ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ & ΕΥΘΥΝΗ

Εργαστήριο 2ο : « Όλοι έχουμε μια θέση στο νηπιαγωγείο μας! Ας γνωρίσουμε τα συναισθήματά μας!»

Ο επισκέπτης

Στην ολομέλεια οι μαθητές γνωρίζουν την Ματούλα, την Συναισθηματούλας και ακούν προσεκτικά τι έχει να τους πει. Μετά την αφήγηση της ιστορίας ρωτάμε τους μαθητές πως αισθάνεται η καινούργια τους φίλη. Και τι μπορούμε να κάνουμε για να μην αισθάνεται άλλο έτσι. Τα παιδιά ζωγραφίζουν το συναίσθημα της Ματούλας και κατασκευάζουν την «λυπημένη Ματούλα» .

275573835 308157361306474 5568393280196449374 n          275622892 677847643417809 6416814475621036676 n

 

 

 

 

 

Γνωρίζω τα συναισθήματά μου

  • Το ζάρι των συναισθημάτων: Με αφορμή το συναίσθημα της Ματούλας, παίζουμε με το ζάρι των συναισθημάτων και δηλώνουμε τι νιώθουμε όταν…275510192 413588857201546 3408855724295152842 n

275419383 720770519301778 5271091851339426061 n 275395244 621676702266428 6610041454507104019 n 275447284 658333968749483 6899035287328670707 n 275391529 364915482166934 5923890039541081209 n 275484357 493344669000235 2794793154773667034 n 275524920 1368189376936783 1523583433410052712 n 275599550 2857549027884952 2918795972028941813 n  275256067 322717013055969 55250253174950978 n 275416889 1239028733168735 1761685264119752601 n

  • Παίζουμε με τις κάρτες συναισθημάτων. Αναγνωρίζουμε ένα συναίσθημα μέσα από μια κατάσταση. Και βρίσκουμε λύσεις.

275360596 718100069206269 6351919725516004417 n

  • Εκφράζουμε τα συναισθήματά μας δυνατά. Διαλέγουμε ένα συναίσθημα, το αναγνωρίζουμε και εκφράζουμε το δικό μας συναίσθημα με μια έκφραση στο πρόσωπο, καθώς δηλώνουμε και με μια πρόταση τι «νιώθουμε όταν…».

275641502 655289145696820 1007913336901539449 n 275449490 674102963789525 5885994070476981260 n 275537490 688218835686159 8140846646167833246 n 275277336 2174235892726650 2864351531744436729 n 275550388 1323716518128556 1635710649328696543 n 275388870 2205238746297626 5301069650387403465 n 275551547 5665558760125920 2306247202185295269 n 275489118 1236574956871338 5711507620690642301 n 275427429 501420788050317 5669783948890737081 n

  • Παίζουμε με τις λέξεις των συναισθημάτων μας

 

Αναγνωρίζουμε την λέξη και προσπαθούμε να την «γράψουμε».

275587109 335743975263153 6342650764134992633 n 275379704 702802997395642 1704187507874667116 n 275649420 1642885786054046 2567805578075716295 n

  • Παιχνίδι ρόλων. Τα παιδιά δραματοποιούν τις προτάσεις τους.

Νηπιαγωγός: Τι νιώθω όταν βλέπω κάποιον να χτυπάει ένα ζώο;

Μαθητής: εγώ λυπάμαι…

Νηπιαγωγός: Τι μπορώ να κάνω γι΄ αυτό;

Μαθητής: να πω να μην χτυπάει…

275116701 4892825847498068 7864404393554705242 n 275527012 715058043207370 4081603372523648686 n

  • Οι μαθητές δημιουργούν έναν πίνακα διπλής εισόδου με τα συναισθήματα και τα αποτελέσματά τους. H νηπιαγωγός καταγράφει μια σειρά καταστάσεων της καθημερινότητας και τα παιδιά βρίσκουν το αντίστοιχο συναίσθημα.

275487921 958991444753878 5820447545493129854 n