτυπάει ένα ζώο;
Μαθητής: εγώ λυπάμαι…
Νηπιαγωγός: Τι μπορώ να κάνω γι΄ αυτό;
Μαθητής: να πω να μην χτυπάει…
- Οι μαθητές δημιουργούν έναν πίνακα διπλής εισόδου με τα συναισθήματα και τα αποτελέσματά τους. H νηπιαγωγός καταγράφει μια σειρά καταστάσεων της καθημερινότητας και τα παιδιά βρίσκουν το αντίστοιχο συναίσθημα.


























